Heip!
Meille sitten tämä 10kk:n yrityksen tulos osoittautuikin kohdunulkoiseksi. Suru on valtava, ja erityisesti pelko siitä onko mun kropassa (lähinnä munanjohtimissa) jotain vikaa kun näin kävi...:/ Sytostaattia sain, ja jospa tämä nyt sillä saadaan hoidettua niin yritystäkin jatketaan heti kun mahdollista. Uusi raskaus olisi kovin toivottu.
Pari kysymystä kuitenkin teille jotka olette saman kokeneet:
Kuinka kauan teillä oli yritystä ennen ku raskautta?
Kuinka pian jatkoitte yritystä ku:n jälkeen?
Kuinka nopeasti tulitte uudelleen raskaaksi ku:n jälkeen? (Tai kuinka kauan olette jo yrittäneet tuloksetta?)
Oliko uusi raskaus normaalissa paikassa?
Kiitän vastauksista jo etukäteen!
-tinzzz-
KU:n saaneille
9
1368
Vastaukset
- olen pahoillani
Et kertonut että mistä alkoi ja mihin päättyi??
Mutta meillä oli yritystä 7 kk ja sitten päättyi ku.n leikkaukseen. Pari viikkoa leikkauksen jälkeen sain viellä sytostaatti hoidon koska oli jäänny jotain kudosta kasvamaan.Nyt aletaan yrittämään uutta kaveria meille... Toivotan sydämmestäni onnea uuteen yritykseen.- ap.
En aivan ymmärtänyt kysymystäsi...:P Kohdunulkoinen huomattiin siis rv5 0 jolloin sen uskottiin tulevan itsellään pois. Raskaushormonit kuitenkin vain nousivat joten tuosta n. viikon kuluttua sain metotreksaattipiikin, ja tästä nyt on siis aikaa kolme päivää. eli vielä ei ole varmuutta onko sytostaatti tehonnut... :/
Sanoit että jatkatte nyt yritystä. Kuinka pitkä aika on siitä kun tuon sytostaattihoidon sait? Meillä ei vielä ole ollut lääkärin kanssa puhetta siitä kuinka pian yritystä saa jatkaa. Olisi mukava tietää, mitä muille on sanottu. - tessu
ap. kirjoitti:
En aivan ymmärtänyt kysymystäsi...:P Kohdunulkoinen huomattiin siis rv5 0 jolloin sen uskottiin tulevan itsellään pois. Raskaushormonit kuitenkin vain nousivat joten tuosta n. viikon kuluttua sain metotreksaattipiikin, ja tästä nyt on siis aikaa kolme päivää. eli vielä ei ole varmuutta onko sytostaatti tehonnut... :/
Sanoit että jatkatte nyt yritystä. Kuinka pitkä aika on siitä kun tuon sytostaattihoidon sait? Meillä ei vielä ole ollut lääkärin kanssa puhetta siitä kuinka pian yritystä saa jatkaa. Olisi mukava tietää, mitä muille on sanottu.Mulla leikattiin kohdunulkoinen raskaus viime maanantaina illalla. Edellisenä torstaina oli kammotava päänsärky ja pientä vatsakipua pientä ruskehtavaa vuotoa. Maanantaina aamulla tuntui kuin joku olisi lyöny puukolla vatsan oikealle puolelle. Raskausviikkoja takana 6.
Keskussairaalassa ultrassa ei näkynyt kohdussa alkiota, vain nestettä kohdussa ja vatsaontelossa. Hcg -arvoa seurattiin, se oli 2200 ja hemoglobiini laski koko ajan. Ennen leikkausta se oli 108 (normaalisti yli 140). Kivut olivat aika kovat koko vatsassa ja pissaaminen sattui tosi paljon.
Leikkauksessa poistettiin koko oikea munatorvi. Lääkärin mukaan leikkaus tehtiin viime hetkellä, niin paljon oli kuulemma jo vuotanut, seuraavaksi olisi revennyt.
Jälkitarkastus on kahden viikon päästä, siellä tehdään sitten toisen munasarjan varjoainekuvaus. Jos kaikki ok, niin sitten jatketaan taas yrittämistä. Jos tukossa, niin kuulemma sitten ruetaan yrittämään keinohedelmöityksellä tms.
Itse jätin pillerit pois joulukuussa 2004 ja tämä kohdunulkoinen raskaus saatiin aikaan kolmannen Clomifem -kuurin avulla.
- Jonde
Pahoittelut sulle kohdunulkoisesta raskaudesta. Mulla oli 10/04 keskenmeno, sitten tulin raskaaksi 3/05 joka oli kohdunulkoinen piikillä hoidettiin silloin. Tasan vuosi meni uuteen raskauteen joka oli sekin kohdunulkoinen. Mulla kerkesi munatorvi revetä ja se poistettiin kokonaan. Nyt on ekat menkat sen jälkeen ja yritetty on jo ennen näitä menkkojakin ja yritys jatkuu. Täytyy vain toivoa, että toinen munatorvi on kunnossa. Tsemppiä sulle!
- Miina
Mikä aiheuttaa kohdun ulkopuolisen raskauden ?? Oletteko kysyneet sitä lääkäriltä ?
- ap.
Miina kirjoitti:
Mikä aiheuttaa kohdun ulkopuolisen raskauden ?? Oletteko kysyneet sitä lääkäriltä ?
Niinhän ne usein sanovat ettei siihen yleensä ole mitään syytä. Itse kysyin lääkäriltä että voisiko syynä olla tukossa olevat munanjohtimet (koska itse epäilen tätä) ja vastaus oli kyllä.
- oli.....................
yritystä takana 8kk kunnes syksyllä -05 todettiin että raskaus onkin kohdunulkoinen...olin tällöin n.8vkolla (koska sydänäänet ja liikkeet näkyivät ultrassa selkeästi)Toinen munanjohdin leikattiin kokonaan pois.Leikkauksen jälkeen 3kk ei saanut yrittää.Kohdunulkoisen jälkeen ei ole tärpännyt ollenkaan eli n.vuoteen..nyt olen puoli vuotta syönyt clomeja.Jotka lopetin nyt koska ei mitään hyötyä minulle.
- HJa
Olin 12 v naimisissa, karriäärinainen ja lapseton ilman sen kummenpia tutkimuksia. Erosin ja vuosi sen jälkeen uuden miehen kanssa tulin raskaaksi. Raskaus todettiin KU:ksi ja toinen munatorvi poistettiin sen revettyä. Leikkauksen jälkeen parantelin itseäni sekä fyysisesti että psyykkisesti noin pari kuukautta. Elin puoli vuotta luulossa että nyt raskaaksi tuleminen on täysin mahdotonta. Emme odottaneet mitään, eikä toivottu enää mitään vaan nautimme mieheni kanssa yhteisolosta ja olimme kiitollisia ettei KU aiheuttanut minulle mitään sen pahempaa (menetin paljon verta ja olin sairaalassa pari viikkoa eri tulehdushoidoissa).
Ymmärrettävästi, stressi on raskauden alun pahin vihollinen! Nyt olen jo 22:lla viikolla odottaen esikoistani 37-vuotiaana. Olen vieläkin hieman hämmästynyt raskaudestani mutta täysin vakuuttunut siitä että rauhallinen, rento yhteisolo on kaiken alku ja juuri. Neuvoni on siis että keskittykää toisienne hemmotteluun ja rakastamiseen, palkinto seuraa varmasti!- tessu
Hassua ettei lääkäri sanonut meille, ettei kolmeen kuukauteen saa yrittää uutta raskautta? Lääkärin kanssa sovittiin, että koska kaikki veriarvot ja spermanäyte olivat ok, niin yritetään ihan luomusti jouluun saakka ja sitten inseminaation avulla.
Varjoainekuvausta ei tehty jälkitarkastuksessa, vaan tutkittiin vasemman munanjohtimen aukiolo ultralla. Auki se oli, kun sinne ruiskutettiin nestettä. Rakkulainen kylläkin, joten saa nähdä miten jatkossa menee.
Tämän kohdun ulkoisen raskauden vuoksi pääsin suoraan hoitoon julkiselle puolelle ilman mitään jonottamista. Sinänsä hieno juttu, vaikkakin aika kallis hinta tästä paikasta... :(
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
- 724757
Riikan kukkaronnyöri on umpisolmussa
Kulutus ei lähde liikkeelle, koska kansalaiset eivät usko, että: – työpaikka säilyy – tulot eivät romahda – talous ei h724634Jos vedetään mutkat suoraksi?
Niin kumpaan ryhmään kuulut? A) Niihin, jotka menevät edellä ja tekevät? Vai B) Niihin, jotka kulkevat perässä ja ar1112977Tanskan malli perustuu korkeaan ansioturvaan
Ja vahvoihin työllisyys- ja kotoutumispalveluihin. Suomessa Riikka on leikannut juuri näitä: palkkatukea, työttömyysturv762883Epäily: Räppäri yritti tappaa vauvansa.
https://www.mtvuutiset.fi/artikkeli/epaily-mies-yritti-tappaa-vauvansa/9300728 Tämä on erittäin järkyttävä teko täysin p222226Vain vasemmistolaiset ovat aitoja suomalaisia
Esimerkiksi persut ovat ulkomaalaisen pääomasijoittajan edunvalvojia, eivät auta köyhiä suomalaisia.592015Anteeksipyyntöni
Jätän tähän anteeksipyyntöni sinulle, koska en voi sanoa sitä missään muuallakaan. Pyydän anteeksi, jos purkamani tuska161707- 321513
Sydämeni valtiaalle
En täältä aio asioita kysellä. Haluan tuoda tiedoksesi, että pohjimmiltani en ihmisiä tahdo satuttaa ja ajattelen muiden1121399- 1851298