Missä vika ja miten hoituu ?
190 2,0E:n bensamittari näyttää väärin. Merkkivalo syttyy oikeassa paikassa eli kun bensaa on 55 l:n tankissa jäljellä 6,5 l mutta bensamittari näyttää valon syttymishetkellä 1/4 tankkia. Onko bensamittarin anturi ja varoitusvalon anturi samassa nipussa ? Onko vika miten yleinen ?
MB 190:n bensamittari näyttää väärin
4
892
Vastaukset
- W126
Ainakin W123:ssa anturin helposti irti....
Ota takapenkin selkänoja pois. Siellä pellissä pitäisi sitten olla sellanen muovilätkä. jonka takana on bensatankin yläosa. Siinä on anturi, Anturi on sellanen pötkylä. Alumiiniputki, jonka sisällä on sitten kelluke... Sen saa helposti pois ja eikun puhditelemaan ja tutkimaan ja mittailemaan.
Viimeksi ole ottanut tuon vehkeen irti W123 mallista noin 5 vuotta sitten, enkä enään tarkkaan muista, mutta tarkoitus olisi ottaa taas nykyisestä 123:sta se pois. Jos maltat odottaa vielä muutaman päivän tai viikon, laitan sivuilleni tarinaa toimenpiteestä.
Olen kanssa kuullut, että valo syttyy, vaikka viisari näyttäiskin väärin. Tähän ilmiöön en varmaa vastausta tiedä, joten ei auta, kun itse tsekata tai kuulla viisaampia.- w124-89
eiks (korjatkaa jos oon vääräs) se anturi oo 123 ,ainakin edliinen 240 d -84- sedan , hattuhyllyssä ku ottaa sen ensiapulaukun laatikon pois parilla ruuvilla ni siel alla näkyy iso (muistaakseni joku 28 mm mutteri jossa piuhat kiinni ja kun sen avaa ni ( itse asiassa se on se anturi ) anturi nousee pois ,sae on kyllä semmoinen n. 30 cm pitkä "viestikapulan"
oloinen alumiiniputkilo ja se taas lähtee auki siet pohjasta aukasemalla pieni mutteri toivottavasti tää autto vaik olikin 123 ohje - W126
w124-89 kirjoitti:
eiks (korjatkaa jos oon vääräs) se anturi oo 123 ,ainakin edliinen 240 d -84- sedan , hattuhyllyssä ku ottaa sen ensiapulaukun laatikon pois parilla ruuvilla ni siel alla näkyy iso (muistaakseni joku 28 mm mutteri jossa piuhat kiinni ja kun sen avaa ni ( itse asiassa se on se anturi ) anturi nousee pois ,sae on kyllä semmoinen n. 30 cm pitkä "viestikapulan"
oloinen alumiiniputkilo ja se taas lähtee auki siet pohjasta aukasemalla pieni mutteri toivottavasti tää autto vaik olikin 123 ohje...Olet oikeassa, muistin väärin.
Ei siellä penkin takana ole, kun iskareitten päällä ne muovilaput.
Samantyyppinen systeemi on varmaan W201:ssäkin...
Sorry!!!
:))
- v-p
en tiedä miten pikkumersussa mutta 124:ssa anturiin pääsee käsiksi takaluukun kautta. Ottaa vain kontin takaseinästä verhoilulevyn pois.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Silmienvääntelijä-persut pääsivät Japanissa sarjakuvaan
Torille! https://www.hs.fi/kulttuuri/art-2000011943173.html1845052Nato kaatamassa Petterin haaveileman Tunnin junan?
Nato edellyttää pohjoisessa Jäämereltä Rovaniemelle saakka kapearaitesta suoraa rautatieväylää, joka maksaa paperirahaa,244453Donald Trump pääsi samalle listalle Sanna Marinin kanssa
Eli vasemmistolaisen Time-median top 100 jännäihmisten listalle. https://time.com/collections/time100-next-2021/593769993137Älkää vaan sairastuko syöpään Suomessa
Tilaston mukaan Suomi, Slovakia ja Latvia lääkitsee aivan pohjamudissa syöpää. Sairastunutta hoidetaan edelleen vanhana2573034Kyllä, maata ei halua puolustaa nimenomaan punavihreän puolen edustajat
"Esimerkiksi maanpuolustushenki on keskimääräistä alempana naisten, arvoliberaalien, heikossa taloustilanteessa olevien1432922- 522531
- 271939
- 541853
- 771814
- 221787