Kuollut "sähkäri"

Unski

Lueskelen aika ajoin palstaa koska aihe on ammattini puolesta mielenkiintoinen.
Olen vain huomannut että ei kyllä lehdissä lue mistään kuolleista ns "kotisähkäreistä" joita voisi luulla olevan suomi pullollaan kun näitä kirjoituksia täällä lukee....

Jotkut ovat kytkemässä esim valaisinta seinään eikä edes tiedä miten 3 johtoa tulisi kytkeä.
Onko se suuri vaiva jos jonkun, vaikkakin hiukan vähemmän ammattilaisen/tutun, ottaa kytkemään jolla on se taito.

"kaikissa meissä elää pieni sähkömies"

Ehkä meitä sen takia on VAIN n.5 miljoonaa =)

Unski

9

3526

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • olen

Arvelen kuitenkin, että näiltä "sähkäreiltä" saat enemmän tai varsinkin vähemmän asiantuntevaa opastusta sähkölaeista ja -määräyksistä.

• sähkäri

oli se kuollut sähkäri. Tosi sähkäri ei viitsi sitä roppua lähteä irrottamaan, kun tekee kytkentöjä.

• ...........................

Ei vielä kait kukaan ole onneksi kuollut mutta kyllä ainakin paikallisessa lehdessä oli joku aikaa sitten tarinaa kun joku oli tehnyt sähkötöitä niin jännite löytyi muualta kuin piti, että semmottii.

• 1c2v. ii2ssä

joka vuosikaan ei kuole 230 v sähköön yhtään,

viimeksi kuoli kai se mies, joka laittoi puutarhaansa ansoja siiliä ja myyriä varten ja kuoli itse niihin.

sähkömiehiä kuolee eniten turhaan,
      putoavat alle metrin korkeudelta, tikapuilta tai muista vastavista.

eniten sähköistä tulee tulipaloja,
      paljonko tulee, sitä en tiedä,
      mutta jos talossa on "väärin tehtyjä sähköasennuksia" usein tehdään päätelmä että tulipalo alkoi sähköistä ja vakuutusyhtiö puolittaa korvauksen,
      tai ei korvaa mitään.

MUTTA kyllä sähkö on vaarallistakin,
      pienempikin sähköisku voi tehdä sydämmeen vamman,
      vamman joka tulee ilmi vasta vuosien kulutua,
      joko äkkipysähtymisenä tai rytmihäiriönä.
      (vamma tulee ilmi, kun sydän vuosien aikana väsyy)

• ukabukahaaraahanski

Paras sähkömies on kikingänölaiv! Ugh, olen puhunut!

• Monenlaisia virityksiä

Joita remppamiehet tekee. Mm. ilmajohtoasennuksia MMJ:llä, jotka oli vedetty keittiön suuntaan vaatekomeron yläosassa. Olis edes kannatusvaijeri laitettu mukaan! Jotkut "paloalan" ammattilaiset oli muka tehneet remppakeikkaa. (siis sammutusalan ammattilaiset). Pikemminkin olisi olettanut olevan sytytysalan ammattilaisia!

• Osku.

Sähkömies Pariisissa: TV: ohjelma 8.3.2006
      Ranskalainen mies oli käräjillä luvattomasta oleskelusta maassa.
      Tuomari kysyi, mitä henkilö tekee työkseen, ilmeni ettei mies osannut lukea eikä kirjoittaa, joten hän oli alkanut sähköasentajaksi.
      Tuomari ei myöskään kyseenalaistanut ylös lamppuihin katsoneen luku/kirjoitustaidottoman Ko. sähkömiehen ammattitaitoa.
      Mutta onhan näitä luku/ja kirjoitustaidottomia ollut Suomessakin työpareittain luvallisesti, valtiovallan ja tuomarien suojeluksessa ( myös vitsien aiheena ), ei ihme etteikö myös Ranskassa, joka on ollut suurempia siirtotyöläisiä suosivia maita Euroopassa.
      Kaikki Venäläiset Suomeen keikalle tulevat varkaat ilmoittavat myös ammatikseen ”sähköasentaja”. Ei siksi etteikö he sähköstä mitään ymmärtäisi, mutta sen ammatin edustajalle on luontevaa kantaa taskussaan sivuleikkureita, joilla saa helposti irti kauppojen hälyttimiä. kyse voisi olla samasta asiasta tämän Pariisilaisen sähkärin kanssa.

Samainen tuomari ei antanut linkkuveitsi taskussa kulkevan "Sosiologin" hyppiä silmille, eli oikeuden yläpuolelle!

Oikeata sähköasiaa!
      Sähkökuolemat ovat lisääntyneet, huolestuttavinta on alan ammattilaisten suuri määrä, vuonna 2004 kuudesta kuolemasta 1/3 osa on alan ammattilaisia ( 2 kuolemaa ).
      http://www.tyoturva.fi/keskus/tiedotteet/sahkotapaturmat_2004.html

Ps. tiesittekö mitkä olivat TeeSeItse- miehen viimeiset sanat?
      Ei tässä mitään sähkömiestä tarvita.

• raksaaja--sh
      • raksaaja--sh

Kaupasta ostetut jatkojohdotkin olisi muuten hyvä kaikki purkaa ja tarkistaa.

Tosin yhden Elexi laatutuotteen korjattuani ostin kaapelia ja samanlaisia liittimiä & tein rakennukselle läjän jatkojohtoja niin että se maa pysyy varmasti kiinni viimeisenä, viimeiseen nykäisyyn asti.

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Riikka Purra lupasi Suomen kansalle 1 euron bensaa, hinta nyt 2 euroa

Vasemmistolaisen Marinin hallituksen aikana bensa ei maksanut kuin 1,3 euroa litralta. Ministerin pitäisi perustuslain m
      Maailman menoa
      89
      4484
    2. Suvi Lindenillä 5 366 päivän putki

Täytyy kyllä myöntää vaikka olen itsekin innokas, niin en ole tuollaiseen yli kymmenen vuoden putkeen kyennyt. Välillä o
      Maailman menoa
      101
      3870
    3. Mistä se kertoo

Näin miehen pitkästä aikaa. Samantien iski sellainen paineen tunne rintaan, sitä ei ole ollut vuosiin. Ja nyt olen siitä
      Ikävä
      36
      3539
    4. Eräs on taas viettänyt kokoyön täällä!!

Etkö sä nuku koskaan??
      Ikävä
      51
      3220
    5. Kohdataanko me

Enää?
      Ikävä
      43
      2892
    6. Nyt on sanottava että sattuu kipeästi

Jos, sinä aikana kun olen kaivannut ja odottanut sinua ja olet tiennyt sen, niin jos valitsit toisen miehen. Katsot minu
      Ikävä
      18
      2539
    7. Rakkaalle miehelle

Terveiset rakas. Ikävä on edelleen. Suru valtaa sydämen, kun en saa lähestyä sinua. En saa vastauksia, en soittoa, viest
      Ikävä
      22
      2412
    8. Olipa turha tämä

Rakkaustarinamme
      Ikävä
      23
      2116
    9. UMK-juontajakaksikon pari isoa "mokaa" ihmetyttää - Mitäs tykkäsit Syköstä ja Uotisesta juontajina?

Tänä vuonna UMK-lavalla nähtiin artistien lisäksi juontajakolmikko Jorma Uotinen, Sami Sykkö ja Jasmin Beloued. Juontami
      Euroviisut
      16
      1791
    10. Jussi "Mestari" Halal-ahon sotilasarvo?

Minä vuonna Jussille myönnettiin sotilasansiomitali? Vai myönnettiinkö Jussille sotilasansiomitalia lainkaan?
      Maailman menoa
      35
      1725
    Aihe