Sängynpääty verhotangosta ja tyynyistä

Tinsi

Muistelisin jossain sisustusohjelmassa tai -lehdessä nähneeni sängynpäädyn, joka oli tehty kiinnittämällä seinään verhotanko ja ripustamalla siihen tyynyjä lenkeillä.
Haluaisin tehdä tällaisen päädyn, mutta en löydä mistään kuvia malliksi:(
Onko kellään kokemusta tällaisesta sängynpäätyviritelmästä, että toimiiko se käytännössä, vai ratkeavatko tyynyt heti irti tms? Ja onko jotain erityistä, mitä pitäisi ottaa huomioon päätyä tehdessä?
Kuvat olis myös tosi kivoja, jos jollain tuollainen sängynpääty on:)

17

14423

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • sängynpäädyksi

Helpoin ratkaisu sängynpäädyksi on sopivankokoinen vaahtomuovi, jonka päällystät haluamallasi kankaalla. Tuon koko vaahtomuovipatjan laitat sängynpäätyyn eli sängyn taakse lattialle. Pysyy siinä hyvin (ei tietysti liian korkeana) ja on ihanan pehmeä nojata. Tämä systeemi ei tarvitse edes minkäänlaista kiinnitystä - sänky pitää sen paikallaan. Itse keksin tämän kun koetin etsiä säilytyspaikkaa varapatjalle ja laitoin sen poikittain parisängyn taakse.

• Tinsi

Haluaisin kuitenkin nimenomaan tuon verhotankosysteemin, mikäli se vaan toimii käytännössäkin..

• samantyylinen

Hei!

Minulla on sängynpääty, joka on tehty seinään kiinnitetystä verhotangosta. Tosin minulla siinä ei ole tyynyjä vaan ihan tavallinen kangas, johon on ommeltu ripustuslenkit. Tosin kankaan sisälle on laitettu vanua tai jotain muuta sellaista, että kangas olisi tukevampi ja vahvempi.

On ainakin todella kaunis ja toimiva.

• Tinsi

Onko sängynpäätysi ihan tukeva j pysyykö kangas hyvin paikoillaan vai meneekö helposti myttyyn? Itse haluaisin laittaa tyynyt sen takia, että niihin voisi nojata tv:tä katsellessa, mutta mietityttää, että kestääkö verhotanko tarpeeksi painoa?

• edelliseen
        Tinsi kirjoitti:

Onko sängynpäätysi ihan tukeva j pysyykö kangas hyvin paikoillaan vai meneekö helposti myttyyn? Itse haluaisin laittaa tyynyt sen takia, että niihin voisi nojata tv:tä katsellessa, mutta mietityttää, että kestääkö verhotanko tarpeeksi painoa?

Kangas ei mene myttyyn eikä rypistele, koska siellä on sisällä sitä vanua. Vanu tekee siitä sen verran tukevan, että pitää sen kankaan yhtenäisenä.
        Kyllä varmasti tyynyt kestävät, jos valitset tukevan tangon ja kiinnität sen seinään hyvin.
        Ja jos ei kestä, otat tyynyt sitten vaan pois ja kehittelet jotain muuta!

• mielenkiintoista...

Mullakin heräsin mielenkiinto tähän ja olisin kysynyt, että roikkuuko tyynyt aivan vapaasti sängyn päällä, vai ovatko ne jotenkin kiinnitetty sänkyyn. Itselläni on runkopatja, joka näyttää melko tylsälle, joten tekisin mielelläni jonkun piristävän muutoksen makkarille.

• Tinsi

Vapaasti roikkuu sängyn päällä, ei ole mitenkään kiinnitetty sänkyyn. Tyynyt on vaan verhotangossa lenkeillä kiinni. Ainakin niin muistaakseni:) Eikö kellään olisi kokemusta tai kuvia tällaisesta viritelmästä?

• Tinsi
    • roosamarika

Muistan myös nähneeni jossain kuvia mutta en muista että missä. Mutta.... tarvitset vahvan puutangon ja kunnon verhotangon kiinnikkeet. Tangon saat esim. puutavaraa myyvästä (Puukeskus tms.) liikkeestä, pidikkeet voit sitten ostaa muualta (kodin1 esim.) Tangon voit esim. petsata/vahata sopivanväriseksi. Samoin jos ostat puuvalmiit kiinnikkeet, nekin voit vahata sopivan väriseksi. Sitten voit ostaa joko valmiita sisustustyynyjä 3 kpl, koko noin 60x60, joihin sitten ompelet sopivasta kankaasta päälliset. Vaihtoehtoisesti voit valmistaa tyynyt itse esim. vanhoista tyynyistä. päällisten yläosaan teet 3-5 lenkkiä (kiinnität lujasti) ja pujotat vain sitten tyynyt tankoon.. Olen itse ajatellut tehdä saman mutta en ole vielä ehtinyt. Halpa, helppo ja näyttävä pääty tulee. Tuskin repeävät, kun tekee kunnon saumoilla. Ja värinkin saa sitten sopivaksi muuhun huoneen sisustukseen sopivaksi.

• -..-..

Muistelisin että Innossa oli jotain tällaista...olisikohan sohvan kaveriks laitettu ne tyynyt, mut sama idea.

• Tinsi

• Tinsi

• roosamarika
        Tinsi kirjoitti:

Kiitos paljon ohjeista!
        Mitä luulet, voisiko tankona käyttää ihan tavallista metallista verhotankoa? esim tällaista:

https://www.ellos.fi/DetailPages/DetailPage.aspx?categoryId=386&productId=109595&ST=&SearchBackLink=

Vai onko nuo liian heppoisia? Tai kyllähän rautakaupasta saisi jotain tukevampaakin metallitankoa, mutta siihen ei sitten saa noita hienoja päätynuppeja..

En ehkä laittaisi ihan noin ohuita.... Vasta kävin eräässä kangaskaupassa ja siellä oli sellaisia hienoja paksuja hienoine nuppeineen... Mikähän se oli sen sarjan nimi..?? Mutta saa noita paksumpiakin. Laittaisin ehkä sinuna sellaiset. Riippuu tietenkin kuinka paljon aiot/aiotte nojailla niihin tyynyihin. Mutta työn iloa tekemiseen!!!!

• syntsy

Minä rakensin itselleni parisängyn päähän sellaisen,siis seinään kiinnitin.Ostin ikeasta verhotangon ja päähän nätit nupit ja myöskin sattumalta löysin ikeasta valmiit lenkillä varustetut tyynyt,valkoiset(en muista oliko muita värejä).Nämä tyynyt oli tarkoitettu esim.korkeareunaisiin metallisänkyihin noja tyynyksi,eli niil lenkeillä voi laittaa roikkuun,ettei makaa patjan päällä.Ne tyynyt on sellaiset aika littanat et jonku verran sitä sisustaa vaan eli sopivat senki vuoksi hyvin seinälle.Meillä kyprokki seinät eli tanko kannattaa ropata hyvin seinään.Se tanko ei todellakaan kestä roikkumista.Mulla 5 lasta ja seinässä on pysynyt vaikka välillä karkaavatki parisängylle hyppimään.Itse ompelemalla tyynyt saat just sellaiset kuin haluat.Ei muuta ku värkkäämään.Se on nätti juttu,vieraatki ihastelee.Tsemppiä!

• Tinsi

Vau:) kuulostaa tosi hienolta! Kiva kun vihdoin löytyi joku jolla on tommonen viritelmä. Olisko sulla yhtään valokuvaa tosta?
        Se on muistaakseni kiviseinä, mihin toi tulis. En oo ihan varma, kun ollaan muuttamassa ja tekisin ton päädyn sinne uuteen asuntoon. Jos sen laittais kiviseinään ja löytäis vähän vahvemman tangon, niin ehkäpä se kestäis nojaamista.

• syntsy
        Tinsi kirjoitti:

Vau:) kuulostaa tosi hienolta! Kiva kun vihdoin löytyi joku jolla on tommonen viritelmä. Olisko sulla yhtään valokuvaa tosta?
        Se on muistaakseni kiviseinä, mihin toi tulis. En oo ihan varma, kun ollaan muuttamassa ja tekisin ton päädyn sinne uuteen asuntoon. Jos sen laittais kiviseinään ja löytäis vähän vahvemman tangon, niin ehkäpä se kestäis nojaamista.

Juu kiviseinään se onnistuu kyllä hienosti ja laitat himppu vahvemman tangon vaan.Mieluusti antaisin kuvia tosta mut en omista digikameraa eli mitempä mää muuten voisin.En ole kovin näit nörtti-ihmisiä....Mut palaan palstalle jos saisin vaikka jotenkii tän kuvan toimitettua.

• SYNTSY

En siis suosittele tota mun systeemiä ikean verhotangolla jos aiot nojailla siihen.Minulla se on todellakin vain koristeena ei nojailua varten.Mut jos keksit siihen niin vahvan tangon et nojailla kärsii.

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Ei se mene ohi ajan kanssa

Näin se vaan on.
      Ikävä
      130
      2255
    2. Ajattelen sinua nyt

Ajattelen sinua hyvin todennäköisesti myös huomenna. Sitten voi mennä viikko, että ajattelen sinua vain iltaisin ja aamu
      Ikävä
      26
      1968
    3. Vaistoan ettei sulla kaikki hyvin

Odotatko että se loppuu kokonaan ja avaat vasta linjan. Niin monen asian pitäisi muuttua että menisi loppu elämä kivasti
      Ikävä
      12
      1509
    4. Yritys Kannus

Mää vaan ihmettelen, julkijuopottelua. Eikö tosiaan oo parempaa hommaa, koittas saada oikeasti jotain aikaiseksi. Hävett
      Kannus
      12
      1347
    5. Olen huolissani

Että joku päivä ihastut/rakastut siskooni. Ja itseasiassa haluaisin, ettei hän olisi mitenkään sinun tyyppiäsi ja pitäis
      Ikävä
      70
      1231
    6. Oletko täällä mies?

Mitä mietit? ❤️ varmistan vielä, että onhan kaikki ok meidän välillä?
      Ikävä
      95
      1066
    7. Mies kadonnut

Kukas siellä kolarissa on kadonnut
      Kolari
      17
      987
    8. Eikö ole jo ihan sama luovuttaa

Meidän suhde ei ikinä toimisi.
      Ikävä
      88
      913
    9. Kuin sonnilauma

Taas on Virkatiellä kova meteli keskellä päivää. Ei siinä kyllä toisia asukkaita yhtään ajatella. Tullaan yhden asuntoon
      Kuhmo
      17
      800
    10. Syrjintäskandaali Lieksan kaupungin johdossa

Ylen valpas toimittaja kirjoittaa: Lieksan kaupunki kieltäytyi hyväksymästä Vihreiden venäläistaustaista ehdokasta Lieks
      Lieksa
      115
      752
    Aihe