Kyselisin nyt kaikki vanhemmat, että kuinka teidän 3-kuukautinen vauva nukkuu tai nukkui? Itselläni 3-kuukautinen poika, joka nukkuu omassa sängyssä ja nukahtaa lempeän unikoulun takia kohtuu mukavasti sänkyyn. Eilen illalla jopa ensimmäistä kertaa poika nukahti ihan itsekseen, mikä taisi tosin olla vain sattumaa :)
Ongelmana on kuitenkin nyt parina yönä ollut itse nukkuminen. Ennen poika nukahti suoraan rintaa saatuaan uudelleen ja syöttöjäkin oli vain yksi yössä. Aika ihanasti siis. Nyt on kuitenkin jo kahtena yönä herännyt useammin, aina silmät avoinna ja syönnin jälkeen nukahtaminen ei enää onnistukaan, vaan sängyssä alkaa hirveä touhuaminen. Onko muilla ollut samoja kokemuksia? Voisiko tämä johtua päivällisistä kääntymissharjoituksista, jotka tulevat sänkyyn asti? Päivärytmikään ei meillä ole vielä kohdallaan.
G:3kk, nukkuminen
4
604
Vastaukset
- sanna
syynä juuri nuo opitut taidot. Lisäksi saattaa olla, et on tiheän imun kausi myös, jos kerran herää useammin yöllä syömään. Meillä meni just toi 3-4 kk:den ikä aivan ihanasti, kun lapsi alkoi vatsavaivojen jälkeen nukkua hyvin ja pitkiä pätkiä, vaan annas olla kun kolahti 4 kk mittariin, niin johan alkoi yötouhuamiset.. Ja meillä tuli silloin myös tuo tiehän imun kausi.
- neuvolassa kerrottua
elätte juuri sitä aikaa vauvan elämässä, että haetaan sitä ns. rytmitystä päivän ja yön sisällä. touhua riittää ja vauvan elämä käy suuria muutoksia läpi. meillä neuvolassa sanottiin että nyt pitäisi vaan olla malttia, sillä vauva hakee itse omaa rytmiään. ihan normaalia siis, vaikka voikin tuntua raskaalta, mutta lisä syöttämiseen ei kuulema kannata lähteä unen toivossa :)oma 4 kk hyörii ja pyörii sänkyssä kun tuuliviiri,mutta nukahtaa kyllä sitten aikanaan, joskus on haettava viereen, jos venyy aika liian pitkäksi.
- Meillä
Tyttö koha 4 kk ja on nyt hiukan ruvennut kukkumaan öisin,ei joka yö,mutta joskus=)
Eilenkin illalla kävi 22.00 nukkumaan,heräs noin 1.30,noin 10 mintuutiks ja sit nukahti ja 06.00 heräsi sitten syömään...Ajattelin juuri,että johtuu nämä "kukkumiset"kaiksita uusista opituista asioista,eli ne kuulu asiaan!!=) - äiti87
mun vauva on vasta 2kk mut meillä haetaan nyt jo rytmiä...mut kyselin neuvolasta tätä juttua ja mulle sanottiin että tietyt rutiinit auttaa esim. meillä mennään ulos päikkäreille lähes samaan aikaan joka päivä ja ilta toimet tehdään aina samaan aikaan(kasvopesu,yöpuvun vaihto,syöttö jne. sitten nukkumaan)!Ja välillä nukutus kestää jopa tunnin mut kun sitkeesti vaan yrittää eikä nosta pois sängystä vaikka vähän itkuakin pääsis ku yrittää vaan rauhoittaa vauvan sinne omaan sänkyyn...mulla ainakin on toiminut!Ja muuten jos vaunuissakin herää ni ei kannata heti ottaa pois ku mennä vaa rauhottelee ja koittaa jos nukahtais uudestaa....Kokeile ihmeessä!
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Epäily: Räppäri yritti tappaa vauvansa.
https://www.mtvuutiset.fi/artikkeli/epaily-mies-yritti-tappaa-vauvansa/9300728 Tämä on erittäin järkyttävä teko täysin p575765Räppäri kuoli vankilassa
Ei kuulemma ole tapahtunut rikosta. Sama vahinkohan kävi Epsteinille. https://www.hs.fi/suomi/art-2000011840869.html "752952Välillä kyllä tuntuu, että jaat vihjeitä
Mutta miten niistä voi olla ollenkaan varma? Ja minä saan niistä kimmokkeen luulemaan yhtä sun toista. Eli mitä ajatella222198No kyllä te luuserit voitte tehdä mitä vaan keskenänne, sitä en ymmärrä miksi pelaat,nainen
Pisteesi silmissäni, edes ystävätasolla tippui jo tuhannella, kun sain selville pelailusi, olet toisen kanssa, vaikka ol401955- 191838
Onko Sanna menossa Ukrainaan viettämään vuosipäivää?
Kun on bongattu Varsovan lentokentältä?1621833Kulukusuunnat
Eikö kuhmolaiset iha oikiasti tiiä kumpi o vasen ja kumpi oikia? Tuolla ku liikennemerkissä näkyy nuolet ylös ja alas, v61559Muusikko yritti tappaa kaksiviikkoisen vauvan
Karu epäily: Muusikko, 32, yritti tappaa kaksiviikkoisen vauvan Oulussa. IS:n selvityksen perusteella miestä ei ole syy83118281-vuotias Frederik avoimena - Ei omasta mielestä kelpaa tästä syystä realityihin: "Veemäinen..."
Junttidiscon kuninkaana tunnettu Frederik, 81, on esiintymislavoilla suvereeni tekijä. Mies on viihdyttänyt ympäri Suome191171Tynkä Eläintarha ei ole enää visiitin väärti
Ähtärin MesiZoo on vajonnut alas. Näytillä olevien eläinten määrä on romahtanut lähemmäs -40%. Paikat ovat päässeet pah741018