Tänään paloi sitten ajovalopolttimo ensimmäisen kerran. Auto ostettu viime heinäkuussa ja takana 38 tkm.
Onko vaikea vaihtaa itse vai pitääkö mennä suosiolla huoltoon?
Pitänee varmaan vaihtaa molemmat.Mitkäs polttimot muuten on?
Polttimon vaihto
4
1902
Vastaukset
- tosi helppo
vaihtaa. En tiedä tästä uudemmasta, liekö samanlainen. Väännä/vedä/vaihda.
- CosmoCruiser
Jos ostit viime heinäkuussa UUDEN auton, niin sehän on H malli ja siinä ajovalojen vaihto tapahtuu pyöräkotelon kautta. Käännä renkaat linkkuun ja avaa pyöräkotelossa oleva muoviluukku, käsi lokarin reijästä sisään ja normaali H7 polttimonvaihto. Renkaat toiseen suuntaan linkkuun ja sama toiselle puolen, ei välttämättä ihan puhdas homma mutta kyllä kädelle tilaa on. Ohjekirjassa on asia jotenkuten muistaakseni neuvottu, kannattaa tutustua.
Paljon olet ehtinyt ajaa, mulla on myös heinäkuun 2005 Astra ja mittarissa 8000km.- Opu
Joo tänään vaihdoin polttimon. Muuten simppeli homma mutta lampun kannan kääntö uriin ei meinannut onnistua. Kyllähän siinä varmaan kymmenisen minuuttia meni turatessa. Ensi kerralla viisaampana.
Työajo tulee noin 2500 km kuukaudessa ja omaa noin 1000 km niin kyllähän se mittari äkkiä pyörähtää.
Mikäs Cosmo sulla on? Mulla 1.8 Cosmo vak.nop säädin, aut.ilmastointi Sport paketti. Valkoinen väri on muuten hyvä mutta kiven iskemiä on aika paljon ja ne näkyy. Liekkö maalipinta vähän "pehmeä" kun ei ole metallinhohto. - CosmoCruiser
Opu kirjoitti:
Joo tänään vaihdoin polttimon. Muuten simppeli homma mutta lampun kannan kääntö uriin ei meinannut onnistua. Kyllähän siinä varmaan kymmenisen minuuttia meni turatessa. Ensi kerralla viisaampana.
Työajo tulee noin 2500 km kuukaudessa ja omaa noin 1000 km niin kyllähän se mittari äkkiä pyörähtää.
Mikäs Cosmo sulla on? Mulla 1.8 Cosmo vak.nop säädin, aut.ilmastointi Sport paketti. Valkoinen väri on muuten hyvä mutta kiven iskemiä on aika paljon ja ne näkyy. Liekkö maalipinta vähän "pehmeä" kun ei ole metallinhohto.Lamppu siis vaihdettu, OK. Mulla noi työajot tosiaan kertyy toiseen matkamittariin.
Oma autoni on Astra Cosmo Wagon 1,8 Automaatti, Sport-valitsin, Vakionopeussäädin, Ajotietokone Suominäytöllä, Valaistuspaketti, Keskikyynärnoja, Virranotto tavaratilassa, 8x Alkuper Cosmon Aluvanteet, ym jotain pientä herkkua.
Tarkastelin tänään keulan maalipintaa, enkä huomannut vielä kiveniskemiä. Väri on Metallihopea (Star Silver).
Olen muuten kuullut samansuuntaisia kommentteja siitä valkoisesta väristä.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
- 1381309
Kauhavan häiriköijistä
Juttua Iltalehdessä. Pakko sanoa että noi nuoret on kyllä ihan pimeitä. Putkin peltoja jupksevat kiusaamaan kun ei tietä38859Tehdäänkö tänään toiveista totta?
Poikkea tänä illasta siinä lähellä ja annetaan silmien puhua ja sen jälkeen puhu sinä lopulta mitä ajattelet..46597Haluan sinut, kuuletko minua.
Haluan sinut. Toivon, että voisimme olla yhdessä. Mietin pystynkö täyttämään toiveesi, olemaan arvoisesi. Voisitko saad29597- 14580
Miksi Lapset kiusaa yöllä
Miksi Lapset kiusaa yöllä ihmisiä? Miksi vanhemmat antaa tämän tapahtua? Eikö ne huomaa ettei lapset ole kotona vai eivä26548Ajatteletko ollenkaan minua
Naiselle, jonka kanssa vahva tunne yhteydestä. Jota kipeästi kaipaan, mutta jota ei juuri näe. Onko siitä jo kolme vuott30536- 24521
Sama ransetti taas!
Keikkui tällä kertaa Honkavaaran tien varressa muutaman sadan metrin päässä Louhenkoskelta.. Otin rekisterin ylös ja ver17483Viimeinen lankafest
Käykää viimeisessä lanka festissä. Ensivuonna sitä ei enää ole. Rahat on loppu. Harmi .16482