On se nyt kumma kun ei tänne kylään saada juomakelpoista vettä sitten mistään.Kahvikupit on ihan vihreen "lillingin" peitos jos sinne tippa jää tätä Ulvilan ihanaa janojuomaa...Kyl täytyy johonkin labraan viedä näyte et tietää ees mitä kivaa sitä tulee juotua. Luulisi että Ulvilan kaupunki nyt satsaisi edes kunnon veteen kun on asukkaitakin tulos vinhaa vauhtia lisää.
VETTÄ
20
2177
Vastaukset
- ilmiö.
Itse olen vuodesta 1975 asunut Ulvilassa, enkä ole kuvailemasi kaltaista sotkua koskaan tavannut.
- kaikki pilalla
meillä vedenkeitin sökönä kun on tota kalkkia täynnä samoin kahvinkeitin pesuhuoneen ja vessan sekottajat, tiskipäytäkin on valkoista mohnää täynnä siis kalkkia
kahvikupin kun huuhtelen aamusti ja mukin pohjalle jää tilkka vettä niin on siellä illalla vihreä rantu mukissa.
asumme vanhan ulvilan puolella rivitalossa joten kaupunkin sulovettä juodaan.
jotain pitäisi tehä- valkoista
sontaa löytyy kyllä meidänkin taloudesta, mutta minkäänlaista vihreää "lillinkiä", josta alkuperäinen kirjoittaja kirjoitti, en ole tavannut.
- toyotaco
vesi hyvää on mielestäni. Parempaa kuin porin osittain.
- seuraa aikaasi
ULVILAN VESILAITOS ILMOITTAA VESITORNIN HUOLTOTÖISTÄ
Ulvilan vesilaitos suorittaa Krapiston vesitornin huoltotöitä 13.5. – 19.5.2006 välisenä aikana. Huoltotöissä parannetaan takuutarkastuksesa ilmenneitä säiliön pinnoitevaurioita.
Pinnoitevaurioiden parantamisella taataan Krapiston vesitornin säiliö-osan vedenpitävyys.
Huoltotöiden vuoksi otetaan Massin ylävesisäiliö väliaikaisesti käyttöön vedenjakelun turvaamiseksi. Massin ylävesisäiliötä aletaan täyttämään vedellä 11.5.06 alkaen.
Huoltotöiden takia saattaa vesijohtoverkostossa ilmetä väri- haju- maku- ja painehäiriöitä. Häiriöt saattavat ulottua koko Ulvilan alueelle. Häiriöt johtuvat veden virtaussuuntien ja painemuutoksien seuraamuksista.
Haitat ovat terveydelle vaarattomia ja paranevat vettä juoksuttamalla.
Pahoittelemme aiheuttamaamme haittaa
Ulvilan vesilaitos- Ellivaa
On kyllä aika mahtava ulvilan vesilaitos, jos saa maku- ja hajuhaitat ulotettua myös sellaiseen kylään, jossa on oma vesiosuuskunta. Suuret luulot itsestään?
- noin paljon
Ellivaa kirjoitti:
On kyllä aika mahtava ulvilan vesilaitos, jos saa maku- ja hajuhaitat ulotettua myös sellaiseen kylään, jossa on oma vesiosuuskunta. Suuret luulot itsestään?
kun Kullaa yhdistyi Ulvilaan?
- Ulvilasta
Ulvilan Vesilaitos!!!KYSYMYS!!!!
Olen kyllä seurannut AIKAANI pian Ulvilassa kymmenen vuotta eikä täälä nyt joka helkkarin päivä tehdä jotain "huoltotöitä" näiden vesijuttujen kanssa. Vesi on ollut samaa kuraa jo monta vuotta ja nyt tietysti lisänä nämä haju ja väri haitat.
Onko tosiaan niin ettei tänne voi vetää kunnon vettä jostain juomakelpoiselta alueelta? Ei ole varmaan enää ns.terveysrajoissa tämä litku. - ei tasapuolista
Ulvilasta kirjoitti:
Olen kyllä seurannut AIKAANI pian Ulvilassa kymmenen vuotta eikä täälä nyt joka helkkarin päivä tehdä jotain "huoltotöitä" näiden vesijuttujen kanssa. Vesi on ollut samaa kuraa jo monta vuotta ja nyt tietysti lisänä nämä haju ja väri haitat.
Onko tosiaan niin ettei tänne voi vetää kunnon vettä jostain juomakelpoiselta alueelta? Ei ole varmaan enää ns.terveysrajoissa tämä litku.Koska itse en kyllä ole huomannut mitään vikaa(poislukien tuon kalkkiongelman) Ulvilan vedessä. Eikä tosiaankaan tule mitään vihreitä "lilluja". Voisiko olla omissa putkissa vikaa?
- viiraako päässä????
Ulvilasta kirjoitti:
Onko tosiaan niin ettei tänne voi vetää kunnon vettä jostain juomakelpoiselta alueelta? Ei ole varmaan enää ns.terveysrajoissa tämä litku.Vai mitä hermomyrkkyjä juot? Täällä on juotu kunnon vettä jo kymmeniä vuosia. Muuta pois.
- oikein tajua
ei tasapuolista kirjoitti:
Koska itse en kyllä ole huomannut mitään vikaa(poislukien tuon kalkkiongelman) Ulvilan vedessä. Eikä tosiaankaan tule mitään vihreitä "lilluja". Voisiko olla omissa putkissa vikaa?
Itse olen nautiskellut Ulvilan vettä vuodesta 1975, eikä siinä ole kertaakaan ollut maku-, haju- tai ulkonäköongelmia sinä aikana, ei ensimmäistäkään kertaa.
Ainoa hieman ikävä asia on tuo runsas kalkki, mutta eipä sekään ole mitään ongelmia koskaan aiheuttanut.
Vanha-Ulvilan vedestä ei ole kokemuksia. - Ellivaa
noin paljon kirjoitti:
Ei vituta ollenkaan. Kullaan kunnantalolla kokoontui yleensä vaan pääasiassa pässejä. Tosin en ole vielä ihan selvillä miten pässiä menoa Ulvilan kaupungintalolla harjoitetaan. Toistaiseksi kuitenkin on nähdäkseni elämä uudessa Ulvilassa sujunut varsin hyvin (mitä nyt asenne kylien rakennuslupien suhteen on myös nuivaa). Tosin muutan mieleni, jos kaupunki keksii aloittaa kyläkoulujentappokampanjan.
Eli jospa vielä väännän rautalangasta edellisen viestini asian: Väittävät vesihaittojen mahdollisesti ulottuvan koko kaupungin alueelle. Vaan taitavia ovat, jos saavat ne myös veden suhteen omavarais(t)en kylän putkistoihin. Siksi liekö hiukan suuret luulot itsestään. - mukulamäkeläinen
oikein tajua kirjoitti:
Itse olen nautiskellut Ulvilan vettä vuodesta 1975, eikä siinä ole kertaakaan ollut maku-, haju- tai ulkonäköongelmia sinä aikana, ei ensimmäistäkään kertaa.
Ainoa hieman ikävä asia on tuo runsas kalkki, mutta eipä sekään ole mitään ongelmia koskaan aiheuttanut.
Vanha-Ulvilan vedestä ei ole kokemuksia.Kalkki on runsasta Vanha-Ulvilassakin, ja monien muidenkin paikkojen vettä maistelleena voin sanoa, että maku ei ole paras mahdollinen, mutta siedettävä. Tätä keskustelua vihreästä lillingistä en ymmärrä yhtään. Ei havaintoja aiheesta Mukulamäessä ja asuttu on täällä vuodesta 1990.
- Kokkolassa
viiraako päässä???? kirjoitti:
Vai mitä hermomyrkkyjä juot? Täällä on juotu kunnon vettä jo kymmeniä vuosia. Muuta pois.
Suomen parasta vettä?Ollaan asuttu Helsingissä,Oulussa ja Porissa,joka paikassa on ollut pahan makusta vettä ei voi janoonsa juoda,täällä ei maistu,ei haise,eikä jää valkoista eikä vihriää jälkeen.Ihanaa jano juomaa.
- namihiiri
Kokkolassa kirjoitti:
Suomen parasta vettä?Ollaan asuttu Helsingissä,Oulussa ja Porissa,joka paikassa on ollut pahan makusta vettä ei voi janoonsa juoda,täällä ei maistu,ei haise,eikä jää valkoista eikä vihriää jälkeen.Ihanaa jano juomaa.
Itse olen Porissa saanut hyvää vettä.
Mistä lie tullutkin. - on......
namihiiri kirjoitti:
Itse olen Porissa saanut hyvää vettä.
Mistä lie tullutkin.kauan kun asuttiin Porissa,sitä vettä ei voinnut juoda,piti ostaa juomaa janoonsa,en tiedä nykyistä makua.
- avunhuuto
viiraako päässä???? kirjoitti:
Vai mitä hermomyrkkyjä juot? Täällä on juotu kunnon vettä jo kymmeniä vuosia. Muuta pois.
Ollaan kyl yritetty kovasti mut ku kukaa ei huoli tätä Ulvila vettä omaksee....
- on se
noin paljon kirjoitti:
ongelma,,minä porista kyläilemäs kävin ,ja emäntä sanoi että älä ota sitä vettä, kun on kamalan makuista,,,,,,,,,mehuun sekoitn,,,,,ja siä perheen pienii lapsii ni miten pienten masu kestää sellasta ,,,,,,,,"myrkkyy"
- jälleen
En tiedä sit johtuuko tää taloyhtiön putkista vai mistä mutta kyllä tää vesi on syvältä. Esim. Harjavallas tai Nakkilas on kyl ihan juomakelpoista vettä. Täytynee siirtyä tutkii näitä omiakin verkkoja.
- vesi
maistuu todella pahalta. Yleensä kun ulkopaikkakunnalta muuttaa toiseen paikkakuntaan tottuu veden makuun, mutta ei ulvilassa. Reilun vuoden ulvilassa asuneena ei vesi vieläkään maistu hyvältä. Harmittaa kantaa vettä kaupasta litra tolkulla, että saa janon tyrehdetyksi. Parhaimmillaan olen tuonut veden omalta kotipaikkakunnaltani.
Luulin ensin, että maku johtuu taloyhtiön putkista mutta ei se taidakaan olla niin kun lukee muiden kirjoituksia.
Vihreää lillua en kylläkään ole tavannut, mutta koneet alkavat olla kovalla koetuksella. Itse olen joutunut ostamaan tiskikoneeseen tarkoitettua suolaa, jonka pitäisi ehkäistä kalkin ja muun sonnan kerääntymistä.
Pitää kumminkin muistaa, että kaikille puhdas vesi ei kuitenkaan ole itsestäänselvyys saati että se tulisi johtoja pitkin kotiin. Toiset joutuvat sen kävellen noutamaan kymmenien kilometrien päästä.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Mies, mitä minun pitäisi tehdä
Niin, mitä naisen siis pitäisi tehdä, että lähestyisit ja tekisit aloitteen? Mikä on riittävä kiinnostuksen osoitus juur1812426- 1832004
Toivottavasti et mussukka elättele toiveita meikäläisen suhteen
Tiedän mitä olet touhunnut joten aivan turha haaveilla mistään enää 👍1731851Sofia Virralla ja Minja Koskelalla ei mitään käsitystä terveyskeskusmaksuista!
Vasemmistopimut Sofia ja Minja täysin ulkona sote asioista, ei minkäänlaista käsitystä edes mittaluokasta, missä terveys1211681Summit-tippuja Nicola sai Carolalta yllättävän viestin - Some älähtää rajusti: "Älä viitsi..."
The Summit Suomi -kisa käy kuumana kylmässä Norjan vuoristossa. Nicola tiputettiin kisasta juuri ennen finaalia. Likaise311595- 1211476
Varattais lähihotellista
🥰 huone viikoksi. Oltais vaan ja tilattais huonepalvelusta herkkuja! Viikonloppukin käy jos et viikoksi ehdi ❤ Hyvää1781199Juusolle sataa vihaisia viestejä hoitajilta ja loput nauravat hänelle
Ei löydy montaakaan, joka kehuisi Juuson toimintaa ministerinä: "Selvä enemmistö Juuson päivitykseen reagoineista on su1711185Persuehdokas uhkasi tappaa "jätkän" ja ravintolayrittäjän
Kuuntele tästä kuinka meuhkaa. https://www.iltalehti.fi/politiikka/a/4eb3034d-48c5-4f31-b53c-42be3dc9607c771133Kompostointitarkastaja tuli tarkastukselle!
En ole ikinä kompostoinnut ja eilen kävi kompostointitarkastaja kylässä. Tosi hianoa byrokratiaa taas: "Laki edellyttää,611103