Ruostesuojaus hinta

Accord...

Paljonko uuden korimalliin accordiin tulee suojaus maksamaan. Mikä paras suoja tectyl,finikor, vai dinitrol?

20

27048

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Ei hyötyä

      Maksaa noin.500-800€ eikä siitä ole todellisuudessa mitään käytännön hyötyä, vasta jossain 10-15-vuoden käytön jälkeen eroa saattaa näkyä ruostesuojaamattomaan verrattuna tuon ikäisenä autot alkaa olla täysin romutuskunnossa kaikkien osien suhteen olipa ruostesuojattu tai ei.

      Nykyiset autot on jo tehtaalla erilaisin menetelmin ruostesuojattu niin hyvin kuin on taloudellisesti järkevää.
      Jälkikäteen tehdyt ruostesuojaukset kuuluu historiaan sinne 1900-luvulle.

      • hyötyä

        Nimittäin hyötyä kyllä on, mutta se tahtoo mennä seuraavalle omistajalle ja ainakaan isot autoliikkeet ei hyvitä sentin hyrrää suojauksesta. Accord tunnetusti on aika heikosti suojattu (http://www.vibilagare.se/rostregistret.asp).
        Periaatteessa pellit kohtuullisesti, mutta pohjat, lokarit, lokareiden kaaret ja kahvat tosi heikosti. Suojauksen hinta riippuu suojauksesta: täyssuojaus maksaa paljon enemmän kuin vain pohjan suojaus. Suojausliikkeet tietysti tuputtavat superhypersuojauksiaan, mutta aika kallista lystiä on hyötyyn (itselle) nähden. Pelkän pohjan ja lokareiden suojauksen saa noin 300-500 eurolla, hinnat vaihtelevat paljon ja tarjouksia kannattaa pyytää ja tinkiä, sillä äijät vetävät yleensä ensin stetsonista jonkun karmivan luvun ja kokeilevat lentääkö asiakas selälleen. Pelkän pohjan lokarit sain ainakin alustavasti jo puhelimessa tingittyä hintaan 300-400 muutamista paikoista. Tosin vielä en ole ehtinyt teettää, mutta saatan teettää kesällä. Kuulemma yhtenä bonuksena tulee vähän matalammat ja heikommat rengasäänet.


      • tekniikka kehittynyt

        Olen täysin samaa mieltä ruostesuojauksen hyödyllisyydestä eli hyödyttömyydestä.

        Nykyisissä uusissa autoissa on esim.konepellin,takaluukun,ovien ym. peltien reunat käännetty ja Liimattu,
        ennen ne oli pistehitsattu siksi ne ruostui helposti, koska pistehitsauksen kuumuus poltti pellistä suojauksen ja myös kosteus pääsi helposti taitoksien sisään kun pistehitsattu sauma ei ollut vesitiivis.


      • kaikki ei vielä tuota tiedä
        tekniikka kehittynyt kirjoitti:

        Olen täysin samaa mieltä ruostesuojauksen hyödyllisyydestä eli hyödyttömyydestä.

        Nykyisissä uusissa autoissa on esim.konepellin,takaluukun,ovien ym. peltien reunat käännetty ja Liimattu,
        ennen ne oli pistehitsattu siksi ne ruostui helposti, koska pistehitsauksen kuumuus poltti pellistä suojauksen ja myös kosteus pääsi helposti taitoksien sisään kun pistehitsattu sauma ei ollut vesitiivis.

        Totta joka sana jonka kirjoitit.


      • nipponisti
        kaikki ei vielä tuota tiedä kirjoitti:

        Totta joka sana jonka kirjoitit.

        Voihan se tekniikka olla jossakin suhteessa kehittynytkin, mutta sitä tosiasiaa se ei poista, että teillemme kylvetään enemmän suolaa ja hiekkaa kun koskaan aikaisemmin, jotta akt:laiset ns. ammattikuskit saavat ajaa jatkuvaa ylinopeutta, ja tämä hiekka ja suola taas kuluttaa autojen alustassa olevan mitättömän maalikerroksen, ja muutaman tuhannesosamillin sinkkikerroksen nopeasti pois, ja siiähän se ruostuminen alkaa, ja mitä tulee hondaan, niin käyppä itse katsomassa vaikka ruttutukussa muutaman vuoden vanhaa kolariautoa.


      • Peetee.
        nipponisti kirjoitti:

        Voihan se tekniikka olla jossakin suhteessa kehittynytkin, mutta sitä tosiasiaa se ei poista, että teillemme kylvetään enemmän suolaa ja hiekkaa kun koskaan aikaisemmin, jotta akt:laiset ns. ammattikuskit saavat ajaa jatkuvaa ylinopeutta, ja tämä hiekka ja suola taas kuluttaa autojen alustassa olevan mitättömän maalikerroksen, ja muutaman tuhannesosamillin sinkkikerroksen nopeasti pois, ja siiähän se ruostuminen alkaa, ja mitä tulee hondaan, niin käyppä itse katsomassa vaikka ruttutukussa muutaman vuoden vanhaa kolariautoa.

        Minusta accordissa lokasuojat on suojattu hyvin lokareilla, tuskin sinne itse lokasuojaan menee mitään kiviä joka voisi rikkoa maalipinnan,pohjan maalin kestävyydestä en osaa mitään sanoa


      • tekniikka kehittynyt
        nipponisti kirjoitti:

        Voihan se tekniikka olla jossakin suhteessa kehittynytkin, mutta sitä tosiasiaa se ei poista, että teillemme kylvetään enemmän suolaa ja hiekkaa kun koskaan aikaisemmin, jotta akt:laiset ns. ammattikuskit saavat ajaa jatkuvaa ylinopeutta, ja tämä hiekka ja suola taas kuluttaa autojen alustassa olevan mitättömän maalikerroksen, ja muutaman tuhannesosamillin sinkkikerroksen nopeasti pois, ja siiähän se ruostuminen alkaa, ja mitä tulee hondaan, niin käyppä itse katsomassa vaikka ruttutukussa muutaman vuoden vanhaa kolariautoa.

        >mutta sitä tosiasiaa se ei poista, että teillemme kylvetään enemmän suolaa ja hiekkaa kun koskaan aikaisemmin, jotta akt:laiset ns. ammattikuskit saavat ajaa jatkuvaa ylinopeutta, ja tämä hiekka ja suola taas kuluttaa autojen alustassa olevan mitättömän maalikerroksen, ja muutaman tuhannesosamillin sinkkikerroksen nopeasti pois, ja siiähän se ruostuminen alkaa,<


        -Kerta vielä, näistä allamainiotuista syistä nykyiset uudet autot ei ruostu lähimainkaan yhtä helposti kuin vanhemmat autot ruostui, tottahan sen jokainen tietää, jotta rauta ruostuu, mutta allaolevan johdosta uusimmat auto ei KÄYTÖSSÄ ruostu lähimainkaan yhtä helposti kuin vanhemmat autot ruostui:
        Nykyisissä uusissa autoissa on esim.konepellin,takaluukun,ovien ym. peltien reunat käännetty ja Liimattu!!
        vanhemmissa autoissa ne oli pistehitsattu siksi ne ruostui paljon helpommin juuri em. kohdista ruostuminen lähes aina ensiksi alkoi,
        koska pistehitsauksen kuumuus poltti pellistä suojauksen ja myös kosteus pääsi helposti taitoksien sisään kun pistehitsattu sauma ei ollut vesitiivis.


      • mutta
        tekniikka kehittynyt kirjoitti:

        >mutta sitä tosiasiaa se ei poista, että teillemme kylvetään enemmän suolaa ja hiekkaa kun koskaan aikaisemmin, jotta akt:laiset ns. ammattikuskit saavat ajaa jatkuvaa ylinopeutta, ja tämä hiekka ja suola taas kuluttaa autojen alustassa olevan mitättömän maalikerroksen, ja muutaman tuhannesosamillin sinkkikerroksen nopeasti pois, ja siiähän se ruostuminen alkaa,<


        -Kerta vielä, näistä allamainiotuista syistä nykyiset uudet autot ei ruostu lähimainkaan yhtä helposti kuin vanhemmat autot ruostui, tottahan sen jokainen tietää, jotta rauta ruostuu, mutta allaolevan johdosta uusimmat auto ei KÄYTÖSSÄ ruostu lähimainkaan yhtä helposti kuin vanhemmat autot ruostui:
        Nykyisissä uusissa autoissa on esim.konepellin,takaluukun,ovien ym. peltien reunat käännetty ja Liimattu!!
        vanhemmissa autoissa ne oli pistehitsattu siksi ne ruostui paljon helpommin juuri em. kohdista ruostuminen lähes aina ensiksi alkoi,
        koska pistehitsauksen kuumuus poltti pellistä suojauksen ja myös kosteus pääsi helposti taitoksien sisään kun pistehitsattu sauma ei ollut vesitiivis.

        pohjan osalta tämäkään ei auta mitään, ja sitä paitsi muutenkin ennen muuta ymmpäristödirektiivien yms. takia suojausta on reippaasti vähennetty. Samoin maalit ovat aikaisempaa "huonompia" samasta syystä.


      • maaleista
        mutta kirjoitti:

        pohjan osalta tämäkään ei auta mitään, ja sitä paitsi muutenkin ennen muuta ymmpäristödirektiivien yms. takia suojausta on reippaasti vähennetty. Samoin maalit ovat aikaisempaa "huonompia" samasta syystä.

        EU-luonto direktiivit märää, jotta automaalienkin on oltava EU:maissa
        "syötäviä ja juotavia" siksi nykyisin autoissa käytettävät vesiliukoiset maalit ei ole lähimainkaan yhtä hyviä kestämään kuin vanhat maalit joissa oli "kunnon sideaineet ja liottimet".

        Kun näillä vesiliukoisilla maalatun auton esim. koneeltiin lentää pienikin kivi, lähes aina irtoaa pienipala maalista jää kiveniskun jälki, koska vesiliukoinen maali on niin kovaa eikä se jousta kuten aiemmin käytetyt maalit joustivat.


      • HUMMER H3
        hyötyä kirjoitti:

        Nimittäin hyötyä kyllä on, mutta se tahtoo mennä seuraavalle omistajalle ja ainakaan isot autoliikkeet ei hyvitä sentin hyrrää suojauksesta. Accord tunnetusti on aika heikosti suojattu (http://www.vibilagare.se/rostregistret.asp).
        Periaatteessa pellit kohtuullisesti, mutta pohjat, lokarit, lokareiden kaaret ja kahvat tosi heikosti. Suojauksen hinta riippuu suojauksesta: täyssuojaus maksaa paljon enemmän kuin vain pohjan suojaus. Suojausliikkeet tietysti tuputtavat superhypersuojauksiaan, mutta aika kallista lystiä on hyötyyn (itselle) nähden. Pelkän pohjan ja lokareiden suojauksen saa noin 300-500 eurolla, hinnat vaihtelevat paljon ja tarjouksia kannattaa pyytää ja tinkiä, sillä äijät vetävät yleensä ensin stetsonista jonkun karmivan luvun ja kokeilevat lentääkö asiakas selälleen. Pelkän pohjan lokarit sain ainakin alustavasti jo puhelimessa tingittyä hintaan 300-400 muutamista paikoista. Tosin vielä en ole ehtinyt teettää, mutta saatan teettää kesällä. Kuulemma yhtenä bonuksena tulee vähän matalammat ja heikommat rengasäänet.

        OLEN ITSE HUMMERI OMISTAJA, JA VUODEN KÄYTTÖ JALKEEN HUOMASIN PIKKU RUOSTE POHJASSA. AUTO ON VUOSIMALLIN 2007 JA OLI AIKASEMIN KÄYTTÖSSÄ USAssa. ONKO NIIN ETTA HUMMER AUTOT RUOSTUU TOISET NOPEAMIN? JA KANNATAA SUOJA POHJA?


      • MaunoM
        maaleista kirjoitti:

        EU-luonto direktiivit märää, jotta automaalienkin on oltava EU:maissa
        "syötäviä ja juotavia" siksi nykyisin autoissa käytettävät vesiliukoiset maalit ei ole lähimainkaan yhtä hyviä kestämään kuin vanhat maalit joissa oli "kunnon sideaineet ja liottimet".

        Kun näillä vesiliukoisilla maalatun auton esim. koneeltiin lentää pienikin kivi, lähes aina irtoaa pienipala maalista jää kiveniskun jälki, koska vesiliukoinen maali on niin kovaa eikä se jousta kuten aiemmin käytetyt maalit joustivat.

        Ed. mallisarjan accordissa pohjassa on massaus muualla paitsi keskitunnelissa, ja sinne ei kivet pääse iskeytymään. Eli pohjan massaus on ainakin melko turhaa, lokarit suojaa lokasuojia. Maalipintaanhan nuo suojaukset ei auta , mun mielestä melko turhaa suojaus on accordiin.


      • Hummer H2
        HUMMER H3 kirjoitti:

        OLEN ITSE HUMMERI OMISTAJA, JA VUODEN KÄYTTÖ JALKEEN HUOMASIN PIKKU RUOSTE POHJASSA. AUTO ON VUOSIMALLIN 2007 JA OLI AIKASEMIN KÄYTTÖSSÄ USAssa. ONKO NIIN ETTA HUMMER AUTOT RUOSTUU TOISET NOPEAMIN? JA KANNATAA SUOJA POHJA?

        Ostin juuri äsken 2004 Hummerin virosta, ajettu 84tkm. ruostetta pohjassa! vien kyllä käsittelyyn!
        400€ käsittelystä on mielestäni halpa hinta!!!
        Tarjoa 400€ sähkö/putkimiehelle niin ne ei tee mitään tohon hintaan, ruokataukokin maksaa enemmän!


    • ,,,,,,,,,,,,,,,,,,

      pelkän pohjan suojaus jotain 600-800e.
      täys suojaus n,1500e.
      jos et pidä autoa 10 vuotta niin sinun maksaman suojauksen hyöty menee seuraavalle omistajalle.
      Mieti tarkkaan kannattaako? jos vaihdat autoa 5-vuoden välein ei missään nimessä kannata tuhlata rahojaan johonkin suojaukseen.
      Vie perheesi ennemmin vaikka lomalle.

      • maksaa?

        Pohjassahan joku aine käsittely, joka pitää sen kirkkaana.
        Ostin pari purkkia alustamassaa ja sumutin. Ei paljon maksanut.


      • saman!!
        maksaa? kirjoitti:

        Pohjassahan joku aine käsittely, joka pitää sen kirkkaana.
        Ostin pari purkkia alustamassaa ja sumutin. Ei paljon maksanut.

        Ruiskutin sen keskitunnelinkin. Auttaa ääniinkin. pohja näky katsastuksessa uuden komealle. Makso nosturivuokran kanssa alle 20€.


      • pateristo
        saman!! kirjoitti:

        Ruiskutin sen keskitunnelinkin. Auttaa ääniinkin. pohja näky katsastuksessa uuden komealle. Makso nosturivuokran kanssa alle 20€.

        ei saa laittaa uusien autojen pohjiin,
        jos ei ota ensin sitä entistä pois kokonaan pellille


      • uusi auto
        pateristo kirjoitti:

        ei saa laittaa uusien autojen pohjiin,
        jos ei ota ensin sitä entistä pois kokonaan pellille

        Höpö höpö...Saa laittaa . lisä suoja on vaan hyväksi pohjalle.


    • 13.

      Finikor liikkeessä massaus maksoi uudelle Insight Hondalle 480 euroa viimevuoden huhtikuussa.
      Vein auton lähes suoraan massattavaksi, aivan kuten olen vienyt kaikki muutkin ostamani autot.
      Voitte väittää mitä vaan, mutta tuon hinnan olen saanut joka kerta takaisin parempana hyvityshintana.
      Se, että auton ostaa jokakerta eriliikkeestä ja asiakassuhdetta ei oikein synny, niin etu voi jäädä saamatta. Perheessämme on 13. Honda menossa (useampi auto taloudessa) joten asiakas-suhde on hyvä ja autokauppa on aina sopimus ja neuvotteluasia.
      Voihan sinne itsekkin sitä massaa pohjaan ruikkia, mutta tärkeämpää se olisi saada sinne koteloihin ovissa sekä alustan koteloihin. Nykyään noissa alustoissa on paljon tuota muovisuojaa,mm.Insight joka on lähes vuorattu tuolla muovilla. Silloin ei suora hiekka tai suolasuihku niin alustaa piiskaa.
      Sinkittykori auttaa, mitä auttaa, mutta kun sen pinta menee rikki, niin ruostepommi iskee ja se on sitten menoa.

      • vatser

        Itsekin mietteissä suojauttaa tuleva uusi Tojota. Miten kauan aiot pitä Insightiasi, kun kerran suojautit? Itse max 4 vuotta joten mietityttää...


      • 13.
        vatser kirjoitti:

        Itsekin mietteissä suojauttaa tuleva uusi Tojota. Miten kauan aiot pitä Insightiasi, kun kerran suojautit? Itse max 4 vuotta joten mietityttää...

        Kun olen auton vaihtanut, joko uuden tai vanhan olen sen suojannut. Kaikkien autojen kohdalla on ollut niin, että ostaessani en ole tiennyt kauanko pidän. Vaihtoväli on ollut 1-10 vuotta, riippuen valuutta ja muusta elämän tilanteesta. Olen kerran ostanut takaisin entisen auton, perheen lisäautoksi.
        Jos auto maksaa vaikkapa 30-40 tuhatta euroa, ei suojauksen hinta siitä summasta paha ole.
        Nämä on näitä ikuisuuskysymyksiä, joita täällä jauhetaan vuodesta toiseen ja kun nimimerkin takana kirjoitetaan, niin mieleeni on tullut, että suomessa on tosi varakasta sakkia. Miksi autokanta on kuitenkin aika vanhaa ;)


    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Nainen, yrittäessäsi olla vahva olet heikoksi tullut

      Tiedätkö mitä todellinen vahvuus on? Selviätkö, kun valtakunnat kukistuvat? Miten suojaudut kun menetät kaiken? :/
      Ikävä
      191
      1304
    2. Miettimisen aihetta.

      Kannattaa yrittää vain niitä oman tasoisia miehiä. Eli tiputa ittes maan pinnalle. Tiedoksi naiselle mieheltä.
      Ikävä
      122
      1128
    3. Mitkä on 3 viimeistä sanaa

      sun ja kaivattusi viesteilyssä? Ensin sun, sitten kaivatun?
      Ikävä
      48
      854
    4. Kai sä näät

      Ku sua katson et olen aika rakastunut. Rakkaus ei vain ole aina niin yksinkertaista
      Ikävä
      70
      850
    5. Just nyt mä

      En haluais sanoa sulle mitään. Voisi vaikka istua vierekkäin hiljaa. Ehkä nojaten toisiimme. Tai maata vierekkäin, ilman
      Ikävä
      53
      780
    6. Nainen miltä tuntuu olla ainoa nainen Suomessa, joka kelpaa ja on yheen sopiva minulle

      Sydämeni on kuin muuri, valtavat piikkimuurit, luottamusongelmat, ulkonäkövaatimukset, persoonavaatimukset ja älykkyysva
      Ikävä
      50
      725
    7. Kuinka hyvin tunnet mut?

      Kerro musta mies jotain.
      Ikävä
      33
      692
    8. Piristä mua ystävä

      Hyvä💫...
      Ikävä
      60
      689
    9. Hakeudu hoitoon.

      En oo kiinnostunut susta.
      Ikävä
      50
      665
    10. Nainen, mitä ajattelet minusta?

      Mitä tuntemuksia saan aikaan sinussa? :/
      Ikävä
      52
      657
    Aihe