Missä vika, kun itse viime syksynä kuivatut krassin siemenet eivät idä? Olisiko niille pitänyt tässä keväällä tehdä jotain...pistin vaan sellasenaan multaan. Jo pari viikkoa sitten. :(
krassit ei idä!!!
11
9195
Vastaukset
- Pipsuli
Krassit itävät aika hitaasti.. kyllä ne sieltä mullasta vielä ilmestyvät iloksesi..
- itävät
mutta hitaasti, samoin oli täälläkin. Minä luulin myöskin että ne eivät idä , meni vaan kauemmin kuin ennen. Oiskohan sillä viimme kesällä jotenkin syytä siihen (hmmmm).
- odottele vain...
Mäkin jo luulin että kaikki krassin siemenet oli jotenkin "pilalla" tai onnistuin ne jotenkin tuhoamaan, istutin ne jo kuukausi sitten ja vasta nyt on muutamia pieniä alkuja mullasta noussut...joten kyllä ne vielä kasvaa, odota vain rauhassa!!
- kattokrassinen
Mitä krassia laitoit?
Itse laitoin vesikrassia ja se iti jo muutamassa päivässä ja on nyt reilussa viikossa noussut jo monen sentin mittaiseksi. - puutarhamyyrä
Kiitos vastauksistanne, joissa oli kyllä jotain "taikaa", kun pikku taimet ponnahtivat kuin ponnahtivatkin eilen esille. Tosin tuossa aikaisemmassa ruukussa ehti siemenet olla melkein kolme viikkoa mullan alla. Tosi outoa, kun muistan ne kaupan siemenpussissa olleet köynnöskrassin siemenet, jotka itivät muutamassa päivässä ja kasvoivat mieletöntä vauhtia! Itse kuivattujen kanssa meinasi usko mennä...:)
- kemin tyty
siemeniä ja itävät tosi nopsaan kun laitan vielä kelmua kevyesti päälle ja tietysti tuuletan paivittäin eli kelmu pois ettei homehdu. Liotus toimii aika moneen isompaan siemeneen.
- Krassinystävä
kemin tyty kirjoitti:
siemeniä ja itävät tosi nopsaan kun laitan vielä kelmua kevyesti päälle ja tietysti tuuletan paivittäin eli kelmu pois ettei homehdu. Liotus toimii aika moneen isompaan siemeneen.
Joo, liotus auttaa krassiin ja moniin muihin isoihin siemeniin ja herneisiin! Olen liottanut yleensä yön yli ja sitten seuraavana päivänä kylvänyt. Taimet pukkaavat n. viikon päästä ulos, riippuen tietty hiukan valosta ja lämmöstä.
Krassin siemeniä voi tökkiä myös suoraan maahan. Tuolla niitä on jo muutamia tulossa, mutta toki hiukan hitaammin itävät, kuin sisällä.
- Puutarha-maija
Mihin multaan krassisi laitoit? Minä laitoin kerran ihan vaan mustaan multaan ja itäminen kesti iät ja ajat. Tänä vuonna käytin kylvömultaa ja taimet ilmestyivät runsaassa viikossa.
- Maaria
voisi olla, että olet kerännyt siemenet liian vihreinä. Itselleni kävi niin toissavuonna.
- tuli tehtyä
itsekkin viime syksynä, siis keräsin vähän liian vihreinä ja sehän hidastutti itämistä jonkin verran. Täytyy vastedes antaa kypsyä paremmin.
- laitoin
krassit itämään toukokuun alussa parvekelaatikkoon, jonka nostin ikkunalaudalle ulos. Olin jo varma että ne ovat paleltuneet, mutta viime viikolla huomasin, että sieltähän ne ponnistelee ylös. Minulla oli ihan tavallista Aurinko-multaa ja liotin siemeniä yön yli vedessä.
Ennen ne ovat kyllä itäneet viikossa sisällä, mutta kun ne vei esikasvatuksen jälkeen ulos, tuuli katkoi varret. Siksi laitoinkin ne heti ulos, että varret ovat tukevampia ja kestävät tuulta paremmin.
Ketjusta on poistettu 1 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Mies kateissa Lapualla
Voi ei taas! Toivottavasti tällä on onnellinen loppu. https://poliisi.fi/-/mies-kateissa-lapualla1166010Poliisi tutkii murhaa Paltamossa
Poliisi tutkii Kainuussa sijaitsevassa Paltamon kunnassa epäiltyä henkirikosta, joka on tapahtunut viime viikon perjanta324107- 823362
Jos me voitais puhua
Jos me voitais puhua tästä, mä sanoisin, että se on vaan tunne ja se menee ohi. Sun ei tarvitse jännittää mua. Mä kyllä182996Jenna meni seksilakkoon
"Olen oppinut ja elän itse siinä uskossa, että feministiset arvot omaava mies on tosi marginaali. Todennäköisyys, että t2522064Joo nyt mä sen tajuan
Kaipaan sua, ei sitä mikään muuta ja olet oikea❤️ miksi tämän pitää olla niin vaikeaa?882004Jere, 23, ja Aliisa, 20, aloittavat aamunsa Subutexilla tai rauhoittavilla: "Vaikka mä käytän..."
Jere, 23, ja Aliisa, 20, ovat pariskunta, joka aloittaa aamunsa Subutexilla tai rauhoittavilla. Jere on ollut koko aikui431817- 1431795
Olipa ihana rakas
❤️🤗😚 Toivottavasti jatkat samalla linjalla ja höpsöttelykin on sallittua, kunhan ei oo loukkaavaa 😉 suloisia unia kau81696Vain yksi elämä
Jonka haluaisin jakaa sinun kanssasi. Universumi heitti noppaa ja teki huonon pilan, antoi minun tavata sinut ja rakastu881569