Civic 2006

koeajo

Tulipa tuossa vapaapäivän ratoksi käytyä vetäisemässä koeajo uudella Civicillä, mallia 1.8 sport.

Tässä muutamia mietelmiä 1,5 tunnin lenkin jälkeen:

varsin ruudikas moottori
moottoritieajossa yllättävänkin vakaa
ohjaus selvästi parantunut
rengasäänet pelättyä pienemmät
selkeästi katseenkääntäjä liikenteessä

- moottori ei yhtä hienostunut kuin Accordissa
- kuskin ergonomiassa pientä toivomista
- mutkissa ja röykyissä alusta häviää Golfille
- soitin ja kajarit Accon tapaan aika heikot
- erikoinen ohjaamo edellyttää totuttelua

Reunahuomautuksena voi todeta, että olen sikäli "vaikea" kuski, että raajat on pitkät ja selkä lievästi skolioottinen, joten optimaalisen ajoasennon kanssa on aika monessa muussakin pieniä ongelmia. Toiseksi, väkisinkin tulee tehtyä vertailua omaan 2006 Accoon, mikä ei tietysti ole aivan reilua, mutta sille en voi mitään, että etenkin moottoriäänet tuntuivat jotenkin karkeilta minun korviini. No, auto on sillä tavalla massasta poikkeava kaikin puolin, että edellyttäisi varmaan vähän pidempää ajelua ennen kuin mitään vahvempia johtopäätöksiä menee tekemään.

Millaisia tuntemuksia muilla on tullut koeajolla?

2

1028

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • kalevi

itse olen ajanut nyt 10000km kyseisellä civicillä
      ja nyt vasta autoon on tottunut ja tuntuu käteen sopivalta ja jopa uutta ruudikaampi ja ajaminen on mukavan jämäkän hyvä ,Talvirenkailla melu kova kesä renkailla ok! tyytyväinen olen!

• Hondamiäs

Kävin ajamassa talvella kaksi kertaa (1,8 SP) ja laitoin oman tilaukseen, jonka saan ennen Juhannusta (Onnekkaasti). Toimitusajat aivan mahdottomat.

Ei ollut vaikea päätös:

Hyvää:
      - Muotoilu, ulkoa ja sisältä - toinen tykkää, toinen ei. Itse fanitan!
      - Ajettavuus, sopii vähän reippaampaan menoon, kaupungin mukulakivellä ehkä liian kova alusta
      - Varustetaso, kaikki tarpeellinen vakiona
      - Hyvä moottori, vaikkakin vääntää aika ylhäällä
      - Teho-suorituskyky-kulutus on mainio
      - Hyvät ja monikäyttöiset (muunneltavat) sisätilat

Huonoa:
      - penkin säädöt heikot pitkäjalkaiselle (reisituki)
      - Takanäkyvyys

Muuta en tässä vaiheessa osaa sanoa - ajokilometrit 300. Suosittelen kuitenkin lämpimästi ja hus, hus kauppaan siitä tilaamaan oma ennen kuin hinta nousee.

Kannattaa ihan alkaa vertailemaan:
      Citroen c4, Opel Astra, Seat Leon (on hyvä sekin), Ford Focus jne. Mitä saa 23t€-25t€???

T. Hondamies

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Kuka paiskasi vauvan betoniin Oulussa?

Nimi esiin.....
      Oulu
      102
      6558
    2. Riikan kukkaronnyöri on umpisolmussa

Kulutus ei lähde liikkeelle, koska kansalaiset eivät usko, että: – työpaikka säilyy – tulot eivät romahda – talous ei h
      Maailman menoa
      87
      4987
    3. Tanskan malli perustuu korkeaan ansioturvaan

Ja vahvoihin työllisyys- ja kotoutumispalveluihin. Suomessa Riikka on leikannut juuri näitä: palkkatukea, työttömyysturv
      Maailman menoa
      107
      3238
    4. Epäily: Räppäri yritti tappaa vauvansa.

https://www.mtvuutiset.fi/artikkeli/epaily-mies-yritti-tappaa-vauvansa/9300728 Tämä on erittäin järkyttävä teko täysin p
      Maailman menoa
      31
      3098
    5. Anteeksipyyntöni

Jätän tähän anteeksipyyntöni sinulle, koska en voi sanoa sitä missään muuallakaan. Pyydän anteeksi, jos purkamani tuska
      Järki ja tunteet
      26
      2285
    6. Sydämeni valtiaalle

En täältä aio asioita kysellä. Haluan tuoda tiedoksesi, että pohjimmiltani en ihmisiä tahdo satuttaa ja ajattelen muiden
      Ikävä
      119
      1656
    7. Oletko tyytyväinen

Tämän hetkiseen tilanteeseenne? Odotatko, että lähennytte vai yritätkö päästä yli ja eteenpäin?
      Ikävä
      96
      1281
    8. Mikseivät suomalaiset kuluta? istutaan vaan säästötilirahojen päällä..

...Ihan haluamalla halutaan että maa menee konkurssiin? Ihan käsittämätöntä, ennätymäärät säästöjä sekä konkursseja sam
      Maailman menoa
      339
      1242
    9. Jos oikeasti haluat vielä

Tee mitä miehen täytyy tehdä ja lähesty rohkeasti 📞 laita vaikka viestiä vielä kerran 😚
      Ikävä
      131
      1146
    10. Eihän se tietysti minulle kuulu

Mies, mutta missä olet? 🤨 😠
      Ikävä
      48
      924
    Aihe