En tiedä meneekö nyt oikeeseen paikkaan mutta jos AUK:iin menee ja sitte on palvellut esim 362vrk niin voiko tämän jälkeen hakeutua/päästä töihin esimerkiksi puoleksi vuodeksi tai pidemmäksi aikaa armeijaan. Esim jos opiskelut alkaa puolen vuoden kuluttua ja ei tekisi mieli vaan istua paikoillaan.
Töitä
3
661
Vastaukset
- ,,,..
Sopimussotilaaksi voi päästä puolen vuoden tai vuoden ajaksi. Useimmat toimii sitten kouluttajina, mut muitakin hommia on esim. apumekaanikoille. Se vähän vaihtelee onko vaikea päästä töihin, riippuu miten paljon on halukkaita ja miten oot palvellut.
- satsaus
On mahdollista. Ensinnäkin pitää se aukki käydä. Koulutuslinjasi johtaja tai varajohtaja haastattelee ja tulee kysymään tätäkin loppuvaiheessa aukkia, vähän ennen alikessu ylennystä. Kuuluu kulttuuriin. Sinun täytyisi olla melko pätevä ja ansioitunut pisteissä jos apukouluttajatehtäviin pyrit. Teknisiin hommiin taas sen puolen tietotaito korostuu. Tsemppiä!
- näin on
käy ensin AUK tai RUK jonka jälkeen haet sopimussotilaan paikkaa. Sopimus kestää kaikilla aluksi puoli vuotta jonka jälkeen sitä voidaan jatkaa vielä toisella puolella vuodella.
ps. eikä tarvii olla kovin kummoinen kaveri et PV;lle töihin pääsee...
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
- 712973
- 462574
Kuoleman pelko katosi
Olen pelännyt koko elämän ajan kuolemaa mutta yhtäkkiä kun hindut paljastivat totuuksia uskonnoista noin aloin yhtäkkiä4322235- 792138
- 951956
- 321712
- 121536
Kuhmolainen on selvästi kepun lehti
Kuhmolaise etukannessa oli Kuva kun Jaskalle annettiin karhu patsas.mutta kukmolaislehti oli niin kepulainen että Jaskan171487Mitä nämä palautteet palstalla ovat?
Joku uusi toimintatapa rohkaista kirjoittajia vai mistä on kyse?271302Ei mun tunteet
ole mihinkään kadonnut. Enkä mä sua inhoa tai ole kyllästynyt. Mä ymmärsin, ettet ole kiinnostunut minusta, ainakaan sil201222