lehtarit kuti!!!!!!!!

Tarvitsen APUA!...

minulla on 250 litran akvaario, jossa on 5 lehtikalaa, joista nuorimmat muodostivat kutuparin. Pitäisikö muista kolmesta lehtareista luopua? Minulla on myös 2 papukaijakirjoahventa akvaariossa, pitäisikö niistä luopua? Miten minun pitäisi nyt toimia lehtariparin kanssa? Hoitavatko ne itse poikasensa? Mitä ne syövät?

4

596

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • tarvitsen apua

      V A S T A T K A A!!!!!!!!!!!!!
      VASTATKAAAAAAAAAA!!!!!!!!!!!!!!!

    • tarvitsen apua!......

      voisiko kutu johtua siitä, että suodattimet eivät ole puhaltaneet melkein yhtään viime viikon aikana, kun olivat niin tukossa? Normaalisti ne puhaltavat todella tehokkaasti.(sacem gemini, joka puhaltaa 950l/h ja tetratec in 1000, joka puhaltaa 1000l/h) Onko virta liian voimakas? KUTU JOUTUI SITTEN PAPUKAIJAKIRJOAHVENTEN SUIHIN!!=(=(=(=(

      • jokinimimerkkitähän

        kuule, älä hätäile, jos pari on kutennu kerran niin kutee uudestaa, jos on kutulämpötila ja virtaus pieni ne tekee sitä uudestaan. itselläni jouduin luopumaan uroksesta sen jälkeen kun tyttäjä on kuollut 2 kappaletta ja mätejä mennuyt viemäriin kymmeniä kertoja. poika jakso tehdä lapsia joka viikko, aina ku heräs niin oli heldellä, lasilla, suodattimella, kannolla ... mätejä. ja sitten letkulla viemäriin :D ne murehti parin päivän verran menetyksestä ja sitten uudestaan. poikaset syövät artemiaa, sen saat kaupasta, siellä on sitten viljelyohjeet mukana. Poikaset kun alkavat uimaan niin annat niille sitä artemiaa ja ennen sitä on parempi pitää samassa vedessä/altaassa mutta erossa muista kaloista, eli poikas allas on hankittava, ja kalat mädit sinne. sitten voit siirtää ne johonkin omaan altaaseen tai tynnyriin mutta ne vaativat lämmittimen ja yövalon :D ja sitten ne pikkuhiljaa kasvaa isommiksi ja sitten voit myydä ne eteenpäin :D


    • Rihma

      Mitä muita kaloja sulla noiden lisäksi siellä on?

      Sinun tulee luopua kaikista muista lehtikaloista. Ainoastaan yksi pariskunta mahtuu 250-litraiseen akvaarioon. Onhan se 50 cm:ä korkea??
      Myös papukaijakirjoahvenet pitänee luovuttaa väljemmille vesille, kaksi kookasta kirjoahvenlajia ei mahdu noin pieneen akvaarioon.

      Lehtikala hoitaa itse poikasensa, kasvattaa ne isoiksi asti(Vahtivat kutua, hoitavat poikaset uimaikään, ruokkivat ja suojelevat niitä)
      Usein pariskunnalla menee useampi kutu "poskelleen" ennenkuin oppivat hyviksi vanhemmiksi.
      Liikakansoitus voi stressata vanhempia ja siksi syövät kudun tai muut kalat syövät sen.
      Lehtikalat voivat kutea viikonkin välein, joten älä huoli jos pari ekaa kutua syödään. Keskity vain vähentämään kalastoa akvaariostasi.

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Takaisin ylös

    Luetuimmat keskustelut

    1. Täytyy tunnustaa

      että olet kauneinta mitä olen nähnyt. Käteni tärisevät vieläkin. Olen tosiaan ihastunut. Tästäkin vaikenen.
      Ikävä
      127
      1704
    2. jos saat yhden

      Toiveen esittää niin mikä olisi
      Ikävä
      101
      1229
    3. Huomenta päivää

      Somen ihmeelliseen maailmaan. 🤗☕🌞💞
      Ikävä
      201
      1078
    4. Jorma Uotinen jakoi hämmentävän kuvan tiukoissa trikoissa - Jopa Vappu Pimiä häkeltyy: "No wau"

      Jorma! Ei huono! Aikamoisen häkellyttävä kuva totta tosiaan! Lue lisää ja katso kuva: https://www.suomi24.fi/viihde/jo
      Suomalaiset julkkikset
      7
      1025
    5. Vanhempi mies

      Minä rakastan sua. Ja tiedän, että sullakin on tunteita mua kohtaan. Tätä elämää ei pitäisi tuhlata enää päivääkään. J
      Ikävä
      54
      911
    6. Anna anteeksi

      Olen rikkonut sinua vastaan tavalla, josta minäkin kärsin. Syitä tutkiskellessani löydän vain itseni. Minä kuulin jokais
      Ikävä
      78
      843
    7. Aika haavat parantaa

      Hyvää huomenta ja mukavaa päivää. ☕🌾😊❤️🪷
      Ikävä
      171
      804
    8. Tänään kun näin sinut

      olit kuin taideteos. Arat ja väsyneet silmäni kaipaavat lepoa sinussa, mutta en voinut katsoa sinua niin paljon kuin hal
      Ikävä
      52
      802
    9. HUS näyttää, kuinka paljon turhaa tai vähemmän tarpeellista tehdään verorahoilla

      HUS on laskeskellut, että sieltä voidaan vähentää melkein tuhat ihmistä ilman, että se toiminta häiriintyy, johon verora
      Hallitus
      50
      793
    10. Nyt jos haluat vielä jotain nainen

      Niin laita tähän nimikirjain. Muuten klousaan keissin. Liikaa aikaa kulunut.
      Ikävä
      96
      793
    Aihe