en halua äidiksi

koirat on

Meillä lapsettomuus on harkittua, oma päätös.

Mieheni ja minä, kummatkaan emme halua vanhemmiksi.

Itserakkauta vai mitä, en tiedä.

Minulle riittä kerran viikossa seurustelu siskon lapsien kanssa.

11

1854

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • kuinka

Mitähän meille vanhemmiksi haluavilla on tästä tiedosta apua? No "kiitos mielipiteestäsi"...???

• niin...

... että katkeruus puhuu, syystä tai toisesta. Miksi muuten olisit tällaisella palstalla!?

Jos kuitenkin näin on, niin suotakoon se sinulle, mutta emme tarvitse tuollaisia kommentteja täällä, me olemme lapsettomia, vaikka emme haluaisi.

• sivuilija

Tämähän on lapsettomuus-palsta? Missään ei siis ole rajattu, että palstan kirjoittajien pitää olla haluamattaan lapsettomia; ilan lasta vaikka haluaisivat vanhemmiksi? Miksi omavalintainen lapsettomuus tulisi teistä olla ihan eri palstalla, tai ko ihmiset eivät saisi tänne kirjoittaa? Vai onko se joku tämän palstan "kirjoittamaton sääntö" ja kuka sen silloin on laatinut?

• niin...
        sivuilija kirjoitti:

Tämähän on lapsettomuus-palsta? Missään ei siis ole rajattu, että palstan kirjoittajien pitää olla haluamattaan lapsettomia; ilan lasta vaikka haluaisivat vanhemmiksi? Miksi omavalintainen lapsettomuus tulisi teistä olla ihan eri palstalla, tai ko ihmiset eivät saisi tänne kirjoittaa? Vai onko se joku tämän palstan "kirjoittamaton sääntö" ja kuka sen silloin on laatinut?

....jos on tietoisesti valinnut lapsettomuuden, en näe syytä julistaa sitä näin! Kaikki kunnia heille, mutta jos on täällä palstalla vieraillut aikaisemmin, tietää varmasti, mitä täällä olijat elämässään joutuvat kokemaan!

• toinen sivuilija
        niin... kirjoitti:

....jos on tietoisesti valinnut lapsettomuuden, en näe syytä julistaa sitä näin! Kaikki kunnia heille, mutta jos on täällä palstalla vieraillut aikaisemmin, tietää varmasti, mitä täällä olijat elämässään joutuvat kokemaan!

siinä on että kertoo syitä omaan lapsettomuuteen? ei minua ainakaan haittaa jos joku tällä palstalla kertoo omaan lapsettomuuteensa syyn, kerronhan minä itsekkin miksi minä en ole saanut lapsia, oli se lapsettomuus sitten haluttua tai ei...siis vaikka itsekkin "kärsin" lapsettomuudesta ja olen joutunut kokemaan sen takia kaikenlaista..

siis eiköhän anneta kaikille sananvapaus. :)

• mrrs

Itse kyllä äidiksi haluan vielä joskus, jos meille vaan lapsia siunaantuu.
      Itse olen kyllä sitä mieltä että jos ei lasta luonnollisin keinoin tule, niin sitten saa olla. Olen aina ajatellut, että lapsettomuus on luonnon oma tapa kertoa, että kyseisestä ihmisestä ei suvunjatkajaksi jostain syystä ole. En siis tajua miksi niitä lapsia pitää oikein tekemällä tehdä vasten luonnon tahtoa.

• rinkeli

"...lapsia pitää tekemällä tehdä vastoin luonnon tahtoa? " Mieheni ja minä olemme kasvatusalan ammattilaisia, halusimme lasta kovasti... biologista emme saaneet koska kohtuni poistettiin kasvaimen takia. Adoptiolasta emme saaneet koska sairastuin syöpään. Siis en ole "äitiainesta"?
        Olen samaa mieltä siitä, että antakaa meidän surra yhdessä lapsettomuuttamme. Mitä syytä sellaisten on tänne kirjoitella, jotka ovat "valinneet" lapsettomuuden. Haluavatko he tahallaan ilkeillä?

• ???

>>>Olen aina ajatellut, että lapsettomuus on luonnon oma tapa kertoa, että kyseisestä ihmisestä ei suvunjatkajaksi jostain syystä ole.

• ;-)

eiköhän tämä ollut tässä!

• ?????

minä ainakin haluan lapsen vaikka on koirakin!mutta en välttämättä tule sitä ikinä saamaan!!

• ei ole edes koiraa

joskus voi sukulaisten painostus olla niin kovaa, että joku näkee velvollisuudekseen hankkia lapsia vaikkei niitä itse tahdo.

iänaikanen, jokos kohta niitä lapsia tuloo,
      miksei jo ole, kai jo kohta hankitte...

se voi rassaa niin paljon, että tuntuu ahdistavalta olla ilman lapsia

terveiset vaan kaikille sukulaisille,
      joiden kanssa en pidä mitään yhteyksiä
      kun en jaksa kuunneella

ja terveiset äidille, joka ymmärtää

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Räppäri kuoli vankilassa

Ei kuulemma ole tapahtunut rikosta. Sama vahinkohan kävi Epsteinille. https://www.hs.fi/suomi/art-2000011840869.html "
      Maailman menoa
      87
      4138
    2. Välillä kyllä tuntuu, että jaat vihjeitä

Mutta miten niistä voi olla ollenkaan varma? Ja minä saan niistä kimmokkeen luulemaan yhtä sun toista. Eli mitä ajatella
      Ikävä
      28
      3067
    3. No kyllä te luuserit voitte tehdä mitä vaan keskenänne, sitä en ymmärrä miksi pelaat,nainen

Pisteesi silmissäni, edes ystävätasolla tippui jo tuhannella, kun sain selville pelailusi, olet toisen kanssa, vaikka ol
      Ikävä
      45
      2330
    4. Missä näitte viimeksi?

Missä näit kaivattua viimeksi ja oliko sähköä ilmassa?
      Ikävä
      35
      1338
    5. Puukotus yöllä

Oli kaveri hermostunut ja antanut puukosta.
      Sotkamo
      10
      919
    6. 133
      901
    7. rakas J siellä jossain

Niin ikävä sua. -P. Nainen
      Ikävä
      6
      894
    8. Masan touhut etenee

Punatiilitalon tietotoimiston mukaan Masa on saanut viimein myytyä kämppänsä ja kaavoittaa uudelle lukaalille tonttia pa
      Äänekoski
      12
      832
    9. Naisten ja miesten tasoeroista

Oletteko huomanneet, että naisissa ylemmän tason naiset ovat sinkkuja, ja miehissä alemman tason incelit? Toimivat paris
      Ikävä
      124
      776
    10. You've been running and

so has your mind, I'm thinking of you all the time... 💘
      Ikävä
      11
      760
    Aihe