nirso morsian

bermuda3

Moi!
Kyslisin onko muilla samoja ongelmia...
Eli kaasona tietysti olisi polttarit oikeestaan mun vastuulla. Morsiamen luettelemat ystävät ovat kuitenkin suurimmalta osalta estyneitä tulemaan polttareihin ja siksi osallistujia on melko vähän (ehkä 4).
Ite opiskelijana ja vielä ilman kesätöitä oon ihan perseauki joten jotain halpaa pitäs keksiä.
Mut kun tämä meidän morsian on luetellut pitkän listan että hän ei tee sitä eikä sitä eikä sitä...
Ja toiveita kyllä riitti: erilaisia kosmetologihoitoja pitäs olla ja jotain extremee!
Milläs niitä sitten ostelet!!!
Ite tietty vois jotain keksii, esim tehdä oman käsihoidon tms. mut sekin on vähän jotenkin pliisua.
Eikös se pitäisi meillä olla se sananvalta mitä morsian sitten joutuu tekemään???

12

4131

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • täällä..

      mulla sama juttu. polttarit pitäs järkätä ja lista on loputon mitä morsian ei halua polttareihin. häihinkään ei saa keksiä mitään ohjelmaa. tylsät juhlat tiedossa..

      • Polttarit itse kokenut

        Hei kuulkaapas nyt kumpikin kirjoittelija!

        Ei morsiamen pidä tehdä niitä juttuja, joita te käskette. Nykyään on ihan ymmärrettävää, että morsiamet nirsoilevat jo valmiiksi polttareiden suhteen. Morsian pelkää! -Se on niin yksinkertaista.

        Tuntuu että naisten polttarit ovat menossa suuntaan, että on pakko ilmaista toiveensa todella jyrkästi ennen polttareita. Muuten joutuu tukaliin tilanteisiin, joko siitä syystä että kavereilta on ideat loppuneet ja seisot prinsessamekko päällä myymässä suklaapusuja tai olet jossain helvetin kämyisessä keilahallissa.

        Morsiamet stressaavat paljon ennen häitä. Koettakaa ymmärtää. Kun on paljon stressiä, pienikin tukala tilanne voi tuntua maailmanlopulta... varsinkin kun olisi tarkoitus valmistautua elämänsä tärkeimpään päivään. Polttareista nirsoaminen on tervettä itsesuojeluvaistoa. Jokainen meistä haluaa sen olevan ikimuistoinen päivä, jota voi muistella ilolla.

        Vielä siitä, että teillä ei ole paljon rahaa käytettävissä: Se ei ole tärkeintä, että rahaa palaa polttareihin kilometrikaupalla. On typerää että polttarit ovat menossa siihen suuntaan, että ihmiset punnitsevat juhlien onnistumista rahan kautta (tämä pätee itse polttarisankariin, kuten järjestäjiinkin).

        Jokainen ihminen arvostaa, että polttareissa on arvostettu kyseisen juhlakalun luonnetta, intohimoja, harrastuksia. -Tästäkin kannattaa ottaa selvyys. Harrastus ei välttämättä ole Karaokelaulanta, jos ihminen on kännispäiten sitä harrastanut... Think, think, think... Persoonallisuutta kehiin, niin rahapussiakaan ei tarvitse aukaista paljon.

        Kuunnelkaa morsianta, yllättäkää hänet positiivisesti peloistaan huolimatta, niin saatte itse aikananne osaksenne varmasti jotain yhtä mukavaa.


      • SAR
        Polttarit itse kokenut kirjoitti:

        Hei kuulkaapas nyt kumpikin kirjoittelija!

        Ei morsiamen pidä tehdä niitä juttuja, joita te käskette. Nykyään on ihan ymmärrettävää, että morsiamet nirsoilevat jo valmiiksi polttareiden suhteen. Morsian pelkää! -Se on niin yksinkertaista.

        Tuntuu että naisten polttarit ovat menossa suuntaan, että on pakko ilmaista toiveensa todella jyrkästi ennen polttareita. Muuten joutuu tukaliin tilanteisiin, joko siitä syystä että kavereilta on ideat loppuneet ja seisot prinsessamekko päällä myymässä suklaapusuja tai olet jossain helvetin kämyisessä keilahallissa.

        Morsiamet stressaavat paljon ennen häitä. Koettakaa ymmärtää. Kun on paljon stressiä, pienikin tukala tilanne voi tuntua maailmanlopulta... varsinkin kun olisi tarkoitus valmistautua elämänsä tärkeimpään päivään. Polttareista nirsoaminen on tervettä itsesuojeluvaistoa. Jokainen meistä haluaa sen olevan ikimuistoinen päivä, jota voi muistella ilolla.

        Vielä siitä, että teillä ei ole paljon rahaa käytettävissä: Se ei ole tärkeintä, että rahaa palaa polttareihin kilometrikaupalla. On typerää että polttarit ovat menossa siihen suuntaan, että ihmiset punnitsevat juhlien onnistumista rahan kautta (tämä pätee itse polttarisankariin, kuten järjestäjiinkin).

        Jokainen ihminen arvostaa, että polttareissa on arvostettu kyseisen juhlakalun luonnetta, intohimoja, harrastuksia. -Tästäkin kannattaa ottaa selvyys. Harrastus ei välttämättä ole Karaokelaulanta, jos ihminen on kännispäiten sitä harrastanut... Think, think, think... Persoonallisuutta kehiin, niin rahapussiakaan ei tarvitse aukaista paljon.

        Kuunnelkaa morsianta, yllättäkää hänet positiivisesti peloistaan huolimatta, niin saatte itse aikananne osaksenne varmasti jotain yhtä mukavaa.

        Olen itse menossa naimisiin elokuussa, enkä todella toivo mitään ampiaispuvussa seisoskelua torin kulmalla tai benji-hyppyä. Kerroin kaasolle, että polttarit saa kyllä järjestää, mutta ei ole pakko. Minusta olisi tosi hauskaa vaikka mennä eri puolilla Suomea asuvien ystävien kanssa syömään tai piknikille tai saunomaan tai mitä tahansa, kunhan ei tarvitse tehdä mitään tuiki typerää.

        Mielestäni polttareiden tarkoitus ei ole nolata juhlan kohdetta, vaan tuottaa hauskuutta ja hyvää mieltä. Siksi suunnittelussa olisi kiva huomata, että morsiotkin ovat erilaisia.

        Kustannuksista sen verran, että mielestäni on kohtuutonta, jos kaaso joutuu maksamaan kustannukset. Se on kohtuuton vaatimus myös morsiamelta. Itse suosittelisin keräämään sopivan 'kolehdin' osallistujilta tai ainakin keskustelemaan oisko se mahdollista. Itse maksaisin ainakin ihan mielellään jonkun kohtuusumman, jos olisi jotain kivaa tiedossa. Ja tosiaan, kuten edellinen kirjoittajakin mainitsee, kaikki hauska ei välttämättä maksa tuhottomasti.


      • bermuda3
        Polttarit itse kokenut kirjoitti:

        Hei kuulkaapas nyt kumpikin kirjoittelija!

        Ei morsiamen pidä tehdä niitä juttuja, joita te käskette. Nykyään on ihan ymmärrettävää, että morsiamet nirsoilevat jo valmiiksi polttareiden suhteen. Morsian pelkää! -Se on niin yksinkertaista.

        Tuntuu että naisten polttarit ovat menossa suuntaan, että on pakko ilmaista toiveensa todella jyrkästi ennen polttareita. Muuten joutuu tukaliin tilanteisiin, joko siitä syystä että kavereilta on ideat loppuneet ja seisot prinsessamekko päällä myymässä suklaapusuja tai olet jossain helvetin kämyisessä keilahallissa.

        Morsiamet stressaavat paljon ennen häitä. Koettakaa ymmärtää. Kun on paljon stressiä, pienikin tukala tilanne voi tuntua maailmanlopulta... varsinkin kun olisi tarkoitus valmistautua elämänsä tärkeimpään päivään. Polttareista nirsoaminen on tervettä itsesuojeluvaistoa. Jokainen meistä haluaa sen olevan ikimuistoinen päivä, jota voi muistella ilolla.

        Vielä siitä, että teillä ei ole paljon rahaa käytettävissä: Se ei ole tärkeintä, että rahaa palaa polttareihin kilometrikaupalla. On typerää että polttarit ovat menossa siihen suuntaan, että ihmiset punnitsevat juhlien onnistumista rahan kautta (tämä pätee itse polttarisankariin, kuten järjestäjiinkin).

        Jokainen ihminen arvostaa, että polttareissa on arvostettu kyseisen juhlakalun luonnetta, intohimoja, harrastuksia. -Tästäkin kannattaa ottaa selvyys. Harrastus ei välttämättä ole Karaokelaulanta, jos ihminen on kännispäiten sitä harrastanut... Think, think, think... Persoonallisuutta kehiin, niin rahapussiakaan ei tarvitse aukaista paljon.

        Kuunnelkaa morsianta, yllättäkää hänet positiivisesti peloistaan huolimatta, niin saatte itse aikananne osaksenne varmasti jotain yhtä mukavaa.

        Kuulehan nyt sinäkin...
        Itse olen viime kesän morsian ja pelkäsin myös polttareita. Mitään niin kauheeta en kuitenkaan joutunut tekemään, etteikö siitä olisi selvitty vaikka olikin mm.julkinen esiintyminen(jota muuten inhoan) jne.
        Mitään ehtoja en kuitenkaan antanut kaasolleni vaikka jännitinkin hirmusesti mitä tuleman pitää.

        Ja kyllähän kaveriporukan yleensä tuntee sen verran että osaa aavistella mitä sieltä on tulossa. Itellä ei tosiaankaan oo tarkotus laittaa morsianta esim. laulamaan karaokee tai ees myymään mitään, mut kyllä mä halun jonkun asusteen sille keksiä (polttariseurueella ois kyllä myös jotain teemaan liittyvää yllään)ja jotain pientä jäynää kun sekin keksi mulle. Sen verran pelihenkee on oltava!!!!
        Mut tää "mun" morsiameni siis haluu erilaisia hoitoja (jalka-, käsi-, kasvohoitoja...) ja jotain hurjempaa tehtävää. Et kerrohan nyt sitten mitä extremeä voi tehä ilman rahaa???
        Muutenkin syöttämiseen ja juottamiseen menee jo ihan tarpeeks rahaa. En kyllä ite ees vuos sitten kehdannut pyytää mitään kosmetologihoitoja, ei ois tullut mieleenikään. Mut jotkut vaan luulee et kyllähän sitä rahaa on laittaa mihkä vaan.
        Muutenkin rahaa menee esim. häälahjaan ja jouduin ite ostaan kaasonpuvun ja kengät. Et miettikään te morsiametkin vähän!!!


      • Polttarit itse kokenut kirjoitti:

        Hei kuulkaapas nyt kumpikin kirjoittelija!

        Ei morsiamen pidä tehdä niitä juttuja, joita te käskette. Nykyään on ihan ymmärrettävää, että morsiamet nirsoilevat jo valmiiksi polttareiden suhteen. Morsian pelkää! -Se on niin yksinkertaista.

        Tuntuu että naisten polttarit ovat menossa suuntaan, että on pakko ilmaista toiveensa todella jyrkästi ennen polttareita. Muuten joutuu tukaliin tilanteisiin, joko siitä syystä että kavereilta on ideat loppuneet ja seisot prinsessamekko päällä myymässä suklaapusuja tai olet jossain helvetin kämyisessä keilahallissa.

        Morsiamet stressaavat paljon ennen häitä. Koettakaa ymmärtää. Kun on paljon stressiä, pienikin tukala tilanne voi tuntua maailmanlopulta... varsinkin kun olisi tarkoitus valmistautua elämänsä tärkeimpään päivään. Polttareista nirsoaminen on tervettä itsesuojeluvaistoa. Jokainen meistä haluaa sen olevan ikimuistoinen päivä, jota voi muistella ilolla.

        Vielä siitä, että teillä ei ole paljon rahaa käytettävissä: Se ei ole tärkeintä, että rahaa palaa polttareihin kilometrikaupalla. On typerää että polttarit ovat menossa siihen suuntaan, että ihmiset punnitsevat juhlien onnistumista rahan kautta (tämä pätee itse polttarisankariin, kuten järjestäjiinkin).

        Jokainen ihminen arvostaa, että polttareissa on arvostettu kyseisen juhlakalun luonnetta, intohimoja, harrastuksia. -Tästäkin kannattaa ottaa selvyys. Harrastus ei välttämättä ole Karaokelaulanta, jos ihminen on kännispäiten sitä harrastanut... Think, think, think... Persoonallisuutta kehiin, niin rahapussiakaan ei tarvitse aukaista paljon.

        Kuunnelkaa morsianta, yllättäkää hänet positiivisesti peloistaan huolimatta, niin saatte itse aikananne osaksenne varmasti jotain yhtä mukavaa.

        Myös itse pelkään polttareita, sillä niitä järjestäviltä ihmisiltä voi odottaa ihan mitä tahansa. Siksi ehkäpä mieluisimmat polttarit voisivat olla vaikka vain ihan rennot. Kuten polttareiden perinne onkin: viimeinen ilta/ hetki/ tapahtuma naimattomana. Pelkkä rento ilta kaverien kesken ilman mitään sen kummempaa voi jo olla ikimuistoinen.


      • Omenat
        Polttarit itse kokenut kirjoitti:

        Hei kuulkaapas nyt kumpikin kirjoittelija!

        Ei morsiamen pidä tehdä niitä juttuja, joita te käskette. Nykyään on ihan ymmärrettävää, että morsiamet nirsoilevat jo valmiiksi polttareiden suhteen. Morsian pelkää! -Se on niin yksinkertaista.

        Tuntuu että naisten polttarit ovat menossa suuntaan, että on pakko ilmaista toiveensa todella jyrkästi ennen polttareita. Muuten joutuu tukaliin tilanteisiin, joko siitä syystä että kavereilta on ideat loppuneet ja seisot prinsessamekko päällä myymässä suklaapusuja tai olet jossain helvetin kämyisessä keilahallissa.

        Morsiamet stressaavat paljon ennen häitä. Koettakaa ymmärtää. Kun on paljon stressiä, pienikin tukala tilanne voi tuntua maailmanlopulta... varsinkin kun olisi tarkoitus valmistautua elämänsä tärkeimpään päivään. Polttareista nirsoaminen on tervettä itsesuojeluvaistoa. Jokainen meistä haluaa sen olevan ikimuistoinen päivä, jota voi muistella ilolla.

        Vielä siitä, että teillä ei ole paljon rahaa käytettävissä: Se ei ole tärkeintä, että rahaa palaa polttareihin kilometrikaupalla. On typerää että polttarit ovat menossa siihen suuntaan, että ihmiset punnitsevat juhlien onnistumista rahan kautta (tämä pätee itse polttarisankariin, kuten järjestäjiinkin).

        Jokainen ihminen arvostaa, että polttareissa on arvostettu kyseisen juhlakalun luonnetta, intohimoja, harrastuksia. -Tästäkin kannattaa ottaa selvyys. Harrastus ei välttämättä ole Karaokelaulanta, jos ihminen on kännispäiten sitä harrastanut... Think, think, think... Persoonallisuutta kehiin, niin rahapussiakaan ei tarvitse aukaista paljon.

        Kuunnelkaa morsianta, yllättäkää hänet positiivisesti peloistaan huolimatta, niin saatte itse aikananne osaksenne varmasti jotain yhtä mukavaa.

        Minä sanon myöskin että kuulepas nyt sinä!

        Jos morsian morsian nirsoilee, niin sanokoon sitten itse tarkasti mitä haluaa. Ja olkoon sitten valittamatta kun mitään kivaa ja yllätäävää ei tapahdu. Mielestäni kaasoilta ja bestmaneilta odotetaan liikoja, ihmeitä,... rahaa ei saa käyttää juuri nimeksikään mutta hauskaa ja kivaa nyhjästä lähes täysin tyhjästä. Vastikään palstalla joku kirjoitti, että juhlakalun ystäväpiirikään kun ei usein tahdo osallistua millään järjestelyihin. Keksi siinä nyt sitten jotain kivaa itsekseen ilman minkäälaista budjettia. Kaasoilta odotetaan aivan liikaa vaikka sanotaankin että älä ota tehtävästä paineita.


      • näreet!
        Omenat kirjoitti:

        Minä sanon myöskin että kuulepas nyt sinä!

        Jos morsian morsian nirsoilee, niin sanokoon sitten itse tarkasti mitä haluaa. Ja olkoon sitten valittamatta kun mitään kivaa ja yllätäävää ei tapahdu. Mielestäni kaasoilta ja bestmaneilta odotetaan liikoja, ihmeitä,... rahaa ei saa käyttää juuri nimeksikään mutta hauskaa ja kivaa nyhjästä lähes täysin tyhjästä. Vastikään palstalla joku kirjoitti, että juhlakalun ystäväpiirikään kun ei usein tahdo osallistua millään järjestelyihin. Keksi siinä nyt sitten jotain kivaa itsekseen ilman minkäälaista budjettia. Kaasoilta odotetaan aivan liikaa vaikka sanotaankin että älä ota tehtävästä paineita.

        Olen samaa mieltä kuin Omenat!


    • Eräs vaan

      Jos kerran morsian on nirso ja rahatkin vähissä, niin miten olisi mukava yhteinen saunailta. Morsiammelle voisi järjestää perinteisen morsiussaunan (googleta netistä ohjeet), sitten jotain hyvää syötävää (ja juotavaa) ja yhdessä oloa ja sitten ajoissa nukkumaan.

      Kustannukset pysyy kurissa ja mitään nolaamista ei tapahdu. Lisäksi morsiammella olisi mukava ilta ystäviensä kanssa.

      • minäkin olen nirso

        Tuo sauna juttu on edullinen eikä se ruokakaan paljon maksa,te voitten itse tehdä morsiolle jonkin kasvo/jalka hoidon (netistä löytyy ilmaisia ohjeita joka lähtöön)
        Mulla itsellä on vain niin ilkeä tilanne että kaasoni on hyvin mielivaltaisesti päättänyt että hän pitää minulle semmoiset ryyppypolttarit ja jokainen vieras joutuu osallistumaan 50e (paitsi minä morsian) minä en missään nimessä halua semmoisia polttareita (siis ehdotin jo ihan uimahalliin menoa ja sitten pitzalle mutta EI)kun kaasoni haluaa dokata niin silloin tehdään näin,ja kiva siinä sitten katsella muiden juomista kun alan niistä loppuillasta huolehtimaan itse aika viimeisilläni raskaana ollessa (ja oikein mukava olla tässä tilassa jossain savusessa baarissa)Mietinkin vain että onko nyt niin että kaasollani on niin pieni ystäväpiiri kun haluaa alkaa miltei tuntemattomien kanssa juomaan....


      • polttareita
        minäkin olen nirso kirjoitti:

        Tuo sauna juttu on edullinen eikä se ruokakaan paljon maksa,te voitten itse tehdä morsiolle jonkin kasvo/jalka hoidon (netistä löytyy ilmaisia ohjeita joka lähtöön)
        Mulla itsellä on vain niin ilkeä tilanne että kaasoni on hyvin mielivaltaisesti päättänyt että hän pitää minulle semmoiset ryyppypolttarit ja jokainen vieras joutuu osallistumaan 50e (paitsi minä morsian) minä en missään nimessä halua semmoisia polttareita (siis ehdotin jo ihan uimahalliin menoa ja sitten pitzalle mutta EI)kun kaasoni haluaa dokata niin silloin tehdään näin,ja kiva siinä sitten katsella muiden juomista kun alan niistä loppuillasta huolehtimaan itse aika viimeisilläni raskaana ollessa (ja oikein mukava olla tässä tilassa jossain savusessa baarissa)Mietinkin vain että onko nyt niin että kaasollani on niin pieni ystäväpiiri kun haluaa alkaa miltei tuntemattomien kanssa juomaan....

        jos koskaan mieheni edes kosii. Enkä halua miehelleni polttareita, koska kaverit tuntien hän ei hengissä niistä selviä (aikuisten oikeesti), kuolee vähintään viinaan. Vähällä on ollut jo muiden polttareita viettäessään, joten en edes halua hääjuhlaa vaan salahäät.

        Kiitos vaan kaikille niille polttareiden järjestäjille kautta aikojen, jotka olette juhlillanne saaneet ystäväparit lähes eroamaan, puhumattakaan hääparista!


      • sinivilkku
        minäkin olen nirso kirjoitti:

        Tuo sauna juttu on edullinen eikä se ruokakaan paljon maksa,te voitten itse tehdä morsiolle jonkin kasvo/jalka hoidon (netistä löytyy ilmaisia ohjeita joka lähtöön)
        Mulla itsellä on vain niin ilkeä tilanne että kaasoni on hyvin mielivaltaisesti päättänyt että hän pitää minulle semmoiset ryyppypolttarit ja jokainen vieras joutuu osallistumaan 50e (paitsi minä morsian) minä en missään nimessä halua semmoisia polttareita (siis ehdotin jo ihan uimahalliin menoa ja sitten pitzalle mutta EI)kun kaasoni haluaa dokata niin silloin tehdään näin,ja kiva siinä sitten katsella muiden juomista kun alan niistä loppuillasta huolehtimaan itse aika viimeisilläni raskaana ollessa (ja oikein mukava olla tässä tilassa jossain savusessa baarissa)Mietinkin vain että onko nyt niin että kaasollani on niin pieni ystäväpiiri kun haluaa alkaa miltei tuntemattomien kanssa juomaan....

        Tuohan on aivan typerää!
        Eipä kaaso paljon Sinua ajattele.

        Mikähän siinä onkin, että aina on näitä, joille savuiset baarit ovat niin "rakkaita".

        Tyttäreni oli viime kesänä ystävättärensä kaasona ja yhdessä ystävien kanssa, joita oli sekä Hämeenlinnasta, että Tampereen suunnalta onnistuivat järjestämään pienellä budjetilla polttarit, joista morsian oli ollut todella iloinen. Hän oli nimittäin joskus aikoja sitten sanonut, ettei halua mitään remujuhlia.

        Hämeenlinnassa he hakivat morsiamen työpaikalta (olivat sopineet työantajan kanssa) ja veivät ensin piknikille Aulangon Joutsenlammen rantaan.
        Sieltä sitten lähtivät Tamperetta kohti, jossa loput tytöistä liittyivät seurueeseen.
        Torilla kävivät kahvilla, morsiamella oli T-paita, johon tytöt olivat painaneet "tämä kaunis tyttö on viikon kuluttua kaunis vaimo".
        Jälkeenpäin naureskelivat, että monta vähän iäkkäämpää pariskuntaa oli välttämättä halunnut antaa pienen summan rahaa ihan siitä ilosta, kun ei morsian myynyt mitään ja kun heidän mielestään oli ilo katsella niin iloista joukkiota :)

        Sitten matka jatkui mökille, jonka yhden tytön täti omisti ja antoi polttarikäyttöön heille. Tekivät morsiamelle kasvo- ja jalkahoidon, voitelivat hänet saunahunajalla, käärivät lakanaan ja sitten saunomaan.

        Heillä oli aineet mukana ja tekivät pitsoja, niitä sitten söivät, joivat vähän kuoharia, muistelivat yhteisiä edesottamuksiaan ja menivät sitten nukkumaan kun siltä tuntui.

        Kaikki totesivat, että oli hauskaa, kukaan ei ollut juovuksissa, ketään ei tarvinnut toppuutella tai hoivailla. Kaikki yhdessä vaan hoivasivat morsianta :)

        Rahaa kului minimaalisesti ja kaikilla oli hauskaa, kellään ei ollut päänsärkyä aamusella....mitä nyt vatsat kipeinä nauramisesta :)


      • Maaria81
        sinivilkku kirjoitti:

        Tuohan on aivan typerää!
        Eipä kaaso paljon Sinua ajattele.

        Mikähän siinä onkin, että aina on näitä, joille savuiset baarit ovat niin "rakkaita".

        Tyttäreni oli viime kesänä ystävättärensä kaasona ja yhdessä ystävien kanssa, joita oli sekä Hämeenlinnasta, että Tampereen suunnalta onnistuivat järjestämään pienellä budjetilla polttarit, joista morsian oli ollut todella iloinen. Hän oli nimittäin joskus aikoja sitten sanonut, ettei halua mitään remujuhlia.

        Hämeenlinnassa he hakivat morsiamen työpaikalta (olivat sopineet työantajan kanssa) ja veivät ensin piknikille Aulangon Joutsenlammen rantaan.
        Sieltä sitten lähtivät Tamperetta kohti, jossa loput tytöistä liittyivät seurueeseen.
        Torilla kävivät kahvilla, morsiamella oli T-paita, johon tytöt olivat painaneet "tämä kaunis tyttö on viikon kuluttua kaunis vaimo".
        Jälkeenpäin naureskelivat, että monta vähän iäkkäämpää pariskuntaa oli välttämättä halunnut antaa pienen summan rahaa ihan siitä ilosta, kun ei morsian myynyt mitään ja kun heidän mielestään oli ilo katsella niin iloista joukkiota :)

        Sitten matka jatkui mökille, jonka yhden tytön täti omisti ja antoi polttarikäyttöön heille. Tekivät morsiamelle kasvo- ja jalkahoidon, voitelivat hänet saunahunajalla, käärivät lakanaan ja sitten saunomaan.

        Heillä oli aineet mukana ja tekivät pitsoja, niitä sitten söivät, joivat vähän kuoharia, muistelivat yhteisiä edesottamuksiaan ja menivät sitten nukkumaan kun siltä tuntui.

        Kaikki totesivat, että oli hauskaa, kukaan ei ollut juovuksissa, ketään ei tarvinnut toppuutella tai hoivailla. Kaikki yhdessä vaan hoivasivat morsianta :)

        Rahaa kului minimaalisesti ja kaikilla oli hauskaa, kellään ei ollut päänsärkyä aamusella....mitä nyt vatsat kipeinä nauramisesta :)

        Siskoni menee naimisiin elokuussa ja järjestämme hänelle polttarit. Alusta alkaen oli selvää että kaikki polttareihin osallistuvat ovat mukana ideoimassa ja suunnittelemassa päivää sellaiseksi että se olisi morsiamelle mukava. En ole itse naimisissa ja en ymmärrä miksi morsianta pitäisi rääkätä henkihieveriin? On ihmisiä jotka pitävät ryypiskelystä ja rälläämisestä, mutta jos ei siitä tykkää on paljon muitakin tapoja juhlia polttareita, kuten juuri aikaisemmassa viestissä mainittu morsiussauna. KUn polttareiden suunnittelun ja toteutuksen jakaa useammalle hengelle ei yhden tarvitse ottaa niistä niin suurta stressiä!


    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Takaisin ylös

    Luetuimmat keskustelut

    1. Milloin viimeksi näit ikäväsi kohteen?

      Oliko helppo tunnistaa hänet? Millaisia tunteita tuo näkeminen herätti sinussa?
      Ikävä
      69
      1325
    2. En tiedä..

      Yhtään minkälainen miesmaku sinulla on. itse arvioin sinua moneenkin otteeseen ja joka kerta päädyin samaan lopputulokse
      Ikävä
      106
      1227
    3. Suhde asiaa

      Miksi et halua suhdetta kanssani?
      Ikävä
      113
      1165
    4. Kirjoita nainen meistä jotain tänne

      tai minusta, ihan mitä haluat. Niinkin voi kirjoittaa, etteivät muut tunnista, esim. meidän kahdenkeskisistä jutuista. K
      Ikävä
      73
      1080
    5. Paras olisi vain unohtaa

      Tuleekohan tähän meidän tilanteeseen ikinä mitään selvyyttä. Epätoivo iskee taas, enkä jaksaisi enää odottaa. Kohta lop
      Ikävä
      61
      906
    6. IS viikonloppu 18-19.5.2024.

      Laatija Toni Pitkälä on itse laatinut ja kuvittanut 3- arvoista ristikkonsa. Nihkeästi tuntuu löytyvän ensimmäisiä var
      Sanaristikot
      76
      762
    7. Oliko vähä sometettu taas vai?

      Tuli aiva liika nopiaa traktorin perä vastahan. https://www.iltalehti.fi/kotimaa/a/2b3857b3-f2c6-424e-8051-506c7525223a
      Kauhava
      9
      692
    8. Voisitko laittaa

      Nimesi ensimmäisen ja kaksi viimeistä kirjainta tähän?
      Ikävä
      41
      691
    9. Kristityn megahyökkäys idän palstoilla on kauhistuttava

      Terroristikristityn megahyökkäys joka puolella on kauhistuttava, hänen viesteissään on järjetön määrä vihaa. Hän on idän
      Idän uskonnot
      362
      669
    10. S on minun etunimen kolmas kirjain.

      Mikä sinun etunimen kolmas kirjain on?
      Ikävä
      53
      656
    Aihe