passikuvat

tintti23

Menin tuossa viime perjantaina naimisiin ja sukunimi vaihtui. Sen vuoksi tarvinkin nyt uuden ajokortin ja passin. Kysynkin nyt, että missä valokuvausliikkeessä Tampereella olisi halvat passikuvat (esim 10 euroa olisi ihan sopiva hinta)?
Kiitos etukäteen!

38

28351

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • hp_guru

      Koskikeskuksessa tämä koppi sijaitsee sekä esim. rautatieasemalla!

      • pettynyt

        itse maksoin 6 euroa(ennen oli 5) ja sitten kun menin poliisilaitokselle siellä sanottiin ettei ottamani kuvat kelpaa.. voi lallaa kyllä vituttaa.. täytyy mennä valokuvaamoon, siinä sitä tulee kuville hintaa parisenkymppiä kun nuo lens roskiin..


      • itseotettuhalvin

        omalla kameralla kuvat. poliisin sivuilta löytyy ohjeet passikuvalle.


      • ota itse...
        itseotettuhalvin kirjoitti:

        omalla kameralla kuvat. poliisin sivuilta löytyy ohjeet passikuvalle.

        Vastasit lähes 4 vuotta vanhaan viestiin. Uskon että nuo passikuvat on jo otettu. DORKA!


      • Enigma_x
        ota itse... kirjoitti:

        Vastasit lähes 4 vuotta vanhaan viestiin. Uskon että nuo passikuvat on jo otettu. DORKA!

        varmaan kysyjä on ottanut kuvat itse, mutta kyllähän näitä luetaan tänä päivänäkin.

        Näin sinäkin teit ;)

        Ajattele jatkossa vähän pitemmälle asioita ennen kuin kommentoi älyttömillä viesteillä.


      • enigma ass

    • että..

      ..halvat ois hyvät?

      Eihän ne kunnon passikuvatkaan paljoa maksa. eikähän olisi kuitenkin hävä että ne olisi kunnolliset, niitä kun pitää esitellä monta vuotta.

      niin ja onneksi olkoon!...

      • aloittaja

        en edes ajatellut mistään kopista hankkiakaan yhtään mitään, en luota oikein niihin..alunperinhän kysyinkin liikkeitä, mutta en haluaisi maksaa hirveesti ja siksi kyselin hintoja. Viittaan tällä vastauksella lähinnä 1. vastanneeseen, mutta kyllähän toki haluan, että kuvista tulee hyvät. Kiitos paljon onnitteluista (jälkimmäiselle) ja vastauksista.


      • yleisesti
        aloittaja kirjoitti:

        en edes ajatellut mistään kopista hankkiakaan yhtään mitään, en luota oikein niihin..alunperinhän kysyinkin liikkeitä, mutta en haluaisi maksaa hirveesti ja siksi kyselin hintoja. Viittaan tällä vastauksella lähinnä 1. vastanneeseen, mutta kyllähän toki haluan, että kuvista tulee hyvät. Kiitos paljon onnitteluista (jälkimmäiselle) ja vastauksista.

        Tulevien biopassien takia sisäasiainministeriö pyysi kuvaamoja lähettämään passikuvasarjan testattavaksi, 70 prosenttia lähetetyistä oli vääränlaisia, eli ei hyväksyttäviä.

        Nykyään on niin tarkat määräykset passikuvissa että turha edes jatkossa yrittää päästä halvalla ja käydä kopissa kuvalla.

        Huvittavinta on se et kuvia ei saisi edes leikata saksilla jotka on tarkoitettu sitä varten, kuvista tulee aina samankokoiset mutta reunat kuulemma pyöristyy vähän, nyt pitäisi leikata vapaalla kädellä leikkurilla muutaman sentin kuvaa millin tarkasti.

        Kai tuo on sitä virkamiesten saamattomuutta tehdä itse mitään, helppo vaatia kuvaamoja tekemään kaiken prikulleen oikein ettei tarvitse itse kuin nappia painaa ja kuva on kortissa..!!


    • juppehoo

      Sitä vaan että netissä on joskus hankalaa saada vastausta kysymykseensä....fotomax...kauppakatu 5 ...9 euroa.

      • Opiskelija87

        Kiitos tästä tiedosta, oli ihan korvaamaton. Koskikeskuksen valokuvamaatti ainakin oli sellainen, mistä tulee vain värikuvia, 6 €, ei kelpaa mihinkään viralliseen.


      • opiskelija-tampere

        Kiitos tästä tiedosta!
        Tuossa muutamat rupesivat pätemään joillain epäolennaisilla tiedoilla.


      • liinukka88
        opiskelija-tampere kirjoitti:

        Kiitos tästä tiedosta!
        Tuossa muutamat rupesivat pätemään joillain epäolennaisilla tiedoilla.

        täältä saa ainakin viralliset passikuvat, eli käy varmasti myös passiin: www.passikuvatampere.fi
        opiskelijakortilla 17e
        oli kaiken lisäksi kätevästi ihan poliisiaseman lähellä!!


    • 87hgjfty5ewttgk

      halvimmalla saa kun ottaa itse, tai joku kaveri ottaa, värkkää vähän kuvankäsittelyohjelman kanssa, eli kopioi omaa pientä kuvaa niin monesti kuin mahtuu kymppikuvakokoon ja vie sitten valokuvaliikkeeseen tulostettavaksi kymppikuvana.

      en tiedä kelpaako tällainen nykyään passikuvaksi, mutta joku v. sitten kelpasi ainakin kela-korttiin ja hintaa tuli 1 euro.

      • egrgesrg

        passiin ei kyllä varmasti käy itsetehty, kun monen valokuvaamonkaan kuvat ei käy passikuvista.


      • mättäällä
        egrgesrg kirjoitti:

        passiin ei kyllä varmasti käy itsetehty, kun monen valokuvaamonkaan kuvat ei käy passikuvista.

        Itse tehtyjä ne on valokuvaamoissakin.
        Kävin juuri passikuvassa.
        Kesti 10 minuuttia:
        Otti bridgedigillä, muokkasi photarilla.
        Tulosti mustesuihkarilla.
        Tarkisti mitat sabluunalla.
        Leikkasi saksilla.
        12 euroa


      • 87hgjfty5ewttgk
        egrgesrg kirjoitti:

        passiin ei kyllä varmasti käy itsetehty, kun monen valokuvaamonkaan kuvat ei käy passikuvista.

        ei sen siitä itsetekemisestä kiinni pitäisi olla, vaan siitä täyttääkö kuva nykyiset passikuvavaatimukset. itse ährätessä on ainakin helpompi varmistaa että kaiken pitäisi olla ok.

        valokuvaamoa ehkä vaan kiinnostaa saada äkkiä muutama euro ja asiakas ulos. mutta tässä kyllä pitäisi olla niin että jos kuvaamon kuva ei kelpaa poliisille, pitäisi saada uudet kuvat ilmaiseksi. kyllä passikuvana ostetun pitäisi myös passikuvasta käydä.


    • Hääonnittelut

      merkkipäivän johdosta (ovat kyllä "vähän" myöhässä), mutta kuitennii!!!!!

    • Aku 313

      ...mutta esim. tre asematunnelissa potrettipajassa saa 6 kuvaa 15 eurolla väri tai mustavalkoisena. Ja vauvoistakin samaan hintaan. Saa valita vielä ilmeensäkin eli nähdä kuvansa ennen tulostamista.

      • ...........

        No ehkä ei enää mutta 4 vuotta sitten taisi vielä saada, eli silloin kun aloittaja viestinsä kirjoitti...
        Vittu mitään järkeä nostella noita ikivanhoja viestejä ylös!


      • noita”
        ........... kirjoitti:

        No ehkä ei enää mutta 4 vuotta sitten taisi vielä saada, eli silloin kun aloittaja viestinsä kirjoitti...
        Vittu mitään järkeä nostella noita ikivanhoja viestejä ylös!

        ”Vittu mitään järkeä nostella noita ikivanhoja viestejä ylös!”
        —no tietnkin se järki, että saadaan kaltaisillesi työnnettyä herne nenään


    • kaaleppiiii

      Muistakaa että passi vanhenee nykyään 5 vuodessa, siksi viisi vuotta vanha ketju on taas ajankohtainen. Missä halvimmalla passikuva tampereella?

    • itse en osaa ottaa

      entä vantaalla tai pasilan liepeillä? sanokaa hyvät ihmiset muute mennöö työpaikka!

      • Porin malli

        Vantaasta ja Pasilasta en tiedä, mutta ehkä siellä on samoin kuin Porissa jossa passikuvan saa poliisilaitoksen odotusaulan automaatista — tosi kätevää.


    • ihanan kallista

      Halvimmalla saa, kun ottaa ite????

      Lasketaas:

      kamera: 1000 €
      tulostin: 200 €
      tietokone: 1000 €
      sakset: 10 €
      studiovalo: 200 €
      valokuvapaperit: 20 €

      Yhteensä: 2430 €

      tosi halpa kuva

      • yhdellä eurolla

        Minä otin Canon Powershotilla, huutonetistä 60 eur, ei ostettu pelkästään passikuvan takia. Tulostus liikkeessä 1 euro.


      • Minä otin henkkarikuvan itse. Tietokone ja kamera oli jo, joten ne eivät maksaneet. Tulostinta ei tarvitse, kun kuvat lähetetään nykyään sähköisesti.


    • Laskettelia

      "Halvimmalla saa, kun ottaa ite????

      Lasketaas:

      kamera: 1000 €"

      kännykamera, jo valmiina, ei maksa mitään ylimääräistä,
      0€

      "tulostin: 200 €"

      ifi tms 0,19€

      "tietokone: 1000 €"
      löytynee joka kodista tai työpaikalta 0€

      "sakset: 10 €"
      vain jos ostat erikseen nämäkin.
      0€

      "studiovalo: 200 €"

      Kyllä valoa on muuallakin kuin studiossa.
      5€.

      "valokuvapaperit: 20 €"
      kuuluu ifin hintaan, 0€

      "Yhteensä: 2430 €"

      yhteensä 5,19€


      "tosi halpa kuva "

      joo, mutta silti koska olen laiska, niin käyn kuvaamossa.

      Esim hkin keskustassa, siinä ateneumin takana passikuvat sai ainakin pari vk sitten 15 minuutissa19€ hinnalla.

    • Mriaarng

      Kauheasti nuo hinnat nousseet täällä Tampereella, kun vielä viime syksynä kuvat sai rautsikan kuvaamosta 10€ tai 12€, nyt sielläkin maksaa 18€ :(
      Ja halvemmalla ei saa mistään kuvaamosta, paitsi jo on opiskelija.

      Jos kuvauskopissa toimii ohjeiden mukaan, eli noudattaa 100%:sti poliisin sivuilta löytyviä ohjeita: http://www.poliisi.fi/poliisi/home.nsf/pages/1420C6E88D44489BC225701900350B51
      Niin meneekö ne silloin läpi? Eli onko koppikuvissa joku ns. vakiovika ettei ne menis läpi?

      Itte harrastan valokuvausta ja photoshoppi on koneellani, joten voisin ottaa kuvat myös itse ja tulostuttaa valokuvaamossa. Onko se jotenkin kiellettyä tai pitääkö huomioida jotain mitä ei tulisi ajatelleeksi?

      Viime syksynä otatin kuvat Tampereen rautsikan kuvaamossa ja en huomannut kuvaajan muuta kuin vähän photaroivan (raajaavan) kuvia. Tuskin se mitään rakettitiedettä on. Mietin vaan onko joku sääntö että ne nimenomaan pitää otattaa valokuvaamossa? Jotkut tuntuu niin väittävän.

    • asemalla

      Kätevimmin homma käy poliisiaseman aulassa automaatilla. kuvaus samalla kun käyt muutenki. Hyvin kelpasi kun toimin kopissa olevan ohjeen mukaan.

    • 12+10

      Nykyisin ei tarvitse tulostaa, vaan digikuvan voi lähettää suoraan poliisin järjestelmään.

    • kumikeijo

      Suvantokadulta saa ainakin 14 eurolla. Sähköiset kuvat siis. Aika lähellä koskikeskusta, ratinan puolella.

    • Kuvattavana_ollut
      • 4lqwgoFR

        Vallan mainiota että kysyjä saa vihdoinki toistakymmentä vuotta odotettuaan passinsa kuvan.


      • ihme_nostelioihta

        Hyvää kannattaa odottaa. Olisihan tuolloin tilattu passikin jo vanhentunut nyt.


    • Ihanliikaa

      Kuvaus ei juuri mitään maksa, mut itse passi maksaa ihan hitosti.

    • Anonyymi

      voimassa oleva ja passiin, liitetty valokuva, ja siihen liitetty kaikkinainen väkivalta kohdistus.

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Naiset miltä kiihottuminen teissä tuntuu

      Kun miehellä tulee seisokki ja ja sellainen kihmelöinti sinne niin mitä naisessa köy? :)
      Sinkut
      110
      8416
    2. Olet sä kyllä

      ihme nainen. Mikä on tuo sun viehätysvoiman salaisuus?
      Ikävä
      40
      2565
    3. Teuvo Hakkaraisesta tulee eurovaalien ääniharava

      Persuissa harmitellaan omaa tyhmyyttä
      Maailman menoa
      122
      2287
    4. Hiljaiset hyvästit?

      Vai mikä on :( oonko sanonut jotain vai mitä?
      Ikävä
      23
      1946
    5. Miksi kohtelit minua kuin tyhmää koiraa?

      Rakastin sinua mutta kohtelit huonosti. Tuntuu ala-arvoiselta. Miksi kuvittelin että joku kohtelisi minua reilusti. Hais
      Särkynyt sydän
      15
      1684
    6. Turha mun on yrittää saada yhteyttä

      Oot mikä oot ja se siitä
      Suhteet
      11
      1509
    7. Kyllä poisto toimii

      Esitin illan suussa kysymyksen, joka koska palstalla riehuvaa häirikköä ja tiedustelin, eikö sitä saa julistettua pannaa
      80 plus
      16
      1462
    8. "Joka miekkaan tarttuu, se siihen hukkuu"..

      "Joka miekkaan tarttuu, se siihen hukkuu".. Näin puhui jo aikoinaan Jeesus, kun yksi hänen opetuslapsistaan löi miekalla
      Yhteiskunta
      14
      1409
    9. Näkymätöntä porukkaa vai ei

      Mon asuu yksin. Mitas mieltä ootte ?
      Ikävä
      15
      1282
    10. Kristityt "pyhät"

      Painukaa helvettiin, mä tulen sinne kans. Luetaan sitten raamattua niin Saatanallisesti. Ehkä Piru osaa opetta?!.
      Kristinusko
      12
      1183
    Aihe