Hamk:in sosionomin valintakokeet

Nameless

Heips! Onko täällä kenties ihmisiä, jotka olisivat tulossa Hämeenlinnaan sosiaalialan valintakokeeseen tiistaina 6.6.?:) Itse sain sinne viime perjantaina kutsun ja nyt hieman jänskättää..
Te, jotka olette jo opiskelemassa kyseisessä paikassa tai olette käyneet kokeissa, niin kertokaapas mitä kaikkea siinä on luvassa.:) Vai vaihteeleeko ne jotenkin rakenteelta joka vuosi? Onko esimerkiksi opettajien haastattelu? Psykologinen testi taitaa ainakin olla ja jokin ryhmätilanne..Kun kutsukirjeessä muuten pyydettiin ottamaan kirjoitusvälineet mukaan, nii mitä se sitten käytännössä tarkoittaa?:) Eli siis pitääkö varautua jonkin luetunymmärtämisen tai esseen tekoon?
Olisi kiva saada pientä taustatietoa, nii ei ehkä sitten jännitä se päivä niin kamalasti.:) Kiitos jo etukäteen vastauksistanne!

5

728

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Nameless

Olen tulossa valintakokeeseen Lappeenrannasta ja Hämeenlinna itsessään on melko uusi paikka. Olen joskus pienenä viimeks käyny siellä, joten muistikuvat tosiaan on aika hataria.;) Näillä näkymin mun pitää olla siellä Hämeenlinnassa yötä, kun nää liikenneyhteydet on vähän monimutkasia..Voiskohan joku suositella vaik jotain paikkaa missä vois yöpyä? Muuta kuin hotellia?:)

• ollut

Noniin. Pääsykokeet ovat ollet samanlaiset monena vuonna. Eli heti alkuun psykologiset testit, joissa tarvitset niitä kirjeessä mainittuja kynää, kumia ja viivoitinta(?). Ko. testeihin et voi valmentautua oikein mitenkään, teet vain paikan päällä kuten käsketään. Sitten on se ryhmätilanne ja vielä psykologin haastattelu.

Sitten tuosta majoituksesta. Aamuksi Lappeenrannan suunnalta (Kouvolasta pääsee kyllä oikein hyvin, jos viitsii/pääsee sinne asti)on aika hankala päästä Hämeenlinnaan, joten majoituspaikkaa voit etsiä esim. Hämeenlinnan kaupungin sivuilta. Pääsykoe loppuu sen verran aikaisin, että sen jälkeen et yöpaikkaa Hämeenlinnassa tarvitse.

• Nameless

Vai että psykologisiin testeihin tarvitaan noita kirjotusvälineitä.:) Selvä homma.
        Tosiaan toi matkustaminen on viel vähän hämärässä, mutta kaipa tässä pitää tehdä niin että matkaan sinne Hämeenlinnaan jo päivää ennen sitä koetta. Ikäväkseni kun mulla ei ole tuttuja tuolla Kouvolankaan suunnalla.=/ Kattelin vaan tuolta Hämeenlinnan sivuilta noita majoitusjuttuja ja oli ainakin mun mielestä aika huono tarjonta..Tai siis sellasii kunnon hostelleita ei ainakaan löytynyt.=/
        No, jos en muuta keksi nii kaipa sitä sitten pitää hotellissa olla yötä..

• jennna^

oon tulossa myös..voiko hamkissa muuten valmistua pelkästään vanhustyöhön vai onko lasten ja nuorten parissa työskentely mahdollista??

• .....

Juu,eli hamkissa sosionomiksi opiskeleva pääsee valitsemaan ensimmäisen vuoden keväällä pääaineen ja sivuaineen. Pääainevaihtoehtoina on vanhustyötä, kasvatusta, vammaistyötä ja yhteisökuntoutusta. Sivuaineen voi valita edellämainituista tai sitten ottaa elämyspedagogiikan tai monikulttuurisuuden. Valinnanvaraa on siis paljon.

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Ootko nainen noin mustis musta

Onhan se toki imartelevaa kun olet kaunis ja kaikkea muutakin, mutta ehkä vähän kummallista, kun ei varsinaisesti olla t
      Ikävä
      91
      7284
    2. Sen kerran kun siellä käyn

Voisit olla paikalla💚💛☘️
      Ikävä
      35
      3851
    3. Kumpa tietäisin. Miehelle.

Vieläkö toivot jotain viestiä, vai suutuitko taas...kun...🤔
      Ikävä
      45
      3450
    4. Kauan säkin jaksoit

Minun perässä juosta. Kunnes pahoitit mielen. Kuinka monta anteeksipyyntöä olet vailla? 🧐
      Ikävä
      40
      2582
    5. Joel Harkimo ja Janni Hussi eroavat

Tämä on ilon päivä 😊
      Kotimaiset julkkisjuorut
      213
      2496
    6. rakastan sinua!

Tule ja ota, kasvetaan yhdessä paremmiksi ❤️❤️❤️❤️ kaikki anteeksi ❤️❤️❤️
      Ikävä
      41
      2392
    7. Sä olet nainen kuuluisa..

..etkä mitenkään hyvällä tavalla.
      Suhteet
      130
      2303
    8. Miksi kaipaat

Ja olet elämässäni vielä kaiken tämän jälkeen? Eikö kaikki ole jo selvää välillämme?
      Ikävä
      29
      2199
    9. Askanmäessä Huippu esitys

Kävimme Ystävien kanssa Askanmäen kesäteatterissa. Kaikki tykättiin esityksestä aivan valtavasti. En varmaan koko vuonna
      Puolanka
      19
      1913
    10. Mietin tässä T....

Oletko jo kesälomalla.?Keli on ihanaa, ja sinä nautit veneilystä.... Edelleen käyt mielessä.... En ole unohtanut sinua..
      Suhteet
      24
      1898
    Aihe