KERTOISITTEKO MINKÄLAISIA ONGELMA KOHTIA TÄSSÄ SUOMENMAASSA ON VAMMAISILLA? TIEDÄN ETTÄ TASAVERTAISUUSLAKI ON "PERSIKASTA" TEIDÄN KOHDALLA, JOTEN VALOTTAKAAPA MINUA NIIN TEEN TEHTÄVÄN JA OPINNÄYTETYÖN TÄSTÄ AIHEESTA, YRITÄN TUODA SEN JULKI MAHDOLLISIMMAN HYVIN!!
kertoisitteko minkälaisia..
6
584
Vastaukset
- yks vaan!
Tuolla aiemmin oli joku perushoitaja tms. jolle on vastattu... Mutta toki
Tietenkin se, että mikä on vamman haitta-aste. Jos vamman haitta-aste on iso, niin saa yhteiskunnalta helpommin tuke ja jos se on pieni niin pystyy itse aika normaaliin elämään ja ei silleen tarvi mitään tukea. Isokaan invaliidiprosentti ei takaa että olisi hyvässä asemassa.
Esim. Autoveronhuojennuksen saannissa voi tulla ongelmia tai sitten kuljetuspalvelussa.
Toinen asia on työmahdollisuudet. Jos olet kuulo tai näkövamainen, niin työtilaisuuksien saaminen on kuulema helpompaa kuin liikuntavammaiselle.
Sitten tietenkin ihmissuhteet ja jopa sukulaisten asenne niissä! on varmaan ongelmista suurin.
Oletetaan jos Finnairin lento olisi lähdössä aikataulusta myöhässä. Joku matkusta huomaisi ikkunasta, että joku pakkoliikkeinen vammainen ajelisi sähkärillä lentokapteenin vermeet päällä rappusten alle ja henkilökunta auttaisi sisään koneeseen ja aikaa kuluu, ja sitten tulisi puhevikaisen tervetuloa matkalle toivotus ja turvallista matkaa...:)- CP-poika
"Oletetaan jos Finnairin lento olisi lähdössä aikataulusta myöhässä. Joku matkusta huomaisi ikkunasta, että joku pakkoliikkeinen vammainen ajelisi sähkärillä"
Toisaalta eipä työnantajatkaan kovin hyvällä katso, jos vammainen työntekijä myöhästyy töistä. Pääseekö edes lentäjäksi, jos ihmisellä on pakkoliikkeita? Epäilen.
Olen CP-vammainen ja töitä tuntuu olevan enemmän kuin mitä ehtii tehdä. Omalla kohdalla ei työnsaanti ole tökkinyt uskottavuuden kohdalla koskaan.
- littlewitch89
ja sitten monesti ihmiset vieläkin luulee että jos istut pt:ssä olet tyhmä. Ja kyllä sitä on kuullu sellasiakin kommentteja, että eihän sun kanssa voi kukaan "terve" seurustella yms.
- MINNA65
JO MINULLE VASTANNEISTA, SE USKOTTAVUUSJUTTU OLI TODELLA HYVÄ! NÄINHÄN SE ON ETTÄ KYLLÄ SAATTAIS SUURIN OSA PORUKASTA TULLA KONEESTA POIS JOS PAKKOLIIKKEINEN KAPTEENI HURISTELIS SÄHKÄRILLÄ! VIELÄ OTAN VASTAAN PAINAVAA PUHETTA JOS VAIN JAKSATTE KIRJOITELLA.
- littlewitch89
Selasin tässä IT-lehden arkistoa ja löysin jutun vammaisen naisen äitiydestä, jossa todetaan, että äitiys on rakkautta, rajoja ja läsnäoloa, eikä pyykinpesua yms. vaikka tarvitseekin apua kodinaskareissa ei se estä olemasta hyvä äiti. Psykologi toteaa samassa jutussa että vammaiset nuoret naiset kasvatetaan ajattelemaan ettei heistä ole äidiksi eikä elämään "terveen kanssa parisuhteessa.
Ketjusta on poistettu 1 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Räppäri kuoli vankilassa
Ei kuulemma ole tapahtunut rikosta. Sama vahinkohan kävi Epsteinille. https://www.hs.fi/suomi/art-2000011840869.html "874188Välillä kyllä tuntuu, että jaat vihjeitä
Mutta miten niistä voi olla ollenkaan varma? Ja minä saan niistä kimmokkeen luulemaan yhtä sun toista. Eli mitä ajatella293163No kyllä te luuserit voitte tehdä mitä vaan keskenänne, sitä en ymmärrä miksi pelaat,nainen
Pisteesi silmissäni, edes ystävätasolla tippui jo tuhannella, kun sain selville pelailusi, olet toisen kanssa, vaikka ol452340- 351348
- 10929
- 134921
- 6894
Masan touhut etenee
Punatiilitalon tietotoimiston mukaan Masa on saanut viimein myytyä kämppänsä ja kaavoittaa uudelle lukaalille tonttia pa12832Naisten ja miesten tasoeroista
Oletteko huomanneet, että naisissa ylemmän tason naiset ovat sinkkuja, ja miehissä alemman tason incelit? Toimivat paris124776- 11770