Tunnen yhden 8v tytön jonka nimi on Adafiina, ja tykkään nimestä tosi paljon. Olen miettinyt, että se olisi ihana nimi tytöllemme. MUTTA, en viitsisi kuitenkaan laittaa sitä, kun tunnen Adafiinan äidin silti jotenkuten, ja pelkään että hän pahastusi. Suomessa on tietääkseni vain 2 Adafiinaa, joten
se olisi tavallaan "varastettu" nimi.
Pitäisikö minun kysyä tytön äidiltä lupaa nimen anatmiseen????
Onko Adafiina hyvä nimi?
12
534
Vastaukset
- Adan äiti
...
- olisi myös
Adalmiina
- Täti
olisi myös kirjoitti:
Adalmiina
Minäkin pidän enemmän Adalmiina -nimestä.
En tiedä, tarviiko sinun kysyä "lupa" lapsesi nimeämiseen Adafiinaksi. Saahan jokainen antaa lapselleen sen nimen, mistä itse pitää. Voithan vain ilmoittaa tälle tuttavallesi, että olet ajatellut samaa nimeä omalle tyttärellesi.
- en antaisi
tuota nimeä lapselleni jos kerran on noin harvinainen... Mutta täähän on vain mun mielipide. Itse olen aina pitänyt Linda nimestä. Ja jos nyt saan tytön, niin mielelläni Lindaksi hänet ristisin. Mutta naapurissamme (jotka ovat myös hyviä tuttujamme) asuu pikkutyttö nimeltään Linda, joten varmaan jää tämä nimi antamatta.
- adafiina
ei ole hyvä nimi. kuulostaa mukamas hienolta ja teennäiseltä ja väkisin tehdyltä. parempi ada pelkästään tain fiina pelkästään. tai Ada Fiina erikseen.
- MunGFonAdalmina
Adalmina on parempi nimi!
- bertta
Taisit kysyä ainakin kahta asiaa --
ensinnäkin että onko mahdollisten vastaajien mielestä Adafiina kiva nimi. Noh, minun mielestäni se ei ole. Makuasia. Joidenkin keskustelijoiden vaihtoehdoksi esittämä Adalmiina on mielestäni kauniimpi.
Toiseksi toit esille dilemman - tunnet jonkun jonka lapsella on jo tämä nimi, joka on niin harvinainen että saattaisi jopa olla tämän henkilön keksimä.
Ymmärrän että haluaisit olla kohtelias ja olla loukkaamatta toista. se on hieno asenne. Mutta. Eivät etunimet ole kenenkään omaisuutta, joten mikäli tämä henkilö ei pitäisi ajatuksesta että hänen tyttärellään olisi kaima se olisi hyvin itsekästä. Mitä vikaa kaimoissa on?
Mikäli haluat ottaa asian puheeksi tämän naisen kanssa niin ehdottaisin että lähtisit positiivisella asenteella, ensin kehumaan tätä nimeä ja sitten tuomaan esiin (jälleen iloisesti ja hymyillen) että koska se on mielestäsi niin nätti niin olet ajatellut sitä omalle lapsellesi. Ei mitään luvan pyytämistä vaan 'ilmoitusasia' mutta kauniisti ja kehuen jne... - 0000
Adafiina on tosi kaunis ja erikoinen nimi...laittakaa vain...=)
- Mona<3
Joo, sun kannattaa kysyä että saatko antaa sun tytölle Adafiina nimen:) Mut en mä usko et se suuttuu. :) Mut kuitenkin kannattaa kysyä:)
- rozel
On nimen varastamista, kun kuitenkin kyseessä on harvinaisempi nimi. Jos nimi olisi joku yleinen niin sitten asia olisi eri. Etteköhän kuitenkin löydä kivan nimen =)
- bertta
rozel kirjoitti:
On nimen varastamista, kun kuitenkin kyseessä on harvinaisempi nimi. Jos nimi olisi joku yleinen niin sitten asia olisi eri. Etteköhän kuitenkin löydä kivan nimen =)
olen edelleen sitä mieltä ettei nimiä voi 'varastaa' koska niitä ei voi kukaan omistaakaan. Harvinaisen sukunimen voi suojella mutta etunimet ovat aivan eri asia.
Tietysti tahdikkuus on aina paikallaan. Ehkä jos kysymyksessä on lähisukulainen tai hyvin läheinen ystävä niin voisi olla hyvä välttää 'päällekkäisyyksiä' mutta muuten en ymmärrä miksi pitäisi olla niin varovainen, että jättää nimen antamatta jos naapurustossa sattuu olemaan joku muu saman niminen.
Ja toisaalta - jos joku on keksinyt kivan nimen lapselleen hän voisi myöskin tulla imarrelluksi siitä että joku muu innostuu samasta... varsinkin jos asian puheeksitullessa se osataan esittää oikein.
- MunGFonAdalmina
Adalmina olisi mielestäni parempi
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Nasima löi Jussille luun kurkkuun
Nasima kertoi ettei Jussi sovi puhemieheksi, koska sallii rasismin. Mihin toimiin perussuomalaiset ryhtyvät? Kuka nouse4688442Razmyar on säälittävä - puhemiehellä ei ole mitään syytä ottaa kantaa tähän "silmäkohuun"
jonka toimittajat sai aikaan. Asia ei kuulu puhemiehelle millään lailla. Razmyar haluaa taas vaan huomiota. Mutta jos r1195800Miten Eerolan silmäkuvat voivat levitä muutamassa tunnissa ympäri maailmaa?
Seuraako koko maailma persujen ja erityisesti Eerolan somea reaaliajassa? Edes kansanedustajan itsemurha eduskuntatalos2544748Siviilipalvelusmies Halla-aho normalisoi rasismin perussuomalaisissa
SMP:n tuhkille perustettu puolue ei ollut ihmisiä vastaan, vaan instituutiokriittinen. "Missä EU - siellä ongelma", oli564589Suomalaisilta vaaditaan valtavasti suvaitsevaisuutta - miksi sitä ei vaadita muslimeilta
Suomalaisilta vaaditaan kaikkea, pitää olla suvaitsevainen ja hyväksyä vieraiden tavat, rasisti ei saa olla jne. Miksi s624099Juuri Suomen valtamedian toimittajat teki "silmävääntelystä" sen kohun
ja ilmeisesti ottivat yhteyttä myös ulkomaisiin medioihin, että katsokaas tätä. Mutta Japanin medioissa on asiaan suhta1603920SDP:n kansanedustaja Marko Asell: Suomen myönnettävä maahanmuuton ongelmat
Hänen mielestään Suomen pitää pyrkiä rajoittamaan jyrkästi turvapaikanhakijoiden pääsyä maahan ja hän arvioi, että maaha1673722- 901688
- 931192
- 42847