Viikon vanha avensis huoltoon..

opeli harkinnassa...

Viikon vanha avensis ja vasen takaiskari pyörähti alapään kiinityksestä irti, koska koko alapään kiinnityslenkki oli irronnut. Penkinlämmittäjä ei ole toiminut toistaiseksi ollenkaan ja kytkin narisee ja välillä jopa luistaa hieman. Taispa olla viimenen toyota!!
Ja joku vielä väittää että toyota on edellä tekniikassa euroautoja-huhhuh!! Naurettava väite! Ja muistetaanpa sekin että huomattavasti ennen japseja on autoja tehty Euroopassa esim.datsun -70luvulla osti Morrikselta "luvan" kopioida Morriksen moottori omiin malleihin kun ei taito ja aika riittäneet omaan kehittelyyn kun näkojään jo silloin oltiin kehityksessä muita jäljessä!!

33

2677

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • CII

      Ehkä sinun sitten täytyy ilahduttaa Opel kauppiasta. Joku sitten ostaa sen sinun vähän ajetun ja takuukorjatun Avensiksen vaihtoautohallista. Ajelee sillä tyytyväisenä, kun sinä tuskailet Opelin takuukorjauksien kanssa. :)

      • vaihtoaikeissa...

        Onko muilla kokemuksia noista avensiksen kytkimista&sellasista ihmeellisistä pikkuvioista niinko opelissa aikanaan...omassa avessani meinaa koko ajan olla jonkin laista häippää!! Alkaako toyotan "valtakausi" olla ohi kun toyot opelimaistuu koko ajan....


    • Ibiza GTI

      Aja kaatopaikalle se toyos, ei siitä kukaan enään mitään hyvitä vaihdossa, ainakkan jos et ota toista nipponia tilalle.
      Eli jos sulla on rahaa tai luottoa, mene euro-autoja myyvään liikkeeseen ja osta itsellesi AUTO. Unohda ajanjakso elämästäsi, jolloin ajoit toyolla, ja liity IHMISTEN joukkoon.
      Tiedän että tästä ottaa taas joku toyo-kuski herneen nenäänsä, mutta ottakoon.
      Miettikää millä muulla sivulla herjataan sivun auto merkkiä näin paljon. Luulisi kertovan jotain merkistä. Käykääpä toyo-kuskit vaikka Seat tai Audi sivuilla katsomassa.

      • Herää pahvi

        Seattia ei yleisesti vielä mielletä autoksi. Vaikka Malaga oli kaikkien autojen äiti. Ei ruostunut ollenkaan kaikki suunnittelu oli kuin mitoitettu pohjolan oloihin.


      • Futista ne osaa pelata.....
        Herää pahvi kirjoitti:

        Seattia ei yleisesti vielä mielletä autoksi. Vaikka Malaga oli kaikkien autojen äiti. Ei ruostunut ollenkaan kaikki suunnittelu oli kuin mitoitettu pohjolan oloihin.

        Mihinkäpä se kissa karvoistaan pääsee, ja ei auton mainetta nosteta ylös AIVAN POHJAMUDISTA muutamassa vuodessa!
        Itse olen ollut muutaman vuoden töissä Espanjassa ja voin vain kuvitella kun paikalliset sällit kassa autoja oikein "tunteella"! Ei ollut meinaan IHAN parhaimpia/ahkerimpia työntekijöitä nämä espanjalaiset, tai ainakaan työn tarkkuus ja täsmällisyys oli suoraan Venäjältä! Ihan huvitti ulkopuolisena olla hommissa näiden paikallisten kanssa, kun pojilla ei se aamulla töihin tulo maistunut ja työt alkoivat lähes AINA vasta silloin, kun työntekijät viitsivät tulla töihin. On siinä työmoraalissa SUURI ero esimerkiksi Suomeen verrattuna, ei siellä ravintolassa paljo katsoneet, jos pihvi oli homeessa, pannulle vain ja kastiketta päälle......


      • ***

        Sanoi tuttavani pikkupoika taannoin isänsä autosta,ja merkki oli Seat ja malli Toledo.

        Loppuiko rahat kesken kun ostit 'siittimen',etkä esim.Audia jonka mainitsit?


      • Camry 2,2

        Ibiza, mikä vitsi! Samoin kaikki VW-konsernin laaduttomat tuotteet..näistäkin Seat ja Skoda kaikista laaduttomimmat! System Porsche-moottorin vetovoima!?


      • Ibiza GTI
        *** kirjoitti:

        Sanoi tuttavani pikkupoika taannoin isänsä autosta,ja merkki oli Seat ja malli Toledo.

        Loppuiko rahat kesken kun ostit 'siittimen',etkä esim.Audia jonka mainitsit?

        Ostin Seatin, koska se riittää minulle II-autoksi. Olisihan tolla rahalla ehkä fiksummankin saanut, esim Golf:n pienemmällä koneella.


      • turbo juippi
        Camry 2,2 kirjoitti:

        Ibiza, mikä vitsi! Samoin kaikki VW-konsernin laaduttomat tuotteet..näistäkin Seat ja Skoda kaikista laaduttomimmat! System Porsche-moottorin vetovoima!?

        mites vankka on tojo-pojan kokemus? Taitaa olla isin auto? Montako Vag-konsernin autoa olet omistanut? Mitä malleja? Milloin? Kerro nyt kun tietoa näyttää olevan!


      • Camry 2,2
        turbo juippi kirjoitti:

        mites vankka on tojo-pojan kokemus? Taitaa olla isin auto? Montako Vag-konsernin autoa olet omistanut? Mitä malleja? Milloin? Kerro nyt kun tietoa näyttää olevan!

        rehellisyyden nimissä täytyy sanoa, että ainoastaan kahdesta Passatista. Mulle on riittänyt aika hyviksi perusteiksi omille ostopäätöksilleni oman kokemukseni lisäksi esim. Volkkarin surullisenkuuluisat vikatilastot ja muut lähipiirin kokemukset. Ruotsissa Passat tilastoykkönen(eniten korjauksia) ja muutenkaan ei ole laatu vakuuttanut mitä on kuullu, osa tietty varmasti urbaania legendaa, mutta silti. Autoja kasataan niin tiuhalla tahdilla, että laadunvalvonta ja kokoonpanokin kärsii puutteista. Kysyntää siis on, enemmän kun kerkee kasaamaan. Laatu on Passatissa tippunut koko ajan, -89 1,6 75 heppanen möhkömalli oli kieltämättä kestävä (myin pois 260 tkm ajettuna), mutta seuraava aivan paska. Kyseessä vuoden -94 välimalli farkku 2 litran koneella. Ei uskaltanut pitää ml.160 tkm kauempaa kun ei muijakaan uskaltanut sillä enää ajaa kun ei tiennyt pääseekö sillä enää takasin. Mukavia ajaa, ei voi kieltää, kysymys on vain siitä mitä asioita autossa arvostaa. Mielipiteitähän nää on, jokaisella on omansa. Muista VAG-autoista ei ole kokemusta, mutta yleismaine ainakin mun silmissä on toistaseksi ainakin menny. Oli vaan pakko kommentoida Ibizamiestä, joka neuvoi japsipommien omistajia ostamaan luotettavan euroauton.


      • eurolla mennään
        Camry 2,2 kirjoitti:

        rehellisyyden nimissä täytyy sanoa, että ainoastaan kahdesta Passatista. Mulle on riittänyt aika hyviksi perusteiksi omille ostopäätöksilleni oman kokemukseni lisäksi esim. Volkkarin surullisenkuuluisat vikatilastot ja muut lähipiirin kokemukset. Ruotsissa Passat tilastoykkönen(eniten korjauksia) ja muutenkaan ei ole laatu vakuuttanut mitä on kuullu, osa tietty varmasti urbaania legendaa, mutta silti. Autoja kasataan niin tiuhalla tahdilla, että laadunvalvonta ja kokoonpanokin kärsii puutteista. Kysyntää siis on, enemmän kun kerkee kasaamaan. Laatu on Passatissa tippunut koko ajan, -89 1,6 75 heppanen möhkömalli oli kieltämättä kestävä (myin pois 260 tkm ajettuna), mutta seuraava aivan paska. Kyseessä vuoden -94 välimalli farkku 2 litran koneella. Ei uskaltanut pitää ml.160 tkm kauempaa kun ei muijakaan uskaltanut sillä enää ajaa kun ei tiennyt pääseekö sillä enää takasin. Mukavia ajaa, ei voi kieltää, kysymys on vain siitä mitä asioita autossa arvostaa. Mielipiteitähän nää on, jokaisella on omansa. Muista VAG-autoista ei ole kokemusta, mutta yleismaine ainakin mun silmissä on toistaseksi ainakin menny. Oli vaan pakko kommentoida Ibizamiestä, joka neuvoi japsipommien omistajia ostamaan luotettavan euroauton.

        No mitäs sinä kommentoit 'system porsche' moottoreita kun et niistä mitään tiedä. Ne oli aikanaan teknisesti kehityksen kärkeä käyttömoottorien osalta, eikä noista koneista ole kellään pahaa sanottavaa. Sxi-malleissa otettiin 1.5l moottorista kelvolliset 100hv. Mieluummin olisin nähnyt, että vw:n 1.3l nuhapumput olisi korvattu kyseisillä moottoreilla. Jos tosiaan ajat 2.2l camryllä, jonka itse maksat, niin et voisi huonommin rahoillesi saada vastinetta, minun mieletäni.


      • Kyllähän meidänkin isällä Coro
        Camry 2,2 kirjoitti:

        rehellisyyden nimissä täytyy sanoa, että ainoastaan kahdesta Passatista. Mulle on riittänyt aika hyviksi perusteiksi omille ostopäätöksilleni oman kokemukseni lisäksi esim. Volkkarin surullisenkuuluisat vikatilastot ja muut lähipiirin kokemukset. Ruotsissa Passat tilastoykkönen(eniten korjauksia) ja muutenkaan ei ole laatu vakuuttanut mitä on kuullu, osa tietty varmasti urbaania legendaa, mutta silti. Autoja kasataan niin tiuhalla tahdilla, että laadunvalvonta ja kokoonpanokin kärsii puutteista. Kysyntää siis on, enemmän kun kerkee kasaamaan. Laatu on Passatissa tippunut koko ajan, -89 1,6 75 heppanen möhkömalli oli kieltämättä kestävä (myin pois 260 tkm ajettuna), mutta seuraava aivan paska. Kyseessä vuoden -94 välimalli farkku 2 litran koneella. Ei uskaltanut pitää ml.160 tkm kauempaa kun ei muijakaan uskaltanut sillä enää ajaa kun ei tiennyt pääseekö sillä enää takasin. Mukavia ajaa, ei voi kieltää, kysymys on vain siitä mitä asioita autossa arvostaa. Mielipiteitähän nää on, jokaisella on omansa. Muista VAG-autoista ei ole kokemusta, mutta yleismaine ainakin mun silmissä on toistaseksi ainakin menny. Oli vaan pakko kommentoida Ibizamiestä, joka neuvoi japsipommien omistajia ostamaan luotettavan euroauton.

        Onko niitä? Vastaus EI! Auto on tehty alle 60km/h nopeuksiin! Iso-C on hengenvaarallinen väistöissä. Vain pieni ero enää A-mallin mersuun. Sentään MB tunnusti viat. Japanilaiset ei tunnusta mitään. Nähtiinhän se Mitsustakin! Ne vain tekee ja tekee ja tekee. Suomalainenhan on paras kehumaan vai mitä. Katsokaa omia tekemisiänne ennen kuin arvostelette muiden!! Mitäs ostitte! Parempi olisi ilman!


      • Hymypoika
        Futista ne osaa pelata..... kirjoitti:

        Mihinkäpä se kissa karvoistaan pääsee, ja ei auton mainetta nosteta ylös AIVAN POHJAMUDISTA muutamassa vuodessa!
        Itse olen ollut muutaman vuoden töissä Espanjassa ja voin vain kuvitella kun paikalliset sällit kassa autoja oikein "tunteella"! Ei ollut meinaan IHAN parhaimpia/ahkerimpia työntekijöitä nämä espanjalaiset, tai ainakaan työn tarkkuus ja täsmällisyys oli suoraan Venäjältä! Ihan huvitti ulkopuolisena olla hommissa näiden paikallisten kanssa, kun pojilla ei se aamulla töihin tulo maistunut ja työt alkoivat lähes AINA vasta silloin, kun työntekijät viitsivät tulla töihin. On siinä työmoraalissa SUURI ero esimerkiksi Suomeen verrattuna, ei siellä ravintolassa paljo katsoneet, jos pihvi oli homeessa, pannulle vain ja kastiketta päälle......

        Mutta lopputuolos ei sitten suomalaisesta paljon eroakkaan ;)


      • ....
        Herää pahvi kirjoitti:

        Seattia ei yleisesti vielä mielletä autoksi. Vaikka Malaga oli kaikkien autojen äiti. Ei ruostunut ollenkaan kaikki suunnittelu oli kuin mitoitettu pohjolan oloihin.

        Nyt on pojilla sellainen asenne, että... Asioista ei sitten tiedetä mitään! On vain kuultu, kun joskus on puhuttu. Ei tultaisi tänne spekuloimaan sekundäärisillä argumenteilla!


      • ´-`
        Camry 2,2 kirjoitti:

        Ibiza, mikä vitsi! Samoin kaikki VW-konsernin laaduttomat tuotteet..näistäkin Seat ja Skoda kaikista laaduttomimmat! System Porsche-moottorin vetovoima!?

        Et sitten tiedä mistä kirjoitat. Pitäisi tietää, ennen kuin kommentoi noin kärkkääksi. Juuri Skoda on todettu VAG:n laadukkaimmaksi ja ei Seatikaan laatu paljonkaan huonompi ole. Vain umpijuntti suomalaisten käsitykset. Täällä ollaan juuri niin Venäläisiä, että ei luoteta mihinkään ja kaikki mistä ei tiedetä on paskaa. Tarkistakaahan asennettanne. En tällä puolustele yhtään tuota GTi jannua, jonka kommentti oli kyllä vähän yli ampuva!


    • Toyotan Ystävä

      Kerrohan mitä tekemistä 70-luvun Datsunilla on uuden Avensiksen kanssa? Jos ei Toyotan "jälkeenjäänyt" tekniikka tai 3v:n takuu miellytä niin voit ihan vapaasti vaihtaa jonkun euroauton.

      Nyt eletään muuten 2000-lukua. Mieti kuka kopioi kenen tekniikkaa. Jos arvostat penkinlämmittäjää merkittävimpänä keksintönä ja edistysaskeleena autotekniikassa, niin osta Volkkari. Niissähän löytyy jopa 6-portaista istuinlämmitystä.

      • huiput 295

        ystävä: Väitätkö tosissasi, että esim. VW:t ovat vanhanaikaisia tekniikaltaan? Suosittelen tutustumista ko. merkkiin niin tiedät sitten sinäkin mikä on totuus. Ai niin tulihan tojollekin "nykyaikainen" vanhaa tekniikkaa sisältävä ave d4d... Muuttuvia venttiilin ajoituksia on ollut jo vuosia ja ihan muilla merkeillä kuin tojolla. Lisäksi ajettavuus on kaikissa malleissa 80luvulta. Eurot eivät ole lähteneet tuohon turhaan tekniikan lisäykseen (kuten aikoinaan 16v koneet, euroissa samaan suorituskykyyn ja jopa parempaan riitti 8v). Suorasuihku-bensankin on keksinyt muistaakseni Daimler jo 30luvulla ( siis suorasuihku, ei epäsuora!). Muiden keksintöjä japanilaisten "keksinnöt"!


      • Toyotan Ystävä
        huiput 295 kirjoitti:

        ystävä: Väitätkö tosissasi, että esim. VW:t ovat vanhanaikaisia tekniikaltaan? Suosittelen tutustumista ko. merkkiin niin tiedät sitten sinäkin mikä on totuus. Ai niin tulihan tojollekin "nykyaikainen" vanhaa tekniikkaa sisältävä ave d4d... Muuttuvia venttiilin ajoituksia on ollut jo vuosia ja ihan muilla merkeillä kuin tojolla. Lisäksi ajettavuus on kaikissa malleissa 80luvulta. Eurot eivät ole lähteneet tuohon turhaan tekniikan lisäykseen (kuten aikoinaan 16v koneet, euroissa samaan suorituskykyyn ja jopa parempaan riitti 8v). Suorasuihku-bensankin on keksinyt muistaakseni Daimler jo 30luvulla ( siis suorasuihku, ei epäsuora!). Muiden keksintöjä japanilaisten "keksinnöt"!

        En haukkunut VW:tä äsken vanhanaikaiseksi, vaikka mieli tekisi. Kerro sinä nyt puolestasi minulle, mikä Volkkarin tekniikassa on uutta ja mielenkiintoista, niin tiedän käydä katsomassa? Merkki on kyllä tuttu, mutta mitään järin edistyksellistä en ole ainakaan sen bensamalleista löytänyt..

        On aika nynnytouhua haukkua jotain automerkkiä ilman kunnon perusteita, niin kuin itse teit. Kaikki autot ovat tuon logiikan mukaan vanhanaikaisia - neljä pyöräähän oli mukana jo autoilun alkumetreiltä lähtien :)


      • huiput 295
        Toyotan Ystävä kirjoitti:

        En haukkunut VW:tä äsken vanhanaikaiseksi, vaikka mieli tekisi. Kerro sinä nyt puolestasi minulle, mikä Volkkarin tekniikassa on uutta ja mielenkiintoista, niin tiedän käydä katsomassa? Merkki on kyllä tuttu, mutta mitään järin edistyksellistä en ole ainakaan sen bensamalleista löytänyt..

        On aika nynnytouhua haukkua jotain automerkkiä ilman kunnon perusteita, niin kuin itse teit. Kaikki autot ovat tuon logiikan mukaan vanhanaikaisia - neljä pyöräähän oli mukana jo autoilun alkumetreiltä lähtien :)

        Missä kohtaa olen haukkunut kuvaamallasi tavalla? "On aika nynnytouhua haukkua jotain automerkkiä ilman kunnon perusteita, niin kuin itse teit" En missään ole haukkunut mitään! Opettele lukemaan, nyt ymmärrän miksi sinulla ei ole muita ystäviä kuin tojosi!


      • Toyotan Ystävä
        huiput 295 kirjoitti:

        Missä kohtaa olen haukkunut kuvaamallasi tavalla? "On aika nynnytouhua haukkua jotain automerkkiä ilman kunnon perusteita, niin kuin itse teit" En missään ole haukkunut mitään! Opettele lukemaan, nyt ymmärrän miksi sinulla ei ole muita ystäviä kuin tojosi!

        Olisin odottanut pientä perustelua esim. väitteelle 80-lukulaisesta ajettavuudesta. Lukemaan olen oppinut jo kauan sitten, joten siitä on sinun turha kirjoitella yhtään mitään. Kysyin sinulta äsken jotakin VW:sta, mutta vastaukseksi sain henkilökohtaisuuksiin menevää jupinaa. On aika lapsellista suuttua tällaisista asioista.


      • huiput 295
        Toyotan Ystävä kirjoitti:

        Olisin odottanut pientä perustelua esim. väitteelle 80-lukulaisesta ajettavuudesta. Lukemaan olen oppinut jo kauan sitten, joten siitä on sinun turha kirjoitella yhtään mitään. Kysyin sinulta äsken jotakin VW:sta, mutta vastaukseksi sain henkilökohtaisuuksiin menevää jupinaa. On aika lapsellista suuttua tällaisista asioista.

        en ole suuttunut! Miksi olisin? Ja miksi pitäisi perustella selvää asiaa, joka selviää kun ajaa ko. autoilla! Minä taas olisin odottanut perusteluja VW:n vanhanaikaisuudelle, vaikka sitä et maininnutkaan ja silti mainitsit. Onko vankka ajettavuus vanhanaikaista? Ei ainakaan tojon kohdalla, koska sitä ei ole ollutkaan! Tojo on varmasti hyvä niin kauan kun ajetaan kaupungissa/lyhyttä ajoa ja hiljaa. Sitten kun ominaisuuksia tarvitaan, niin niitä ei löydy!


      • 1,6 TD
        huiput 295 kirjoitti:

        en ole suuttunut! Miksi olisin? Ja miksi pitäisi perustella selvää asiaa, joka selviää kun ajaa ko. autoilla! Minä taas olisin odottanut perusteluja VW:n vanhanaikaisuudelle, vaikka sitä et maininnutkaan ja silti mainitsit. Onko vankka ajettavuus vanhanaikaista? Ei ainakaan tojon kohdalla, koska sitä ei ole ollutkaan! Tojo on varmasti hyvä niin kauan kun ajetaan kaupungissa/lyhyttä ajoa ja hiljaa. Sitten kun ominaisuuksia tarvitaan, niin niitä ei löydy!

        Hei, turha noiden kanssa on keskustella.
        Niille nyt vaan on tärkeintä että omistavat toyon (siis rahoitusyhtiö omistaa tai isäpappa) ja että siitä ei saa sanoa mitään pahaa.
        Paras kun tämän sivun poistaisi kokonaan, eihän tälläistä kitinää ole minkään muun merkin sivulla


      • Ratsuni

        Eikös Fiatillakin ole takuu 3v. No ei se sitten ainakaan laadusta kerro. Vai mitä?


      • *** -se alkuperäinen
        Ratsuni kirjoitti:

        Eikös Fiatillakin ole takuu 3v. No ei se sitten ainakaan laadusta kerro. Vai mitä?

        Kieltämättä Fiat on tänä päivänä varteenotettava vaihtoehto joka haluaa välttämättä uuden auton.

        Sen laatukin on tuntuvasti parantunut viime vuosina joten ei se 3 vuoden takuu mikään kumma juttu ole.Toisin sanoen ne maahantuojat/tehtaat jotka luottavat tuotteeseensa antavat usein pidemmän takuun...

        Tästähän voidaan tietysti vetää tiettyjä johtopäätöksiä mutta sehän on taas jokaisen oma asia.


      • tdipd ja xx
        *** -se alkuperäinen kirjoitti:

        Kieltämättä Fiat on tänä päivänä varteenotettava vaihtoehto joka haluaa välttämättä uuden auton.

        Sen laatukin on tuntuvasti parantunut viime vuosina joten ei se 3 vuoden takuu mikään kumma juttu ole.Toisin sanoen ne maahantuojat/tehtaat jotka luottavat tuotteeseensa antavat usein pidemmän takuun...

        Tästähän voidaan tietysti vetää tiettyjä johtopäätöksiä mutta sehän on taas jokaisen oma asia.

        ovat pakkotilanteessa kun luottamus on kärsinyt suuria kolhuja ja myynti ei vedä.


      • Corolla/mersu
        *** -se alkuperäinen kirjoitti:

        Kieltämättä Fiat on tänä päivänä varteenotettava vaihtoehto joka haluaa välttämättä uuden auton.

        Sen laatukin on tuntuvasti parantunut viime vuosina joten ei se 3 vuoden takuu mikään kumma juttu ole.Toisin sanoen ne maahantuojat/tehtaat jotka luottavat tuotteeseensa antavat usein pidemmän takuun...

        Tästähän voidaan tietysti vetää tiettyjä johtopäätöksiä mutta sehän on taas jokaisen oma asia.

        Tämähän tarkoitaa sitä että Corolla on laadukkaampi auto kuin mikä tahansa mersu, kiistattomasti.


      • *** -se alkuperäinen
        tdipd ja xx kirjoitti:

        ovat pakkotilanteessa kun luottamus on kärsinyt suuria kolhuja ja myynti ei vedä.

        paikkansa,Fiatilla oli takavuosina suuria vaikeuksia uskottavuutensa/laatunsa suhteen mikä lienee nyttemmin parantunut.

        Mitä taas toitsuun tulee niin piikkipaikka myyntitilastoissa kertoo ainakin sen että myynti vetää ja kansa haluaa ostaa.


      • *** -se alkuperäinen
        Corolla/mersu kirjoitti:

        Tämähän tarkoitaa sitä että Corolla on laadukkaampi auto kuin mikä tahansa mersu, kiistattomasti.

        sanottu,jokainen tekee itse omat johtopäätöksensä eri asioista.

        Totuushan kuitenkin on että mesen hintaan suhteutettuna toitsu pärjää kisassa varsin hyvin.


      • Camry 2,2
        *** -se alkuperäinen kirjoitti:

        sanottu,jokainen tekee itse omat johtopäätöksensä eri asioista.

        Totuushan kuitenkin on että mesen hintaan suhteutettuna toitsu pärjää kisassa varsin hyvin.

        Tule takaisin, on ikävä jo sinua


        P.S. Olen jo pääsemässä eroon tpyotismistani...


    • PÖÖ

      Jos kaipaat Morris; Vauxhall Viva aikaa, niitä saa edelleen käymällä Englannissa. Lue toinenkin TM ja jatka joku juttu.

      • *** Se alkuperäinen

        Tottahan sekin on, kuten että toyolla ei pääse kuin hengestään...

        Toyot on heikoimpia keksintöjä muailmassa!

        Toyo kierteestä kohta päässyt


    • kyykmann

      Kyllä Avenssin pitäisi ihan laadukasta kuttaperkkaa olla

      • Lääkkeitä

        Vähemmän muovia kuin monessa premium sakemannissa.


    Ketjusta on poistettu 16 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Mihin kaivattusi

      Ja sinun juttusi kaatui?
      Ikävä
      190
      8637
    2. En löydä sinua

      En löydä sinua täältä, etkä sinä varmaankaan minua. Ennen kirjoitin selkeillä tunnisteilla, nyt jätän ne pois. Varmaan k
      Ikävä
      26
      4808
    3. Ketä julkkista

      kaivattunne muistuttaa?
      Ikävä
      50
      4268
    4. Tunniste

      Jonka vain sinä ja kaivattusi tietää. ⬇️
      Ikävä
      62
      3837
    5. Opettelen sun jokaisen virheen

      ja rakastan sua.
      Ikävä
      51
      3236
    6. Miten, milloin

      Se onnistuisi sun luona
      Ikävä
      50
      3020
    7. Ne oli ne hymyt

      Mitä vaihdettiin. Siksi mulla on taas niin järjetön ikävä. Jos haluat musta eroon päästä niin älä huomioi mua. Muuten kä
      Ikävä
      26
      2696
    8. Haluan huomiota sulta

      nainen…tiedoksi. 😥❤️ -M-
      Ikävä
      43
      2501
    9. Miten mä olisin

      Rohkeampi lähestymään häntä. En tiedä. En osaa nykyään edes tikusta tehdä asiaa vaan käyttäydyn päin vastoin välttelen.
      Ikävä
      45
      2419
    10. Anteeksi kun käyttäydyn

      niin ristiriitaisesti. Mä en usko että haluaisit minusta mitään, hyvässä tapauksessa olet unohtanut minut. Ja silti toiv
      Ikävä
      38
      2233
    Aihe