onneksi

entinen työntekijä....

Eli tässä tapauksessa onnekas ex-työntekijä olen minä. Olin töissä eräässä yksityisessä hoitokodissa ja siellä oppi kyllä säästämään yms.
Vanhukset herätettiin aamupalalle 8-9 aikoihin, n.10 autettavaa, loput 8 aika omatoimista ja 2 aamuvuorolaista, jotka sitten riisuivat, pissattivat, pukivat, syöttivät, eipä siinä juurikaan aikaa ollut ylimääräisiin juttuihin vanhuksen kohdalla.Aamupala,(joka oli muuten joka aamu sama,se ainainen keittäjän tekemä oma vaalea leipä ja juusto päällä, puuro, kahvi ja vedellä laimennettu mehu)Ruoka oli saatava äkkiä syödyksi ja mehu juoduksi, jotta kerkee sitten suihkuttamaan jonkun..Vanhukset siellä eivät saaneet läheskään sellaista kohtelua joka heille kuuluisi. Ravintokaan ei mielestäni ollut riittävä...Pakastekasvikset kuuluivat useimmiten lounasruokaan, mutta mms.hedelmät, makkarat puuttuivat.Lounas oli 12 aikoihin, kahvitus 15, päivällinen/iltapala(useimmiten joku sosekeitto valmisjauheesta) 18aikoihin ja sit pikkuhiljaa asukkaat nukkumaan...Lääninhallitus on ollut palvalutaloon yhteydessä tuossa vuosi sitten(eräs opiskelija oli tehnyt ilmoituksen....?) Jotain pitäisi tehdä, mutta mitä? Opiskelijat ja työharjoittelijat samassa vuorossa...Enempää en jaksa kirjoittaa, mutta olkaa oikeasti varovaisia minne omaisenne viette, johtajat ja työntekijät osaavat kyllä piilottaa epämääräiset juttunsa, kun käytte esim. tutustumassa palveutaloon ym....

8

733

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • tevoni

      Itse en ole yksityisellä töissä vaan kaupungin mutta meillä on siinä 9potilasta per henkilö jotka autetaan, eli ei siinä niin paljon paremmin.

      Mutta ei muuta kun kirjoittamaan nimet Tarja Tallqvistin vetoomukseen taas, nyt tarttis vähän enemmän nimiä kun tuo 100 000!

    • Pihla-67

      Olen tässä virkavapaalla, ja työssä privaattipuolella, sekä leikkauspotilaiden hoidossa, että 40:n muun enemmän tai vähemmän dementoituneen asukkaan/kuntoutujan seassa yötyössä, yksin.

      Välillä tulee kylmät väreet, kun on kiinni potilashoidossa, ja joku lähtee "litomaan". En ikinä olisi uskonut, miten hankalaa tää voi olla...
      Kyllä akuuttihoito eroaa tästä työstä kuin yö päivästä.
      On saanut hippasta pihoja pitkin, ja hälytellä poliisejakin etsintään.
      Mutta vielä kaikki suht hyvin...

      • sdfadsfadsfjs

        Juu klo 18 nukkumaan , unilääkkeiden voimalla toki, eihän kukaan normaali ihminen pysty 16 tunnin yöuniin, vähiten vanhus, jonka unentarve on muutenkin lyhentynyt. Älkää jumalauta olko toimittamassa niitä vanhuksianne sinne laitokseen. Ja mitä enemmän Kokoomusta tyhmät äänestätte, sitä huonommiksi olot KUNNALLISISSA hoitolaitoksissa käyvät. Koska tajuatte, että Kokoomus ajaa VAIN rikkaiden asiaa ja haluaa purkaa hyvinvointiyhteiskunnan. Edustajat pitäis itse laittaa laitokseen esim. kuukaudeksi vuoteen omaksi.


      • tosissasi?
        sdfadsfadsfjs kirjoitti:

        Juu klo 18 nukkumaan , unilääkkeiden voimalla toki, eihän kukaan normaali ihminen pysty 16 tunnin yöuniin, vähiten vanhus, jonka unentarve on muutenkin lyhentynyt. Älkää jumalauta olko toimittamassa niitä vanhuksianne sinne laitokseen. Ja mitä enemmän Kokoomusta tyhmät äänestätte, sitä huonommiksi olot KUNNALLISISSA hoitolaitoksissa käyvät. Koska tajuatte, että Kokoomus ajaa VAIN rikkaiden asiaa ja haluaa purkaa hyvinvointiyhteiskunnan. Edustajat pitäis itse laittaa laitokseen esim. kuukaudeksi vuoteen omaksi.

        Tässähän vasta fiksusti ajatteleva " taas aikuinen omainen?"


      • vanhuksesi
        sdfadsfadsfjs kirjoitti:

        Juu klo 18 nukkumaan , unilääkkeiden voimalla toki, eihän kukaan normaali ihminen pysty 16 tunnin yöuniin, vähiten vanhus, jonka unentarve on muutenkin lyhentynyt. Älkää jumalauta olko toimittamassa niitä vanhuksianne sinne laitokseen. Ja mitä enemmän Kokoomusta tyhmät äänestätte, sitä huonommiksi olot KUNNALLISISSA hoitolaitoksissa käyvät. Koska tajuatte, että Kokoomus ajaa VAIN rikkaiden asiaa ja haluaa purkaa hyvinvointiyhteiskunnan. Edustajat pitäis itse laittaa laitokseen esim. kuukaudeksi vuoteen omaksi.

        Olisko parasta, että hoidat itse vanhuksesi ja äänestät demareita jatkossakin.... Taatusti pysyy asiat ennallaan ja hoitajien palkat pieninä! ETTÄ SILLEEEN!!!


      • vanhukset on sijoitettava
        sdfadsfadsfjs kirjoitti:

        Juu klo 18 nukkumaan , unilääkkeiden voimalla toki, eihän kukaan normaali ihminen pysty 16 tunnin yöuniin, vähiten vanhus, jonka unentarve on muutenkin lyhentynyt. Älkää jumalauta olko toimittamassa niitä vanhuksianne sinne laitokseen. Ja mitä enemmän Kokoomusta tyhmät äänestätte, sitä huonommiksi olot KUNNALLISISSA hoitolaitoksissa käyvät. Koska tajuatte, että Kokoomus ajaa VAIN rikkaiden asiaa ja haluaa purkaa hyvinvointiyhteiskunnan. Edustajat pitäis itse laittaa laitokseen esim. kuukaudeksi vuoteen omaksi.

        Minne sitten jos ei laitokseen.
        En puutu nyt epäkohtiin mutta ymmärrän sen jos joku ei jaksa hoitaa vanhustaan kotona.
        Olen hoitanut miestäni kahdeksan vuotta, tiedän mitä tämä on, joten en pysty jyrkkiin kannanottoihin.
        Jos on köyhä joutuu minne sattuu pääsemään.
        Rikkailla on enemmän vaihtoehtoja.
        Mutta eikö se vähän noin ole aina ollut?
        Hoitajia pitäisi olla enemmän laitoksissa, mutta ketähän äänestämällä niitä saataisiin, Demarit on oleet vallassa mutta ei tilanne ole ainakaan parantunut vaikka toisin voisi luulla.


      • vanhuksesi
        vanhukset on sijoitettava kirjoitti:

        Minne sitten jos ei laitokseen.
        En puutu nyt epäkohtiin mutta ymmärrän sen jos joku ei jaksa hoitaa vanhustaan kotona.
        Olen hoitanut miestäni kahdeksan vuotta, tiedän mitä tämä on, joten en pysty jyrkkiin kannanottoihin.
        Jos on köyhä joutuu minne sattuu pääsemään.
        Rikkailla on enemmän vaihtoehtoja.
        Mutta eikö se vähän noin ole aina ollut?
        Hoitajia pitäisi olla enemmän laitoksissa, mutta ketähän äänestämällä niitä saataisiin, Demarit on oleet vallassa mutta ei tilanne ole ainakaan parantunut vaikka toisin voisi luulla.

        Onhan se selvää, ettei kukaan jaksa hoitaa kestorajojensa yli ketään kotona. Yleisesti ottaen kaikki sen ymmärtävät, paitsi muutamat, jotka haluavat "kirkkaaman kruunun"... Tämä eo todellakaan olut sinulle!
        Kenenkään ei tarvitse tehdä enempää kun jaksa ja jokaisella on oikeus omaan elämään, minkä liian moni, joka puolisoaan hoitaa unohtaa! Ottakaaa rakkaat omaiset aikaa itsellenne ja antakaa puolisonne toistenkin hoidettavaksi! Kukaan ei teitä siitä syyllistä!.. Nauttikaa elämästänne, kun siihen vielää kykenette!
        Mitään väliä ei sillä ole ketä äänestät.... yleinen mieliala päättää... siis arvostetaanko vanhustenhuoltoa. on avain kysymys! Mikään puolue ei vaikuta erikseen asiaan!!! VALITETTAVASTI!


      • vastuu kuin
        vanhuksesi kirjoitti:

        Onhan se selvää, ettei kukaan jaksa hoitaa kestorajojensa yli ketään kotona. Yleisesti ottaen kaikki sen ymmärtävät, paitsi muutamat, jotka haluavat "kirkkaaman kruunun"... Tämä eo todellakaan olut sinulle!
        Kenenkään ei tarvitse tehdä enempää kun jaksa ja jokaisella on oikeus omaan elämään, minkä liian moni, joka puolisoaan hoitaa unohtaa! Ottakaaa rakkaat omaiset aikaa itsellenne ja antakaa puolisonne toistenkin hoidettavaksi! Kukaan ei teitä siitä syyllistä!.. Nauttikaa elämästänne, kun siihen vielää kykenette!
        Mitään väliä ei sillä ole ketä äänestät.... yleinen mieliala päättää... siis arvostetaanko vanhustenhuoltoa. on avain kysymys! Mikään puolue ei vaikuta erikseen asiaan!!! VALITETTAVASTI!

        aikoinaan omilla vanhemmillasilloin kun minä olin pienia,katsoa että vanhemmilla on siedettävät olosuhteet olkoonkin että ovat dementoituneita, hankalia, pissaavat sänkyyn ja housuihin. Minä en ainakaan voinut katsoa kuinka isääni kohdeltiin kehnosti laitoshoidossa ja otin hänet kotihoitoon. Saipa ainakin olla omassa tutussa kodissaan. En saanut omaishoitotukea (tämä oli 90-luvulla) joten oli pakko kirjautua työttömäksi. Työtön oli vähän väärä nimitys kylläkin. Mutta en ole päivääkään katunut päätöstä, en voisi katsoa itseäni peiliin jos olisin sairaalaan jättänyt.


    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. 130
      3554
    2. Katso: Ohhoh! Miina Äkkijyrkkä sai käskyn lähteä pois Farmi-kuvauksista -Kommentoi asiaa: "En ole.."

      Tämä oli shokkiyllätys. Oliko tässä kyse tosiaan siitä, että Äkkijyrkkä sanoi asioita suoraan vai mistä.... Tsemppiä, Mi
      Tv-sarjat
      94
      3269
    3. Voi kun mies rapsuttaisit mua sieltä

      Saisit myös sormiisi ihanan tuoksukasta rakkauden mahlaa.👄
      Ikävä
      17
      2408
    4. Kyllä poisto toimii

      Esitin illan suussa kysymyksen, joka koska palstalla riehuvaa häirikköä ja tiedustelin, eikö sitä saa julistettua pannaa
      80 plus
      28
      1841
    5. "Joka miekkaan tarttuu, se siihen hukkuu"..

      "Joka miekkaan tarttuu, se siihen hukkuu".. Näin puhui jo aikoinaan Jeesus, kun yksi hänen opetuslapsistaan löi miekalla
      Yhteiskunta
      22
      1698
    6. Haluan jutella kanssasi Nainen

      Olisiko jo aika tavata ja avata tunteemme...On niin paljon asioita joihin molemmat ehkä haluaisimme saada vastaukset...O
      Ikävä
      15
      1569
    7. Poliisiauto Omasp:n edessä parkissa

      Poliisiauto oli parkissa monta tuntia Seinäjoen konttorin edessä tänään. Haettiinko joku tai jotain pankista tutkittavak
      Seinäjoki
      18
      1534
    8. Haluan tavata Sinut Rakkaani.

      Olen valmis Kaikkeen kanssasi...Tulisitko vastaa Rakkaani...Olen todella valmistautunut tulevaan ja miettinyt tulevaisuu
      Ikävä
      29
      1486
    9. Onko mies niin,

      että sinulle ei riitä yksi nainen? Minulle suhde tarkoittaa sitoutumista, tosin eihän se vankila saa olla kummallekaan.
      Tunteet
      18
      1451
    10. Hermo mennyt sotealueeseen?

      Nyt hammaslääkäriaika peruttiin neljännen kerran. Perumiset alkoi tammikuussa. Nyt uusi aika elokuulle!????
      70 plus
      84
      1400
    Aihe