IC:stä

kiia

Voisko joku kertoo mitä IC on??Mitä virtsarakosta pitää löytyä, että todetaan kyseinen tauti??Pitääkö rakon vetävyys olla normaalia alhaisempi??
Mulla IC:n oireet, virtsarakko tähystetty muttei sieltä mitään syytä löytyny. Lääkkeitä kokeiltu, mikään ei ole auttanut. Ei kuulemma ole muita parannuskeinoja, enkä saanut diagnoosia. Ois kiva vaihtaa ajatuksia samassa tilanteessa olevien kanssa. Yksin tää on niin toivotonta!!

14

7457

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • minä vain

      Tämä vastaus on sit vaan se, mitä Minulle on tästä ikävästä sairaudesta kerrottu/selvinny, eli kannattaa otta huomioon kaikki muutkin mahdolliset vastaukset.

      Eli ic, interstitielli kystiitti, on krooninen virtsarakon tulehdustila, mikä ei johdu bakteerista. Ei myöskään tiedetä mistä se johtuu. Sen oireita on tiheävirtsaisuus, erilaiset kivut, kirvely, poltteet yms. virtsarakon/ -teiden alueella. Oireet ovat henkilökohtaisia ja saattavat siis vaihdella. Ja just tän tiheävirtsaisuuden takia rakko ajan kanssa pienenee.
      Tässä nyt jotain juttuja. Ai niin, yhdyntäkivut ovat myös hyvin yleisiä, ja ne saattaa olla niinkin pahoja et koko touhusta ei yksinkertaisesti tuu mitään kivun takia.

      Mulle ei noista tutkimustuloksista kauheesti kerrottu, paitsi et vetosuus rakossa oli pieni ja tyhjenemisvaiheessa rakon seinämissä esiinty jotain verenpurkauksia tai jotain. (Virtsassa ei siis kuitenkaan verta oo.)

      Nämä nyt tuli mieleen. Mut kysy lisää jos tulee mieleen ja saa mulle mailaillakin..

      Ja netistä löytyy ihan hyviä englanninkielisiä sivustoja aiheesta..

      • kiia

        Kiva kun vastasit, vähän selkis asia kun ammattilaiset ei asioista kerro!! Mulla on juuri kyseiset oireet: jatkuva pissahädän tunne, välillä kirvelyä, yhdyntäkipuja. Mulle tehtiin siis rakon tähystys, eikä sieltä löytynyt mitään purkautumia tai muuta epäilyttävää, en saanut ainakaan diagnoosia IC:stä. Oireet joka päiväisiä ja kestänyt puoltoista vuotta, kun sais edes diagnoosin, mut kun ei!! Mulle tehtiin DMSO-huuhteluja ja kokeiltu neljää eri lääkettä, mikään ei ole auttanut! Nyt ne sairaalasta sano että ei ole enää mitään keinoja, että kaikki lääkkeetkin kokeiltu.(=en oikein usko) Olen sitten yksin tämän asian kanssa! Ärsyttää kun ammattiauttajat on niin tökeröitä, ainakin täällä. Ne varmaan luulee, että keksin koko oireet. Olisinhan mieluummin terve kuin eläisin joka päivä tämän asian kanssa. Nyt olen itse sitten hakenut asiasta tietoa..
        Sullako on todettu IC? Oletko saanut oireet kuriin?? Annan kyllä kaikille myötätuntoa, jotka tästä joutuvat kärsimään. Ei vois ehkä pahempaa olla! Mielummin vaikka diabetes, jossa sentään lääkkeet tehoo ja saa sairauden kuriin!! Anteeks jos tuntuu että vähän purkauduin, mut on vaan henkisesti niin rankkaa tää, niin kun varmaan kaikille!!


      • minä vain
        kiia kirjoitti:

        Kiva kun vastasit, vähän selkis asia kun ammattilaiset ei asioista kerro!! Mulla on juuri kyseiset oireet: jatkuva pissahädän tunne, välillä kirvelyä, yhdyntäkipuja. Mulle tehtiin siis rakon tähystys, eikä sieltä löytynyt mitään purkautumia tai muuta epäilyttävää, en saanut ainakaan diagnoosia IC:stä. Oireet joka päiväisiä ja kestänyt puoltoista vuotta, kun sais edes diagnoosin, mut kun ei!! Mulle tehtiin DMSO-huuhteluja ja kokeiltu neljää eri lääkettä, mikään ei ole auttanut! Nyt ne sairaalasta sano että ei ole enää mitään keinoja, että kaikki lääkkeetkin kokeiltu.(=en oikein usko) Olen sitten yksin tämän asian kanssa! Ärsyttää kun ammattiauttajat on niin tökeröitä, ainakin täällä. Ne varmaan luulee, että keksin koko oireet. Olisinhan mieluummin terve kuin eläisin joka päivä tämän asian kanssa. Nyt olen itse sitten hakenut asiasta tietoa..
        Sullako on todettu IC? Oletko saanut oireet kuriin?? Annan kyllä kaikille myötätuntoa, jotka tästä joutuvat kärsimään. Ei vois ehkä pahempaa olla! Mielummin vaikka diabetes, jossa sentään lääkkeet tehoo ja saa sairauden kuriin!! Anteeks jos tuntuu että vähän purkauduin, mut on vaan henkisesti niin rankkaa tää, niin kun varmaan kaikille!!

        Ei haittaa, vaikka vähän purkauduit, ymmärrän tasan tarkkaan miltä tilanteesi voi tuntua. Joo, mulla todettiin siis IC pari kk sitten. Siihen asti olin kärsinyt vaivoista n. puolitoista vuotta. Ramppasin lääkärissä, otettiin pissatestejä ja klamydiatestejä jatkuvasti tyrkyttivät(mikä oli hyvin ikävää, kun eivät mua uskoneet ollenkaan). No, mitään ei siis löytynyt. Gynikselläkin kävin monet kerrat, mutta ei sielläkään mitään selvinnyt, antibioottikuureja kaikki vaan kirjoittivat enemmän kun laki sallii :p

        Mut sit vihdosta viimein omalääkäri pisti urologille(itselle ei olisi tullut mieleenkään), josta tähystykseen ja urodynaamisiin tutkimuksiin ja sit loppujen lopuks sain diagnoosin. Kyllä meinaan helpotti. Tuntu et mua ei meinaan millään uskottu ja sanoivat vaan et on stressiä. Nyt läheisetkin ymmärtää paremmin, mistä on kyse kun on nimi asialle.

        Mulla ei ainakaan vielä ole oireita saatu kuriin. Syötäviä lääkkeitä on kokeiltu kahta laatua. Nyt olen alottanut noi huuhteluhoidot jollain uudella aineella. On parempia kausia ja sitten taas huonompia, myös syömiset, juomiset ja ainakin stressi vaikuttaa mulla ihan reaaliajassa oireiden vahvuuteen. Nyt on onneksi hyvä kausi menossa.

        Voisithan kokeilla käydä vielä jollain toisella urologilla kaikkien tutkimustulosten kanssa, koska tää on kait vähän semmonen siaraus, et monet ei tästä tiedä ja/tai usko tähän. Kyllä mäkin vaihtaisin tän ic:n melkein mihin tahansa muuhun(huom. melkein) ja välillä ärsyttääkin kun kaverit valittaa jostain ihan turhasta, et ajattelis nyt vähän, pahemminkin vois olla. Kuten ajattelee meistäkin varmasti moni pahemmin sairas. Mut on kyllä harvinaisen v***umainen tauti tää!


      • kiia
        minä vain kirjoitti:

        Ei haittaa, vaikka vähän purkauduit, ymmärrän tasan tarkkaan miltä tilanteesi voi tuntua. Joo, mulla todettiin siis IC pari kk sitten. Siihen asti olin kärsinyt vaivoista n. puolitoista vuotta. Ramppasin lääkärissä, otettiin pissatestejä ja klamydiatestejä jatkuvasti tyrkyttivät(mikä oli hyvin ikävää, kun eivät mua uskoneet ollenkaan). No, mitään ei siis löytynyt. Gynikselläkin kävin monet kerrat, mutta ei sielläkään mitään selvinnyt, antibioottikuureja kaikki vaan kirjoittivat enemmän kun laki sallii :p

        Mut sit vihdosta viimein omalääkäri pisti urologille(itselle ei olisi tullut mieleenkään), josta tähystykseen ja urodynaamisiin tutkimuksiin ja sit loppujen lopuks sain diagnoosin. Kyllä meinaan helpotti. Tuntu et mua ei meinaan millään uskottu ja sanoivat vaan et on stressiä. Nyt läheisetkin ymmärtää paremmin, mistä on kyse kun on nimi asialle.

        Mulla ei ainakaan vielä ole oireita saatu kuriin. Syötäviä lääkkeitä on kokeiltu kahta laatua. Nyt olen alottanut noi huuhteluhoidot jollain uudella aineella. On parempia kausia ja sitten taas huonompia, myös syömiset, juomiset ja ainakin stressi vaikuttaa mulla ihan reaaliajassa oireiden vahvuuteen. Nyt on onneksi hyvä kausi menossa.

        Voisithan kokeilla käydä vielä jollain toisella urologilla kaikkien tutkimustulosten kanssa, koska tää on kait vähän semmonen siaraus, et monet ei tästä tiedä ja/tai usko tähän. Kyllä mäkin vaihtaisin tän ic:n melkein mihin tahansa muuhun(huom. melkein) ja välillä ärsyttääkin kun kaverit valittaa jostain ihan turhasta, et ajattelis nyt vähän, pahemminkin vois olla. Kuten ajattelee meistäkin varmasti moni pahemmin sairas. Mut on kyllä harvinaisen v***umainen tauti tää!

        Ihana kuulla et jollain on noin samanlaiset tuntemukset ja tilanne. Mäkin jouduin aluks ramppaa läärillä koko ajan, tehdä pissatestejä kauheesti ja syödä antibiotteja turhaan ennen kun laitettiin urologille. Se alko kyllä turhauttaa kun ei mitään virtsatulehdusta ollu ja ite ties sen. Sai selitellä tilannetta(=samat asiat)jokaiselle "ammattilaiselle" erikseen, eikä ne ymmärtäny ollenkaan et mistä on kyse! Enkä ite tajunnu, että vois olla jotain näin ylitsepääsemätöntä.. ja ajattelin että oon ainut kenellä on tällasta ennen kun löysin tän palstan. Helpottaa kyllä kun ei ole ainut maailmassa ja pystyy vaihtaa ajatuksia!

        En oiken tiedä mihin urologille voisin mennä. Kävin yksityisellä tekemässä rakon tähystyksen, koska en jaksanut odottaa sairaalaan montaa kuukautta. Sitten kuitenkin hoitoihin halusin siirtyä sairaalaan, kun halvempaa! En ainakaan halua tota tähystystä uudestaan ku teki niin pirun kipeetä ja oli paikat kipeenä monta päivää sen jälkeen! Ajattelin ottaa yhteyttä vielä sinne sairaalaan ja vaatia että saan keskustella sen urologin tai jonkun lääkärin kanssa joka tietää tilanteen..

        Meinataankos sulle tehdä se rakon venytys/laajennus?? Siitä on kuulemma ollu monelle IC potilaalle apua. Mulle ei ole sitäkään ehdotettu, ajattelin sitäkin kysyä, että miks mulle ei sitä vois tehdä!

        Mitä ruokia/juomia sä välttelet helpottamaan oireita? Ootko ite kokeillu, et mistä oireet pahenee vai ootko saanu jostain tietoa?? Mä en ole kokeillu tota ruoka-aine juttua vielä..

        Mailaa mulle jos haluat: [email protected]
        On niin paljon asiaa tästä aiheesta, ois kiva kun vois vaihtaa kuulumisia ja ajatuksia kohtalotoverin kanssa!!


      • Hilppi
        kiia kirjoitti:

        Ihana kuulla et jollain on noin samanlaiset tuntemukset ja tilanne. Mäkin jouduin aluks ramppaa läärillä koko ajan, tehdä pissatestejä kauheesti ja syödä antibiotteja turhaan ennen kun laitettiin urologille. Se alko kyllä turhauttaa kun ei mitään virtsatulehdusta ollu ja ite ties sen. Sai selitellä tilannetta(=samat asiat)jokaiselle "ammattilaiselle" erikseen, eikä ne ymmärtäny ollenkaan et mistä on kyse! Enkä ite tajunnu, että vois olla jotain näin ylitsepääsemätöntä.. ja ajattelin että oon ainut kenellä on tällasta ennen kun löysin tän palstan. Helpottaa kyllä kun ei ole ainut maailmassa ja pystyy vaihtaa ajatuksia!

        En oiken tiedä mihin urologille voisin mennä. Kävin yksityisellä tekemässä rakon tähystyksen, koska en jaksanut odottaa sairaalaan montaa kuukautta. Sitten kuitenkin hoitoihin halusin siirtyä sairaalaan, kun halvempaa! En ainakaan halua tota tähystystä uudestaan ku teki niin pirun kipeetä ja oli paikat kipeenä monta päivää sen jälkeen! Ajattelin ottaa yhteyttä vielä sinne sairaalaan ja vaatia että saan keskustella sen urologin tai jonkun lääkärin kanssa joka tietää tilanteen..

        Meinataankos sulle tehdä se rakon venytys/laajennus?? Siitä on kuulemma ollu monelle IC potilaalle apua. Mulle ei ole sitäkään ehdotettu, ajattelin sitäkin kysyä, että miks mulle ei sitä vois tehdä!

        Mitä ruokia/juomia sä välttelet helpottamaan oireita? Ootko ite kokeillu, et mistä oireet pahenee vai ootko saanu jostain tietoa?? Mä en ole kokeillu tota ruoka-aine juttua vielä..

        Mailaa mulle jos haluat: [email protected]
        On niin paljon asiaa tästä aiheesta, ois kiva kun vois vaihtaa kuulumisia ja ajatuksia kohtalotoverin kanssa!!

        Samat tuntemukset täälläkin... Minulle on tehty rakon laajennus, josta oli apua 3-4 kk:ksi ja sen jälkeen tilanne palautui ennalleen. Ruokia olen karsinut kokeilemisen kautta, mutta pahimpia kahvi, tee, sitrushedelmät, tomaatti, suklaa,puolukka, karpalo, happamat ja tuliset ruoat (ainakin minulla) ja alkoholi on myös todella paha. Noista ruokajutuista sain aika paljon tietoa amerikkalaisilta sivustoilta, jossa asiaa tutkittu kai enemmänkin esim. www.ichelp.com ja www.icnetwork.com

        Tämä sairaus on aika lailla mieltä hallitseva, ja vaihtaisin pois todella mielelläni, jos mahdollista, mutta ainoat keinot kokeilla vain eri asioita, josko olisi apua... Itse en ole vielä löytänyt helpotusta, muusta kuin ruokahommeleista, mutta sekin on vain pientä apua. Seuraavaksi kokeilen DMSO-huuhteluja ja tuntuu, että se on auttanut monia... Mutta tsemppiä sullekin matkaan, itse olen taistellut nyt 1½ vuotta.


      • minä vain
        kiia kirjoitti:

        Ihana kuulla et jollain on noin samanlaiset tuntemukset ja tilanne. Mäkin jouduin aluks ramppaa läärillä koko ajan, tehdä pissatestejä kauheesti ja syödä antibiotteja turhaan ennen kun laitettiin urologille. Se alko kyllä turhauttaa kun ei mitään virtsatulehdusta ollu ja ite ties sen. Sai selitellä tilannetta(=samat asiat)jokaiselle "ammattilaiselle" erikseen, eikä ne ymmärtäny ollenkaan et mistä on kyse! Enkä ite tajunnu, että vois olla jotain näin ylitsepääsemätöntä.. ja ajattelin että oon ainut kenellä on tällasta ennen kun löysin tän palstan. Helpottaa kyllä kun ei ole ainut maailmassa ja pystyy vaihtaa ajatuksia!

        En oiken tiedä mihin urologille voisin mennä. Kävin yksityisellä tekemässä rakon tähystyksen, koska en jaksanut odottaa sairaalaan montaa kuukautta. Sitten kuitenkin hoitoihin halusin siirtyä sairaalaan, kun halvempaa! En ainakaan halua tota tähystystä uudestaan ku teki niin pirun kipeetä ja oli paikat kipeenä monta päivää sen jälkeen! Ajattelin ottaa yhteyttä vielä sinne sairaalaan ja vaatia että saan keskustella sen urologin tai jonkun lääkärin kanssa joka tietää tilanteen..

        Meinataankos sulle tehdä se rakon venytys/laajennus?? Siitä on kuulemma ollu monelle IC potilaalle apua. Mulle ei ole sitäkään ehdotettu, ajattelin sitäkin kysyä, että miks mulle ei sitä vois tehdä!

        Mitä ruokia/juomia sä välttelet helpottamaan oireita? Ootko ite kokeillu, et mistä oireet pahenee vai ootko saanu jostain tietoa?? Mä en ole kokeillu tota ruoka-aine juttua vielä..

        Mailaa mulle jos haluat: [email protected]
        On niin paljon asiaa tästä aiheesta, ois kiva kun vois vaihtaa kuulumisia ja ajatuksia kohtalotoverin kanssa!!

        Pistin sulle sähköpostia aiheesta :)


      • Nimetön

        Minulla ei ole ehkä noin arkielämää häiritsevää pissattamisen tunnetta mutta usein käyn lirulla ja varsinkin jos lähden reissuun niin tuntuu että(jännittäjä-tyyppi)molemmat hädät iskee ja usein! Valitin lekurille ja sain ns vanhan lääkkeen joka on tosin ns rauhoittviin kuuluva ja on Librax-nimeltään.Se tehoaa rakon ja suoliston ärsytystiloihin joten olen saanut apua siitä.Ensi viikolla menen reissuun ja tiedän etten voi asua vessassa joten otan lääkettä ja pärjään.Lääke on sellainen että alkoholia ei saa käyttää samanaikasesti,mutta en käytä muutenkaan koska sitten mua vasta pissattaakin...


      • Mipsu
        kiia kirjoitti:

        Kiva kun vastasit, vähän selkis asia kun ammattilaiset ei asioista kerro!! Mulla on juuri kyseiset oireet: jatkuva pissahädän tunne, välillä kirvelyä, yhdyntäkipuja. Mulle tehtiin siis rakon tähystys, eikä sieltä löytynyt mitään purkautumia tai muuta epäilyttävää, en saanut ainakaan diagnoosia IC:stä. Oireet joka päiväisiä ja kestänyt puoltoista vuotta, kun sais edes diagnoosin, mut kun ei!! Mulle tehtiin DMSO-huuhteluja ja kokeiltu neljää eri lääkettä, mikään ei ole auttanut! Nyt ne sairaalasta sano että ei ole enää mitään keinoja, että kaikki lääkkeetkin kokeiltu.(=en oikein usko) Olen sitten yksin tämän asian kanssa! Ärsyttää kun ammattiauttajat on niin tökeröitä, ainakin täällä. Ne varmaan luulee, että keksin koko oireet. Olisinhan mieluummin terve kuin eläisin joka päivä tämän asian kanssa. Nyt olen itse sitten hakenut asiasta tietoa..
        Sullako on todettu IC? Oletko saanut oireet kuriin?? Annan kyllä kaikille myötätuntoa, jotka tästä joutuvat kärsimään. Ei vois ehkä pahempaa olla! Mielummin vaikka diabetes, jossa sentään lääkkeet tehoo ja saa sairauden kuriin!! Anteeks jos tuntuu että vähän purkauduin, mut on vaan henkisesti niin rankkaa tää, niin kun varmaan kaikille!!

        Tulipa taas tänään käytyä kipupolilla, jossa nykyään olen hoidettavana, urologit kun eivät mukamas osaa auttaa. Mulla tämä helvetillinen kusetus ja polte alapäässä vaivannut kaksi vuotta. Tuntuu et pissalla käynnin jälkeen hätä vaan yltyy. Kaikki mahdolliset hoidot on kuulemma nyt kokeiltu, on tehty tähystykset ( ei diagnoosia), laajennuksia, sähkörentoutusta ja erinäisiä lääkkeitä. Tänään sain vielä Lyrica reseptin, tietääkö kukaan mitään lääkkeestä? On kuulemma hurjan hintainen epilepsialääke. On vaan taas mieli niin maassa. Onko tämä enää elämisen arvoista elämää? Mitään ei pysty tekeen kun istuu kintut ristissä ja kitua. Lapsillekin tulee karjuttua kaiket päivät, olen jo niin lopussa...


      • juuri samaan vaivaan
        Mipsu kirjoitti:

        Tulipa taas tänään käytyä kipupolilla, jossa nykyään olen hoidettavana, urologit kun eivät mukamas osaa auttaa. Mulla tämä helvetillinen kusetus ja polte alapäässä vaivannut kaksi vuotta. Tuntuu et pissalla käynnin jälkeen hätä vaan yltyy. Kaikki mahdolliset hoidot on kuulemma nyt kokeiltu, on tehty tähystykset ( ei diagnoosia), laajennuksia, sähkörentoutusta ja erinäisiä lääkkeitä. Tänään sain vielä Lyrica reseptin, tietääkö kukaan mitään lääkkeestä? On kuulemma hurjan hintainen epilepsialääke. On vaan taas mieli niin maassa. Onko tämä enää elämisen arvoista elämää? Mitään ei pysty tekeen kun istuu kintut ristissä ja kitua. Lapsillekin tulee karjuttua kaiket päivät, olen jo niin lopussa...

        Hei! Itselläni on IC, ja sain myös viime vuoden joulukuussa siihen Lyrica-lääkityksen. Lääke on kallis, ja siihen ainakin itselläni liittyi myös sivuoireita (huimaus ja väsymys) aluksi, mutta ainakin minulla se vei ne pahimmat oireet (se pirunmoinen polte, ja kirvely) pois ja samalla kun kipu rauhoittui, myös tuo vessassa juokseminenkin vähentyi. Käytin lääkettä noin puolivuotta siten, että lisäsin/vähensin lääkkeen määrää omien tuntemusteni mukaan. Nyt onneksi on rauhallinen vaihe, joten voin jättää lääkkeen tuossa noin kuukausi sitten kokonaan pois. On sitä kuitenkin varalla tuolla kaapissa...


      • Kärsijä

        Olen sairastanut kyseistä kipua lähes 20 v. On venytetty huudeltu ja syön kipulääkettä panagot. Sekään ei enää juuri auta. Vaiva on tosi pirullinen. Usein olen uupunut. Yöt katkonaisia vc käyntejä 4-6 .ONKO jollakin tietoa paremmasta lääkityksestä. Ruokavaliotakin olen.kokeillut,sekin uuvuttaa. Toisinaan on vaivoja vaikka joisi vain vettä.


    • yli 20 vuotta IC:tä sairast...

      Tsemppiä sairautesi kanssa, kyllä sen kanssa oppii tulemaan toimeen, vaikka välillä on noita todella vaikeitakin jaksoja.

      Itselläni on kokemusta yli 20 vuoden ajalta. Minullakaan eivät nuo laajennukset ole auttaneet, mutta aiemmin sain noita lääkehoitoja suoraan rakkoon, ja ne auttoivat. Tosin tuolloin ei ollut kyseessä dmso, vaan muistaakseni aina nimeltä Predniment tai joku muu vastaava.

      Tällä hetkellä syön tuohon ikävään poltteen tunteeseen neuropaattiseen kipuun määrättävää lääkettä, ja se vie ainakin sen inhottavan polttelun tunteen pois. Tietysti lääkkeissä on omat sivuvaikutuksensa (ainakin alkuun huimaus ja väsymys), mutta sekin on parempi kuin ainainen kipu. Tavallista kipulääkettä tähän vaivaan on turha syödä, sillä sen vaikutusmekanismi ei auta tuohon virtsarakon seinämän sisällä olevaan hermopäätteiden kipuun.

      Ei muuta kuin pyydä omalääkäriltä lähete urologille, jotta pääset hoitoon julkiselle. Kestää tietysti pitkään, mutta tuollon sinulla on ainakin lääkäri, johon voit tarvittaessa ottaa yhteyttä. Ja taitavat nuo hoidot olla itsemaksaen myös kovin kalliita.

      Olen muuten kuullut, että jotkut ovat saaneet avun myös virtsaoireiden hoitoon erikoistuneilta fysioterapeuteilta.

    • lääkkeen joka auttaa

      Tuossa edellä joku mainitsi jo erään hyvin vanhan lääkkeen nimen, eli librax, josta ainakin minä olen saanut helpotusta olooni. Sairastan kyllä lisäksi myös autoimmuunitauteja Sle ja sjögren. sjögrenissä koko kehon limakalvot kuivuvat jne. Mutta joskus, kun en enää jaksa tätä piikkilankaa-alapäässä-oloa, niin turvaudun libraxiin. Jokainen voi käydä lääkesivuilla lukemassa "tuoteselosteen". Diapam-tyyppistä ainettahan se sisältää osaksi, mutta vähät itse asiassa siitä, kun se tosiaan rauhoittaa alavatsan sekä virtsatiet kaikkinensa, ainakin mun tapauksessa. Jatkuva kipu ja kouristukset ym. estävät normaalin elämän, se on totuus. Kun mun kohdalla kaikkea mahdollista oli jo kokeiltu vuosien ajan. Mutta toki oman lääkärin kanssa on neuvoteltava asiasta... kerron vain oman kokemukseni.

    • Darlantan 85

      tää tulee nyt vuotta myöhemmin mut anyway. menen itsekkin muutaman päivän päästä tähystykseen ja sääs nähdä että löytyykö sieltä poikkeavaa. Itse välttelen kofeiini pitoisia juomia kuten kahvia, Coca Colaa, Pepsiä, ja myäs happamia juomia kuten light versoita limsassa. rakkoa voi myös kouluttaa siihen ettei tarvitse joka 5-10 minuutin välein lähtee vessaa. kokeile vaikka pidättää aluski puoli tuntia vaikka seuraavat 2 viikkoa ja sitten voit katsoa tilannetta uudestaan ja jos on ok niin voit sen jälkeen pidentää tunnilla. eli pikku hiljaa. mullakaa ei lääkkeet auttanut yhtää. ne vaan pahentivat sitä asiaa. Pärjäile!!

    • vertaistuki1

      www.facebook.com/groups/interstitiellikystiitti

      Tuossa on linkki Facebookin suljettuun vertaistukiryhmään. Keskustelut näkyy vain ryhmässä oleville ei ulkopuolisille.
      Tervetuloa!

      (Pyydä liittymispyyntöä ja tämän jälkeen ylläpitäjä hyväksyy sinut ryhmään)

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Katso: Ohhoh! Miina Äkkijyrkkä sai käskyn lähteä pois Farmi-kuvauksista -Kommentoi asiaa: "En ole.."

      Tämä oli shokkiyllätys. Oliko tässä kyse tosiaan siitä, että Äkkijyrkkä sanoi asioita suoraan vai mistä.... Tsemppiä, Mi
      Tv-sarjat
      155
      6469
    2. Voi kun mies rapsuttaisit mua sieltä

      Saisit myös sormiisi ihanan tuoksukasta rakkauden mahlaa.👄
      Ikävä
      34
      3888
    3. Poliisiauto Omasp:n edessä parkissa

      Poliisiauto oli parkissa monta tuntia Seinäjoen konttorin edessä tänään. Haettiinko joku tai jotain pankista tutkittavak
      Seinäjoki
      25
      2005
    4. Haluan jutella kanssasi Nainen

      Olisiko jo aika tavata ja avata tunteemme...On niin paljon asioita joihin molemmat ehkä haluaisimme saada vastaukset...O
      Ikävä
      18
      1969
    5. Onko mies niin,

      että sinulle ei riitä yksi nainen? Minulle suhde tarkoittaa sitoutumista, tosin eihän se vankila saa olla kummallekaan.
      Tunteet
      27
      1799
    6. Voitasko leikkiä jotain tunnisteleikkiä?

      Tietäisi ketä täällä käy kaipaamassa.. kerro jotain mikä liittyy sinuun ja häneen eikä muut tiedä. Vastaan itsekin kohta
      Ikävä
      77
      1646
    7. Tietysti jokainen ansaitsee

      Hän varmasti ansaitsee vain parasta ja sopivinta tietenkin, suon sen onnen hänelle enemmän kuin mielelläni. Aika on nyt
      Ikävä
      17
      1553
    8. Armi Aavikko Malmin hautausmaa

      Haudattiinko Armi arkussa Malmin hautausmaalle vai tuhkattiinko hänet? Kuka tietää asiasta oikein?
      Kotimaiset julkkisjuorut
      27
      1508
    9. Haluisin suudella ja huokailla

      ja purra kaulaasi ja rakastella sinua. Haluisin puristella rintojasi ja pakaroitasi. Ei sinulla taida olla kuitenkaan ni
      Ikävä
      19
      1499
    10. Miksi näin?

      Miksi vihervassut haluaa maahan porukkaa jonka pyhä kirja kieltää sopeutumisen vääräuskoisten keskuuteen? Näin kotoutumi
      Maailman menoa
      35
      1380
    Aihe