Kävisikö Biolanin "Kivi" komposti puutarha sekä talousjätteen kompostointiin? Esitteiden mukaan kyllä, mutta kiinnostaisi käyttökokemukset. Jätteksi tulisi pääasiassa varmaan haravoitua lehteä ja vihannesten sekä hedelmien kuoria.
Tuo olisi hieman lämpöeristetty, joten palaminen taitaisi olla hieman tehokkaampaa?
Sitten varmaan pönttö jälkikompostoitumiseen? Eli onko haaskuuta ostaa toista samanlaista pönttöä siihen tarkoitukseen. Hintaa on kuitenkin yli 200€.
Toinen vaihtoehto olisi tietenkin tuo kunnon lämpökompostori ja siihen viereen joku muu koppa jälkikompostoitumista varten?
Kävisikö Biolan "Kivi"
3
4660
Vastaukset
- timo
minä en laittaisi sekakompostiksi kiveä , vaan hankkisin lämpökompostrin talousjättelle, tosin sinne voi laittaa myös puutarha jätettä sekaan ja jos haluat jälkikompostoida kivessä niin siintä vaan mutta itse jälkikompostoin avoaumassa
- Jabba the Hut
Onko jollain ihan omakohtaisia kokemuksia "kivestä"? Onko tuo paljoa parempi kompostoimaan kuin ihan tavallina 60€ komposti?
Jätteeni olisi pääasiassa puutarhajätettä, mutta jonkin verran keittiöstä tuota tavaraa voisi myöskin kantaa parantamaan tuota kompostia.
Pelkään tuon lämpökompostorin olevan liian "hieno" tarpeisiini.- timo
lämpökomposteja on monen hintaisia ja mallisisa, ja kyllä "kiveä" voi käyttää jälkikompostointiin. suosin itse lämpökompostia talous/puutarhan jätteille, koska ne ovat suunniteltu tuottamaan multaa pitkälle talveen joskus koko talven. kun taas kivikomposti on ohutseinäinen ja jäätyy heti pakkasilla. ja voithan tehdä kompostin myös vanhasta pakastimesta jos hinnat tuntuu korkeilta
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Ensitreffit Jenni laukoo viinilasin ääressä suorat sanat Jyrkin aikeista: "Mä sanoin, että älä"
Voi ei… Mitä luulet: kestääkö Jennin ja Jyrkin avioliitto vai päättyykö eroon? Lue lisää: https://www.suomi24.fi/viihde212586- 1482244
Ymmärrän paremmin kuin koskaan
Roikut kädessäni ja vedät puoleesi. Näen kuitenkin tämän kaiken lävitse ja kaikkien takia minun on tehtävä tämä. Päästän292222Hullu liikenteessä?
Mikä hullu pyörii kylillä jos jahti päällä? Näitä tosin kyllä riittää tällä kylällä.522129Niina Lahtinen uudessa elämäntilanteessa - Kotiolot ovat muuttuneet merkittävästi: "Nyt on...!"
Niina, tanssejasi on riemukasta seurata, iso kiitos! Lue Niinan haastattelu: https://www.suomi24.fi/viihde/niina-lahti211722Kun Venäjä on tasannut tilit Ukrainan kanssa, onko Suomi seuraava?
Mitä mieltä olette, onko Suomi seuraava, jonka kanssa Venäjä tasaa tilit? Ja voisiko sitä mitenkään estää? Esimerkiks3871613Ano Turtiainen saa syytteet kansankiihoituksesta
Syytteitä on kolme ja niissä on kyse kirjoituksista, jotka hän on kansanedustaja-aikanaan julkaissut Twitter-tilillään961546- 2881436
Varokaa! Lunta voi sataa kohta!
Vakava säävaroitus Lumisadevaroitus Satakunta, Uusimaa, Etelä-Karjala, Keski-Suomi, Etelä-Savo, Etelä-Pohjanmaa, Pohjanm131389- 1321379