Corolla putosi joulukuun TOP 10-listalta, jee!

Focus-poika

Viimeinkin alkaa näkyä Corollan heikot ominaisuudet, myös myyntitilastoissa.
Ai, mikäkö Corollassa on pielessä? No, ajo-ominaisuudet, ajomukavuus, tilat ja muotoilu - tärkeimpiä mainitakseni. Otetaanpa vertailukohdaksi vaikkapa Ford Focus, jollaisen ostin viimeviikolla. Focuksessa löytyy mm. kokoluokkansa paras ajoasento, ajokäytös talvikelin ohitustilanteessa on myös mahtava - ei uskoisi tämän kokoluokan autoksi! Ja ei esim. Focus Wagon-mallin muotoilussakaan ole valittamista! Jotta en minä muuta sano Teille Toyota-fanit, että ottakaapa koeajoonne, joku eurooppalainen auto: Focus, Golf jne.. ja ajelkaa sillä muutama päivä niin mielipiteenne muuttuu! Ei siihen viiden minuutin koeajo riitä.

48

2108

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • EX-Foordisti

      Vuonna 2000 Fordeja myytiin 16,9 % vähemmän kuin vuonna 1999 ja Focuksen myynti laski peräti 18 %.

    • vvt-i

      Älä puhu paskaa..Väitätkö että focus on onnistunnut tyylissään.
      Minusta Focus on rumin auto tällä hetkellä.Rumempi focus on kuin corolla.Ei corollakaan mikään linjakas ole .mutta sellainen tavanomaisen (klassisen)näköinen.
      Focus on taas jotenki keskeneräisen ufoaluksen näköinen.Kolmio lamput ei sovi autojen tyyliin ollenkaan.
      Kyllä corollassa on hyviäkin ominaisuuksia.Hyvä moottori ja alhainen melutaso sekä tunnettu luotettavuus(laatu).Mutta on puutteitakin niinkuin tuo ahtaus ja ohjaus.Kokonaisuudeltaan kuitenkin ajettavuus on kohdallaan,ketterä kaupunkiajossa.Kyllä corollan ohjauksenkin kanssa tulee hyvin toimeen.Ainakaan minä en eroa paljoa huomannut vertailessa juuri focukseen jota olen kokeillut.Viime vuonna kun läpi kävin näitä uusia alemman keskiluokan autoja päädyin corollaan.Enkä ole katunnut.Minusta corolla oli paras kokonaisuus.Tietysti Astra oli mielessä pitkään mutta pelotti tuo opelin laatu josta on niin paljon puhuttu ja parjattu.Focus ei todellakaan vakuuttannut millään lailla.Kun tuulilasin ajotestissäkin kuulemma katon sisäeristeetkin putos niskaan,joten tämmöiseltä autolta ei voi odotta mitään hyvää jatkossa...

      • Golf 1,8 GTI 16V

        On muuten pahasti toyo jäänyt kehityksestä jälkeen.
        Toyon 1,6 VVT-i kone antaa nyt (2000-luku))samat arvot, teho, vääntö, polttoaineen kulutus, kun mitä VW:n Golf 1,6 GTI antoi jo joskus 1976.
        Ei siis kannata tulla tänne nettiin kehumaan noita SÄÄLITTÄVIÄ JAPSIPASKOJA. Vielä kaiken lisäksi, olen huomannut etteivät toyokuskit yleensä edes ymmärrä autoista mitään, ilmankos heille moisia romuja onnistutaan myymäänkin.


      • ***
        Golf 1,8 GTI 16V kirjoitti:

        On muuten pahasti toyo jäänyt kehityksestä jälkeen.
        Toyon 1,6 VVT-i kone antaa nyt (2000-luku))samat arvot, teho, vääntö, polttoaineen kulutus, kun mitä VW:n Golf 1,6 GTI antoi jo joskus 1976.
        Ei siis kannata tulla tänne nettiin kehumaan noita SÄÄLITTÄVIÄ JAPSIPASKOJA. Vielä kaiken lisäksi, olen huomannut etteivät toyokuskit yleensä edes ymmärrä autoista mitään, ilmankos heille moisia romuja onnistutaan myymäänkin.

        Ainoa säälittävä tällä foorumilla olet sinä itse.
        Näin aluksi voit puristella finnit naamastasi ja pestä clerasililla roiskeet pois,sitten poistut välitunnille pistät malboron palamaan ja kehaiset kavereille kuinka kova jätkä sä olet kun uskalsit käydä soittamassa suutasi toyotan foorumilla...


      • VW Golf GTI 1,8 16V
        *** kirjoitti:

        Ainoa säälittävä tällä foorumilla olet sinä itse.
        Näin aluksi voit puristella finnit naamastasi ja pestä clerasililla roiskeet pois,sitten poistut välitunnille pistät malboron palamaan ja kehaiset kavereille kuinka kova jätkä sä olet kun uskalsit käydä soittamassa suutasi toyotan foorumilla...

        Tiedoksi alempaan kastiin kuuluville toyo kuskeille, olen ajanut Golf GTI:llä vuodesta -87. Nyt alla on kolmas ja tod.näköisesti viimeinen, alkuperäiseen kuntoon laitettu 1,8 16V. Aino mikä ei ole alkuperäistä, on koneen teho 170 Hv (penkissä pyöristä)
        Seuraava taitaakin olla sitten VR6, tosin nykyinen jää säilöön.
        Puristele sinä tojokuski vaan finnejä perseestäs.


      • ***
        VW Golf GTI 1,8 16V kirjoitti:

        Tiedoksi alempaan kastiin kuuluville toyo kuskeille, olen ajanut Golf GTI:llä vuodesta -87. Nyt alla on kolmas ja tod.näköisesti viimeinen, alkuperäiseen kuntoon laitettu 1,8 16V. Aino mikä ei ole alkuperäistä, on koneen teho 170 Hv (penkissä pyöristä)
        Seuraava taitaakin olla sitten VR6, tosin nykyinen jää säilöön.
        Puristele sinä tojokuski vaan finnejä perseestäs.

        Ovatko volkkarikuskit alunperin Intialaisia?Siellähän on tietääkseni vieläkin kastijako voimassa.
        Se on hyvä juttu että volkkarin pyöristä tulee 170hv,mutta mitä sitten,missä pääset hyödyntämään tätä tehoreserviäsi?
        Arvaanko oikein että ajamalla p...urallia pikkupimujen kanssa?
        No,eipä siinä mitään,onhan se hyvä harrastus.
        Muuten haluan vaan ilmoittaa että en aja tojolla,japsilla kylläkin.
        Niistä finneistä vielä,älä välitä kyllä ne siitä ajan mittaan häipyvät kunhan vähän vanhenet.


      • Humoristi

        Kohta kaikki autot ovat Focuksen näköisiä. Muistakaa vaikka Sierra, tämän päivän kilpailijat ovat "Sierran pyöreitä" ja huomenna kaikki ovat Focuksen...
        Ford on ollut edelläkävijä muotoillussa!


      • VW Golf GTI 1,8 16V
        *** kirjoitti:

        Ovatko volkkarikuskit alunperin Intialaisia?Siellähän on tietääkseni vieläkin kastijako voimassa.
        Se on hyvä juttu että volkkarin pyöristä tulee 170hv,mutta mitä sitten,missä pääset hyödyntämään tätä tehoreserviäsi?
        Arvaanko oikein että ajamalla p...urallia pikkupimujen kanssa?
        No,eipä siinä mitään,onhan se hyvä harrastus.
        Muuten haluan vaan ilmoittaa että en aja tojolla,japsilla kylläkin.
        Niistä finneistä vielä,älä välitä kyllä ne siitä ajan mittaan häipyvät kunhan vähän vanhenet.

        Enpä tiedä mihin tehoja tarvin. Ajattelin kokeilla ensi keväänä ratapäivillä Ahvenistolla. Ensin on vaan saatava turvakaaret valmiiksi ja paikalleen.
        On muuten pillurallin ajamisesta jo aikas monta vuotta.
        Eli jatka sinä vaan niiden finnien puristelemista sieltä perseestäsi.
        On muuten naurettavan alentavaa tulla nettiin kehumaan jotain japsipaskoja!


      • ***
        VW Golf GTI 1,8 16V kirjoitti:

        Enpä tiedä mihin tehoja tarvin. Ajattelin kokeilla ensi keväänä ratapäivillä Ahvenistolla. Ensin on vaan saatava turvakaaret valmiiksi ja paikalleen.
        On muuten pillurallin ajamisesta jo aikas monta vuotta.
        Eli jatka sinä vaan niiden finnien puristelemista sieltä perseestäsi.
        On muuten naurettavan alentavaa tulla nettiin kehumaan jotain japsipaskoja!

        Ymmärsit täysin väärin,en ole missään vaiheessa erityisemmin kehunut japsiautoja,tosin en ole haukkunutkaan,vaikka ajan sellaisella.

        Kysymys on omasta käytöksestäsi,luuletko saavasi sympatioita tulemalla esim. Toyotan sivuille haukkumaan ko.merkkiä ja sillä ajavia?Tuskin...

        En minäkään käy meuhkaamassa 'aatun sivuilla',esim. tyylin:gti golffisi on ihan paska!Jos tällaisen lausunnon siellä antaa niin varmasti saa samalla mitalla takaisin.

        Joten,opettele puhumaan asioista asioina,äläkä haasta riitaa,näin toimimalla voit saada joskus oikean asiallisenkin keskustelun aikaiseksi.


      • VW Golf GTI 1,8 16V
        *** kirjoitti:

        Ymmärsit täysin väärin,en ole missään vaiheessa erityisemmin kehunut japsiautoja,tosin en ole haukkunutkaan,vaikka ajan sellaisella.

        Kysymys on omasta käytöksestäsi,luuletko saavasi sympatioita tulemalla esim. Toyotan sivuille haukkumaan ko.merkkiä ja sillä ajavia?Tuskin...

        En minäkään käy meuhkaamassa 'aatun sivuilla',esim. tyylin:gti golffisi on ihan paska!Jos tällaisen lausunnon siellä antaa niin varmasti saa samalla mitalla takaisin.

        Joten,opettele puhumaan asioista asioina,äläkä haasta riitaa,näin toimimalla voit saada joskus oikean asiallisenkin keskustelun aikaiseksi.

        Minulle on täysin yhdentekevää, vaikka kirjoittaisit "aatusivulle" jotain. Se ei varmaan kiinnostaisi ketään muutakaan.
        Ja mitä mieltä olet Golf:stani, ei kiinnosta sitten varmasti ketään. Sitä kun ei voi verrata yhteenkään japsiin PISTE.


      • ***
        VW Golf GTI 1,8 16V kirjoitti:

        Minulle on täysin yhdentekevää, vaikka kirjoittaisit "aatusivulle" jotain. Se ei varmaan kiinnostaisi ketään muutakaan.
        Ja mitä mieltä olet Golf:stani, ei kiinnosta sitten varmasti ketään. Sitä kun ei voi verrata yhteenkään japsiin PISTE.

        Nyt alat päästä asian ytimeen,ketä TÄÄLLÄ kiinnostaa sinun golffisi???
        Ketä tällä foorumilla noin yleensä kiinnostaa 'aatun tuotteet'?
        Oikein-EI KETÄÄN!


    • Verso

      Itse en ottaisi Corollaa kun on Yaris Versokin tarjolla. Luulen Corollan myynnin laskeva osittain saman merkin paremman saman hintaluokan auton vuoksi.

    • facta

      Vaikka corollan myynti on jonkin verran kaventunnut.Niin edelleen myynti luvut ovat ihan hyviä.
      Luulenpa että focusmies ei ole koskaan edes koeajannut uutta corollaa.Kokeile ensin ja vertaa vasta sitten.
      Ei näissä uusissa ole paljon eroja.focus on vain tilavampi.

    • Ehkä uusi Mondeo?

      Jaa, ettei uskoisi Focusta ko. kokoluokan autoksi. Sivutuulessa ja urissa tuntuu ainakin kokoistaan pienemmältä. Kaiken lisäksi ovien tiivisteet vuotavat...

      • Ford-Man

        Vai että ei ole eroja ? Vaikka autolehtien vertailuihin en juuri luota, voi jokainen tehdä omat johtopäätöksensä kun lukee testejä. Corolla on jatkuvasti moitiskelun kohteena, Focusta taas kehutaan niin Suomessa kuin maailmalla. Vaikea uskoa että suuria eroja ei ole, jos kerran ammattilaiset ovat sitä mieltä.
        Ja esim. Corollan ja Focuksen sisustus eroaa siinä, että Corollan, kuten muidenkin japsien, materiaalit ja muotoilu noudattavat sitä iänikuista varmanpäälle-linjaa: ei minkäänlaista persoonallisuutta ja muutenkin kevyemmin tehdyn oloista.

        Ns. laatuvaikutelma, josta autolehdet nykyään paljon puhuvat, on Focuksessa aivan eri tasolla kuin hiirenharmaassa Corollassa.

        Ja ainahan, kun japsista tulee uusi malli, luvataan, että nyt on ajettavuus euroopan parhaiden tasolla, mutta eipäs ole vielä näkynyt. Kenties jo ensi kerralla ?


      • Toyotan Ystävä
        Ford-Man kirjoitti:

        Vai että ei ole eroja ? Vaikka autolehtien vertailuihin en juuri luota, voi jokainen tehdä omat johtopäätöksensä kun lukee testejä. Corolla on jatkuvasti moitiskelun kohteena, Focusta taas kehutaan niin Suomessa kuin maailmalla. Vaikea uskoa että suuria eroja ei ole, jos kerran ammattilaiset ovat sitä mieltä.
        Ja esim. Corollan ja Focuksen sisustus eroaa siinä, että Corollan, kuten muidenkin japsien, materiaalit ja muotoilu noudattavat sitä iänikuista varmanpäälle-linjaa: ei minkäänlaista persoonallisuutta ja muutenkin kevyemmin tehdyn oloista.

        Ns. laatuvaikutelma, josta autolehdet nykyään paljon puhuvat, on Focuksessa aivan eri tasolla kuin hiirenharmaassa Corollassa.

        Ja ainahan, kun japsista tulee uusi malli, luvataan, että nyt on ajettavuus euroopan parhaiden tasolla, mutta eipäs ole vielä näkynyt. Kenties jo ensi kerralla ?

        Kunhan uusi Corolla tulee joskus ensi vuonna niin katsotaanpa sitten uudestaan. Ennakkokuvissa auto näytti kasvaneelta ja erittäin tyylikkäältä.

        Mitenhän tuo Focus pärjää, kun tilaa alkaa olla yhtä paljon ja laatuvaikutelmaa löytyy. Muussa laadussa tai tekniikassa nyt ei kannata paljon Fordia ja Toyotaa vertaillakaan.

        Lisäksi: Mitenkäs jos Yariksen kehuttu ohjaustunto tulee uuteen Corollaan? Mistä sitten Toyotaa haukutaan?


      • Ford-Man
        Toyotan Ystävä kirjoitti:

        Kunhan uusi Corolla tulee joskus ensi vuonna niin katsotaanpa sitten uudestaan. Ennakkokuvissa auto näytti kasvaneelta ja erittäin tyylikkäältä.

        Mitenhän tuo Focus pärjää, kun tilaa alkaa olla yhtä paljon ja laatuvaikutelmaa löytyy. Muussa laadussa tai tekniikassa nyt ei kannata paljon Fordia ja Toyotaa vertaillakaan.

        Lisäksi: Mitenkäs jos Yariksen kehuttu ohjaustunto tulee uuteen Corollaan? Mistä sitten Toyotaa haukutaan?

        Mistäs tiedät tulevan Corollan tiloista tai laatuvaikutelmasta kun autoa et ole vielä edes nähnyt ? Ja nekin kuvat joita on liikkeellä, ovat Japanin mallista, joka ei tuollaisena kuulemma Eurooppaan tule.

        Kuten sanoin, aina meuhkataan etukäteen kuinka käänteentekeviä uudistuksia uudet japsit sisältää, mutta kuitenkin ne on sitä loppuun asti laskelmoitua, kuolettavan tuttua linjaa edustavia massatuotteita, jotka tuntuvat yhtä stimuloivilta kuin kylmä lahna.


      • e-p
        Ford-Man kirjoitti:

        Mistäs tiedät tulevan Corollan tiloista tai laatuvaikutelmasta kun autoa et ole vielä edes nähnyt ? Ja nekin kuvat joita on liikkeellä, ovat Japanin mallista, joka ei tuollaisena kuulemma Eurooppaan tule.

        Kuten sanoin, aina meuhkataan etukäteen kuinka käänteentekeviä uudistuksia uudet japsit sisältää, mutta kuitenkin ne on sitä loppuun asti laskelmoitua, kuolettavan tuttua linjaa edustavia massatuotteita, jotka tuntuvat yhtä stimuloivilta kuin kylmä lahna.

        Alkaa tuo corolla nimikin jo hämätä. Useamman vuosikymmenen sama nimi ja sitten mainostetaan tilastoilla kuinka corolla on Suomessa kaikkien aikojen myydyin malli...ihmekös kun samalla nimellä puoli vuosisataa!!
        Corollaa voisi verrata 15 vuoden takaiseen brasialiassa valmistetun escortin sisustukseen ja muotoiluun-ulkoa aivan avuttoman näköinen ellei peräti ruma just niinko sammakko ja sisältä niinko jostai kirpputorikankaista pikaisesti koottu "kokonaisuus". Ajettavuus kauhea ja sisätilan melutaso HiRvEä huomioonottaen että ajamani auto oli 2kuukautta vanha. Ainoana plussana vääntävä diesel-moottori. Enpä tässä kehumaan ala fordeja koska kokemusta ei niistä suuremmin ole ,mutta sen voin sanoa ettei corollistilla oikeen paljoo oo varaa saksalaista mollata ja etenkin opelia joka tuntuu olevan useamman toyota-friikin hampaissa. Syy moiseen ...en keksi muuta kuin kateuden !?


      • uuno
        e-p kirjoitti:

        Alkaa tuo corolla nimikin jo hämätä. Useamman vuosikymmenen sama nimi ja sitten mainostetaan tilastoilla kuinka corolla on Suomessa kaikkien aikojen myydyin malli...ihmekös kun samalla nimellä puoli vuosisataa!!
        Corollaa voisi verrata 15 vuoden takaiseen brasialiassa valmistetun escortin sisustukseen ja muotoiluun-ulkoa aivan avuttoman näköinen ellei peräti ruma just niinko sammakko ja sisältä niinko jostai kirpputorikankaista pikaisesti koottu "kokonaisuus". Ajettavuus kauhea ja sisätilan melutaso HiRvEä huomioonottaen että ajamani auto oli 2kuukautta vanha. Ainoana plussana vääntävä diesel-moottori. Enpä tässä kehumaan ala fordeja koska kokemusta ei niistä suuremmin ole ,mutta sen voin sanoa ettei corollistilla oikeen paljoo oo varaa saksalaista mollata ja etenkin opelia joka tuntuu olevan useamman toyota-friikin hampaissa. Syy moiseen ...en keksi muuta kuin kateuden !?

        miksi romuttaa automalli myyvänä nimenä, jolla on jo legendaarinen luotettavuuden leima? Mallinimen uudistusta ei ole nähty tarpeelliseksi. Toi teksti lähinnä hymyilytti, ja mitä tuohon kateuteen tulee, niin miksi kadehtia autoa jolla myös voisi ihan yhtähyvin ajaa jos siltä tuntuu? Kateus on sitä kun kadehditaan sellaista mihin ei itsellä ole varaa tai mahdollisuutta muuten saada. Kysymyshän on vain siitä MITÄ ARVOSTAA!


      • Toyotan Ystävä
        Ford-Man kirjoitti:

        Mistäs tiedät tulevan Corollan tiloista tai laatuvaikutelmasta kun autoa et ole vielä edes nähnyt ? Ja nekin kuvat joita on liikkeellä, ovat Japanin mallista, joka ei tuollaisena kuulemma Eurooppaan tule.

        Kuten sanoin, aina meuhkataan etukäteen kuinka käänteentekeviä uudistuksia uudet japsit sisältää, mutta kuitenkin ne on sitä loppuun asti laskelmoitua, kuolettavan tuttua linjaa edustavia massatuotteita, jotka tuntuvat yhtä stimuloivilta kuin kylmä lahna.

        Eiköhän japsimallissa ja tänne tuotavissa löytyne kuitenkin aika paljon yhtäläisyyksiä. Selvää on ainakin, että uusi malli on reilusti suurempi ja akseliväli pitempi.

        Ford on automuotoilun edelläkävijä, sitä ei voi kiistää. Olivat Corollaankin näköjään vähän Focuksen mallia katsoneet.

        Mitä tulee käänteentekeviin uutuuksiin, niin mielestäni uudet VVT-i koneet ovat huomattavasti stimuloivempia kuin Fordin tai VW:n laadukkaat hopeiset mittarikehykset.


      • toyota on auto
        Ford-Man kirjoitti:

        Vai että ei ole eroja ? Vaikka autolehtien vertailuihin en juuri luota, voi jokainen tehdä omat johtopäätöksensä kun lukee testejä. Corolla on jatkuvasti moitiskelun kohteena, Focusta taas kehutaan niin Suomessa kuin maailmalla. Vaikea uskoa että suuria eroja ei ole, jos kerran ammattilaiset ovat sitä mieltä.
        Ja esim. Corollan ja Focuksen sisustus eroaa siinä, että Corollan, kuten muidenkin japsien, materiaalit ja muotoilu noudattavat sitä iänikuista varmanpäälle-linjaa: ei minkäänlaista persoonallisuutta ja muutenkin kevyemmin tehdyn oloista.

        Ns. laatuvaikutelma, josta autolehdet nykyään paljon puhuvat, on Focuksessa aivan eri tasolla kuin hiirenharmaassa Corollassa.

        Ja ainahan, kun japsista tulee uusi malli, luvataan, että nyt on ajettavuus euroopan parhaiden tasolla, mutta eipäs ole vielä näkynyt. Kenties jo ensi kerralla ?

        Fordin laatu tunnetaan.ROMU- autoksi.
        Suuri viisaus on elämässä silloin kun valinta on joku muu automerkki kuin FORD.
        Sulle fordin ystävä! SIIRRY OMALLE OSASTOLLE.Olet vain pettynyt valintaasi,ja se pahentaa oloasi kun nyt et saa vaihdettua focusta parempaan.Yritä kestää kuin mies.äläkä valita oloasi täällä.


      • Odotellaan...
        Toyotan Ystävä kirjoitti:

        Eiköhän japsimallissa ja tänne tuotavissa löytyne kuitenkin aika paljon yhtäläisyyksiä. Selvää on ainakin, että uusi malli on reilusti suurempi ja akseliväli pitempi.

        Ford on automuotoilun edelläkävijä, sitä ei voi kiistää. Olivat Corollaankin näköjään vähän Focuksen mallia katsoneet.

        Mitä tulee käänteentekeviin uutuuksiin, niin mielestäni uudet VVT-i koneet ovat huomattavasti stimuloivempia kuin Fordin tai VW:n laadukkaat hopeiset mittarikehykset.

        Tämä menee nyt Mitsubishin alueelle, mutta kuitenkin: GDI:tä mainostettiin sen tullessa uutena moottoriteknologian mullistavana keksintönä. Bensankulutuksen piti olla naurettavan alhainen ja suorituskyky kuitenkin erittäin hyvä. Miten kävikään... Eipä ole kuulunut mitään niistäkään pitkään aikaan, käyköhän VVT-i:lle samoin ?

        Hopeiset mittarinkehykset ovat muuten ruman näköisiä, juuri kun autoihin on saatu mittaritauluihin rauhallista yleisilmettä, ne kehystetään tuollaisilla huutomerkeillä. Vaan eipä haittaa jos ne saisi irrotettua ja maalattua mustaksi...


      • Siitä ero johtuu
        Odotellaan... kirjoitti:

        Tämä menee nyt Mitsubishin alueelle, mutta kuitenkin: GDI:tä mainostettiin sen tullessa uutena moottoriteknologian mullistavana keksintönä. Bensankulutuksen piti olla naurettavan alhainen ja suorituskyky kuitenkin erittäin hyvä. Miten kävikään... Eipä ole kuulunut mitään niistäkään pitkään aikaan, käyköhän VVT-i:lle samoin ?

        Hopeiset mittarinkehykset ovat muuten ruman näköisiä, juuri kun autoihin on saatu mittaritauluihin rauhallista yleisilmettä, ne kehystetään tuollaisilla huutomerkeillä. Vaan eipä haittaa jos ne saisi irrotettua ja maalattua mustaksi...

        joudutaan Euroopassa laittamaan eri säädöt kuin Japanin markkinoilla myytäviin, koska Japanissa myytävä polttoaine on paljon puhtaampaa kuin Euroopassa myytävä. Siksi Euroopan versio ei yllä samaan kuin Japanin versio.


      • Sama
        Siitä ero johtuu kirjoitti:

        joudutaan Euroopassa laittamaan eri säädöt kuin Japanin markkinoilla myytäviin, koska Japanissa myytävä polttoaine on paljon puhtaampaa kuin Euroopassa myytävä. Siksi Euroopan versio ei yllä samaan kuin Japanin versio.

        Onko tämäkin asia euroopassa huonommin kuin Japanissa ? Taidan muuttaa Japaniin. Mitähän safka ja kämpät maksaa siellä ?


      • Vuokralainen
        Sama kirjoitti:

        Onko tämäkin asia euroopassa huonommin kuin Japanissa ? Taidan muuttaa Japaniin. Mitähän safka ja kämpät maksaa siellä ?

        Maailman korkeimmat asuntovuokrat on Tokiossa.


      • 16 venttiiliä
        Odotellaan... kirjoitti:

        Tämä menee nyt Mitsubishin alueelle, mutta kuitenkin: GDI:tä mainostettiin sen tullessa uutena moottoriteknologian mullistavana keksintönä. Bensankulutuksen piti olla naurettavan alhainen ja suorituskyky kuitenkin erittäin hyvä. Miten kävikään... Eipä ole kuulunut mitään niistäkään pitkään aikaan, käyköhän VVT-i:lle samoin ?

        Hopeiset mittarinkehykset ovat muuten ruman näköisiä, juuri kun autoihin on saatu mittaritauluihin rauhallista yleisilmettä, ne kehystetään tuollaisilla huutomerkeillä. Vaan eipä haittaa jos ne saisi irrotettua ja maalattua mustaksi...

        Juuri kyseisellä GDI -moottorilla saatiin aikaan tekniikan maailman mittausten mukaan selkeesti pienimmät kulutukset, ja ko. kone ON taloudellisin tehoonsa nähden mitä markkinoilla nykyään on, joten kyllä se minusta on on edelläkävijä moottori tekniikassa. Tosin samoihin lukemiin päästiin Avensiksen keulilla olleella 1,8 laihaseoskoneella. Ja nyt Tojokin otti käyttöön euroopassa suorasuihkutteisen koneen, joka on ollut Japanissa käytössä jo vuosia.
        Ainoa vika GDI Mitsussa on se Mitsu, joka ei ole kovinkaan kysytty Suomessa, joten se ainoastaan heikentään ko. koneen mainetta.
        Toyota ottaisi myös euroopassa käyttöön suorasuihkutuksen lisäksi myös laihaseos toiminnon, mutta euroopassa on niin paskaa bensaa, että laihaseos -toiminnolla varustettujen autojen katalysaattorit eivät toimi kunnolla, kuten Japanissa toimivat.
        Ja siitä suorasuihkutuksesta vielä sen verran, että miksi sitten mm. PSA ja VW suunnittelevat suorasuihkutteisia koneita markkinoille, jos se kerran EI OLISI hyvä kehitysaskel bensakoneelle?? Ja mm. Pösöön suorasuihkutteinen kone on kai tulossa ihan myyntiinkin asti TÄNÄ vuonna!
        Ja VVT-I:stä: kerro miksi bmw on ilmoittanut laittavansa lähes kaikkiin koneisiin vastaavna venttiilin ajoitusjärjestelmän, ja onhan bmw:n joissain koneissa ollut jo kaksois-vanos käytössä, tosin ei tekniikaltaan ole läheskään yhtä hyvä kuin VVT-I.
        Joten kyllä ne eurooppalaisetkin seuraavat bensakone -tekniikassa ihan Japsien jalanjälkiä, sillä muutaman vuoden kuluttua lähes kaikista bensakoneista tulee löytymään vastaava imuventtiilien ajoitus, no ehkä volskista hiukan myöhemmin! Kun vain ensin saavat edes kaikkiin koneisiin 16 venttiiliä.


      • qwerty
        Sama kirjoitti:

        Onko tämäkin asia euroopassa huonommin kuin Japanissa ? Taidan muuttaa Japaniin. Mitähän safka ja kämpät maksaa siellä ?

        TODELLAKIN Japanissa bensa on puhtaampaa, ja siksi mm. Toyotan suorasuihkutteisia LAIHASEOS -koneita ei voi da käyttää euroopassa, koska bensan "likaisuus" johtaa huonoon katalysaattorin toimintaa, jolloin päästöarvot nousevat liikaa. Japanissa molemmat tekniikat ovat olleet käytössä jo vuosia, ja vain siksi ne ovat siellä mahdollisia, koska siellä on puhtaampi bensa!
        Näin se vain on......


      • Venttiileitä
        16 venttiiliä kirjoitti:

        Juuri kyseisellä GDI -moottorilla saatiin aikaan tekniikan maailman mittausten mukaan selkeesti pienimmät kulutukset, ja ko. kone ON taloudellisin tehoonsa nähden mitä markkinoilla nykyään on, joten kyllä se minusta on on edelläkävijä moottori tekniikassa. Tosin samoihin lukemiin päästiin Avensiksen keulilla olleella 1,8 laihaseoskoneella. Ja nyt Tojokin otti käyttöön euroopassa suorasuihkutteisen koneen, joka on ollut Japanissa käytössä jo vuosia.
        Ainoa vika GDI Mitsussa on se Mitsu, joka ei ole kovinkaan kysytty Suomessa, joten se ainoastaan heikentään ko. koneen mainetta.
        Toyota ottaisi myös euroopassa käyttöön suorasuihkutuksen lisäksi myös laihaseos toiminnon, mutta euroopassa on niin paskaa bensaa, että laihaseos -toiminnolla varustettujen autojen katalysaattorit eivät toimi kunnolla, kuten Japanissa toimivat.
        Ja siitä suorasuihkutuksesta vielä sen verran, että miksi sitten mm. PSA ja VW suunnittelevat suorasuihkutteisia koneita markkinoille, jos se kerran EI OLISI hyvä kehitysaskel bensakoneelle?? Ja mm. Pösöön suorasuihkutteinen kone on kai tulossa ihan myyntiinkin asti TÄNÄ vuonna!
        Ja VVT-I:stä: kerro miksi bmw on ilmoittanut laittavansa lähes kaikkiin koneisiin vastaavna venttiilin ajoitusjärjestelmän, ja onhan bmw:n joissain koneissa ollut jo kaksois-vanos käytössä, tosin ei tekniikaltaan ole läheskään yhtä hyvä kuin VVT-I.
        Joten kyllä ne eurooppalaisetkin seuraavat bensakone -tekniikassa ihan Japsien jalanjälkiä, sillä muutaman vuoden kuluttua lähes kaikista bensakoneista tulee löytymään vastaava imuventtiilien ajoitus, no ehkä volskista hiukan myöhemmin! Kun vain ensin saavat edes kaikkiin koneisiin 16 venttiiliä.

        Kaikissa uusissa volkkareissa on nykyisin tuo 16 V. Audeissa jopa 5 V/ sylinteri, jos aletaan henkseleitä paukuttelemaan venttiileiden määrillä.

        Mitsuissa oli vaan opeteltava uusi tapa ajaa jotta pääsi alhaisiin kulutuslukemiin, joten ilman uutta ajotyyliä ei etu ollut kyllä niin hyvä mitä mainoksissa. Jäi sellainen vaikutelma että paljon melua..


      • 16
        Venttiileitä kirjoitti:

        Kaikissa uusissa volkkareissa on nykyisin tuo 16 V. Audeissa jopa 5 V/ sylinteri, jos aletaan henkseleitä paukuttelemaan venttiileiden määrillä.

        Mitsuissa oli vaan opeteltava uusi tapa ajaa jotta pääsi alhaisiin kulutuslukemiin, joten ilman uutta ajotyyliä ei etu ollut kyllä niin hyvä mitä mainoksissa. Jäi sellainen vaikutelma että paljon melua..

        Kyse ei ollut henkseleiden paukuttelusta, mutta onko 1,0 Polo 16 venttiilinen?? Entäs New Beetle 2,0 ja Passat 2,0? En ole varma noista, mutta muistelisin että noissa koneissa on "hiukeat" 8 venttiiliä yhä.
        Ja eihän Mitsu luvannut kuin muistaakseni 10% pienemmän kulutuksen tuolla GDI koneella, joka pitää kyllä paikkansa mm. TM:n talvitestissä, jonka Mitsu taisi voittaa.
        Ja volski sai vasta viime vuonna 16 venttiili -tekniikkansa käyttöön, joka on ollut vakiona monessa muussa autossa jo yli 10 vuotta. Diesel tekniikassa volski on kärkikastissa, mutta bensakoneissa se on kehityksessä armotta jäljessä, jonka mm. uuden Passatin 2,0 /115 hv edustaa selkeesti.


      • Ford-Man
        toyota on auto kirjoitti:

        Fordin laatu tunnetaan.ROMU- autoksi.
        Suuri viisaus on elämässä silloin kun valinta on joku muu automerkki kuin FORD.
        Sulle fordin ystävä! SIIRRY OMALLE OSASTOLLE.Olet vain pettynyt valintaasi,ja se pahentaa oloasi kun nyt et saa vaihdettua focusta parempaan.Yritä kestää kuin mies.äläkä valita oloasi täällä.

        Kylläpä kaduttaakin niin vietävästi, kun tuli Focus ostettua, eikä tuota saatanan riisikuppia. Kuten kerroin, ajoin 3 vuotta edellisen mallin Corollalla, ja siitä paukkulaudasta sain tarpeekseni.

        Ei se, että autossa on vähän vikoja, tarkoita sitä, että auto on ns. laatuauto joka suhteessa. Focuksen ominaisuudet noteerataan maailmalla aivan eri tasolle kuin Corollan, joka on ns. perusjapsi, tylsä kulkine.

        Focuksessa tuntee olevansa autossa, ei ohuessa peltilootassa. En vaihtaisi Corollaan, vaikka helvetti jäätyisi.


      • Tauno
        16 kirjoitti:

        Kyse ei ollut henkseleiden paukuttelusta, mutta onko 1,0 Polo 16 venttiilinen?? Entäs New Beetle 2,0 ja Passat 2,0? En ole varma noista, mutta muistelisin että noissa koneissa on "hiukeat" 8 venttiiliä yhä.
        Ja eihän Mitsu luvannut kuin muistaakseni 10% pienemmän kulutuksen tuolla GDI koneella, joka pitää kyllä paikkansa mm. TM:n talvitestissä, jonka Mitsu taisi voittaa.
        Ja volski sai vasta viime vuonna 16 venttiili -tekniikkansa käyttöön, joka on ollut vakiona monessa muussa autossa jo yli 10 vuotta. Diesel tekniikassa volski on kärkikastissa, mutta bensakoneissa se on kehityksessä armotta jäljessä, jonka mm. uuden Passatin 2,0 /115 hv edustaa selkeesti.

        Kertooko auton venttiileiden lukumäärä sen paremmuuden?? Sitähän minäkin...


      • 20 V
        16 kirjoitti:

        Kyse ei ollut henkseleiden paukuttelusta, mutta onko 1,0 Polo 16 venttiilinen?? Entäs New Beetle 2,0 ja Passat 2,0? En ole varma noista, mutta muistelisin että noissa koneissa on "hiukeat" 8 venttiiliä yhä.
        Ja eihän Mitsu luvannut kuin muistaakseni 10% pienemmän kulutuksen tuolla GDI koneella, joka pitää kyllä paikkansa mm. TM:n talvitestissä, jonka Mitsu taisi voittaa.
        Ja volski sai vasta viime vuonna 16 venttiili -tekniikkansa käyttöön, joka on ollut vakiona monessa muussa autossa jo yli 10 vuotta. Diesel tekniikassa volski on kärkikastissa, mutta bensakoneissa se on kehityksessä armotta jäljessä, jonka mm. uuden Passatin 2,0 /115 hv edustaa selkeesti.

        2 -litraisissa on tosiaan tuo 8 V, mutta tuli tässä samantien mieleen että VW:ltä löytyy 1.8T 20V -motti jota löytyy Passateista, eli valikoima on melko laaja.


      • qwerty
        Tauno kirjoitti:

        Kertooko auton venttiileiden lukumäärä sen paremmuuden?? Sitähän minäkin...

        Siis mm. venttiilien lukumäärä kertoo tekniikan kehityksen, eli kuitenkin jokainen autovalmistaja haluaa kaikkiin bensakoneisiin vähintään 16 venttiiliä, ja näinhän se on mennyt viimeisen kymmenen vuoden aikana. Mutta ei se kerro mitään paremmuudesta, ainoastaan jotain tekniikan kehityksestä, joten turha on kai enää jauhaa siitä, että neliventtiilitekniikka olisi turhaa ja "kuolevaa" tekniikkaa bensakoneissa. Ja vielä turhempaa on jauhaa siitä, että katoaako mm. suorasuihkutteisuus, venttiilien ajoitus tai laihaseos -tekniikat joistain automerkeistä, kun joissain merkeissä niitä ei VIELÄ ole. Samanlaista jauhamista oli vielä joku vuosi sitten, kun monet jauhoivat mm. monipisteruiskutuksen- tai neliventtiilitekniikan turhuudesta, mutta hoksaavat nyt, että kyllähän ne sittenkin tulivat viimeinkin sinne minunkin "automerkin" koneisiin.


      • Tieto
        20 V kirjoitti:

        2 -litraisissa on tosiaan tuo 8 V, mutta tuli tässä samantien mieleen että VW:ltä löytyy 1.8T 20V -motti jota löytyy Passateista, eli valikoima on melko laaja.

        Volkkari on jo ilmoittanut luopuvansa 20-venttiilisen valmistuksesta, eikä sitä enää ensivuoden malleissa pitäisi olla. Muutoin moniventtiilitekniikka ja bensamoottorien suorasuihkutustekniikka ovat saastenormien sanelemia, ja kaikki automerkit joutuvat ottamaan ne käyttöön sitä mukaa kun saastenormit tulevat voimaan.


      • corolla 1.6 vvt-i
        Ford-Man kirjoitti:

        Kylläpä kaduttaakin niin vietävästi, kun tuli Focus ostettua, eikä tuota saatanan riisikuppia. Kuten kerroin, ajoin 3 vuotta edellisen mallin Corollalla, ja siitä paukkulaudasta sain tarpeekseni.

        Ei se, että autossa on vähän vikoja, tarkoita sitä, että auto on ns. laatuauto joka suhteessa. Focuksen ominaisuudet noteerataan maailmalla aivan eri tasolle kuin Corollan, joka on ns. perusjapsi, tylsä kulkine.

        Focuksessa tuntee olevansa autossa, ei ohuessa peltilootassa. En vaihtaisi Corollaan, vaikka helvetti jäätyisi.

        Älä nyt hermostu!!Factaa on tuulilasin käyttötesti jossa ilmeni aika paljon vikoja focuksessa.Eihän focus voi hyvä olla kun sisäkatto eristeetkin putoavat niskaan.Tätäkö on ford laatu.Fordin moottori on -80 luvun toyotan tekniikkaa.joten kovin kehittynnyt se ei ole.
        En minä kehtaisi ajela focuksella ja sanoa että on hyvä erooppalainen auto.
        Ja vielä ruma kaiken lisäksi.
        Focus sedanina(porrasperäisenä) on paremman näköinen.Onko sulla sellainen??


      • Ford-Man
        corolla 1.6 vvt-i kirjoitti:

        Älä nyt hermostu!!Factaa on tuulilasin käyttötesti jossa ilmeni aika paljon vikoja focuksessa.Eihän focus voi hyvä olla kun sisäkatto eristeetkin putoavat niskaan.Tätäkö on ford laatu.Fordin moottori on -80 luvun toyotan tekniikkaa.joten kovin kehittynnyt se ei ole.
        En minä kehtaisi ajela focuksella ja sanoa että on hyvä erooppalainen auto.
        Ja vielä ruma kaiken lisäksi.
        Focus sedanina(porrasperäisenä) on paremman näköinen.Onko sulla sellainen??

        ...laatua on monenlaista. Itse ajelen sedanilla. Jos puhutaan auton ominaisuuksista, ei ilemenevistä vioista, Focus on valovuosia Corollaa edellä. Sen voi helposti todeta lukemalla autoarvosteluja niin meiltä kuin maailmaltakin.

        Ja Focuksen 1,6-litrainen kone on kuitenkin 16-venttiilinen, ei tosin niin tehokas kuin Toyotassa. Se onkin myönnettävä, että bensakoneiden kehityksessä Toyota on ollut perheautoluokassa edelläkävijä, mutta kun se ei riitä.

        Jos auton muita ominaisuuksia ei saada parhaiden eurooppalaisten tasolle, ei pelkkä hyvä kone riitä.
        Ja ei se pelkkä teho tee hyvää konetta. Juuri esim. tuo Focukseen vartavasten kehitetty 1,6-litrainen on kehuttu tosi hyväksi käyttökoneeksi, on hyvä vääntämään ja kulkee tarvittaessa.

        Joten, vaikka Focuksissa on ollutkin vikoja, niin alkuhankaluudet on voitettu, ja autona se on aivan eri luokassa ominaisuuksiltaan kuin Corolla.


      • corolla 1.6
        Ford-Man kirjoitti:

        ...laatua on monenlaista. Itse ajelen sedanilla. Jos puhutaan auton ominaisuuksista, ei ilemenevistä vioista, Focus on valovuosia Corollaa edellä. Sen voi helposti todeta lukemalla autoarvosteluja niin meiltä kuin maailmaltakin.

        Ja Focuksen 1,6-litrainen kone on kuitenkin 16-venttiilinen, ei tosin niin tehokas kuin Toyotassa. Se onkin myönnettävä, että bensakoneiden kehityksessä Toyota on ollut perheautoluokassa edelläkävijä, mutta kun se ei riitä.

        Jos auton muita ominaisuuksia ei saada parhaiden eurooppalaisten tasolle, ei pelkkä hyvä kone riitä.
        Ja ei se pelkkä teho tee hyvää konetta. Juuri esim. tuo Focukseen vartavasten kehitetty 1,6-litrainen on kehuttu tosi hyväksi käyttökoneeksi, on hyvä vääntämään ja kulkee tarvittaessa.

        Joten, vaikka Focuksissa on ollutkin vikoja, niin alkuhankaluudet on voitettu, ja autona se on aivan eri luokassa ominaisuuksiltaan kuin Corolla.

        Olen seurailut ns.autolehtiä aika tarkaan.Ja huomannut että testi kuin testi on todennut ikävinä piirteinä corollassa tuon ohjausen ja tilojen ahtauden.Tuossa oli huonot puolet.Mutta vastaavasti hyviä puolia löytyy enemmän ja niitä on myös kehuttu kaikkialla.Esim. moottoripuolta TM:ssä kehuttiin kokonaisen sivun verran.Myös auton äänettömyys on hyvä.Ajettavuus on kohdallaan(kaupunkiajo) vain ohjauksen puolella valiteltiin tunnottomuutta.Corollassa on 3 vuoden takuu.12vuoden puhkiruostumistakuu.Ja corolloissa on hyvä varustelu.Hyvät istuimet ja laadukas verhoilu.Hallintalaitteet on hyvin sijoiteltu.
        Tuullasin vertailussa jossa testivoittaja Astra haastoi corollan oli tulos aika tasaväkinen.Corolla pärjäsi hyvin Astraa vastaan joten kuinkahan kävisi jos focus ja corolla ottelis keskenään,vai onko jossain ollut jo kaksin taistelu?


      • LS
        Ford-Man kirjoitti:

        ...laatua on monenlaista. Itse ajelen sedanilla. Jos puhutaan auton ominaisuuksista, ei ilemenevistä vioista, Focus on valovuosia Corollaa edellä. Sen voi helposti todeta lukemalla autoarvosteluja niin meiltä kuin maailmaltakin.

        Ja Focuksen 1,6-litrainen kone on kuitenkin 16-venttiilinen, ei tosin niin tehokas kuin Toyotassa. Se onkin myönnettävä, että bensakoneiden kehityksessä Toyota on ollut perheautoluokassa edelläkävijä, mutta kun se ei riitä.

        Jos auton muita ominaisuuksia ei saada parhaiden eurooppalaisten tasolle, ei pelkkä hyvä kone riitä.
        Ja ei se pelkkä teho tee hyvää konetta. Juuri esim. tuo Focukseen vartavasten kehitetty 1,6-litrainen on kehuttu tosi hyväksi käyttökoneeksi, on hyvä vääntämään ja kulkee tarvittaessa.

        Joten, vaikka Focuksissa on ollutkin vikoja, niin alkuhankaluudet on voitettu, ja autona se on aivan eri luokassa ominaisuuksiltaan kuin Corolla.

        Suoraan Espanjasta siellähän suomeen tuotavat Fokukset kootaan koneet tulevat kuulema Englannista. Tämä selittänee sen että kaikki Fokukset ovat unikki kappaleita koska kahta samanlaista ei pystytä tekemään.


      • Olen omistanut
        e-p kirjoitti:

        Alkaa tuo corolla nimikin jo hämätä. Useamman vuosikymmenen sama nimi ja sitten mainostetaan tilastoilla kuinka corolla on Suomessa kaikkien aikojen myydyin malli...ihmekös kun samalla nimellä puoli vuosisataa!!
        Corollaa voisi verrata 15 vuoden takaiseen brasialiassa valmistetun escortin sisustukseen ja muotoiluun-ulkoa aivan avuttoman näköinen ellei peräti ruma just niinko sammakko ja sisältä niinko jostai kirpputorikankaista pikaisesti koottu "kokonaisuus". Ajettavuus kauhea ja sisätilan melutaso HiRvEä huomioonottaen että ajamani auto oli 2kuukautta vanha. Ainoana plussana vääntävä diesel-moottori. Enpä tässä kehumaan ala fordeja koska kokemusta ei niistä suuremmin ole ,mutta sen voin sanoa ettei corollistilla oikeen paljoo oo varaa saksalaista mollata ja etenkin opelia joka tuntuu olevan useamman toyota-friikin hampaissa. Syy moiseen ...en keksi muuta kuin kateuden !?

        Escort LX oli parempi kuin kaikki Toyotat yhteensä. Älä herja edesmennyttä sankaria!


      • Kysyn vaan
        corolla 1.6 vvt-i kirjoitti:

        Älä nyt hermostu!!Factaa on tuulilasin käyttötesti jossa ilmeni aika paljon vikoja focuksessa.Eihän focus voi hyvä olla kun sisäkatto eristeetkin putoavat niskaan.Tätäkö on ford laatu.Fordin moottori on -80 luvun toyotan tekniikkaa.joten kovin kehittynnyt se ei ole.
        En minä kehtaisi ajela focuksella ja sanoa että on hyvä erooppalainen auto.
        Ja vielä ruma kaiken lisäksi.
        Focus sedanina(porrasperäisenä) on paremman näköinen.Onko sulla sellainen??

        katon sisusmaterialin kiinnitykset kerro mitään auton ominaisuuksista! Tämän ongelman voidaan sitä paitsi poistaa vaihtamalla kiinnitystapa mutta miten helposti parantaa huonot ajo-ominaisuudet sinun autostasi????


      • Humoristi
        corolla 1.6 kirjoitti:

        Olen seurailut ns.autolehtiä aika tarkaan.Ja huomannut että testi kuin testi on todennut ikävinä piirteinä corollassa tuon ohjausen ja tilojen ahtauden.Tuossa oli huonot puolet.Mutta vastaavasti hyviä puolia löytyy enemmän ja niitä on myös kehuttu kaikkialla.Esim. moottoripuolta TM:ssä kehuttiin kokonaisen sivun verran.Myös auton äänettömyys on hyvä.Ajettavuus on kohdallaan(kaupunkiajo) vain ohjauksen puolella valiteltiin tunnottomuutta.Corollassa on 3 vuoden takuu.12vuoden puhkiruostumistakuu.Ja corolloissa on hyvä varustelu.Hyvät istuimet ja laadukas verhoilu.Hallintalaitteet on hyvin sijoiteltu.
        Tuullasin vertailussa jossa testivoittaja Astra haastoi corollan oli tulos aika tasaväkinen.Corolla pärjäsi hyvin Astraa vastaan joten kuinkahan kävisi jos focus ja corolla ottelis keskenään,vai onko jossain ollut jo kaksin taistelu?

        kulutus on pienin 1.6 luokassa.
        Mihin 3 v. takuu tarvitaan? Ilmeneekö piileviä valmistusvikoja niin kauan?


      • Paskanjauhaja
        Humoristi kirjoitti:

        kulutus on pienin 1.6 luokassa.
        Mihin 3 v. takuu tarvitaan? Ilmeneekö piileviä valmistusvikoja niin kauan?

        Tuo on just sitä "takuu yksi vuosi" -paskan jauhantaa! Käännän mielummin asian toisinpäin, eli monet valmistajat EIVÄT uskalla EDES antaa KUIN vuoden lakisääteisen takuun! Pelkäävätkö, että autoihin tulee sitten vikoja ja joutuvat korjaamaan ilmaiseksi? Eihän takuu maksaisi mitään autoliikkeelle, jos ei olisi vikoja, joten miksi Fordiin ei saa edes kolmen vuoden takuuta? Ja jos vikoja ei tulisi, niin tottaka KANNATTAISI autoliikkeen antaa vaikka 10 vuoden takuu, koska eihän se maksaisi yhtään ylimääräistä autoliikkeelle, VAI?
        Itsekkin olisin valmis vaikka hiukan maksamaan, esim 3000 mk, että saisin Mondeooni kolmenvuoden takuun.
        Ilmeneekö älykkyyttä edes kolmevuotiaan tasolle?


      • FX
        Kysyn vaan kirjoitti:

        katon sisusmaterialin kiinnitykset kerro mitään auton ominaisuuksista! Tämän ongelman voidaan sitä paitsi poistaa vaihtamalla kiinnitystapa mutta miten helposti parantaa huonot ajo-ominaisuudet sinun autostasi????

        On Fokuksen ominaisuudet niin en kaipaa todellakaan.


      • Ota selvää
        Paskanjauhaja kirjoitti:

        Tuo on just sitä "takuu yksi vuosi" -paskan jauhantaa! Käännän mielummin asian toisinpäin, eli monet valmistajat EIVÄT uskalla EDES antaa KUIN vuoden lakisääteisen takuun! Pelkäävätkö, että autoihin tulee sitten vikoja ja joutuvat korjaamaan ilmaiseksi? Eihän takuu maksaisi mitään autoliikkeelle, jos ei olisi vikoja, joten miksi Fordiin ei saa edes kolmen vuoden takuuta? Ja jos vikoja ei tulisi, niin tottaka KANNATTAISI autoliikkeen antaa vaikka 10 vuoden takuu, koska eihän se maksaisi yhtään ylimääräistä autoliikkeelle, VAI?
        Itsekkin olisin valmis vaikka hiukan maksamaan, esim 3000 mk, että saisin Mondeooni kolmenvuoden takuun.
        Ilmeneekö älykkyyttä edes kolmevuotiaan tasolle?

        mitään! Kolmella tonnilla saat lisäkatteen kaksi vuottaa lisää!!! Etkö ole kuullut sitä? Ford on hoitanut asian niin,ett ne jotka eivät luottaa autoon takuun jälkeen ostavat itse lisätakuuajan.


    • Crown65

      Corollan laskukausi alkoi siis jo 15 vuotta sitten.

    • Niinhänsemenee

      T-Fordkin tippui listoilta vaikka oli aikansa legendaarinen auto.

      Eiköhän se ole jo Corollankin aikakin tippua. Onhan niitä myyty jo 42.000.000 (neljäkymmentäkaksimiljoonaa) kappaletta. Eniten myyty automalli maailmassa.

      Kehitys kehittyy.

    • Vanhaapaskaa

      Ketjun aloitus viisitoistavuotta sitten 15.1.2001 14:54

      • Hassuajuttua

        Sillä tavallahan siinä kirjoitetaan, että tojon syöksy alkoi jo silloin.


    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Mihin kaivattusi

      Ja sinun juttusi kaatui?
      Ikävä
      190
      8647
    2. En löydä sinua

      En löydä sinua täältä, etkä sinä varmaankaan minua. Ennen kirjoitin selkeillä tunnisteilla, nyt jätän ne pois. Varmaan k
      Ikävä
      26
      4808
    3. Ketä julkkista

      kaivattunne muistuttaa?
      Ikävä
      50
      4268
    4. Tunniste

      Jonka vain sinä ja kaivattusi tietää. ⬇️
      Ikävä
      62
      3837
    5. Opettelen sun jokaisen virheen

      ja rakastan sua.
      Ikävä
      51
      3236
    6. Miten, milloin

      Se onnistuisi sun luona
      Ikävä
      50
      3030
    7. Ne oli ne hymyt

      Mitä vaihdettiin. Siksi mulla on taas niin järjetön ikävä. Jos haluat musta eroon päästä niin älä huomioi mua. Muuten kä
      Ikävä
      26
      2696
    8. Haluan huomiota sulta

      nainen…tiedoksi. 😥❤️ -M-
      Ikävä
      43
      2501
    9. Miten mä olisin

      Rohkeampi lähestymään häntä. En tiedä. En osaa nykyään edes tikusta tehdä asiaa vaan käyttäydyn päin vastoin välttelen.
      Ikävä
      48
      2479
    10. Anteeksi kun käyttäydyn

      niin ristiriitaisesti. Mä en usko että haluaisit minusta mitään, hyvässä tapauksessa olet unohtanut minut. Ja silti toiv
      Ikävä
      38
      2243
    Aihe