päätös, vai päivä kerrallaan?

kumpi toimii

Mitä mieltä olette, onko parempi juhlallisesti luvata itselle (tai vaikka lyödä vetoa kaverin kanssa), että on tietyn ajan juomatta, esim. kuukauden eteenpäin? Vai onko parempi mennä päivä kerrallaan: tänään en juo, huominen katsotaan sitten huomenna.

7

610

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Uuno.

30 vuotta olen juonut milloin mitenkin, ja kun päätän sillä kertaa valkaista nenää, niin en tao joka päivä kallooni "tänään en juo, tänään en juo" enkä laske päiviä, vaan keskityn muihin asioihin. Siten minulla rullaa kuivatus parhaiten. Viina ei tule mieleenkään, viimeksi 4 kuukauteen, ja helposti meni.

• Oskari

Minulle ainakin asiantuntija opetti, kun lopetin tupakoinnin, että ei pitäisi koko tupakkaa päästää mieleen ollenkaan. Mitä enemmän sitä ajattelee, sitä enemmän tekee mieli.
        Vähän sama, kuin naistenkin suhteen.

• Äkkiviksu
        Oskari kirjoitti:

Minulle ainakin asiantuntija opetti, kun lopetin tupakoinnin, että ei pitäisi koko tupakkaa päästää mieleen ollenkaan. Mitä enemmän sitä ajattelee, sitä enemmän tekee mieli.
        Vähän sama, kuin naistenkin suhteen.

Tässä toinen hyvä neuvo.

Yritä olla ajattelematta jääkarhuja.

• mun mielipide

Tossa kuukauden juomatta jutussa käy helposti niin, että vaan odottaa kuukauden loppumista ja sitä kun pääsee vetämään kunnon kännit.

• jusa47

Minä tein 30-vuotisen juomahistoriani aikana satoja lopettamispäätöksiä määräajaksi, ne epä-
      onnistuivat kaikki. Pisin paussi oli 6 kk antabus
      kapselien pelossa. Mutta viinaa teki mieli koko
      ajan. Päivä kerrallaan teema on toiminut minun
      kohdallani. Omassa elämässäni olen huomannut, että
      eilinen on historiaa ja huomisesta en tiedä.
      Elämä tapahtuu tässä ja nyt ei menneessä eikä
      tulevassa.

• ei maistuis

Pitää toimia päinvastoin.
      Tammikuu on viinakuu: silloin pitää ottaa vähintään puoli pulloa kossua joka ilta. Aamulla aina töihin.
      Kun on 20:s päivä menossa niin suorastaan rukoilee että tulisipa pian helmikuun ensimmäinen.

Kielletty hedelmä houkuttelee. Ei muuta kuin antaa palaa vaan. On sitten kyse mistä paheesta tahansa.

Itse olen antanut itselleni luvan ottaa viinaa niin paljon kuin sielu sietää ja aina silloin tällöin pakotan itseni ottamaan vielä vähän extraa. Kyllä raittiin elämä on ihanaa.

• vee-e

mitä sinä tässä tarkoitat paremmalla ?
      kun sillä on eri merkityksiä eri ihmisillä ja ikäisillä.

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Onko kaivattusi ulkonäkö

tarpeeksi miellyttävä? 🥕
      Ikävä
      81
      1426
    2. Toivotko koskaan mies...

Että nähtäis ja aloitettais alusta, puhtaalta pöydältä tutustuminen. Olit oikeassa ei me kunnolla tunnettu. Olin hölmö.
      Ikävä
      112
      1345
    3. Tämän päivän puukotusuutinen

Epäillyn tuntomerkit? Nisti vai matu? Laittaisin betsit jälkimmäiselle.
      Seinäjoki
      18
      1130
    4. Svty paska työpaikka

Elekää kukaan hakeku sinne töihin.
      Suomussalmi
      21
      1026
    5. Satuolennoista tarinointi ei kuulu peruskoulun tehtäviin

Opetustunteja on muutenkin käytössä vain rajallinen määrä. Eli nämä satuhommat koulun ulkopuolelle vapaaehtoisiin harras
      Maailman menoa
      13
      929
    6. Kyllä näin 45 vuotiaana miehenä pitää sanoo, että 40-50v naiset näyttää vanhoilta

Niin väsynyttä, silmäryppyä, harmaata hiusta jne jne
      Ikävä
      114
      888
    7. Olisin valmis salaisiin tapaamisiin

Juuri sinun kanssasi mies. Olet saanut minun pääni pyörälle ja ajatukseni pyörimään ympärilläsi. Hittoon velvollisuudet
      Intohimo
      46
      878
    8. Onko viisikko aktivoitunut

Taas ruumis !! Viisikko ryskää kukaan ei pärjää
      Seinäjoki
      18
      816
    9. Olisit voinut olla...

....ihan tavallinen ihminen, terve mieleltään ja kropaltaan, hyvä seuraihminen ja luotettava kumppani. Mutta ei, olit n
      Ikävä
      65
      777
    10. Olet ihana mies

Mun söpöliini 🙊😘
      Ikävä
      40
      677
    Aihe