espanjalaisia nimiä?

sani

Kertokaa espanjalaisia TYTÖN nimiä!?

15

14606

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • on.......

      Reya (sanotaan reja)

    • Liisa-Maria

      Inez ja Dolores. Ai niin, Anna on espanjaksi Ana ja Johanna Juana. Maria on varmaan Maria kaikilla kielillä. Mersedes taitaa myös olla espanjalainen naisen nimi.

      • Liisa-Maria

        Mercedes kirjoitetaan tietysti c:llä.


    • Emma
    • Nita

      Esperanza, Paloma, Valeria, Virginia, Antonia, Roberta, Sonia, Gabriela, Leticia, Viviana, Ernestina, Violeta, Victoria, Valentina, Tonia, Tania, Soledad, Silvana, Pilar, Paz, Paola, Penélope, Montserrat, Mónica, Melina, Minerva, Melania, Martina, Marisol, Maribel, Luz, Lourdes, Lorena, Lorelei, Liliana, Lidia, Leonor, Joaquina, Isadora, Idalia, Helena, Guadalupe, Guillermina, Graciela, Gracia, Gloria, Gisela, Frida, Felicia, Fernanda, Evelyn, Eugenia, Estrella, Estefanía, Etna, Elvira, Esmeralda, Dulce, Dominique, Dominica, Dina, Delia, Dalia, Daniela, Concepción, Claudia, Cora, Cristal, Catalina, Celina, Carolina, Carla, Blanca, Belén, Aura, Antonieta, Andrea, Amelia, Amparo, Amira, Anabel, Alina, Alma, Aída, Alba, Alda, Alejandra, Àgata, Adriana, Adelaida, Adela, Adalia, jne

      Jos jokin tyyppi kiinnostaa, voin yrittää ehdottaa muita vastaavia, tai kertoa merkityksistä.

    • Nita

      Miriam

    • lisäksi

      María, Mariana, Elena, Celia, Carlota, Ana, Eva, Mariela.. Myös Linda (=kaunis, ihana) voisi olla suloinen, mutta nimeä Dolores (=sanan tuska/kipu monikkomuoto) en tajua, vaikka sellainen pyhimyskin on.

      Sanottiinko jo kaikki nämä?

      • Liisa-Maria

        on tietysti uskonnollinen merkitys. Espanjalaisessa katolisessa hurskaudessa on paljon kärsimysmystiikkaa. Onkohan Lacrimakin (Lacrima=kyynel) Espanjassa etunimi?

        Kummallisempi nimi minusta ei-roomalaiskatolisena on tuo Concepcion, sehän tarkoittanee sikiämistä elikä hedelmöitystä (lat. conceptio immaculata = tahraton sikiäminen). Espanjankielisille maille ovat tyypillisiä myös nimiyhdistelmät Jesusmaria ja Mariajesus, joita muualla ei käytetä.


      • ...
        Liisa-Maria kirjoitti:

        on tietysti uskonnollinen merkitys. Espanjalaisessa katolisessa hurskaudessa on paljon kärsimysmystiikkaa. Onkohan Lacrimakin (Lacrima=kyynel) Espanjassa etunimi?

        Kummallisempi nimi minusta ei-roomalaiskatolisena on tuo Concepcion, sehän tarkoittanee sikiämistä elikä hedelmöitystä (lat. conceptio immaculata = tahraton sikiäminen). Espanjankielisille maille ovat tyypillisiä myös nimiyhdistelmät Jesusmaria ja Mariajesus, joita muualla ei käytetä.

        nätti suomessa samaten :)


      • bertta
        Liisa-Maria kirjoitti:

        on tietysti uskonnollinen merkitys. Espanjalaisessa katolisessa hurskaudessa on paljon kärsimysmystiikkaa. Onkohan Lacrimakin (Lacrima=kyynel) Espanjassa etunimi?

        Kummallisempi nimi minusta ei-roomalaiskatolisena on tuo Concepcion, sehän tarkoittanee sikiämistä elikä hedelmöitystä (lat. conceptio immaculata = tahraton sikiäminen). Espanjankielisille maille ovat tyypillisiä myös nimiyhdistelmät Jesusmaria ja Mariajesus, joita muualla ei käytetä.

        Dolores 'in (ihan totta - tarkoittaa tuskia) lempinimi on Lola


        Muitakin 'herkkuja' espanjalaisten nimien joukosta löytyy.. Usein kutsumanimet kuten Dolores ovat itseasiassa johdannaisia María de .... muodoista joissa viitataan johonkin Neitsyt Marian ilmestykseen.. María de/l -alku saattaa olla näkymätön. Ajattelin vaan mainita tällaisen nimien muodostumiseen liittyvän jutun..

        esim nyt tulee äkkiä mieleen:

        María del Pilar (pylväs) => nimi Pilar (erittäin suosittu)
        ... Immaculada Concepción (neitseellinen hedelmöittyminen) => Concha
        ... Desamparados (hylätyt) => lempinimi Amparo
        ... Africa
        ... Fátima
        ... Mar (meri)
        ... Rocío (kaste


    • emma

      Lydia, Alicia, Gemma, Consuelo, Isabel, María, Marieta, Aníta, Paula, Inma, Marta, Mónica, Lola, Pilar, Elena, Juanita, Raguel, Clara, Susi, Ana, Iréne, Belén, Nuria, Begoña, Estefánia, Lusita, Lucia, Dolores, Maoli, Amália, Elizabett, Gertrudis, Dóris, Anabel, Alexandra, Gréta, Mariah, Lindella, Rion, Paulina.
      Tossa oli nyt muutamia.

      • minä vaan.

        outoa kun toi susiki on españalaisten tyttöjen nimi :-O


    • Luise

      Luisa ja Reina (=kuningatar).

    • Vuonis-ja heppahullu

      Eikös muute Aada tai Ada, tai mite se ny kirjoittaa, ni Espanjalaine tytön nimi ???

    • TT

      Behind The Name -sivustolta löytyy myös ryhmä espanjalaiset nimet.

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Keitä täällä on??

      Kertokaa nimenne!! 🤔
      Ikävä
      110
      1074
    2. Tiedät, että en voi enää laittaa viestiä

      Aikaa kulunut. Eikä se näyttäisi enää luontevalta vastata näin pitkän ajan jälkeen. Tiedän myös, että sinä et enää lait
      Ikävä
      82
      814
    3. Tuleeko Martinasta rouva Muhis

      Saako vihdoinkin ne haaveilemansa prinsessa häät Hajjin entinen Muhammad kanssa, 😂 yhteistä heillä on se, että molemmat
      Kotimaiset julkkisjuorut
      264
      596
    4. Nostetaanpas kissa pöydälle: Onko Kuhmossa työpaikkakiusaamista?

      Kuka uskaltaa puhua? Vai uskaltaako kukaan? Naisvaltaisella alalla on kuulemma Kuhmossa ruma tilanne. Mitä aikuiset ede
      Kuhmo
      17
      585
    5. Mitä hyvää

      Mitä hyvää hän on tuonut elämääsi?
      Ikävä
      65
      531
    6. Ei enää kauaa rakkaani

      Ensin minun pitää saatella narsistit oikeuden eteen ❤️
      Ikävä
      93
      521
    7. Miten näytät / näytit ihastumisesi hänelle?

      Toimiko, miten hän vastasi? vinkki5
      Ikävä
      26
      502
    8. Oletko miettinyt sitä

      Että jos meidän persoonat ei sovi yhtään yhteen ;) No onneksi kumpikin on fiksu eikä halua toiselle mitään pahaa.
      Ikävä
      47
      491
    9. Mitä sanoisit

      juuri nyt kaivatullesi jos uskaltaisit/kehtaisit?
      Ikävä
      43
      476
    10. Mökötätkö, kun jäit ilman vastausta?

      Vai mitä ajattelet...
      Ikävä
      47
      427
    Aihe