Onko se vain sana jonka kuulee joskus? Mikä sinut tekee onnelliseksi?Onko se linnun laulu varhaisena aamuna,laineen liplatus järvllä,lapset ja lapsenlapset,vai kenties jotain muuta.Nautitko hiljaisuudesta,vai pitääkö olla menoa ja meininkiä? Minä viihdyn luonnossa. Sieltä ammennan voimaa elämän arkeen.Olen jo 67v.ja jalkani on entiset menopelit,mutta siitä huolimatta otan kunnon kiksejä vaikka lintujen touhuja seuraten. Mökillä on Kuikkapari jotka tervehtii koko kesän saatikka muista luonnon eläimistä puhumattakaan. Ilta aurinko kruunaa päivän ja vaikka päivällä olisi järvellä ollu kova tuuli,niin jostain kumman syystä iltaa kohti se usein tyyntyy.Kertokaa minulle mikä saa teidät unohtamaan arjen harmauden,vai onko sellasta harmautta ollenkaan.
Onko onnellisia ihmisiä vielä???????????
58
2355
Vastaukset
- rallityttö60
onnellinen ihan pienistä asioita. Varsikin jos saisin istua järven rannalla ja kuunnella linnun laulua. Rannalla istuessa ja ulappaa katsellessa saa mielikuvituksen lentämään. Mie aikonani murheeni heitin lampeen eli istuin ongella joka päivä ja mietin asioita sinne sitten osittaen jäi. Mie olen siitä onnellinen kun ystäväni pienet tytön tylleröt antavat pienen hymyn joka onkaunis kun eivät osaa vielä jutella ovat niin pieniä. Ne on minun onnen hetkiä tai halataan vanhan isäni kanssa kunnolla .
- lea
Onnellisia päiviä sinulle.Onni on niin pienestä kiinni. Minun lapset on jo aikuisia samoin heidän lapsensa,mutta ikäero tasaantuu kun on yhteisiä puuhastelun aiheita. Nuorempana ei anna niinkään arvoa samoille asioille kun vanhempana,mutta kun aikansa kiertää ja katsoo maailman menoa niin jo löytää mukavia asioita aivan läheltä. Juuri mainitsemasi lapsen hymu on yksi onnen aihe. Nautitaan näistä pienistä suurista asioista eikä olla mökissä kyhjöttäviä sairaita ja saamattomia nörttejä.
- rallityttö60
lea kirjoitti:
Onnellisia päiviä sinulle.Onni on niin pienestä kiinni. Minun lapset on jo aikuisia samoin heidän lapsensa,mutta ikäero tasaantuu kun on yhteisiä puuhastelun aiheita. Nuorempana ei anna niinkään arvoa samoille asioille kun vanhempana,mutta kun aikansa kiertää ja katsoo maailman menoa niin jo löytää mukavia asioita aivan läheltä. Juuri mainitsemasi lapsen hymu on yksi onnen aihe. Nautitaan näistä pienistä suurista asioista eikä olla mökissä kyhjöttäviä sairaita ja saamattomia nörttejä.
kun sataa joutaa nörttilemäänkin. Mie olen huijellut tuolla liikenteen puolella hämentässä miesten kanssa ne saatta sanoa kohta mitä siekii kun et tiijä mittää. No aikani kuluksi. Onneksi lopetti vesisateen. Siitäkin onnesta voi nauttia kyllä vesisateestakin olisi mukava juosta vaikka ajatuksissa kesällä vesisateessa. Mie nautin siitä kun kunnolla sataa lämminta vettä ja kastuu.
- soilike
Haluaisin istua laiturilla , mukavassa tuolissa, kylmää valkaria pöydällä, kiva dekkari kädessä ja onki vedessä
Hyttyssavu pitäis olla myös lähellä.
Katselisin rauhaista maisemaa, seuraisin vaivihkaa kohon liikkeitä, seuraisin kesäisiä ääniä, nauttisin
- olen onnellinen
silloin kun saan istua kalliolla meren rannalla. Täytyy tuulla, että laineet liplattaa ja meri kohisee. Siis melkein myrsky. Tyynellä ilmalla en nauti, enkä tasaisella maalla. En tiedä, mistä tuo on tullut, en ole ikinä asunut meren rannalla. Lähellä kylläkin.
- PLm/Etu-Töölö
Olen terve 63 v, eläke alkaa 1.6. Minulla on kaksi lasta ja yksi lapsenlapsi siinä onnea. Ainoa asia joka varjostaa minuna nyt on se että työsuhdeasunto on myyty ja aikaa etsi uusi asunto vie voimat. 35 v asuin työsuhdeasunnossa ja olin siinä uskossa että asun siinä loppuelämäni mutta ei kun ei.
- lea
Huono juttu kun noin käy,mutta tänäpäivänä voi odottaa tällastakin. Nyt ei muuta kun ryhdistäydyt ja astelet asunnonvälittäjän luo ja selität tilanteen.Tee se nyt heti huomenna,älä jätä sitä viime tippaan.Varmasti olosi paranee kun saat asian kuntoon. Onnellisia hetkiä sinulle ja lapsillesi.
- katriina64
onnellinen. En mitenkään riehakkaalla tavalla, mutta tyytyväinen ja kiitollinen terveydestä, perheestä, kodistani ja kaikesta mikä tähän arkiseen elämään kuuluu. Arki juuri on minulle se onnellistuttaja. Touhut, joissa näkee kättensä työn tulokset, pitkä, hyvä avioliitto, lemmikkieläimet ja luonto, mistä olen aina ammentanut voimaa.
Onnelliseksi minut tekee myöskin se jos voin auttaa jotain ystävääni, tai vaikkapa ventovierastakin ihmistä käytännön asioissa, tai tukea henkisesti.
Joillekin tuntuisi lottovoitto olevan onnen täyttymys. Itse en koskaan ajattele, että suuri raha, tai mikään ulkoinen toisi elämään onnea.
Mielenrauha, sisäinen hyvä olo on minulle onnea.- emme olisi
Miksi emme olis onnellisisa,olemmehan saaneet
elää erittäin karussa mutta hyvässä maassa.
Siitä Lotille ja Veteraaneille kiitokset.
Meillä on ollut helppoa sillä monilla on vielä
voimia valittaa . Todellinen vaikeus hiljentää
rutisiat.
- viidanhelmi
On osattava etsiä ilonaiheet kulloisenkin elämäntilanteen mukaan.
Elämä rajoittuu pihapiiriin hoidettavan takia.
Mutta onneksi on talviasuttava mökki jossa voi olla huonokuntoisenkin potilaan kanssa.
Kaupungissa ainakin kesällä on potilaan kanssa ikävä olla, hyvä kun pääsee välillä pois.
Tuon hoidettavan ulos makaamaan ja voin siinä samalla pitää häntä silmällä ja tehdä pihatöitä.
Tulimme viime talvena kaveriksi tikan kanssa, se kävi syömässä koko talven pikkulintujen ruokintapaikalla.
Nyt se on kesy ja lihava ei näköjään viitsi hakata puunrunkoja kun saa ruokaa helpommallakin, saa varmaan päänsäryn tärinästä.
Se ei pelkää minua yhtään voin mennä ihan viereen katsomaan.
Keväisin on mukavaa seurata lintuja, ovat niin intoa täynnä. - Reiska R.
No minulla kyllä tulee onnellinen fiilis, kun
hyvin nukutun yön jälkeen roskikseen tipahtaa
edellisen päivän jogurtti. - rallityttö60
tästä aamusta vaikka sateinen ja heräsin niin aikaisin. Kuuntelin radiota, ilmoitus hätäkeskuskseen vanhus poistunut palvelutalosta. Olen siitä onnellinen ettei ollut oma vanha isäni joka on laitoksessa "vankilassa" niinkuin hän sanoo. Ihan pelottaa mihinkä tämä vanhustnhoito vielä menee ihan takapajuiseksi. Sydämestäni toivon että tämä vanhus löytyisi ennenkuin on myöhäistä. Vaikka olen monta yötä valvonnut isäni hoidon takia 98 vuotias että teikön oikean ratkaisun. Olen siitä onnellinen että tein! Taas jaksan mennä halamaan isääni!
- on olla..
Jumalaa lähellä." Elämän syvimmät onnentuokiot ovat varmasti rukoushetkissä Jumalan läsnäolossa.Siinä katoaa aivankuin rajat tämän näkyvän ja näkymättömän olemassaolon välillä.Tietoisuus siitä,että edessä on parempaa:ihana taivaan koti ja rakastamani Vapahtaja odottavat minua siellä,ihana maailma,täydellinen paratiisi,mistä on poissa kaikki se,mikä toi tuskaa täällä maan päällä.Kirkas päämäärä ja toivo!
-Jumalan luoma luomakunta on mahtava elämys kaikkineen:kävelimme puolisoni kanssa kesäisen luonnon keskellä tuossa iltalenkillä,keräsimme tuomenoksia maljakkoon ja lauloimme yhdessä:"Tuoksuvat tuomien valkoiset kukkaset..."- merimona1
ehtymättömän Onnen Lähteen.
Minäkin uskon, että ainut pysyvä ja muuttumaton, todellinen onni on tuo käyttämäsi ilmaisu :"Olla Jumalaa lähellä." ihanasti sinulla on kaikki niin selvää. Minulla ei koskaan kun on tällainen niin rämmin kaikkien kuilujen pohjat ja sitten vain toivon pääseväni sinne hyvään paikkaan.
Haluan nähdä kaikki rakkaat omaiseni ja sukulaiseni.
Pääasiassa olen tyytyväinen kun en havittele kovin korkealle.Tunnen jopa onnea mutta aina ei ole onnea.
Joskus rukous on onnea joskus taas työlästä joka unohtuu ajoiksi. mutta kauan ei ole onnellinen ilman hengellistä kokemusta.
Ihmisistäkin saa onnellisuutta kaikenlaisista ihastuksista joita tulee ja menee.- PLm/Etu-Töölö
pääsky kirjoitti:
ihanasti sinulla on kaikki niin selvää. Minulla ei koskaan kun on tällainen niin rämmin kaikkien kuilujen pohjat ja sitten vain toivon pääseväni sinne hyvään paikkaan.
Haluan nähdä kaikki rakkaat omaiseni ja sukulaiseni.
Pääasiassa olen tyytyväinen kun en havittele kovin korkealle.Tunnen jopa onnea mutta aina ei ole onnea.
Joskus rukous on onnea joskus taas työlästä joka unohtuu ajoiksi. mutta kauan ei ole onnellinen ilman hengellistä kokemusta.
Ihmisistäkin saa onnellisuutta kaikenlaisista ihastuksista joita tulee ja menee.Rukous antaa voimaa, ei niin kiirre eikä niin väsynyt voi olla että rukos unohtuu.
PLm/Etu-Töölö kirjoitti:
Rukous antaa voimaa, ei niin kiirre eikä niin väsynyt voi olla että rukos unohtuu.
ihmisillä niillä menee kaikki ohjeen mukaan ja oikein.Minulla ei mene kun mielialojen mukaan.
Ajatus kyllä kääntyy sinneppäin mutta sanat on jo liian vaikeita hakea.
Siinä onkin paikka hillitä tyhjänpäiväiset ajatukset.
Mitään parempaa ei tunnu olevan luvassa välillä aurinko vilahtaa pilvien raosta ja kuvitelmat kirkastuu.- PLm/Etu-Töölö
pääsky kirjoitti:
ihmisillä niillä menee kaikki ohjeen mukaan ja oikein.Minulla ei mene kun mielialojen mukaan.
Mitään parempaa ei tunnu olevan luvassa välillä aurinko vilahtaa pilvien raosta ja kuvitelmat kirkastuu.Yritä jaksaa puhu ystävälle ja sukulaiselle nyt kun on valoisaa voimia tulee lisää.
- lea
pääsky kirjoitti:
Mitään parempaa ei tunnu olevan luvassa välillä aurinko vilahtaa pilvien raosta ja kuvitelmat kirkastuu.Miksi sanot,että oikealla ihmisellä kaikki menee hyvin?Mitä mahdat tarkottaa?Olen varma,että olet oikea ihminen ja minäkin olen,vaikka minullakin menee asiat välillä vähän mielialan mukaan.Anna ajatuksen lentää jos on sellanen olo. Tarviiko aina kaavoihin tuijottaa? Elämä kaikkine vaikeuksineen ja iloineen on,kun se riepumatto jonka mummo kuto ja siinä ne värit vasta tarinaa kertoo. Mitä tummempi raita sitä kirkkaampi on se seuraava.Mielestäni ei ole tyhjänpäiväisiä ajatuksia olemassakaan. Kaikessa on se jokin ja se tekee elämästä upean,Vai oletko eri mieltä?
- PLm/Etu-Töölö
lea kirjoitti:
Miksi sanot,että oikealla ihmisellä kaikki menee hyvin?Mitä mahdat tarkottaa?Olen varma,että olet oikea ihminen ja minäkin olen,vaikka minullakin menee asiat välillä vähän mielialan mukaan.Anna ajatuksen lentää jos on sellanen olo. Tarviiko aina kaavoihin tuijottaa? Elämä kaikkine vaikeuksineen ja iloineen on,kun se riepumatto jonka mummo kuto ja siinä ne värit vasta tarinaa kertoo. Mitä tummempi raita sitä kirkkaampi on se seuraava.Mielestäni ei ole tyhjänpäiväisiä ajatuksia olemassakaan. Kaikessa on se jokin ja se tekee elämästä upean,Vai oletko eri mieltä?
Jokainen on oikea. Rikas tai köyhä, punainen tai valkoinen. On monta tapaa elää jokaisella omansa. Ilkeä voi myös olla hyvä, hyvä voi olla teenäinen.
PLm/Etu-Töölö kirjoitti:
Jokainen on oikea. Rikas tai köyhä, punainen tai valkoinen. On monta tapaa elää jokaisella omansa. Ilkeä voi myös olla hyvä, hyvä voi olla teenäinen.
ihmisiä niin siihen vastaisin että enemmän onnellisia on nyt kun ennen.
Silloin oli niin paljon kurjuutta että ei voinut iloita monista asioista.Pelkoja oli ennen enemmän pimeää ja helvettiä ja toisia ihmisiä pelkäsivät.
Uskon ettö joilla oli mahdollisuus onneen niillä oli enemmän onnellista kuin meidän aikana.Kaikki tuntemukset ovat latistuneet.- katriina64
pääsky kirjoitti:
Silloin oli niin paljon kurjuutta että ei voinut iloita monista asioista.Pelkoja oli ennen enemmän pimeää ja helvettiä ja toisia ihmisiä pelkäsivät.
Uskon ettö joilla oli mahdollisuus onneen niillä oli enemmän onnellista kuin meidän aikana.Kaikki tuntemukset ovat latistuneet.kuin meidän lapsuudessamme ja nuoruudessamme.
Tosin liian valmiita, sillä ainakin kun itse olin lapsi, niin keksimme vaikka minkälaisia leikkejä, rakennellen pelkistä kivistä, kävyistä ja hiekasta utopistisia rakennelmia. Mitään leikin ohjaajaakaan ei tarvittu. Meillä oli aina jännittävää ja kivaa. Samoin nuoruuden päivinä, kun samme lukea jotain puoliluvatonta, kuten Reginaa, tai Nyyrikkiä. Samaistuimme tarinan sankarittareen ja olimme kuolettavasti rakastuneita, onnellisia, tai sydänsurun vallassa olevia. Olimmeko onnellisia? Ei, sillä mehän odotimme sitä suurta onnea. Siihen aikaan onnen täyttymys oli komea mies, joka rakasti vain minua. Hän palvoi maata jota jalkani olivat astuneet:) Mieshän oli tietenkin sadun prinssi, komea, pitkä, tumma kiharatukkainen.
Minun prinssini sattui vaan olemaan erinäköinen ja "erinäköisyys" vain potentoituu vuosien saatossa. Olen kuitenkin itse edelleen hänen unelmiensa prinsessa ja hän minulle se ainut oikea. - Hintriika
pääsky kirjoitti:
Uskon ettö joilla oli mahdollisuus onneen niillä oli enemmän onnellista kuin meidän aikana.Kaikki tuntemukset ovat latistuneet.Tuntemukset ovat latistuneet ja yltäkylläisyys lisääntynyt! Moni kuvittelee, että onnellisuuteen tarvitaan vähintäänkin lottovoitto.
Olen itse itselleni kirjoittanut moton: Onni on kuin kullankaivajan pussi - siihen kannattaa kerätä pienetkin hiput.
- a-woman1
kai silloin on onnellinen? Kai nuo kaksi sanaa lienevät toistensa vastakohtia. Kuulostaa vähän voimakkaalle sanoa, että olen onnellinen, mutta koska mukavia asioita on elämässä enemmän kuin hankalia, niin kai sitä voi tunnuttautua onnelliseksi:).
Aurinko paistaa, linnut 'metelöivät' makuuhuoneen ikkunan takana, jokapäiväistä ruokaa on tarpeeksi, on muutama hyvä ystävä ja ennenkaikkea kolme ihanaa pojantytärtä, joista nuorin, vajaan kahden kk:n ikäinen kastettiin toissapäivänä. Kolotuksia ja vaivoja on kyllä, mutta niihinkin on jo tottunut... Viihdyn kotona kirjojen parissa. Ei tarvitse edes kirjastoon mennä, luettavaa riittää. Talvisaikaan olen käynyt kansalaisopistossa kielten tunneilla ja siellä on tuttu ystäväjoukko koolla. Mitä vielä tarvitsisi?
Ehkä tyytyväisyys, onnellisuus, on sitä, että asettaa toiveensa mahdollisuuksiensa rajoihin. Ei tavoittele kuuta taivaalta vaan tyytyy siihen mitä on mahdollista saada.tuskin on onnettomuutta!?
Tyytyväisyyden puutekaan ei liene tyytymättömyyttä.
Eivät ole toisensa pois sulkevia olotiloja.
eikös ihminen voi samanaikaisesti olla jonkun asian suhteen onneton ja toisen suhteen onnellinen?
sama tyytyväisyyden ja tyytymättömyyden kanssa.
Tuskin muilla kuin noilla itsensä uskonnolla nirvanaan tuudittaneilla ihmisillä on oikeasti totaalista onnenolotilaa.
Onkohan uskovaisillakaan, koko aikaa?
Ei ainakaan niillä suvaitsemattomilla ainoa oikean polun löytäneillä!- Helmiina
laiska-lasse kirjoitti:
tuskin on onnettomuutta!?
Tyytyväisyyden puutekaan ei liene tyytymättömyyttä.
Eivät ole toisensa pois sulkevia olotiloja.
eikös ihminen voi samanaikaisesti olla jonkun asian suhteen onneton ja toisen suhteen onnellinen?
sama tyytyväisyyden ja tyytymättömyyden kanssa.
Tuskin muilla kuin noilla itsensä uskonnolla nirvanaan tuudittaneilla ihmisillä on oikeasti totaalista onnenolotilaa.
Onkohan uskovaisillakaan, koko aikaa?
Ei ainakaan niillä suvaitsemattomilla ainoa oikean polun löytäneillä!silloin, kun mieheni vielä eli.
Se oli hänen viimeinen syksynsä, mutta sitähän emme tienneet vielä silloin. Se oli elokuun alkupuolta,
hääpäivänämme olimme Roomassa. - PLm/Etu-Töölö
Helmiina kirjoitti:
silloin, kun mieheni vielä eli.
Se oli hänen viimeinen syksynsä, mutta sitähän emme tienneet vielä silloin. Se oli elokuun alkupuolta,
hääpäivänämme olimme Roomassa.Olin onnellinen kun meidät vihittiin. Onnea lisäsi tyttö ja poika. onnellinen olin kun tyttärentytär syntyi. Onnea olen kokenut koska olen terve ja eläke alkaa ylihuomenna. Ikävää on ollut kun vaimo lähti ja työsuhdeasunto jossa luulin asuvani loppuelämäni myytiin nyt onnen rikkoo asunnon hakeminen. Onnea voi olla se että uuden asunnon hakemiseen on aikaa vuosi.
- soilike
Onnellista on mennä iltaisin omaan sänkyyn, katto pään päällä, kun monilla ei ole edes sadesuojaa.
Ihanaa on myös, että läheiset ovat kunnossa,tulevat toimeen, vaikka elämä yleensä ei ole itsestään selvää.
Milloin tahansa, missä tahansa voi tapahtua , kelle tahansa.
Jokainen onnellinen päivä on lahja- rallityttö60
onnen kanssa. Saa herätä että omassa sängyssään tosi asia kaikilla ei oo sitäkään. Olen ajatellut sitä monta kertaa. Että oon onnllinen siitä että taas kävelen omilla jaloillani uuteen päivään. Vaikka en aina kävele" sivu huomautus" en valita.
- Alexia
On niin paljon asioita, jotka saavat aikaan onnentunteen minussa. Yksi ehdoton, takuuvarma onnentunteentuoja on se, jos saan tilaisuuden katsella koiranpentuja leikkimässä yhdessä. Siinä on jotain niin huikean, suloisen iloista katseltavaa, kun niiden sponttaani uteliaisuus ja iloinen tutkimisen riemu ja hömpötys on niin tarttuvaa ja hyvää mieltä tuovaa! En ikinä kyllästy katsomasta koiranpentujen touhuja. Vaan harvoin nykyään tulee siihen tilaisuus kun en enää ole aktiivinen koiraihminen. Mutta kyllä muutkin "eläinlapset" lumoavat; ajattelin mennä jonain päivänä Korkeasaareen katsomaan karhunpoikasia. On ihan pakko. Jos he viitsisivät tulla esiin, niin olisin onnellinen monta viikkoa jälkeenpäin...:o)
- rallityttö60
itkettän nuo koirat. Yllensä eläimet kun tykkään niistä. Samoin kaikki pennut ne on niin ihania, sian posras se on puhdas vaalenpunaine pienenä. Sika on muutenkin siisti eläin.Mulle tullee aina oma Misa mieleen kun näkee koiranpentuja. Se koskaan pettänyt.
- rallityttö60
rallityttö60 kirjoitti:
itkettän nuo koirat. Yllensä eläimet kun tykkään niistä. Samoin kaikki pennut ne on niin ihania, sian posras se on puhdas vaalenpunaine pienenä. Sika on muutenkin siisti eläin.Mulle tullee aina oma Misa mieleen kun näkee koiranpentuja. Se koskaan pettänyt.
kirjoitus virhe. Piti olla minun eikä minnuun.
- lea
rallityttö60 kirjoitti:
Minullakin on ollu oma possu Taabe oli nimi.Sillä oli oma aitaus lähellä koiramme tarhaa ja usko vaan niillä oli seuraa toisistaan. Kaiken kesää Taabe vaelteli terhakkaasti tonkien pitkin ja poikin ympäri tonttia,mutta kasvimaani oli kiellettyä aluetta.Siinä sitä oli kiva seurata kun possu saattoi tulla vaikka tupaan asti lasten perässä ja röhki iloisesti aina kun kohdalle osu.Possu on todella siisti eläin,sen tulin huomaamaan. Silloin ei tarvittu kompostia ruuan tähteille,possu hoiti ne vähät mitä jäi ja Taabe olikin possujen aatelia kokonsakin puolesta kun syksyyn päästiin. Se onkin sitten ihan toinen kuttu,mutta possuista pidän yhä,samoin possun lihasta. Se on sitä kierrätystä tavallaan.
- Alexia
...sanoisin vielä, että mielestäni onni ei ole mikään pysyvä olotila. Onni on pieniä, satunnaisia, yllättäviä timanttihetkiä arjessa, jolloin yht'äkkiä huomaa olevansa elossa ja on siitä äärettömän kiitollinen ja iloinen! Ne ovat pieniä asioita, mutta niin suuria elämyksiä - luonnossa, taiteessa, työssä, missä vain. Ihmisten lämpö ja välittäminen, lapsen halaus, valoisa, lämmin kesäilta, sorsaperhe aamu-uinnilla, joutsenemo, joka kuljettaa pieniä, harmaita poikasiaan selän päällä, siipiensä suojassa, savusaunan tuoksu... Onni aikainen aamukahvi juotuna yöpaidassa aurinkoisella parvekkeella. Ja paljon, paljon muuta. Elämä ON IHANAA - kunhan sen oikein oivaltaa! On pidettävä silmät ja korvat auki ja mieli viritettynä herkille aaltopituuksille, niin elämän yksitoikkoinen harmaus muuttuu värikkääksi paletiksi!
- soilike
Mielettomän vahva hellyydentunne valtaa mielen kun katsoo vauvaa.
Eläinlapsia katsellessa tulee myös hyvänolontunne.
Discovery: , nelosella sunnuntaisin 11.30 ,on kivaa katsottavaa..
Kaikki ne pennut, norsusta lähtien ovat niin hellyttäviä - leaorvokki
Kun saavuttaa eläkeiän pääasiallinen tekeminen loppuu.
Löytää jotain tilalle ettei turhaudu.
Voi tehdä jotain kiinnostavaa.
Eikä vain rahan hankkimiseksi.
Kun eläke ja lasten aikuistuminen tulee yhtä aikaa
se voi aiheuttaa tyhjiön josta on vaikeaa alkaa
etsimään uutta sisältöä elämään.
Tuntuu niinkuin elämä olisi eletty.
Minua ei enään tarvita.
olen kuin kuollut puu.joka pitäisi virvoittaa
uudelleen elämään tosellaista elämää. Sinä elät tässä ja nyt.
Näet kauneuden ja elämän siinä missä se on.
Näin elämällä koetaan onnea ja täyttymystä jokainen päivä.
AURINKOISIN TERVEISIN!
marlisun- lea
Elä ja nauti joka hetkestä,mutta älä toisen kustannuksella.Se on mottoni ollu läpi elämän. Nautin kaikesta kauniista,luonto ja kukat,eläimet ja hyvät ihmissuhteet.Jokapäiväiset pikku jutut kaikki mikä liittyy tähän maalliseen vaellukseen,jopa vastoinkäymiset. Ne on elämän suola ja kuuluu elämään. Joku viisas on sanonu,että ei ihmiselle enempää anneta kun mitä jaksaa kantaa. Tiedä häntä sitten,mutta ikää on kertyny jo sen verran että askel on hitaampi kun nuorena,mutta enää ei ole niin kiirekään,hyvin ehtii hitaamminkin.
- PLm/Etu-Töölö
lea kirjoitti:
Elä ja nauti joka hetkestä,mutta älä toisen kustannuksella.Se on mottoni ollu läpi elämän. Nautin kaikesta kauniista,luonto ja kukat,eläimet ja hyvät ihmissuhteet.Jokapäiväiset pikku jutut kaikki mikä liittyy tähän maalliseen vaellukseen,jopa vastoinkäymiset. Ne on elämän suola ja kuuluu elämään. Joku viisas on sanonu,että ei ihmiselle enempää anneta kun mitä jaksaa kantaa. Tiedä häntä sitten,mutta ikää on kertyny jo sen verran että askel on hitaampi kun nuorena,mutta enää ei ole niin kiirekään,hyvin ehtii hitaamminkin.
Jos olet kasvattanut ja kouluttanut lapsia niin nyt on heidän vuoro auttaa sinua se ei ole almujen kerjäämistä tai toisen kustannuksella eläämistä.
- lea
PLm/Etu-Töölö kirjoitti:
Jos olet kasvattanut ja kouluttanut lapsia niin nyt on heidän vuoro auttaa sinua se ei ole almujen kerjäämistä tai toisen kustannuksella eläämistä.
Olen siinä onnellisessa asemassa,että lapseni ja heidän lapsensa pitävät hyvin yhteyttä. Jos jotain odottamatonta tapahtuu on apu lähellä ja se on mielestäni suuri etuoikeus vanhemmalla iällä. En kuitenkaan ole vielä niin kalkkis,ettenkö sopisi samaan seuraan myös heidän ystäviensä kanssa.Monet hauskat hetket on vietetty suurella joukolla meillä maalla ja siinä samalla on talkoohenki tuottanu tulosta niin puiden teossa kun perunan nostossa,muutamia mainitakseni.Sanoisinkin,että ei nuoret ole niin kurittomia kun joskus luullaan.
- PLm/Etu-Töölö
lea kirjoitti:
Olen siinä onnellisessa asemassa,että lapseni ja heidän lapsensa pitävät hyvin yhteyttä. Jos jotain odottamatonta tapahtuu on apu lähellä ja se on mielestäni suuri etuoikeus vanhemmalla iällä. En kuitenkaan ole vielä niin kalkkis,ettenkö sopisi samaan seuraan myös heidän ystäviensä kanssa.Monet hauskat hetket on vietetty suurella joukolla meillä maalla ja siinä samalla on talkoohenki tuottanu tulosta niin puiden teossa kun perunan nostossa,muutamia mainitakseni.Sanoisinkin,että ei nuoret ole niin kurittomia kun joskus luullaan.
sinulla on asiat paremmin kuin hyvin.
- lea
PLm/Etu-Töölö kirjoitti:
Joko asunto asiasi on edenny? Oletko jaksanu tehdä vielä mitään asialle? Entä joko olet sitten siviilisä eläkeläinen jos niin tervetuloa meidän joukkoon.
- ullapulla (toisinpäin)
PLm/Etu-Töölö kirjoitti:
kuinka sinunkin asiat ovat ihan kivasti --pääset eläkkeelle ja uusi asunto on pikkujuttu kun on terveyttä ja eteenpäin valoisasti ajatteleva mieli.
On minullakin aina joskus ollut murheenhetkiä --mutta kai ne ovatkin siksi että huomaisi kuinka asiat voisivat olla vieläkin huonommin.
En itse muistele menneitä --koitan katsoa eteenpäin.
Olen onnellinen kun itse löysin asunnon aika läheltä omaisiani n3 vuotta sitten, ja että lähdin 20vuotta sitten rohkeesti toiseen maahan .
Vietän nyt eläkepäiviäni täällä "vieraassa maassa," Muutosta täytyy vaan elämässä suvaita . PLm/Etu-Töölö kirjoitti:
että asut tässä lähellä kun olin Töölössä.Lastenlinnassa käymässä lääkärissä pikkusella tuli korvatulehdus.Liian hienoissa vaatteissa olut yo.juhlissa.
Yöllä tuli heräys jo kello kolmelta.Kun apteekista piti saada peräpukkoja.Koko päivänseutu meni siellä kun apteekkiin vielä jonotettiin.
Nyt olemma lapsenlikkana että pääsevät vanhemmat yhdessä katselemaan kevättä.
Vähän aika koneella.
Onni on kun ei ole sairautta mutta kuinka ihania on lapsen jutut.Onni tulee toisten auttamisesta.- PLm/Etu-Töölö
pääsky kirjoitti:
että asut tässä lähellä kun olin Töölössä.Lastenlinnassa käymässä lääkärissä pikkusella tuli korvatulehdus.Liian hienoissa vaatteissa olut yo.juhlissa.
Yöllä tuli heräys jo kello kolmelta.Kun apteekista piti saada peräpukkoja.Koko päivänseutu meni siellä kun apteekkiin vielä jonotettiin.
Nyt olemma lapsenlikkana että pääsevät vanhemmat yhdessä katselemaan kevättä.
Vähän aika koneella.
Onni on kun ei ole sairautta mutta kuinka ihania on lapsen jutut.Onni tulee toisten auttamisesta.Olen ollut lapsen vahtina kun lapsenlapsi on äkillisesti sairastanut on ikävä että lapsi kärsii ja sen vanhemat ovat huolisaan ja minä saan olla onnellinen kun saan hoitaa.
- lea
PLm/Etu-Töölö kirjoitti:
Olen ollut lapsen vahtina kun lapsenlapsi on äkillisesti sairastanut on ikävä että lapsi kärsii ja sen vanhemat ovat huolisaan ja minä saan olla onnellinen kun saan hoitaa.
Siinä se meidän ihmisyys tulee esiin parhaiten kun autamme nuoria silloin kun sitä apua kaivataan,ei silloin kun meille vaan sopii.Toivotaan,että lapsenlapsesi voi jo tänään paremmin.
- PLm/Etu-Töölö
lea kirjoitti:
Siinä se meidän ihmisyys tulee esiin parhaiten kun autamme nuoria silloin kun sitä apua kaivataan,ei silloin kun meille vaan sopii.Toivotaan,että lapsenlapsesi voi jo tänään paremmin.
Tyttäreni tyär 15 kuukautta vanha alkoi sairastaa heti kun aloitti tarhassa. Monta lasta yhdessä niin pöpöjä riittää. Eläkkeellä olen ollut 5 päivää nyt odotan että posti tulisi elkäepäätöksen kanssa jotta tietäisin mitä eli kunka paljon saan eläkettä. Olen ollut 4 vuotta osa-aikaeläkkeellä mutta nyt olen varsinaisella eläkkeellä liki 44 vuoden palveluksen jälkeen. Aloitan nyt SPR ystäväpalveluksessa haluan auttaa koska minulla on voimia kuka tietää ehkä itse tarvitsen apua joskus. Ainoa harmi tällä hetkellä on vuokra-asunnon hankkiminen koska työsuhdeasunto on myyty.
- lea
PLm/Etu-Töölö kirjoitti:
Tyttäreni tyär 15 kuukautta vanha alkoi sairastaa heti kun aloitti tarhassa. Monta lasta yhdessä niin pöpöjä riittää. Eläkkeellä olen ollut 5 päivää nyt odotan että posti tulisi elkäepäätöksen kanssa jotta tietäisin mitä eli kunka paljon saan eläkettä. Olen ollut 4 vuotta osa-aikaeläkkeellä mutta nyt olen varsinaisella eläkkeellä liki 44 vuoden palveluksen jälkeen. Aloitan nyt SPR ystäväpalveluksessa haluan auttaa koska minulla on voimia kuka tietää ehkä itse tarvitsen apua joskus. Ainoa harmi tällä hetkellä on vuokra-asunnon hankkiminen koska työsuhdeasunto on myyty.
Tarhat on sellasia pakteeripesiä,ei niin että siellä olisi huono hygieenia,vaan kun siellä ne taudit leviää väkisin. Kurjaa on kun sellasta seuraa,mutta toisaalta se myös varmaan karkasee pientä ihmisen tainta kestämään paremmin noita eri sairauksia.Sinulla muuten tulee olemaan aika hyvä eläke jos veikata saa niin sanoisin 1200-1500 käteen on sellasen tavallisen työtä tehneen eläke Helsingissä.Päätöstä saat ehkä odottaa vielä jonkin aikaa,ne tuppaa viipymään matkalla.Se SPR on varmasti hyvä juttu sinulle kun olet terve vielä.
- PLm/Etu-Töölö
lea kirjoitti:
Tarhat on sellasia pakteeripesiä,ei niin että siellä olisi huono hygieenia,vaan kun siellä ne taudit leviää väkisin. Kurjaa on kun sellasta seuraa,mutta toisaalta se myös varmaan karkasee pientä ihmisen tainta kestämään paremmin noita eri sairauksia.Sinulla muuten tulee olemaan aika hyvä eläke jos veikata saa niin sanoisin 1200-1500 käteen on sellasen tavallisen työtä tehneen eläke Helsingissä.Päätöstä saat ehkä odottaa vielä jonkin aikaa,ne tuppaa viipymään matkalla.Se SPR on varmasti hyvä juttu sinulle kun olet terve vielä.
Soitin viime perjantaina meidän eläkesäätiöön ja sanoivat että päätös on postitettu joten se on minulla tänään. Olin valtion palvelukessa ja palkkaluokka oli A22 kaikkineen lisineen. Olin yksinelävä mies joten luulen että eläke tulee riittämään autettavia on myös kuten lapset.
- PLm/Etu-Töölö
PLm/Etu-Töölö kirjoitti:
Soitin viime perjantaina meidän eläkesäätiöön ja sanoivat että päätös on postitettu joten se on minulla tänään. Olin valtion palvelukessa ja palkkaluokka oli A22 kaikkineen lisineen. Olin yksinelävä mies joten luulen että eläke tulee riittämään autettavia on myös kuten lapset.
Tänään moni asia selvisi, sain eläkepäätöksen työantajalta mutta Valtionkonttorin ei vielä tullut. Se oli minulle uutinen että eläkeen maksajia on kaksi VR jonka palveluksessa olin ja koska olin osa-aikaeläkkeellä VR maksaa osan kuukauden 15 pnä ja Valtionkonttori maksaa vanhuuseläkkeen kuukauden 20 pnä. Se siitä, summakin oli yllätys . Asuntokin järjestyy ensi tammikuussa saan kaksion. Hyvä päivä tänään nyt vaan toivon että saisin olla terve.
lea kirjoitti:
sanoa että tekisin sen enemmän kun tarvitsee,moni tekee enemmänkin.Kyllä se nyt jo leijaa niinkuin terveenä kun lääkkeet alkaa tepsiä.Yläkerrassakin oli tyttö pikkusairaana ja oli potilaskaveri leikkimään.
PLm/Etu-Töölö kirjoitti:
Tänään moni asia selvisi, sain eläkepäätöksen työantajalta mutta Valtionkonttorin ei vielä tullut. Se oli minulle uutinen että eläkeen maksajia on kaksi VR jonka palveluksessa olin ja koska olin osa-aikaeläkkeellä VR maksaa osan kuukauden 15 pnä ja Valtionkonttori maksaa vanhuuseläkkeen kuukauden 20 pnä. Se siitä, summakin oli yllätys . Asuntokin järjestyy ensi tammikuussa saan kaksion. Hyvä päivä tänään nyt vaan toivon että saisin olla terve.
eläkepäätös ja että asiat alkaa järjestyä.Minullakin tulee eläke viideltä eri työnantajalta.Valtio-Tapiola-Kirkon-Kunnallisesta-Kelalta.
Ne tulee eri päivinä.
Varmaan tuntuu hyvältä saada asuto täällä,
se on muutto edessä niin mekin muutamme Juhannuksena tytön perheessä.
Hirvittää miten saa kaikki menemään on kyllä ollut omia muuttoja yli kymmenen ja pojalle monta ettei ole erityistä hinkua,mutta tapahtuu.- lea
PLm/Etu-Töölö kirjoitti:
Tänään on sitten ollu sinun hyvä päivä. Nyt toivonkin,että se terveys pysyy hyvänä niin pääset nauttimaan siitä sinun uudesta asunnosta.Kaikkea hyvää sinulle jatkossakin.
- PLm/Etu-Töölö
lea kirjoitti:
Tänään on sitten ollu sinun hyvä päivä. Nyt toivonkin,että se terveys pysyy hyvänä niin pääset nauttimaan siitä sinun uudesta asunnosta.Kaikkea hyvää sinulle jatkossakin.
Kiitos Teille, hyviä ihmisiä on sittenkin.
onnellisten joukkoon!
Ei kai se onnen tunne ole mikään sellainen jatkuva "jalat maasta irti"-tunne, vaan sellaista tyytyväisyyttä ja hyvän olon tunnetta?
Niin minä ainakin oman onneni käsitän.
Hyviä asioita, mitkä tekevät onnelliseksi on esim. se, että on vielä terve ja pääsee liikkumaan mielin määrin ja nauttimaan luonnosta juuri tähän aikaan vuodesta kun kaikki luonnossa olevat elinvoimat tuovat parhaat puolensa esille.
Hyvät ystävät, joita nytkin pyhinä on ollut talo täynnä, rakas miesystävä ja lapseni josta on ollut pelkkää iloa. Kaikki nämä seikat tekevät sen että tunnen itseni harmooniseksi ja onnelliseksi.- Onnen-flikka
Kyllä onnellisuus on hyvän olon tunnetta. Ei hyvän olon tunnetta vie liikuntakyvyttömyys, eikä sairauskaan.
Näitä palstoja lukiessa huomaan, kuinka onnellinen olen, siis paljon onnellisempi, kuin olen tullut ajatelleeksikaan, kun minua eivät pänni tuollaiset asiat, mitä nämä keskustelupalstat pursuvat. Vihaa, ja katkeruutta. Niiden rinnalla fyysinen sairaus on pientä, eikä millään lailla esteenä onnellisuudelle. - lea
Onnen-flikka kirjoitti:
Kyllä onnellisuus on hyvän olon tunnetta. Ei hyvän olon tunnetta vie liikuntakyvyttömyys, eikä sairauskaan.
Näitä palstoja lukiessa huomaan, kuinka onnellinen olen, siis paljon onnellisempi, kuin olen tullut ajatelleeksikaan, kun minua eivät pänni tuollaiset asiat, mitä nämä keskustelupalstat pursuvat. Vihaa, ja katkeruutta. Niiden rinnalla fyysinen sairaus on pientä, eikä millään lailla esteenä onnellisuudelle.Oikeassa olet,onni on jotain sellasta ihan muuta kun sen kuvittelee olevan.Nuorena on eri aiheet olla onnesta sykkyrässä,mutta vanhemmiten se onni on lähes käsin kosketeltavaa.Jos jalat ei toimi,ei se haittaa mielikuvituksen lentoa.Miksi tuhlata energiaa katkeruuteen kun siitä ei ainakaan apua tule.Ollaan onnellisia sellasena kun ollaan ja nautitaan kesästä.
- Onnen-flikka
lea kirjoitti:
Oikeassa olet,onni on jotain sellasta ihan muuta kun sen kuvittelee olevan.Nuorena on eri aiheet olla onnesta sykkyrässä,mutta vanhemmiten se onni on lähes käsin kosketeltavaa.Jos jalat ei toimi,ei se haittaa mielikuvituksen lentoa.Miksi tuhlata energiaa katkeruuteen kun siitä ei ainakaan apua tule.Ollaan onnellisia sellasena kun ollaan ja nautitaan kesästä.
Niin, vaikka olinkin yhteen väliin muutaman vuoden liikuntakyvytön, vain sisällä muutamia askelia pystyin liikkumaan, ja kovat kivut, silti ne pienen pienet, mitättömät asiat elämässä, jota joku toinen ei pysty edes aistimaan, saivat valtaistan positiivisen latauksen aikaan mielialassa. Ja kohtuuttomista vaikeuksista huolimatta onnellisuus kuitenkin hiveli mielialaa pienen pienistä asoista koostuen.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Mieleni harhailee sinussa
Uskon että tykkäät minusta. On vain yksi elämä. Silti jään paikoilleni ja odotan että jokin muuttuu. Menin palasiksi, ei143170Jännitän sinua J mies
Ei tästä tulee mitään. Tuskin kaikki olis mennyt näin moneen solmuun, jos olis tarkoitettu meidät yhteen.1231359- 931248
Orpo suunnittelee palestiinalaislasten Suomeen siirtoa
"Sairaalahoitoa tarvitsevien lasten ottaminen Suomeen on lisäksi selvityksessä, Orpo sanoo. – Jos meillä on mahdolli2571092Kuinka kauan kesti että ihastuit
Kaivattuusi? Jos lasketaan siitä hetkestä alkaen kun näit hänet ensi kerran. Oliko jokin tilanne tai tapahtuma, joka voi551067Olen käyttäytynyt sinua kohtaan väärin toistuvasti
Puolustuksekseni täytyy sanoa, että ei ole ollut tahallista vaan seurausta harhaisista luuloista ja ajatuksista. Esimerk66994Tunneälyä testaamaan!
Testi pitää sisällään viisi osa-aluetta. Itse sain täydet tuosta ensimmäisestä eli 25/25. Kokonaispistemäärä oli 100/1253891- 41872
- 84831
Saanko mies tulla sun kainaloon nukkumaan?
En saa unta kun mietin sua❤️ Saako tulla sun viereen ja käpertyä sun kainaloon?48778