Hobitti - elokuvana.

Iltatähti-91

Se on kuin onkin totta;netissä on traileri Peter Jacksonin ohjaamasta Hobitti-elokuvasta.Tosin se on jonkun fanin tekemä,mutta siellä se on silti.
Elokuvan ilmestymis-ajankohdaksi on pistetty joko joulukuu 2006 tai 2007.Tämä traileri on koottu kaikista Hobitin aineksista trilogiassa,koska virallista traileria ei olla vielä tehty/julkaistu.
Mitä mieltä olette elokuva-ajatuksesta?
Olen syvästi kiitollinen että leffaa ohjaa Peter Jackson eikä kukaan muu.Lisäksi Gandalfina on iki-ihana Ian McKellen,Klonkkuna Andy Serkins ja Bilbona Ian Holm,jotka ovat kaikki alkuperäisiä näyttelijöitä trilogioista.
Kaikista vaikempana pitäisin Gandalfin roolin vaihtamisesta jollekkin muulle.

Mikä teidän mielestä menee pieleen?
Minusta ehkä Smaug ja Synkmetsä.Se tunne kun lukee Synkmetsän kohtaa on niin sanoinkuvaamaton että tuskin Hollywoodkaan sen saa samanlaiseksi.

Kertokaa tuntemuksianne ja odotuksianne!

Epävirallisen trailerin voi katsoa täältä:
http://video.search.yahoo.com/video/view?&h=98&w=145&type=mpeg&rurl=stoelen.dnsalias.net/the_hobbit/the_hobbit.html&vurl=http://stoelen.dnsalias.net/the_hobbit/the_hobbit_trailer.mpeg&back=p=Hobbit trailer&sm=Yahoo%21 Search&fr=FP-tab-vid-t&toggle=1&cop=&ei=UTF-8&turl=re2.mm-so.yimg.com/image/1706146640&name=the_hobbit_trailer.mpeg&no=2&tt=47&p=Hobbit trailer&oid=39e08af8a4f01f46&size=19.3MB&dur=116

Ja jos tuo versio ei toimi tai on muita ongelmia:
javascript:launchPlayer('2459290', 'default','default','7063', 'product', '');

8

1332

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
      • Hömötti

        tosi hyvä vitsi
        kyll ny naurattaa
        muka hobittii-elokuva
        haha


      • Nimloth

        Siis tuohan on se sama traileri, joka on ollut tällä keskustelupalstalla "tapetilla" aikaisemminkin, jonkun fanin kahdesta elokuvasta kokoama tekele. Oikein hyvin tehty ja uskottava, mutta feikkiä kuitenkin...

        Sääli, olisi kiva nähdä Hobitti Jacksonin ohjaamana ja kunnon budjetilla tehtynä laatutyönä =)


      • jawetus
        Nimloth kirjoitti:

        Siis tuohan on se sama traileri, joka on ollut tällä keskustelupalstalla "tapetilla" aikaisemminkin, jonkun fanin kahdesta elokuvasta kokoama tekele. Oikein hyvin tehty ja uskottava, mutta feikkiä kuitenkin...

        Sääli, olisi kiva nähdä Hobitti Jacksonin ohjaamana ja kunnon budjetilla tehtynä laatutyönä =)

        Pelleilyä eli ei, mutta yksikään tuotantoyhtiö (etenkään New Line Cinema) ei voisi kieltäytyä tuhatprosenttisen varmasta myyntimenestyksestä tuolla yhdistelmällä.

        Olen aina ollut sitä mieltä, että Hobitti on näiden pikkukirjojen lisäksi ainoa kokonainen teksti jonka Tolkien kirjoitti. Juoneltaan ehyt ja hieno kokonaisuus.

        Toinen vastaava olisi Berenin ja Lúthienin taru. Siihen saisi mukavasti ympättyä Silmarillionin muitakin tapahtumia takaumina, jotka selittäisivät tarinaa.

        Kesän jälkeen saatte luettavaa, lupaan... Liittyy siis dramatisoituun versioon Berenin ja Lúthienin tarusta.


      • Iltatähti-91
        jawetus kirjoitti:

        Pelleilyä eli ei, mutta yksikään tuotantoyhtiö (etenkään New Line Cinema) ei voisi kieltäytyä tuhatprosenttisen varmasta myyntimenestyksestä tuolla yhdistelmällä.

        Olen aina ollut sitä mieltä, että Hobitti on näiden pikkukirjojen lisäksi ainoa kokonainen teksti jonka Tolkien kirjoitti. Juoneltaan ehyt ja hieno kokonaisuus.

        Toinen vastaava olisi Berenin ja Lúthienin taru. Siihen saisi mukavasti ympättyä Silmarillionin muitakin tapahtumia takaumina, jotka selittäisivät tarinaa.

        Kesän jälkeen saatte luettavaa, lupaan... Liittyy siis dramatisoituun versioon Berenin ja Lúthienin tarusta.

        Odotamme innolla siis sitä.
        Tosin pidän ajatuksesta,ettei osaan Tolkienin kirjoituksista kosketa Hollywoodin sormellakaan.


      • Narbeleth-
        Iltatähti-91 kirjoitti:

        Odotamme innolla siis sitä.
        Tosin pidän ajatuksesta,ettei osaan Tolkienin kirjoituksista kosketa Hollywoodin sormellakaan.

        Ei todellakaan tarvitsisi koskea! :D ite pidän kirjoista, puhtaista kirjoista, koska elokuvat on aina jotenkin väänettyjä, vaikka ne oliskin hyviä.(TSH leffa on minusta kokonaisuutena, elokuvana, tosi hyvä) Ne on aina muututtuja, ja sehän on pakollista. :/ Kirjat on silti ihanempiä, pitkiä. ja kaikki mitä kuuluukin on kirjassa, elokuvasta on jätetty pois aina kauheesti.


      • Fëa
        jawetus kirjoitti:

        Pelleilyä eli ei, mutta yksikään tuotantoyhtiö (etenkään New Line Cinema) ei voisi kieltäytyä tuhatprosenttisen varmasta myyntimenestyksestä tuolla yhdistelmällä.

        Olen aina ollut sitä mieltä, että Hobitti on näiden pikkukirjojen lisäksi ainoa kokonainen teksti jonka Tolkien kirjoitti. Juoneltaan ehyt ja hieno kokonaisuus.

        Toinen vastaava olisi Berenin ja Lúthienin taru. Siihen saisi mukavasti ympättyä Silmarillionin muitakin tapahtumia takaumina, jotka selittäisivät tarinaa.

        Kesän jälkeen saatte luettavaa, lupaan... Liittyy siis dramatisoituun versioon Berenin ja Lúthienin tarusta.

        "Berenin ja Lúthienin taru. Siihen saisi mukavasti ympättyä Silmarillionin muitakin tapahtumia takaumina, jotka selittäisivät tarinaa."

        Yksi TSH-elokuvien sykähdyttävimpiä hetkiä minulle oli aivan alku, missä haltianaisen ääni kertoi Sormuksen historiaa. Upeita kuvia ja dramaattisen korutonta kerrontaa Viimeisestä Liitosta, Sauronin lyömisestä ja Sormuksen vajoamisesta unohduksiin.

        Tuollainen elokuvallinen esitystapa sopisi hyvin muihinkin Tolkienin tarinoihin, erityisesti esiaikoihin liittyviin. "Silloin Morgoth..." "Silloin valar..." juuri miten haltiat tapaavat tarinoita kertoa ja hyvä puoli on sekin, ettei silloin tarvitse näyttää ihan kaikkea.

        Mielestäni Hobitti-elokuvassakin sopisi olla viitteitä ja väläyksiä taustalla pyörivistä suuremmista tarinoista. Hobitti-kirjan suurin pettymys minulle oli kaikenlainen dramatiikan puute. Se on kokonainen teksti totta, ja leppoisa iltasatu. Mutta suurempaa dramatiikkaa sopisi olla edes siinä koko maailman muuttavassa kohtauksessa, missä Bilbon käsi osuu pimeässä sormukseen.

        Hobitissa on kuitenkin paljon kohtauksia, mitkä näyttäisivät upealta TSH-tyyliin visualisoituna. Kuoleva Smaug, nauravat haltiat ja sotivat kääpiöt, riddles in the dark... Rivendellissäkin taisivat käydä mennen tullen, joten toivottavasti se on vielä tallella. ;-)

        Mutta mahtaako PJ ryhtyä vielä siihen, sehän tietäisi yhtä suurta ja samantyyppistä projektia kuin TSH. Siitä voisivat jatkaa Luthienin ja Berenin taruun, sitten Akallabêthiin...


    • Virus

      ..Hobitti-elokuvaa. En ainakaan minä ole mitään moisesta kuullut ja jos se tänä vuonna olisi jo tulossa, niin eikös se pitäisi jo olla kuvattu ja mainokset menossa.. Jossakin vaiheessa varmasti tulee vielä tostakin kirjasta leffa. Ja odotan sitä innolla, kuha tosiaan peter sen ohjais ja sama gandalf.. andy varmaanki kans näyttelis klonkkua, ku se homman kerra osaa aika hyvi. ei kai bilbon tarvis sama kaveri olla, ku sehä oli niis tsh-leffois aika fabu, nii näyttelijäki varmaa aika vanha ja hobitti-kirjassahan se on nuori.

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Suomalaisia naisia lennätetään seksimatkoille

      https://www.iltalehti.fi/kotimaa/a/1f5f5e20-8c36-4907-9640-8e0c3b017c5a Gambia on jo vuosia ollut yhtä kuin munanhaku ma
      Maailman menoa
      252
      2158
    2. Paras olisi vain unohtaa

      Tuleekohan tähän meidän tilanteeseen ikinä mitään selvyyttä. Epätoivo iskee taas, enkä jaksaisi enää odottaa. Kohta lop
      Ikävä
      81
      2025
    3. Voisitko laittaa

      Nimesi ensimmäisen ja kaksi viimeistä kirjainta tähän?
      Ikävä
      97
      1740
    4. Mietitikö nainen koskaan

      Miksi me ollaan päädytty tähän pisteeseen. Lähestmistapaa ei ole. Tarvitaanko me oikeasti enää tätä.
      Ikävä
      114
      1552
    5. Nämä kaikki alla olevat aloitukset on saman naisen aloituksia

      Kuinka paljon täytyy vintissä viheltää että esiintyy välillä jopa miehenä, ja sitten itse vastailee omiin kysymyksiinsä?
      Ikävä
      169
      1181
    6. huono omatunto

      johtuu siitä, että minulla on tunteita sinua kohtaan. Se vaikuttaa asiaan. Kaipasin sinua tänäänkin.
      Ikävä
      65
      1170
    7. Mitä kaipaat

      Usein elämässäsi
      Ikävä
      113
      1008
    8. Onnistuit sohaisemaan mua

      Kaikkein herkimpään kohtaan ja kyseenalaistamaan mun luottamuksellisuuden. Kun sitä ei ole niin ei ole mitään muutakaan
      Ikävä
      64
      999
    9. Päätin juuri että

      En odota että meidän välillä enää tapahtuisi mitään. Tämä on aivan liian monimutkaista ja kyllä sinäkin olisit joskus mi
      Ikävä
      33
      993
    10. Olisi hauska tietää

      Koska huomasit pitäväsi minusta? Itse taisin ihastua sinuun heti silloin kun tavattiin ensimmäistä kertaa. Miehelle, jon
      Ikävä
      58
      935
    Aihe