Kävin hometalollamme josta jo olemme muuttaneet pois,mutta jäi vaivaamaan tuo tuttu makean imelä,lievästi pistävä haju.Oikein inhotti taas!
Meillä oli aikamoiset coctailit eri homelajeja.
Onko tuttu haju jollekin!!!!!!
Mietin,onko haju meidän homeiden yhteishaju vai onko jonkun tietyn lajin haju,joka tuntuu muita voimakkaampana.
Onko kenelläkään samanlaista kokemusta???
Imelä,makea haju
13
14767
Vastaukset
- voi tuoksua
ilmeisesti noin
- lajeja
teillä kasvoi?
- onko tuttua?
Acremonium,Penicillium,Paecilomyces,Aspergillus versicolor,A.niger,A.ustus,Mucor,Botrytis,Cladosporium,Eurotium,Geomyces,Trichoderma,Streptomyces,Phialophora.Jokunen taisi unohtua.Näitä oli sta :aan.Samassa näytteessä oli 2-3 kosteusindikoivaa lajia.Ajattelin,että tuo inhottavan imelä/makea haju,ihan oksettaakin ajatella koko hajua,voisko olla yhteishaju?
- Mammi
onko tuttua? kirjoitti:
Acremonium,Penicillium,Paecilomyces,Aspergillus versicolor,A.niger,A.ustus,Mucor,Botrytis,Cladosporium,Eurotium,Geomyces,Trichoderma,Streptomyces,Phialophora.Jokunen taisi unohtua.Näitä oli sta :aan.Samassa näytteessä oli 2-3 kosteusindikoivaa lajia.Ajattelin,että tuo inhottavan imelä/makea haju,ihan oksettaakin ajatella koko hajua,voisko olla yhteishaju?
kuin tiloissa, missa mun sairauteni alkoi. Ja se imelä, makea haju on enemmän kuin tuttu! Haistan sen välittömästi, olipa se sitten ihmisten vaatteissa tai sisätiloissa. Luulisin sen olevan, kuten arvelit, yhteishajua noista kaikista "mömmöistä"
- homekorva
Mammi kirjoitti:
kuin tiloissa, missa mun sairauteni alkoi. Ja se imelä, makea haju on enemmän kuin tuttu! Haistan sen välittömästi, olipa se sitten ihmisten vaatteissa tai sisätiloissa. Luulisin sen olevan, kuten arvelit, yhteishajua noista kaikista "mömmöistä"
sama haju meillä töissä.
sit se jäi ikäänkuin omaan limaan se maku. siis suuhun. ja haisi nenän sisällä. En osaa oikein selittää.
coctail haju
- usein
lahottajasienistä.
- paljon homeita todettu
Siellä haisee maakuoppa ja tunkkainen.
Mutt suuhun jää imelä maku. Ja just siihen limaan, jota keuhko lykkää ylös, se oikein lemahtaa!
Vrt. oltiin auton sisällä. tunsin kun taas limaklöntti nousi, suuhun.
Hirvee lemu..
Outo juttu sinänsä.
Suussa makea maku? imelä.
- peikko77
sitä, kun toiset kirjoittivat imelän hajuisesta homeesta. Nyt kuitenkin olen törmännyt siihen - yksi rakennus(jossa EI valmisteta esim. ruokaa tai mitään muutakaan, joka voisi hajun tuottaa) haisi jo 100 metrin päähän imelälle. En oikein osaa kuvata sitä muutoin. Joka tapauksessa se oli aivan eri tyyppinen haju kuin muissa hometapauksissa olen haistanut. Hajuaisti voi todellakin mennä tarkaksi! En käsittääkseni kuitenkaan haista kaikkea mahdollista näin tarkasti, vain ainoastaan homeet. Toisaalta se suojelee, kun tietää jo ennen sisällä käyntiä, ettei tuohonkaan tilaan kannata mennä.
- homekorva
mä tunnistan:
Leipä home hajun pussin päältä vaikkei siitä oo näkyvää kasvustoa tullut.
Talon sisäilmasta pistävä (pistää nenää sisältä)levyseinät ym
tunkkainen (ahdistaa keuhkoo) ei haise
makea imelä (maistuu suussa, puurakenteissa)
Ym
Paljonko vaaditaan homekoiran ammattitutkintoon?
_uusi ammattiko_
- onko tuttua?
Sädesienen tuottama valinomysiini!!!! voisiko sen haju olla tuo makea/pistävän imelä???? sitäkin kun oli yli omien tarpeiden.
- tämä ohje
Kun olen nisuiisulta saanut tietoa, niin tämä sädesieni tekee ilmaan yhdisteitä,,,
kaasumaisia.
Se on bakteeri. SE ei ole kasvava sieni.
SE kaasu on valinomysiiniä.
Se imeytyy ihosta suoraan sisään, sitä ei tarvii hengittää,
siihen ei silneri suojain auta, eli jos esim purkaa homerakennetta, pitää huomioida KOKO KEHON SUOJAUS JA ILMAN VAIHTO
Jotkut puljut tulee asuntoon ja repii paikat auki, sit vaan ihmisparka kipeenä ihmettelee, miks on huono olo.
nykyään hometyössä pitää olla sellainen toimilupa.
MEILLÄ oli ikkunaseinässä kipsilevyn saumassa massa mennyt oudoksi..
Ei sitä revitty noin vaan auki. (mÄ TYHJENSIN KAMAT VEKS SIITÄ HUONEESTA, JOKATAPAUKSES TARVII KUN TEHDÄÄN MAALAUS JA HIONTA)
Ensin tarkka tutkiminen mitä se on? sit varovasti pieni näyte. Kosteusmittaus.
Se oli kuiva ym..
No, selkis:
Rakennusmies oli laittanut pakkelia, kun naulan kannat näkyy levyjen liitoksessa. Se pakkeli oli laitettu rumasti. Se on jotain näitä uuden ajan tasotteita.
Eli kyseessä työvirhe, joka näytti oudolta.
Mutta hommaa alettiin tutkia varovasti. Ei repästy esim palaa irti.
OLKAA SIIS VAIKKA LIIKA VAROVAISII KUIN TYHMÄNROHKEITA.
KUN RAKENNE AUKEAA NIIN SIELTÄ LAUKEAA.
TÄMÄ AKUANKAN TEKSTI ON MULLA AIN MIELESSÄ!!
SIIS VIELÄ KERRAN.
KUN RAKENTEEN PURKAA, TÄYTYY OLLA SUOJAIMET
ESTETTÄVÄ ITIÖIDEN LEVIÄMINEN MUIHIN TILOIHIN
EI OO SYYTÄ KULJESKELLA SIELLÄ ILMAN SUOJAIMIA
PAREMPI LAITTAA OMAT TAVARAT POIS ASUNNOSTA, NE PILAANTUU IHAN VARMASTI
- tuttua
edellisessä asunnossani vesivahingon jälkeen kun porattiin kylpyhuoneen lattia auki haisi tuollaiselle. sellainen imelä ja kitkerä haju. joka kävi kurkkuun ja keuhkoihin. ja sai valumaan paksua limaa nieluun.
ja samoin kuin täällä monella haistan homeenhajun, jos jossain on...ainakin varmaan samanlaisen. kerran kaupassa yhden naisen vaatteet haisi homeelle, vaikka oli puolen metrin päässä. samoin olen yhdessä rakennuksessa ohikulkiessa haistanut homeen. - juu 1
No nyt ilon piristystä kaikille vaika eläminen on yhtä helvetti-ä kaiken kukkuraksi epilepsiaa kärsivä yrittää potkia eteen päin kyllähän nää kaikki paska vituttaa ja ahdistaa. Mut hyviä jatkoja teille kaikille. :-)
Ketjusta on poistettu 1 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Mies, mitä minun pitäisi tehdä
Niin, mitä naisen siis pitäisi tehdä, että lähestyisit ja tekisit aloitteen? Mikä on riittävä kiinnostuksen osoitus juur1101621- 1671571
Toivottavasti et mussukka elättele toiveita meikäläisen suhteen
Tiedän mitä olet touhunnut joten aivan turha haaveilla mistään enää 👍1671472Summit-tippuja Nicola sai Carolalta yllättävän viestin - Some älähtää rajusti: "Älä viitsi..."
The Summit Suomi -kisa käy kuumana kylmässä Norjan vuoristossa. Nicola tiputettiin kisasta juuri ennen finaalia. Likaise231278Sofia Virralla ja Minja Koskelalla ei mitään käsitystä terveyskeskusmaksuista!
Vasemmistopimut Sofia ja Minja täysin ulkona sote asioista, ei minkäänlaista käsitystä edes mittaluokasta, missä terveys901164Persuehdokas uhkasi tappaa "jätkän" ja ravintolayrittäjän
Kuuntele tästä kuinka meuhkaa. https://www.iltalehti.fi/politiikka/a/4eb3034d-48c5-4f31-b53c-42be3dc9607c70951Juusolle sataa vihaisia viestejä hoitajilta ja loput nauravat hänelle
Ei löydy montaakaan, joka kehuisi Juuson toimintaa ministerinä: "Selvä enemmistö Juuson päivitykseen reagoineista on su146943- 89819
Sofia Virta vertasi Karjalan evakoita nykymatuihin
Vihreiden puheenjohtaja Sofia Virta avasi sanaisen arkkunsa, eli tyhmyyden tynnyrinsä, valtiovarainministeri Riikka Purr184772Rokotevastaiset aiheuttaneet lasten kuolemat USA:ssa, eivätkä pyydä anteeksi
Jo kaksi lasta kuollut tuhkarokkoon Texasissa, koska rokotevastaiset ovat toimillaan tuhonneet suojaavan rokotekattavuud207749