Yhdysvaltain kuljetuskulttuuri kiehtoo mutta siitä on vaikea saada oikeaa tietoa.
Olisiko sinulla tietoa?
1) Myydäänkö Yhdysvalloissa eurooppalaisia kuorma-autoja? Entäpä Kanadassa tai Meksikossa? Sen tiedän, että Mercedes-Benz Sprinter (Freightliner) ja DAF LF (Kenworth) ovat saatavilla sikäläisilläkin markkinoilla, mutta käyvätkö ne kaupaksi?
2) Minulla on sellainen käsitys, että jenkkirekkakuski ajaa vain runkolinjoja. Oletteko nähneet amerikkalaisessa yhdistelmässä mitään lastausvälineitä (takalaitanostimia, `moffetteja´, kappaletavaranostureita tai edes nosturia tukkiautossa)? Tunnetaanko siellä jalkalavoja tai muita vaihtokuormatiloja? Kasetoiko amerikkalainen sorakuski?
AMERIKKA
14
5232
Vastaukset
- nauta
En ainakaan mitä itse kävin Amerikoissa nähnyt
yhtään kasettivehkeitä.
Nauratti lähinnä ne sora/maa-ajo lavat.Olivat
lähinnä tämmöisen asvalttikuupan näköisiä pyöreäpohjaisia lavoja ja kuormaa niissä oli tuskin
nimeksikään.Puolikkaana ainakin muistan niitä nähneeni ja nuppina,yhdistelmänä ei ainakaan
oo mieleen jäänyt.- kullervo
Ite en ole raskaita eurooppalaisia kuorma-autoja taalla nahny. Tosin Freightlineria saa myos mersun moottorilla jos haluaa. Jotain volvon jakoautoja oon nahny, taitavat olla MACKin nimella talla. Myos Mersun Sprinteria nakyy, Nimi on kuitenkin Dodge Sprinter. Ja koukkulava vehkeita on liikenteessa. Seka kasetointi on myos jenkkirahtarille tuttua puuhaa. Mita tulee noihin runkolinjoihin, niin sellastakin paasee tekemaan jos haluaa, eli ajelee vaikka terminaalien valia ja vaihtaa vain karria. Mutta itella ei tosiaankaan ole mitaan runkolinjaa, yleensa 1-4 purkupaikkaa, suoraan asiakkaalle, ja joka kuormassa eri purkupaikat. Paasaantona oon huomannu etta mita enemman kuski joutuu sen kuorman kans myllaamaan, sitomiset, lemppaukset yms, sen parempaa palkkaa saa nauttia. Ja noista takalaita nostimista sen verran , etta niitakin nakee joka paiva.
- kasettirensseleitä..
kullervo kirjoitti:
Ite en ole raskaita eurooppalaisia kuorma-autoja taalla nahny. Tosin Freightlineria saa myos mersun moottorilla jos haluaa. Jotain volvon jakoautoja oon nahny, taitavat olla MACKin nimella talla. Myos Mersun Sprinteria nakyy, Nimi on kuitenkin Dodge Sprinter. Ja koukkulava vehkeita on liikenteessa. Seka kasetointi on myos jenkkirahtarille tuttua puuhaa. Mita tulee noihin runkolinjoihin, niin sellastakin paasee tekemaan jos haluaa, eli ajelee vaikka terminaalien valia ja vaihtaa vain karria. Mutta itella ei tosiaankaan ole mitaan runkolinjaa, yleensa 1-4 purkupaikkaa, suoraan asiakkaalle, ja joka kuormassa eri purkupaikat. Paasaantona oon huomannu etta mita enemman kuski joutuu sen kuorman kans myllaamaan, sitomiset, lemppaukset yms, sen parempaa palkkaa saa nauttia. Ja noista takalaita nostimista sen verran , etta niitakin nakee joka paiva.
on jenkeissä,samoin edestä purkavia betoni-autoja,ym.Ja aika paljon on erillisiä esim nosturi-autoja,mitkä ei kuljeta tavaraa.
Ja eurooppalaisia autojakin myydään.Volvoa
on,jopa vanhaa N10,FE7 volvoakin näkee.New yorkissa näin 112/113 sarjan scaniaa,tuotu
varmaan Brasiliasta.Jakorellut on/oli Mackin
nimellä.Ja näkeepä uusvanhaa rönttä/pullanokka
mersuakin jakohommissa,sekin brassi tehtaan tuotantoa.Jacksonvillen sataman lähellä
törmäsin vanhaa F 86 volvoon.Joku puu firman ajossa.
Koukkulaite aika metka,mutta toimii.Samoin
merkille pantava jako/puoliperäkoppien takarulla-
ovet.Näppäräkeksintö,suotuisassa ilmastossa.
Helpottaa kuskin työtä. - jenkkien
kasettirensseleitä.. kirjoitti:
on jenkeissä,samoin edestä purkavia betoni-autoja,ym.Ja aika paljon on erillisiä esim nosturi-autoja,mitkä ei kuljeta tavaraa.
Ja eurooppalaisia autojakin myydään.Volvoa
on,jopa vanhaa N10,FE7 volvoakin näkee.New yorkissa näin 112/113 sarjan scaniaa,tuotu
varmaan Brasiliasta.Jakorellut on/oli Mackin
nimellä.Ja näkeepä uusvanhaa rönttä/pullanokka
mersuakin jakohommissa,sekin brassi tehtaan tuotantoa.Jacksonvillen sataman lähellä
törmäsin vanhaa F 86 volvoon.Joku puu firman ajossa.
Koukkulaite aika metka,mutta toimii.Samoin
merkille pantava jako/puoliperäkoppien takarulla-
ovet.Näppäräkeksintö,suotuisassa ilmastossa.
Helpottaa kuskin työtä.kasettivehkeitä!
- Nimetön
jenkkien kirjoitti:
kasettivehkeitä!
...on, tässä linkissä kasetti-yhdistelmä kahdella kärryllä, hiukan on pitkät vetoaisat!
http://www.hankstruckpictures.com/forum01/index.php?topic=2445.0
Täällä yksi kasettivehje 5-akselisella kärryllä ja autolla:
http://www.hankstruckpictures.com/forum01/index.php?topic=2487.0
Tässä vielä pari:
http://www.hankstruckpictures.com/wb_album_pb.htm
Toivottavasti näkyy! - soraa
kullervo kirjoitti:
Ite en ole raskaita eurooppalaisia kuorma-autoja taalla nahny. Tosin Freightlineria saa myos mersun moottorilla jos haluaa. Jotain volvon jakoautoja oon nahny, taitavat olla MACKin nimella talla. Myos Mersun Sprinteria nakyy, Nimi on kuitenkin Dodge Sprinter. Ja koukkulava vehkeita on liikenteessa. Seka kasetointi on myos jenkkirahtarille tuttua puuhaa. Mita tulee noihin runkolinjoihin, niin sellastakin paasee tekemaan jos haluaa, eli ajelee vaikka terminaalien valia ja vaihtaa vain karria. Mutta itella ei tosiaankaan ole mitaan runkolinjaa, yleensa 1-4 purkupaikkaa, suoraan asiakkaalle, ja joka kuormassa eri purkupaikat. Paasaantona oon huomannu etta mita enemman kuski joutuu sen kuorman kans myllaamaan, sitomiset, lemppaukset yms, sen parempaa palkkaa saa nauttia. Ja noista takalaita nostimista sen verran , etta niitakin nakee joka paiva.
ja sepeliä vois ajaa:http://www.truckertotrucker.com/listings/9491.cfm
- Nimetön
soraa kirjoitti:
ja sepeliä vois ajaa:http://www.truckertotrucker.com/listings/9491.cfm
..tuolla kelpaisi ajaa, onkos hytti sama kuin FM/FH-sarjassa, ainakin joissain Jenkki-Volvoissa on samanlainen kojelauta kuin Euro-malleissakin, eli ei pitäisi olla ergonomiassa valittamista.
- soranajossa
nehän on jenkeistä alkujaan lähtöisin,siellä ne sen kasetti systeemin on keksineet jo 50-luvulla.
- vs. EUROOPPA
Kiitos vastauksista. On hyvä tuulettaa amerikkalaisista leffoista peräisin olevia mielikuvia. Kertokaa lisää omakohtaisia havaintojanne.
Luulisi tuollaisen FM-Volvon olevan kovakin sana suurkaupunkien liepeillä jakoajossa, jäteautona ja rakennustyömailla...- on paha
Erehdys jota ei olisi koskaan pitänyt edes keksiä järkyttävä peli
- jälkeen
on paha kirjoitti:
Erehdys jota ei olisi koskaan pitänyt edes keksiä järkyttävä peli
toiseksi paras keksintö.Tuo FM volvo!!
- suuria eroja
jälkeen kirjoitti:
toiseksi paras keksintö.Tuo FM volvo!!
olla fh:hon verrattuna kuin pelkkä matalampi hytti
- tiukkenevat
Tämän vuoden lopussa tiukkenevat päästövaatimukset Yhdysvalloissa entisestään.
Silti yksikään valmistaja ei edes haaveile tuovansa markkinoille mitään ureavirityksiä! - kuormatilaa
Hankstruckpictures on tulvillaan kuvia, joissa hytin takana oleva tila on käytetty kuormatilana.
Tässä vain yksi esimerkki
http://www.hankstruckpictures.com/pix/trucks/bc_trucks/kamloops/truck_stop/manitoulin_frtlnr2.jpg
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Häiriköinti
Sinä joka rälläsit viime yönä aamuun klo. 00 :04 koulun pihassa ja pitkin kyliä. Rekkari ylhäällä. Terv. Kerrostalon as873513Askanmäessä Huippu esitys
Kävimme Ystävien kanssa Askanmäen kesäteatterissa. Kaikki tykättiin esityksestä aivan valtavasti. En varmaan koko vuonna253083- 543012
- 592833
Kerro jotakin hauskaa. :)
Kirjoita jotakin mukavaa vaikka kaivatustasi. :) Ei törkytekstejä kiitos. :)542687Mä sanon tän suoraan.
Se on sun käytös mikä ajaa pois. Et välitä muitten tunteista kun omistasi.582638On olemassa tiettyjä sääntöjä!
Ja jos aiot pärjätä mun kanssa niin teet vain niinkuin mä sanon. Mieheltä Naiselle562404Pohdinttavaksi
No siis, saiko yrityksen toimitusjohtaja potkut vaiko älysi ihan itse jättää nimellisen tittelin ettei maine enää enempä802271- 692128
- 452122