hyvä motoguzziväki

kummeli

HYvät Naiset ja Herrat,kertokaapa aloittavalle Nevada kuskille,miten pesette pyöränne,käykö vaan
painepesurilla vettä putkille ja lohkoon??
Entä kaarreajo, tarviiko työntöohjausta,tuntuu me
nevän kui "fillari",siis yhtä helposti.Entä kardaanin huolto?Kasikympissä täytyy pitää kahvoista kii,ajo ei hirveen nautittavaa,pannaan
aloittelijan piikkiin osittain,stongat ilmeisesti
vaihdettu korkeampiin,visiiri on.Entä muita kull
anarvoisia vinkkejä?Siinä yhdelle illalle.Kuutioi
ta siis 750,kiittäen etukäteen

9

2015

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Huitsin Nevada

      Älä pese painepesurilla Guzzista mitään. Kiwkkamittarin vaijeri, nopeysmittarin pyöritin ja sähköt ei tykkää. Ja peittele huolella perämurikan huohotin sinne menee vettä helposti pestessä ja sateella ajaessa. Eli vaihda peräöljyt usein jos ajat paljon sateessa/lutraat varomattomasti veden kanssa pestessä.
      Kardaanissa ei muuta huoltoa kuin öljynvaihto ja akselin ja perämurikan välisen poorituksen puhdistus ja voitelu kerran vuodessa.
      Muista voidella myös nopeusmittarin pyöritin.
      Niin, ja nämä vinkit sain maahantuojalta enkä mistään essonpaarista.

      • kummeli

        taas paljon,näin sitä mennään eteenpäin pienin
        askelin tai isoin, palataan taas asiaan


    • Californiaman

      Pleksin, ohjaustangon ja asennon kanssa saa pelata aikansa, ennen kuin sopiva asetelma löytyy.Sopiva tarkoittaa sitä, että pleksi suojaa hyvin ilman, että se aiheuttaa turbulenssia ja ravistusta kypärässä. Tämä on pulma melkein kaikissa pyörissä, mutta ratkeaa varmasti kokeilemalla ja säätämällä. Ilman pleksiä ei ajaminen ole järkevää.

    • TimoStone

      >...miten pesette pyöränne...<
      Moottorin alaosan, pyörät yms. pesen painepesurilla JÄRKEÄ käyttäen. Muuten ämpäri-sieni -menetelmällä.
      Nevadassa on perämurikassa huohotin, (se täyytökortti ou see!) josta menee vettä perään, jos letkulla suoraan laskee.
      Pesun jälkeen voi kuivumista katsellessa tarkistaa pulttien ja mutterien kireyksiä, jarrupalojen pintaa yms. katsottavia paikkoja.

      >Entä kaarreajo...<
      Pyörä menee kaarteeseen ihan kuin muutkin. Ja riippuu tietenkin kurvista ja nopeudesta.

      >Entä kardaanin huolto?
      Huolto-ohjeen mukaan peräöljyn vaihto 10´000 km:n välein ja - hyvä ohje - keväin syksyin tarkistaa, ettei kardaaniputkessa ole vettä. Haitarikumien kunto...

      >Kasikympissä täytyy pitää kahvoista kii,ajo ei hirveen nautittavaa...
      No kyllä minäkin pidän ajaessa suurimman osan aikaa kahvoista kiinni...;-)

      >...stongat ilmeisesti vaihdettu korkeampiin,visiiri on...
      Ikuinen ongelma kaikille visiiripyörille. Siis visiirin takana on kivaa&mukavaa tai kamalaa&hankalaa. Asia riippuu a) visiirin koosta b) kuskin pituudesta c) viisiirin kallistuskulmasta jne. Ei oikeiastaan voi, kuin kokeilla.

      Vinkkejä:
      Varmista huolettomat km:t huoltamalla pyöräsi säännöllisesti.
      Piikkiöstä saa erinomaisia neuvoja puhe-elimitse.
      Liity Gruppoon - tapaat kaiken kokeneita ja osaavia hemmoja.
      Katson Gruppon keskustelupalsta - siellä ne neuvot on!

      - TimoStone -

      • kummeli

        Näin aloittelevana motoristina myöhäisellä iällä
        otan kiitollisuudella vastaan kaikki ohjeet ja vinkit,taidanpa liittyä gruppoon se on nin jumalattoman hieno nimikin,kiitti vinkeistä.
        Tänään yritin harjoitella kaarreajoa,kuvittele oikeaan kaartuva mutka,lieva ohjausliike vasempaa
        n ja sitten kallistamalla kurvista läpi,meni ihan tyylikkäästi, mutta lieneekö vasta/työntöohjausta ollenkaa???? Illalla trimmattiin stongaa vähän,et ranteet on alempana
        ja nostettiin visiiri pystympään,katotaan toimiiko, oli niin kova tuuli,ettei vielä pysyt sanoon paraniko


      • TimoStone
        kummeli kirjoitti:

        Näin aloittelevana motoristina myöhäisellä iällä
        otan kiitollisuudella vastaan kaikki ohjeet ja vinkit,taidanpa liittyä gruppoon se on nin jumalattoman hieno nimikin,kiitti vinkeistä.
        Tänään yritin harjoitella kaarreajoa,kuvittele oikeaan kaartuva mutka,lieva ohjausliike vasempaa
        n ja sitten kallistamalla kurvista läpi,meni ihan tyylikkäästi, mutta lieneekö vasta/työntöohjausta ollenkaa???? Illalla trimmattiin stongaa vähän,et ranteet on alempana
        ja nostettiin visiiri pystympään,katotaan toimiiko, oli niin kova tuuli,ettei vielä pysyt sanoon paraniko

        Ja ei kun porukkaan...

        http://www.finnbike.com/guzzi/index.htm

        - TimoStone -


    • Lario -mies

      Onnittelut oivasta valinnasta!
      Painepesuria en suosittele, koska ainakin omassani laturi ja sytytyselektroniikka on koneen etupuolella olevan kopan takana, ja se ei ole mitenkään kaasutiivis. Kytkimen ja kaasarien vaijereita (alkuperäisiä)kannattaa aina pitää matkassa mukana tai vaihtaa ainakin kytkinvaijeri 10.000:n välein, kytkimen rakenteesta johtuen se joutuu kovemmalle rasitukselle kuin japseissa. (vai onko Nevadassakin jo nestekäyttöinen kytkin. Guzzin akut ovat sikakalliita. Mutta ei hätää Bilteman valikoimasta löytyy pienellä sovittamisella käypäsia korvikkeita.
      Kardaani ei hoitoa tarvitse, paitsi että öljyn pitää olla laadukasta ja viskositeetin oikea.

    • Nimetön

      Kannata pestä kenenkään muun kuin anopin pyörää.
      Suurella paineella ammuttu vesi menee vääriin
      paikkoihin ja korvaa esim. laakereissa rasvan
      vedellä. Vanha sanalasku sanoo kyllä , että vesi
      vanhin voitehista , mut mopojen kanssa tulos on
      murheelinen . Pelkän lohkon pesuun vois kai
      ajatella p-pesuria , mut jos se on laanilla kun
      pesu alkaa , niin varmasti lasket sillä minne
      sattuu ja vahinkoa tulee .

      • Ykä

        olen kyllä pessyt painepesurillakin mutta moottoripyörää en ikinä.


    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Nurmossa kuoli 2 Lasta..

      Autokolarissa. Näin kertovat iltapäivälehdet juuri nyt. 22.11. Ja aina ennen Joulua näitä tulee. . .
      Seinäjoki
      97
      5248
    2. Maisa on SALAKUVATTU huumepoliisinsa kanssa!

      https://www.seiska.fi/vain-seiskassa/ensimmainen-yhteiskuva-maisa-torpan-ja-poliisikullan-lahiorakkaus-roihuaa/1525663
      Kotimaiset julkkisjuorut
      145
      3553
    3. Vanhalle ukon rähjälle

      Satutit mua niin paljon kun erottiin. Oletko todella niin itsekäs että kuvittelet että huolisin sut kaiken tapahtuneen
      Ikävä
      50
      3205
    4. Mikko Koivu yrittää pestä mustan valkoiseksi

      Ilmeisesti huomannut, että Helenan tukijoukot kasvaa kasvamistaan. Riistakamera paljasti hiljattain kylmän totuuden Mi
      Kotimaiset julkkisjuorut
      438
      2467
    5. Purra hermostui A-studiossa

      Purra huusi ja tärisi A-studiossa 21.11.-24. Ei kykene asialliseen keskusteluun.
      Perussuomalaiset
      248
      1513
    6. Ensitreffit Hai rehellisenä - Tämä intiimiyden muoto puuttui suhteesta Annan kanssa: "Meillä ei..."

      Hai ja Anna eivät jatkaneet avioliittoaan Ensitreffit-sarjassa. Olisiko mielestäsi tällä parilla ollut mahdollisuus aito
      Ensitreffit alttarilla
      12
      1281
    7. Miten meinasit

      Suhtautua minuun kun taas kohdataan?
      Ikävä
      83
      1275
    8. Mitä sanoisit

      Ihastukselle, jos näkisitte?
      Tunteet
      76
      1227
    9. Joel Harkimo seuraa Martina Aitolehden jalanjälkiä!

      Oho, aikamoinen yllätys, että Joel Jolle Harkimo on lähtenyt Iholla-ohjelmaan. Tässähän hän seuraa mm. Martina Aitolehde
      Suomalaiset julkkikset
      32
      1213
    10. Miksi pankkitunnuksilla kaikkialle

      Miksi rahaliikenteen palveluiden tunnukset vaaditaan miltei kaikkeen yleiseen asiointiin Suomessa? Kenen etu on se, että
      Maailman menoa
      136
      1125
    Aihe