Heips!
Onkos kokemusta millaista on opiskella sosionomiksi työnohella?Päsykokeet olis viikon päästä ja sit aloitetaan jännitys miten käy...Ja miten jaksetaan opiskella...teen lähihoitajana 3vuototyötä...kertokaa kokemuksia työnohella opsikelusta
sosionomiksi monimuoto-opiskeluna
6
10668
Vastaukset
- Opiskelijaksiko?
Hain itse myös ko. koulutukseen ja pääsykokeet on vajaan viikon päästä. Saanko kysyä, minne olet menossa pääsykokeisiin?
- miukuh
Mulla pääsykokeet 8.6 ja Loimaalle tarttis suunnistaa ;) Turun amk Loimaan yksikkö
- päivätyö+iltaopiskelu
Olen saanut tehtyä nyt puolitoista vuotta päivätyö ja iltaopiskeluna sosionomi-opintoja. Ensimmäisen harjoittelun sain hyväksiluettuna (pitkä työkokemus) ja toisen harjoittelun sain tehdä palkallisena omassa työssäni. Olisin ehkä jatkanut tätä hamaan loppuun saakka, mutta nyt on syksyllä edessä harjoittelu jossain muualla ja 2kk:ksi on hankala saada sijaisia omaan työhön. Oman työn ohella opiskelu tuntui aluksi helpolta, olenhan päivisin työssä, jonka osaan vaikka silmät kiinni. Nyt loppupuolella alkoi tulla raskaaksi tämä yhdistelmä, kun työssä tuli eteen raskaat tilanteet! Minulla ei ole lapsia, joten aikaa löytyy opiskelulle runsaasti. En yrittänytkään koskaan viikolla iltaisin tehdä tehtäviä tai lukea tentteihin, jätin hommat aina viikonloppuihin. Koulua minulla on ollut maksimissaan 4 iltaa viikossa klo 16.30-20.30. Voimia sinulle opintoihin, kun sen aika koittaa!
- miukuh
Kuinka kauan opiskelusi kestää? Haku jutuissa sanottiin että tuleva/mahdollinen koul kestäis 1.5-3vuotta,riippuen työkokemuksesta ja aikaisemmasta koulutuksesta..Lähiopetusta on 1-2päivää viikossa.Tuo kuulostaakin hyvältä että työharjoittelu kävi omassa työssä...Itse toimin kehitysvamma-alalla 3vuorotyössä lähihoitajana ja onneksi näillä näkymin työantaja antaa vapaat minulle koulupäiviksi...
- päivätyö+iltaopiskelu
miukuh kirjoitti:
Kuinka kauan opiskelusi kestää? Haku jutuissa sanottiin että tuleva/mahdollinen koul kestäis 1.5-3vuotta,riippuen työkokemuksesta ja aikaisemmasta koulutuksesta..Lähiopetusta on 1-2päivää viikossa.Tuo kuulostaakin hyvältä että työharjoittelu kävi omassa työssä...Itse toimin kehitysvamma-alalla 3vuorotyössä lähihoitajana ja onneksi näillä näkymin työantaja antaa vapaat minulle koulupäiviksi...
Minulla on myös kehitysvammapuolelta 20v. työkokemus. Sillä sain tuon yhden harjoitteluni ja vapaavalintaisista kaikki hyväksiluetuksi, mutta en muuta. AMK:ssa tuijotetaan enemmän yliopistollisia opintoja, jos niitä löytyy, löytyy varmaan enemmänkin hyväksilukuja!
Opiskeluni kestäisi kaikkineen 3½v. Se on se sosionomi-opintojen varsinainen opintoaika. Yritän ainakin saada suoritettua tämän kolmeen vuoteen, olen jo nyt tehnyt joitakin opintoja etukäteen pois alta, eri asia sitten miten päättötyön kanssa selviän. Minun opintoni ovat aikuisopintoja, en tiedä mitään tästä monimuoto-opiskelusta. Siihen kannattaa varautua, että kirjallisia tehtäviä riittää ja kaikkeen on aina haettava teoriat taakse. Minulle se oli kovin vaikeaa aluksi, kun olen enemmän "käytännön-ihminen" , joka haluaisi paljon jakaa kokemuksia muiden kanssa, mutta kaikkeen tottuu! Kiva kun työpaikaltasi löytyy joustoa!
- onnistuu se
Suoritin avoimen yliopiston puolella informaatiotutkimuksen cumun. Appro oli iltaisin ja cumu (aineopinnot) pe-la ja työnantaja jousti perjantaista. Riippuu siis työnantajasta miten suhtautuu opintoihin - itsestäsi se ei ole kiinni, jos työnantaja on myötämielinen.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Riitta-Liisa ja Toni Roponen: Ero! Riitta-Liisa Roponen kertoo asiasta Instagramissa.
Riitta-Liisa ja Toni Roponen eroavat. Riitta-Liisa Roponen kertoo asiasta Instagramissa. – Talvi on ollut elämäni synk562079Sinä vain tulit elämääni
Ja joku tarkoitus sillä on ollut. Näyttämään mitä olen ja kuinka arvokas voisin olla. Se muutti ja käänsi elämäni suunna901415Millaisia ajatuksia on kaivatusta ja tilanteestanne tänään?
Kerro omista mietteistäsi tai lähetä terveisiä. Ehkä hän lukee ja lähettää sinulle takaisin omia mietteitään.621265Tiesitkö mies
Kuinka paljon mulla oli tunteita sua kohtaan? Jos et tiennyt,olisiko tietäminen vaikuttanut tapahtumiin? Ihmettelen kyll681207- 1141101
- 67926
Mies, mitä minun pitäisi tehdä
Niin, mitä naisen siis pitäisi tehdä, että lähestyisit ja tekisit aloitteen? Mikä on riittävä kiinnostuksen osoitus juur72899Jos siis saamme
Sen keskusteluyhteyden niin olisitko jo sinäkin rehellinen ❤️🙏 ne jää meidän välisiksi kaikki. Tarvitsemme toisiamme, j65864Summit-tippuja Nicola sai Carolalta yllättävän viestin - Some älähtää rajusti: "Älä viitsi..."
The Summit Suomi -kisa käy kuumana kylmässä Norjan vuoristossa. Nicola tiputettiin kisasta juuri ennen finaalia. Likaise8811Toivottavasti et mussukka elättele toiveita meikäläisen suhteen
Tiedän mitä olet touhunnut joten aivan turha haaveilla mistään enää 👍72789