Kevyt piilokoju?

jalankulkija

Mistä löytyis kevyt piilokoju, jota vois kuskailla helposti eri paikkoihin? Onko telttamallisia myynnissä jossain? Onko joku rakentanut itse? Eräältä luontosivulta löytyi ohjeita, mutta pressun, patjojen ja keppien kuljetus tuntuu hiukan työläältä. Mitähän laittais?

25

14309

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Digiboy

Suomen Luontokuva Oy
      Käyntiosoite: Tesomajärvenkatu 14 Tampere
      www.luontokuvaus.fi

• ihania

kuvia, printtasin että saan piristystä vessan seinälle.
        Mutta ei löytynyt sitä kojua ? Mitähän se siellä maksaa ja miltä näyttää ?

• metsäilijätär

Veljekset Keskiseltäkin noita löytyy ja saattaapi hinta olla halvempi kuin nk alan liikkeestä.
      Yksi tuttuni kaks vuotta sitten osti Erämessuilla tuon vehkeen Keskisten osastolta ja maksoi vissiin 20€.
      Eli Erämessuille siis,ellet saa muuten yhteyttä tuohon lafkaan.
      Niillä oli siel Lamborcini esittelys ja Vesa huudatti sitä aina välillä siin Myyntikojun edes.

• jalankulkija

nuo Keskisen systeemit verrattuna tuohon toiseen. Tosin mistä tietää, että niitä siellä on, kun webbisivuilla ei ole paljon muuta kuin tarjoukset.

• Retkeilijätär

Net oli ne Kesisenkin,väri vaan oli vihreä.
        Varmaan noita myy metsästystarvikkeita myyvät liikkeetkinkuka milläkin nimellä.
        Oiskohan noita Hong kongissa?

• törkeet

• jalankulkija

• viimeksi
        jalankulkija kirjoitti:

yli kaksinkertaiseksi.

kun poikkesin tuurissa niin tai olla hinta noin 50 €

• jalankulkija
        viimeksi kirjoitti:

kun poikkesin tuurissa niin tai olla hinta noin 50 €

45€:llä. Ei tuo paha ole, jos vertaa Tamperelaisen liikkeen kymmenkertaisiin hintoihin. en muista Tereläisen firman nimeä, enkä löytänyt weppisivuakaan enää.

• jalankulkija
        jalankulkija kirjoitti:

45€:llä. Ei tuo paha ole, jos vertaa Tamperelaisen liikkeen kymmenkertaisiin hintoihin. en muista Tereläisen firman nimeä, enkä löytänyt weppisivuakaan enää.

Siihen Tamperelaiseen firmaan.

• piikkila
      • jalankulkija

Hyvät ohjeet tuosta. Itse asiassa olen jotain tuohon suuntaan suunnitellutkin, kunhan löytyy sopivan hintaiset tarvekalut. Tuossa keväämmällä kävin ko. kaupassa tutkimassa vastaavanlaista, mutta silloin ei ollut. Pitää vierailla uudestaan. Maastoverkkoa pitänee laittaa hankintaan.

• jalankulkija

eräästä huonekaluliikkeestä, jossa oli käypänen teltta sisäänheittotuotteena (9.95€). Rakentelen siitä kokeeksi kojua tuon pekola.netin mukaan.

• cronk...

Minä kun käytin vihreää kupolitelttaa kuvauskojuna niin en saanut yhtään kuvaa.
      Ötökät kiersi sen kaukaa. Sitten huomasin, että makuualusta ja hillitynvärinen filtti toimii paremmin.
      Mitään peitettäkään ei välttämättä tarvita. Olet vain tarpeeksi hiljaa niin korpit kokoontuu.
      Eikä se ole mikään vitsi.

• Perttilee

Keskisen piilokoju (ampumasuoja) käy mainiosti piilokojusta, ellei tarvitse matalia kuvakulmia. Tietenkin kojuun voi tehdä alaskin kuvausaukon/aukkoja, kannattaa vain vahvistaa aukon reunat vaikka jollakin sopivalla liimalla, ettei ala ratkeilemaan.
        Käyttöä koju kestää yllättävän hyvin, parikolme talvea on seissyt metsässä, eikä edes vetoketjut ole hajonneet.
        Itse laitoin kiristettävät tukinarut nurkkiin lisätueksi, kestää paremmin lumikuormaakin (kiinityspisteet ovat n. 80 cm. maasta). Kuvausaukossa mulla on tummaa läpinäkyvää harsokangasta, ei loista naama aukosta niin paljoa.
        Ostin kojuja 2 kpl. kun hintakin oli parikymppiä kappale, ei edes harmita kauheasti, jos joku päättäää sen metsästä pölliä.

• kojun metsästäjä
        Perttilee kirjoitti:

Keskisen piilokoju (ampumasuoja) käy mainiosti piilokojusta, ellei tarvitse matalia kuvakulmia. Tietenkin kojuun voi tehdä alaskin kuvausaukon/aukkoja, kannattaa vain vahvistaa aukon reunat vaikka jollakin sopivalla liimalla, ettei ala ratkeilemaan.
        Käyttöä koju kestää yllättävän hyvin, parikolme talvea on seissyt metsässä, eikä edes vetoketjut ole hajonneet.
        Itse laitoin kiristettävät tukinarut nurkkiin lisätueksi, kestää paremmin lumikuormaakin (kiinityspisteet ovat n. 80 cm. maasta). Kuvausaukossa mulla on tummaa läpinäkyvää harsokangasta, ei loista naama aukosta niin paljoa.
        Ostin kojuja 2 kpl. kun hintakin oli parikymppiä kappale, ei edes harmita kauheasti, jos joku päättäää sen metsästä pölliä.

Olisko mahdollista saada kuvia kyseisestä keskisten piilokojusta sähköpostiini, jos vaan viitsit vaivautua...?

• sama tyyppi..
        kojun metsästäjä kirjoitti:

Olisko mahdollista saada kuvia kyseisestä keskisten piilokojusta sähköpostiini, jos vaan viitsit vaivautua...?

tässä spostini: [email protected]

• piiloutuja

Mainitulta Suomen Luontokuvalta ei löytynyt kuvia kojuista ainakan netistä? Mutta googlaamalla löytyi kuvaamiseen mainostettuja tuolikojuja: http://www.kuvauskauppa.fi/category/1/kuvauskojut
      Onko kukaan testannut toimiiko ne myös kuvauskäytössä vai onko nämäkin tehty enemmän metsästäjille?

• JK

Onko käytännön kokemusta miten tuollaiset Chillie-puvut toimivat kuvauskäytössä?

• Enska Ilmoja Pitelee

aikoinaan leikkasin tavallisen retkiteltan hyttysverkon irti, liitin siihen tarrakiinnityksellä sellasen kankaisen kuristussukan, jonka läpi objektiivi viedään ja kiristetään kangas objektiivin ympärille.
      Kun en kuvaa, kiinnitän taas hyttysverkon takaisin tarrakiinnityksellä.

Ei maksa paljoa.
      Pitää vettä ja tuulta, eli säätä.

• katoksiteltta

Armeijan poistomyyntiliikkeestä saat aitoa maastokuosista pressua saa halvalla
      vaikka motonetistä tai jostain oikeastaan pikku teltta vois olla helppo soveltaa
      tohon pienellä mielikuvituksella..

• tinttikuvaaja

Telttakeskustelussa tarve määrää sijoituksen. Naamioverkolla korvaa monta tarvetta. Mutta siinä missä kerran kesässä teltassa yöpyvälle Anttilan parin kympin kupoli on mainio, toinen satsaa retkitelttaan kolme neljä sataa. Sama juttu myös kuvaajien tamineissa. Hommasin joskus messuilta samanlaisen kahden hengen tuolin kun tuossa linkissä oli (http://www.kuvauskauppa.fi/product/5/tuolikoju-kahdelle).

Olen laiska kojuttamaan kauaa, joten mulle se on ollut ihan toimiva kätkeytymispaikka pihan laidalla. Yli yön juttuihin pitää kuitenkin olla sitten ihan toisenlaiset kojut.

• sunnuntai kuvailija

En löytänyt ohjeita sieltä pekola.netistä, joten voisko joku laittaa tänne linkin suoraan niihin ohjeisiin. Kiitos etukäteen.

• Naamioidu pensaaksi

Osta Rölli ennemmin.

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Järkyttävä tieto Purrasta

Purra tapasi nykyisen miehensä täällä. Suomi24:ssä! Tulipa likainen olo. Nyt loppuu tämä roikkuminen tällä palstalla.
      Maailman menoa
      233
      5290
    2. Näin asia on

Tiedän ettei hän koskaan aio lähestyä minua eikä niin ole koskaan aikonutkaan, eikä lähesty ja enkä minä enää tee sitä k
      Ikävä
      23
      3720
    3. Taas varoitusta lumesta ja jäästä

Ai kauhea! Vakava säävaroitus Lumi-/jäävaroitus Varsinais-Suomi, Satakunta, Uusimaa, Kanta-Häme, Päijät-Häme, Pirkanmaa,
      Maailman menoa
      18
      2214
    4. Mikseivät toimittajat vaadi Orpoa vastuuseen lupauksistaan

Missä ne 100.000 uutta työpaikkaa muka ovat? Eivät yhtään missään. Näin sitä Suomessa voi puhua ja luvata mitä sattuu. E
      Maailman menoa
      280
      2131
    5. Aavistan tai oikeastaan

tiedän, että olet hulluna minuun. Mutta ilman kommunikointia, tällaisenaan tilanne ja kaikki draama ovat mun näkökulmast
      Ikävä
      46
      1378
    6. Mistä erotat onko joku kiinnostunut vai muuten mukava?

Voi sekaantua yleiseen ystävällisyyteen vai voiko?
      Suhteet
      161
      1259
    7. Poliisi tahtoo pääsyn 4 miljoonan suomalaisen sormenjälkiin.

https://www.is.fi/digitoday/art-2000011009633.html Tämä sormenjälkiin poliisin pääsy on erittäin tärkeä rikollisten kiin
      Maailman menoa
      128
      1131
    8. Örebro kuolleet lisääntyy.

Nyt n, 10. Mitähän vielä. Haavoittuneet?. Kuka on ampuja, salaisuus.
      Maailman menoa
      116
      956
    9. Sulla on upeat pakarahalihakset

todella hyvä muoto...
      Ikävä
      34
      900
    10. Tiistaipäivää pakkastakin on

Hyvää päivää huomentakin. Olin vähän kaupungilla käymässä 😊❤️🌞❄️☕
      Ikävä
      196