Kokemuksia SX4:stä?

SX4?

Onko jollakin jo koeajo- tai muita käyttökokemuksia uudesta SX4:stä?
Kiinostaisi kuulla, kun en itse pääse tällä hetkellä Suomeen katsomaan ko. uutuutta...

Auto vaikuttaa valokuvien mukaan juuri sopivalta vaimoni "kauppakassiksi": näppärän kokoinen kaupunki liikenteeseen ja varmaan eteenpäin menevä myös mökkitiellä sojokeleillä yms.

Muutama asia vain arveluttaa meikäläistä, kun en tunne Suzuki-autoja:

1) Toimiiko ne myös Suomen talvessa: onko lämmityslaite Suzukeissa riittävän tehokas? Muistan lukeneeni joskus TM:n talvitestiä, jossa jokin Suzukin malli jäi aivan hännille...
Autossa ei ilmeisesti ole esim. lampunpesimiä, (eikös se ole vähän kuin palattaisiin 80-luvulle?)

Onko Suzuki Swift malleissa ollut jotain erityisiä ongelmia talvella? Pitääkö esim. lämmityssuuttimet tuulilasin sulana ja lasin pyyhkijät toimivina tms.

2) Mikä mahtaa olla määräaikaishuoltojen väli 20000km - vai?

3) Millainen SX4 on matka-ajossa 100km nopeudella?
Häiritseekö tuulen suhinat tai moottorimelu tms. enemmän kuin yleensä normaalissa pikkuautossa.

4) Miten toimii vaihdelaatikko, onko vaihteensiirto sujuvaa vai takkuilevaa?

5) Millaisilta tuntuivat etuistuimet?

5) Onko SX4:ssä tehty jo tehtaalla jonkinlainen ruosteenestokäsittely? Löytyykö alustasta jokin massa vaiko vain maalattu pelti?
Onko lokasuojissa esim. muoviset lokarit suojaamassa ja vaimentamassa soran rapinaa?

6) Joutuuko ko. autoa ostettaessa jonottamaan pitkäänkin?

7) Miten toimi SX4 radio/CD-soitin sekä kaiuttimien äänentoisto?

Olisin kiitollinen, jos jollakin olisi OMAKOHTAISIA käyttökokemuksia SX4:tä tai muista "uudemmista" Suzukeista? Sillä SX4 hinta ei ole ihan pieni,ja siksi haluaisin saada hieman taustatietoa, ennen autoliikkeessä käyntiä.

44

16473

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • koejamassa

      Ihan hyvältä peliltä tuntui.

      1) Ei kokemusta mutta en ole ajanut nykyautolla joka ei lämpenisi

      2) 15000 km

      3) Hyvä oli ajaa maantiellä ko. nopeudessa, melu on suhteellinen käsite, meluisa verrattuna 500-sarjan bemuun mutta ei nyt järkyttävän tuntuinen

      4) sujuva vaihteensiirto

      5) penkit olivat riittävän kokoiset ja tukevat, itse olen 186 cm 105 kg

      5) Suomessa kannattaa ehdottomasti tehdä autoon kuin autoon lisäkäsittely, muun väittäminen on paskapuhetta

      6) en kysynyt

      7) hyvin toimi radio, äänenlaatu kehno niin kuin valtaosassa autokantaa alkuperäisillä kaiuttimilla ilman lisävahvistinta

    • kelli !

      Vähänpä niitä kokemuksia uudesta SX4:stä vielä.

      Itse olen ajellut 4grip Igniksellä kohta takuuajan loppuun 3 v.

      Jos ajat talvella muutaman tunnin Igniksellä jäisiä katuja pitkin, otat heti auton pois vaimoltasi omaan käyttöösi ja jos annat sille Mersusi käyttöön, mutta se ei varmasti sitä Mersua huoli muuta kuin joko huikean lahjonnan tai ankaran pakottamisen seurauksena ja Suzukin äärettömään etenemiskykyyn tottuneena kolaroi Mersusi heti ekassa risteyksessä.

      SX4:ssä pitäisi 4-vedon olla jopa vielä parempi ! Osta siis heti 2 Suzuki SX4:ää ja työnnä oma kotterosi sinne minne se kuuluukin, rysä se kumminkin on verrattuna parempaansa.


      Negatiiviset kommentit seuraavaksi. -

      • kelli !

        Piti sanoman vielä, että SX4 tulee myyntiin ensi vuonna Fiattina Suomessa, niin sitten voi ostaa sen Sedicinä.

        Jos siis kantti ei kestä ostaa ns. pientä merkkiä ! Tosin Suzuki on esim. Tanskan eniten myyty automerkki !


      • SX4?
        kelli ! kirjoitti:

        Piti sanoman vielä, että SX4 tulee myyntiin ensi vuonna Fiattina Suomessa, niin sitten voi ostaa sen Sedicinä.

        Jos siis kantti ei kestä ostaa ns. pientä merkkiä ! Tosin Suzuki on esim. Tanskan eniten myyty automerkki !

        Kiitos tiedoista.
        Odottaa tietysti kannattaisi, koska uudessa automallissa on aina omat "lapsentautinsa". Toisaalta onhan niissä 2 vuoden takuu, jolloin myös mahd. tyyppiviat pitäisi tulla jo esille.

        Mitä automerkkien arvostukseen tulee, niin nimi Fiat merkitsee monelle samaa kuin Viat. Tämän automallin kohdalla on varmaan vain plussaa se, että kehitystyö on ollut Suzukin käsissä.
        Fiattina en sitä ostaisi vanhojen kokemuksieni perusteella...


      • prylli
        SX4? kirjoitti:

        Kiitos tiedoista.
        Odottaa tietysti kannattaisi, koska uudessa automallissa on aina omat "lapsentautinsa". Toisaalta onhan niissä 2 vuoden takuu, jolloin myös mahd. tyyppiviat pitäisi tulla jo esille.

        Mitä automerkkien arvostukseen tulee, niin nimi Fiat merkitsee monelle samaa kuin Viat. Tämän automallin kohdalla on varmaan vain plussaa se, että kehitystyö on ollut Suzukin käsissä.
        Fiattina en sitä ostaisi vanhojen kokemuksieni perusteella...

        Kyllä näin on aika lähellä totus ! Eikö ??


      • suzuki mies
        SX4? kirjoitti:

        Kiitos tiedoista.
        Odottaa tietysti kannattaisi, koska uudessa automallissa on aina omat "lapsentautinsa". Toisaalta onhan niissä 2 vuoden takuu, jolloin myös mahd. tyyppiviat pitäisi tulla jo esille.

        Mitä automerkkien arvostukseen tulee, niin nimi Fiat merkitsee monelle samaa kuin Viat. Tämän automallin kohdalla on varmaan vain plussaa se, että kehitystyö on ollut Suzukin käsissä.
        Fiattina en sitä ostaisi vanhojen kokemuksieni perusteella...

        3v tai 100tkm


    • Kyllästynyt eioohon

      6.) Joutuuko jonottamaan pitkään?
      Piti mennä koeajamaan, koeajoautokin oli jo myyty. Seuraavan SX4:n toimitus marraskuussa, eli silloin voi päästä koeajamaan, jos sitäkin yksilöä ei ehditä myydä sitä ennen.
      Jos mietit SX4:sta ja auton vaihtoa, osta sillä välin joku muu.

      • kyselijä1

        n.50 autoa järjestelmässä. riippuen mitä haluaa toimitusajat ovat n3vkoa-4kk


    • muna

      Älä ihminen höttyile.
      Turhaa nipotat kysymyksilläsi, ethän sinä sitä autoa saa, kuin aikaisintaan jouluksi, ai niin
      tarkoitin siis jouluksi 06.

      Sinulla on yli 6 kk tutustua tuotteeseen,
      siinähän saattaa myyjäkin tulla tutuksi?

      Jos mietit vielä hetken teet ostoksen (Suzukin) jonka saat kenties ensi vuosikymmenellä, anteeksi, siis ensi vuonna.)

      Fiatin saat kenties nopeammin ja dieselinä!
      (jää nähtäväksi)

      • SX4

        Olen kyllä ymmärtänyt, että SX4 valmistussarjasta vain hyvin pieni osa pääsee tänne Suomen markkinoille, ja uusilla autoilla on yleensä pitkät toimitusajat (nykyisellä autollani se oli 4kk).

        Noita käyttökokemukisa SX4:stä ei vielä juurikaan näyttäisi olevan, joten täytyy odotella syksyä, jolloin pääsen itse kokeilemaan (toivottavasti edes esitteyautoja olisi silloin ajettavana), EI-OOta on paha testata / ostaa...

        Ilmeisesti SX4:lle ei ole oikein varteenotettavia kilpailijoita Suomessa "mini-SUV"-luokassa? Vitara yms. kuuluvat jo kalliimpaan hintaryhmään.


      • sx4 outdoor

        Mitenkäs kävikään???


    • koeajo

      Taisi olla edellisessä Autobildissä SX4 koeajo, eipä tuota pahemmin moitittu.

      • SX4?

      • testissä
        SX4? kirjoitti:

        Ei moitittu, vaan kehuttiinko millään tavalla?

        Itse löysin englannin kielisen testin Verdict On cars sivulta (alla olevasta linkistä) ja siinä arvostelut olivat vähän kaksijakoisia.
        Olisin toivonut näkeväni tähtiä vähän enemmän jossain kohdissa.

        http://www.verdictoncars.com/jsp/vocmain.jsp?lnk=201&make=Suzuki&mk=&model=1076&go.x=23&go.y=6&go=Search

        kertoivat että tehoa ihan riittävästi ja hesarin testissä sanottiin että laiska on ja kenkää on annettava jos haluaa että johonkin kulkee! sama kun aikoinaan igniksen testissä,yksi sanoi että suuri sisältä vaikka näyttä pieneltä ja toinen testi että ulkoapäin näyttää isolta vaikka pieni sisätiloiltaan. kyllä jokaisen täytyy itse koeajaa ja miettiä tarpeitaan ja jättää kaiken maailman testit toissiaiseksi autoja valitessa.


      • SX4?
        testissä kirjoitti:

        kertoivat että tehoa ihan riittävästi ja hesarin testissä sanottiin että laiska on ja kenkää on annettava jos haluaa että johonkin kulkee! sama kun aikoinaan igniksen testissä,yksi sanoi että suuri sisältä vaikka näyttä pieneltä ja toinen testi että ulkoapäin näyttää isolta vaikka pieni sisätiloiltaan. kyllä jokaisen täytyy itse koeajaa ja miettiä tarpeitaan ja jättää kaiken maailman testit toissiaiseksi autoja valitessa.

        Samaa ihmettelin itsekin HS:n artikkelin luettuani.
        Mielestäni 11,5s (kiihtyvyys 0-100km/h) on aivan riittävä tuon tyyppiselle autolle jossa on mm. neliveto. (Vertailun vuoksi etuvetoinen VW Golf 1,6 (102hv) kiihtyy 11,4s 0-100km/h).
        SX4 ohituskiihtyvyys on liukkaalla talvikelillä varmasti parempi kuin useimpien pelkästään etuvetoisten pikkuautojen, ja se mielestäni tärkeämpää kuin pelkästään tuijottaa autonvalmistajan ilmoittamaan (kesäkelillä mitattuun) kiihtyvyysarvoon.


      • ei tehoa
        SX4? kirjoitti:

        Samaa ihmettelin itsekin HS:n artikkelin luettuani.
        Mielestäni 11,5s (kiihtyvyys 0-100km/h) on aivan riittävä tuon tyyppiselle autolle jossa on mm. neliveto. (Vertailun vuoksi etuvetoinen VW Golf 1,6 (102hv) kiihtyy 11,4s 0-100km/h).
        SX4 ohituskiihtyvyys on liukkaalla talvikelillä varmasti parempi kuin useimpien pelkästään etuvetoisten pikkuautojen, ja se mielestäni tärkeämpää kuin pelkästään tuijottaa autonvalmistajan ilmoittamaan (kesäkelillä mitattuun) kiihtyvyysarvoon.

        Minusta tuon golffin yhteydessä ei voi puhua mistään suorituskyvystä. Ja sukisukissa on sentään tupla määrä vetäviä pyöriä golffiin verrattuna.
        Aika riskikuskeja jos liukkaalla ohittelemaan ruvetaan. Se nelivedon suurin avu on liikkeellelähdöissä, vaikkakaan kunnollisia lukkoja tossakaan ei liene, joten puheet neljästä vetävästä pyörästä voidaan heti kättelyssä unohtaa.


    • Suzuki SX4

      on SX4 oma 3vuotta vanha eikä mitään ongelmia ole ollut

      • sxsxjap

        Eikös tänä vuonna tullut SX4sta uusi malli? Poikkeaako se paljon edellisestä, jota olette yllä kommentoineet?Kukaan ei ole verrannut Jimnyyn. Miten näitä vertaisitte?


      • 20+500
        sxsxjap kirjoitti:

        Eikös tänä vuonna tullut SX4sta uusi malli? Poikkeaako se paljon edellisestä, jota olette yllä kommentoineet?Kukaan ei ole verrannut Jimnyyn. Miten näitä vertaisitte?

        Mikä ton 1,5 l mallin hinta on toimitus kuluineen.Vaikuttaisi ulkoiselta olemukseltaan aivan mun autolta.
        Ainoa miinus taitaa olla tuo takapaksi. Eipä taida esim lasten vaunuja tuonne mahtua vai kuinka ?


    • tarkistelija

      n.50 autoa järjestelmässä. riippuen mitä haluaa toimitusajat ovat n3vkoa-4kk

    • Lada-mies

      Ihan hyvä etupenkki ja tilaa piisaa- 4-veto pärjää Suomen talvessa hyvin. Suositelen Lada Nivaa.

    • SX4 ollut muutaman viikon. Vie aika paljon bensaa pakkasilla, saman kuin tosivanha Astra. Lähes 8L/100km pelkkä etuveto päällä. Pakkasta tosin -25° C
      Lumessa menee mukavasti huonosti auratulla tiellä jos ei ihan täysi maastoauto olekaan. Lämmintä tulee riittävästi sisälle eikä muutenkaan jäykistele. Tosin liekassa parituntia ennen ajoa olen pitänyt. En ole valmiita maskinpeitteitä löytänyt, olisiko aiheellista laittaa kovilla pakkasilla etusäleikköä tukkoon. Saattaisi säästää kulutuksessa. Olen jostain kuullut. että erityisesti kylmän kelin kulutus olisi isohko tuolla mallilla. Onko kokemuksia tai tietoa, vinkkejä.

      • speedy2

        Mulla ollut talven keskikulutus 6,9 litraa. 16.1.2012:sta eteenpäin tähän päivään.
        Ei paha. Kulkee 25 sentin lumessa ja vielä jyrkkää ylämäkeä mökille.
        Olen tyytyväinen vaikka ei se mikään ohjus ole. Itselläni oli KIA CEED 2008 turbodiesel aikaisemmin. Ohituskiihtyvyys aivan eri tasolla.


      • speedy2 kirjoitti:

        Mulla ollut talven keskikulutus 6,9 litraa. 16.1.2012:sta eteenpäin tähän päivään.
        Ei paha. Kulkee 25 sentin lumessa ja vielä jyrkkää ylämäkeä mökille.
        Olen tyytyväinen vaikka ei se mikään ohjus ole. Itselläni oli KIA CEED 2008 turbodiesel aikaisemmin. Ohituskiihtyvyys aivan eri tasolla.

        Pienellä kulutuksella olet päässyt. Minulla todellinen laskettu kulutus aina yli 7 litraa. "Tietokone" näyttää 0,6-1 litran vähemmän kuin todellinen. tosin ajelen pienillä teillä mutta myös moottoriteitä ja silloin kulutus on mieluummin 8L sadalla.
        Vanha Astra vei selkeästi vähemmän samoilla ajoilla.


      • Toinen SX4 jo
        lynxman kirjoitti:

        Pienellä kulutuksella olet päässyt. Minulla todellinen laskettu kulutus aina yli 7 litraa. "Tietokone" näyttää 0,6-1 litran vähemmän kuin todellinen. tosin ajelen pienillä teillä mutta myös moottoriteitä ja silloin kulutus on mieluummin 8L sadalla.
        Vanha Astra vei selkeästi vähemmän samoilla ajoilla.

        Ajotietokone seuraa matkamittaria, joka 2009 mallista ylöspäin näyttää n 10% liikaa, tästä johtuu virheellinen keskikulutusnäyttö. Ettet enempää ala kinaamaan, niin kysäise paikalliselta taksiyrittäjältä, missä on lähin matkamittarin tarkistus paikka ja käväiseppä toteamassa itse tuo heitto.


      • Taas tämä
        Toinen SX4 jo kirjoitti:

        Ajotietokone seuraa matkamittaria, joka 2009 mallista ylöspäin näyttää n 10% liikaa, tästä johtuu virheellinen keskikulutusnäyttö. Ettet enempää ala kinaamaan, niin kysäise paikalliselta taksiyrittäjältä, missä on lähin matkamittarin tarkistus paikka ja käväiseppä toteamassa itse tuo heitto.

        Taas yksi henkilö tarjoaa tuota 10% heittoa.
        Miten lienee muissa merkeissä heittoa, kun niistä ei puhuta mitään. Ajoin äskettäin mökkimatkan SX 4:lla ja poika perässä Mondeolla. SX4 kertyi matkaa 341 km ja Mondeoon 344 km.
        Eli se siitä heitosta.


      • Molarius Jaalasta
        Taas tämä kirjoitti:

        Taas yksi henkilö tarjoaa tuota 10% heittoa.
        Miten lienee muissa merkeissä heittoa, kun niistä ei puhuta mitään. Ajoin äskettäin mökkimatkan SX 4:lla ja poika perässä Mondeolla. SX4 kertyi matkaa 341 km ja Mondeoon 344 km.
        Eli se siitä heitosta.

        Ja nyt välittömästi google käyttöön, sieltä haet "Mondeo matkamittarivirhe" ja kas kas kas mitä se google kertookaan????? Ykkös koppaisessa yleensä 8% liikaa näyttöä ja kakkoskoppaisessa Mondeossa heittoo 7-9%.
        Eli isän ja pojan ajokeissa molemmissa reilu heitto matkamittarissa.
        Älä jankkaa täällä selvää asiaa, vaan tee niin kuin nimimerkki "Toinen SX4 jo" neuvoo tuossa ylempänä ja tarkista asia. Noita taksamittareiden tarkistusratoja on todella tiheään tässä maassa ja tarkistus todella helppoa ja ilmaista.


      • Google
        Molarius Jaalasta kirjoitti:

        Ja nyt välittömästi google käyttöön, sieltä haet "Mondeo matkamittarivirhe" ja kas kas kas mitä se google kertookaan????? Ykkös koppaisessa yleensä 8% liikaa näyttöä ja kakkoskoppaisessa Mondeossa heittoo 7-9%.
        Eli isän ja pojan ajokeissa molemmissa reilu heitto matkamittarissa.
        Älä jankkaa täällä selvää asiaa, vaan tee niin kuin nimimerkki "Toinen SX4 jo" neuvoo tuossa ylempänä ja tarkista asia. Noita taksamittareiden tarkistusratoja on todella tiheään tässä maassa ja tarkistus todella helppoa ja ilmaista.

        Otinpa Googlen käyttöön. Kas kummaa, sieltä löytyi sellaista tietoa, että Mondeossa matkamittari virhe -1,5 %, toinen tieto
        0,5 % ja kolmas 0,8%. SX 4 on saatu matkamittari virheeksi - 0,53%. Että sillä lailla. Mihin pyrit noilla jutuillasi


      • vm 2010
        Google kirjoitti:

        Otinpa Googlen käyttöön. Kas kummaa, sieltä löytyi sellaista tietoa, että Mondeossa matkamittari virhe -1,5 %, toinen tieto
        0,5 % ja kolmas 0,8%. SX 4 on saatu matkamittari virheeksi - 0,53%. Että sillä lailla. Mihin pyrit noilla jutuillasi

        Ainakin SX 4:sissa matkamittari näyttää, että olisi ajettu esim 1000km, mutta oikeasti onkin ajettu vasta 900km, aikas paljon heittää.


      • äsäxfour
        vm 2010 kirjoitti:

        Ainakin SX 4:sissa matkamittari näyttää, että olisi ajettu esim 1000km, mutta oikeasti onkin ajettu vasta 900km, aikas paljon heittää.

        Eli juuri se 10%, josta täällä on ollut puhe. Itse huomautin asiasta merkkihuoltoon ja siellä asia oli tiedossa, mutta eivät voi asialle mitään.


      • Toinen SX4 jo kirjoitti:

        Ajotietokone seuraa matkamittaria, joka 2009 mallista ylöspäin näyttää n 10% liikaa, tästä johtuu virheellinen keskikulutusnäyttö. Ettet enempää ala kinaamaan, niin kysäise paikalliselta taksiyrittäjältä, missä on lähin matkamittarin tarkistus paikka ja käväiseppä toteamassa itse tuo heitto.

        Minulla on tiedossa matka joka on mitattu (Tieurakoitsija) merkit oli 50 metrin välein. 20300 metriä Matkamittari A näyttää uusilla renkailla ja kovilla rengaspaineilla n.100m liian vähän. Nopeusmittari näyttää 5-7% liikaa verrattuna GPS-laitteeseen.
        Pienin kulutus 7,454 litraa / 100km Suurin 8,903. Pienin tankkausvälin "tietokoneen" näyttämä keskiarvo 6,9. Yleisin 7,2 - 7,4.
        Renkaat ja paineet vaikuttaa. Autolla ajettu Tammikuusta heinäkuuhun 11t km.
        Mainittakoon nyt vielä että ajelen myös pikkuteillä. Yli 90 km/t alkaa kulutus nousta esimerkiksi moottoritiellä.


    • Sx4koeajossa

      Kumma, että muuten niin tyylikkäseen autoon ei ole saatu kunnollisia etuistuimia...
      Näyttävän lähinnä nojatuolilta. Ei luulisi olevan iso kustannus laittaa kunnolliset sivutuetut istuimet neliveto autoon. ???

      • Japanilainen auto, "mikkihiiret " jäisivät sinne "kuppi-istuimeen" kun jalat eivät ylety maahan.
        Kaasupoljin voisi olla hieman syvemmässä, vanhassa autossa sai painaa jarrua ilman että kantapääkin pitää siirtää. Nyt jarruttaessa jalka painaa myös kaasua. Mutta kait oppii ajan kanssa. 15000 ajettu ja olen kaikenkaikkiaan tyytyväinen.


    • SukiSuki2011

      Ainoa vitutus SX4:a on että ei ole kyynernojaa

      • tumpelo

        kyllä saa merkkiliikkestä tilattua, asennettuna tai irtaallaan, irrallaan ostettuna n.126€


    • Paufors

      Etupäähän pitäisi saada lisää maavaraa muuten hyvä auto

      • kuski___

        Kyllähän korotusjousia löytyy, mutta niitä ei saa, vaan ne pitää ostaa.


      • maahantuoja

        Muovialusta ei kestä korotusjousia.


      • maahantuoja
        maahantuoja kirjoitti:

        Muovialusta ei kestä korotusjousia.

        Mistä muuten löytyisi tällaiselle 160 senttiselle äijälle korkokengät kokoa 38? Kärsin lyhyydestä ja miesten 38 numeroisia korkokenkiä on vaikea löytää.


      • maahantuoja

        Et ilmeisesti ymmärrä että maahantuoja ei tarkoita jotain yksittäistä ihmistä,olet todennäköisesti Suomen ellei peräti koko maailman suurin idiootti.


      • Suzukitehdas
        maahantuoja kirjoitti:

        Et ilmeisesti ymmärrä että maahantuoja ei tarkoita jotain yksittäistä ihmistä,olet todennäköisesti Suomen ellei peräti koko maailman suurin idiootti.

        Hah, taisi osua arkaan paikkaan.
        Jos maahantuoja ei voi olla yksittäinen ihminen, niin miksi sinä kirjoitat sitten sillä yksittäisenä ihmisen, idiootti.
        Luehan muuten suomi24 säännöt ja huomaa, että nimimerkki saa olla keksitty.

        Se, että tuo pituutesi on sinulle arka asia, niin me emme voi sinua siinä auttaa.


      • maahantuoja

        Ymmärryksesi on niin vajavaista että katsomme tilanteesi täysin toivottomaksi joten emme enää yritäkkään saada sinua ymmärtämään näinkään yksinkertaista asiaa.


      • Suzukitehdas
        maahantuoja kirjoitti:

        Ymmärryksesi on niin vajavaista että katsomme tilanteesi täysin toivottomaksi joten emme enää yritäkkään saada sinua ymmärtämään näinkään yksinkertaista asiaa.

        Edelleen kirjoitat yksittäisenä henkilöinä. Joten lopetappa hukkapätkä höpinä.


    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Millä voin

      Hyvittää kaiken?
      Ikävä
      94
      2505
    2. Jotain puuttuu

      Kun en sinua näe. Et ehkä arvaisi, mutta olen arka kuin alaston koivu lehtiä vailla, talven jäljiltä, kun ajattelen sinu
      Ikävä
      101
      2193
    3. Haluan sut

      Haluatko sinä vielä mut?
      Ikävä
      84
      1867
    4. Hei A, osaatko

      sanoa, miksi olet ihan yhtäkkiä ilmestynyt kaveriehdotuksiini Facebookissa? Mitähän kaikkea Facebook tietää mitä minä en
      Ikävä
      44
      1631
    5. Haluaisin aidosti jo luovuttaa ja unohtaa

      Ei tästä mitään tule koskaan.
      Ikävä
      78
      1596
    6. Ampuminen Iisalmessa

      Älytöntä on tämä maailman meno.
      Iisalmi
      11
      1585
    7. Pohjola kadulla paukuteltu

      Iltasanomissa juttua.
      Iisalmi
      34
      1538
    8. 73
      1446
    9. Synnittömänä syntyminen

      Helluntailaisperäisillä lahkoilla on Raamatunvastainen harhausko että ihminen syntyy synnittömänä.
      Helluntailaisuus
      100
      1355
    10. Mitä tämä tarkoittaa,

      että näkyy vain viimevuotisia? Kirjoitin muutama tunti sitten viestin, onko se häipynyt avaruuteen?
      Ikävä
      41
      1254
    Aihe