Gallup (aihe nuoruus)

Ville_87

Hei! Haluan kuunela mielipiteitä minkälaisia lasten tv-ohjelmia katsoitte kun olitte lapsia?

Minä ainakin muistan seuraavat sarjat:
Muumit, ankronikka, tiku ja taku pelastuspartio,
vili vilperi, varjoankka, pilipalipilotit, babar jne.. kiitos jos kertoisitte omat mielipiteet!

22

742

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • vm-77

Kyllä paras kaikista oli Rosvo Rudolf! Sit oli Tao Tao pandakarhu,Nils Hogelstrom,tohtori sykerö(en kyllä muista oliko ohjelman nimi),maija mehiläinen... Siinä joitain mitä tuli mieleen! vuosia kulunut sen verran paljon et ei muista kunnolla kaikkia!

• Maija

Ehdottomasti tohtori Sykerö, Taotao, Peukaloinen ja Maija Mehiläinen niin ja vili vilperi.

Valitettavasti nykyään ei enää osata tehä hyviä piirrettyjä.Ne hyvät vanhat piirretyt pitäis kaikki uusia.

• -angel-

pidin, disneyn piiretyistä, mut sit tv-piirretyt, no babar, vili vilperi ja öö..ku ei muista niitä!!;(

• jensku

oli ainakii vili vilperi ja muumit, muit en sit muistakkaa..

• iiris

Muumit, Matka maailman ympäri, Vili Vilperi, Tikun ja Takun pelastuspartio, Ankronikka, Pikku Kakkonen, Babar, ...

• Ville_87

Olisko jollakin nauhoittetuja tai kaupasta ostettuja Ankronikka/ Tikun ja takun pelastuspartio / Varjoankka /
      Pilipalotit sarjan jaksoja????

:)

• tyttö tummahiuksinen-84

maija mehiläinen oli ihan ykkönen ;*] ja sittenh
      TaoTao ja tohtori sykerö. ja Muumit!

• tigger

mä kattelin: nooan saari, babar, villen taikasaappaat, vili vilperi, pelle hermanni, sinisen talon nalle... ja ehdoton ykkönen: MUUMIT!!!
      tykkään niistä vieläki, tietyllä kuvalla ajatellen ne on aika "pervoja", kun alkaa kuunteleen ja miettiin!!!
      mutta sillai... mutta kiitti kivasta gallupista!!

• ~flop~

..en oo koskaan kattonu kauheesti telkkaria. En pienenäkä. Mä hääräsin aina jotain muuta. :) Mut Muumit ja Tao Taon katoin, ne oli ihan ykkösiä! :)

• Mr. Screw

Itse tykkäsin myöskin Maailman ympäri 80 päivässä ja toinen suosikki oli Nikke Knattertton. En tiedä, muistaako kukaan sitä enää, mutta siinä oli (länsi-?) saksalainen salapoliisi, joka härväsi kaikkea. Tuli joskus 90-luvun alussa ja 80- luvun lopussa.

• TiiEm

OI, mä muistan Nikke Knakkertonin! Se oli kans mun yks lemppareista! Se oli just siisti kun siinä näytettiin miten se tutki niitä juttuja, tai siis silleen jännästi.

• Maija

Ehdottomasti paras!!Tulispa se taas töllöstä...

• Mr.Screw
        TiiEm kirjoitti:

OI, mä muistan Nikke Knakkertonin! Se oli kans mun yks lemppareista! Se oli just siisti kun siinä näytettiin miten se tutki niitä juttuja, tai siis silleen jännästi.

Olihan se aikas "laadukkaasti" tehty, mutta kyllä se pientä lasta kiinnosti. Parhaiten muistan sen ison ja terävän leuan, joka oli päähenkilöllä. Toinen oli ne äänet, jotka lähtivät autoista ja putoavista esineistä.

• TiiEm

Suosikkini oli Jaki ja Nuka (kaks karhuu), TaoTao, Peukaloinen, Maija Mehiläinen, Ankronikka, Sandybell ja CandyCandy (kaks vikaa ei tainnu tulla telkusta..) Nämä nyt ainakin muistan. Siitä on jo niin kauan..

Ja Disneyn Robin Hood oli lempileffani. Kävimme äitini kanssa lähes joka viikonloppu vuokraamassa elokuvat ja aina valitsin Robin Hoodin. Olen miettinyt, että äidilleni olisi tullut halvemmaksi ja helpommaksi, jos hän olisi ostanut minulle sen videon :)

• TiiEm

Niin, ja sitten Matka maailman ympäri 80:ssä päivässä oli yks suosikki. ja Nikke Knakkerton. Ja sit oli joku toinen etsivä piirretty. En muista nimee, siitä tehtii tässä joitakin vuosia sitten elokuva missä oli oikeita ihmisiä. Sillä etsivällä oli tyttö ja koira (?) mukana. Joku "Gätset" sen nimi tais olla. Siis noin sanottu. Ja sitten muistan tykänneeni sellasesta piirretystä missä oli joku orpo ankka joka asu myyrän kanssa. Siin oli jotain seikkailuja.. Muistan miten se tunnusmusiikki menee, mutta en yhtään mikä sen nimi oli.

Ihanan nostalginen olo tulee kun muistelee vanhoja piirrettyjä. Ois kiva nähä niitä uudestaan.

• tyttö
        TiiEm kirjoitti:

Niin, ja sitten Matka maailman ympäri 80:ssä päivässä oli yks suosikki. ja Nikke Knakkerton. Ja sit oli joku toinen etsivä piirretty. En muista nimee, siitä tehtii tässä joitakin vuosia sitten elokuva missä oli oikeita ihmisiä. Sillä etsivällä oli tyttö ja koira (?) mukana. Joku "Gätset" sen nimi tais olla. Siis noin sanottu. Ja sitten muistan tykänneeni sellasesta piirretystä missä oli joku orpo ankka joka asu myyrän kanssa. Siin oli jotain seikkailuja.. Muistan miten se tunnusmusiikki menee, mutta en yhtään mikä sen nimi oli.

Ihanan nostalginen olo tulee kun muistelee vanhoja piirrettyjä. Ois kiva nähä niitä uudestaan.

Oi. Tuon minä unohdin. Sen sarjan, jonka nimi taisi olla Alfred J. Quak (ainakin sen ankan nimi oli) Ja kyllä, se tunnusmusiikin muistaa.

• Shadow

Kaikkein paras ohjelma oli rölli! Sitten tulee mieleen muumit, tohtori sykerö, Tao tao- bandakarhu, Nils Holgerssonin seikkailut villihanhien kanssa jne.. Olenkin kyllä "hitusen" vanhempaa vuosimallia kuin sinä.. :D Nykyisin lasten ohjelmat ovat todella huonoja ja mielikuvituksettomia, niihin ei enää nykyisin käytetä aikaa eikä rahaakaan.. :( Näyttäisivät kunnon vanhoja hyviä ohjelmia uudelleen!

• Ville_87

Mä haluaisin nähä uusintana Tiku ja Taku pelastuspartio, ankronikka jne. ja kaikki disney-piiretyt jotka näky MTV 3 kanavalla 1990-luvulla ... :)

• Ville_87
        Ville_87 kirjoitti:

Mä haluaisin nähä uusintana Tiku ja Taku pelastuspartio, ankronikka jne. ja kaikki disney-piiretyt jotka näky MTV 3 kanavalla 1990-luvulla ... :)

Muistan että kyllä Ankronikkaa ja Varjoankkaa saa kaupasta ostettuna mutta ei viiti mennä ostaa mun äippä rupeis sanoo et ootpa sinä viel lapsellinen... :) tiku ja taku ei löydy mistää.. eikä pilipalipiloteita jne. .. ..
        Matka maailman ympäri ohjelman meikä nauhoitti
        pari vuotta sitte telkkarista.. v. 1995 yritin nauhoittaa mutta multa puuttuu suurin osa jaksoista ... :)

• tyttö

Paha. Maija Mehiläinen (tjsp)ainakin ihan pienenä. Tao Tao. Ja sitten joku sellainen sarja, jossa kaikki hahmot olivat jotain kenkiä...(?) Ja sellainen kuin Barbababa... En minä niiden sarjojen nimiä muista enää... :D

Nuo perinteisemmät Disneyn Aku Ankka jne. väännökset, babarit, Matka maailman ympäri 80:ssä päivässä, Eewoks, Thunderbirds (Mysrskylinnut suomeksi?) taitavatkin sitten kuulua enimmäkseen veljen lapsuuteen...

• pippurinen

Pienenä tuli ainaki katottuu Muumit, Babar, Ankronikka, pikku kakkonen, bampukarhut, vili vilperi, halinallet, my little pony, lady lovelox.. Ei enää ees muista... On siitä kuitenkin jonkin verran aikaa.... ;)

• Female-83

Siis ne kaikki ihanat piirretyt...TaoTao, Maija Mehiläinen, Smurffit, Snorkkelit, ja tietenkin "pätkikset" joissa loistavia Disneyn lyhyitä piirrospätkiä niinku Aku Ankkaa ym...Voi kun niitä tulisi vielä telkkarista, onneksi niitä on otettu videolle niin voi vielä katsoa niitä!!

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Useita puukotettu Tampereella

Mikäs homma tämä nyt taas on? "Useaa henkilöä on puukotettu Tampereen keskustassa kauppakeskus Ratinan lähistöllä." ht
      Tampere
      239
      4613
    2. Kuka rääkkää eläimiä Puolangalla?

Poliisi ampui toistakymmentä nälkiintynyttä eläintä Puolangalla Tilalta oli ollut karkuteillä lähes viisikymmentä nälkii
      Puolanka
      76
      3055
    3. Leipivaaran päällä on kuoleman hiljaista.

Suru vai suuri helpotus...
      Puolanka
      47
      2463
    4. Meneeköhän sulla

oikeasti pinnan alla yhtä huonosti kuin mulla? Tai yhtä huonosti mutta jollain eri tyylillä? Ei olisi pitänyt jättää sua
      Ikävä
      45
      1767
    5. Laitetaas nyt kirjaimet tänne

kuka kaipaa ja ketä ?
      Ikävä
      28
      1703
    6. Koska näit kaivattusi viimeksi

Milloin tapasit rakkaasi? Ja etenikö suhde yhtään?
      Ikävä
      79
      1451
    7. Lähetä terveisesi kaipaamallesi henkilölle

Vauva-palstalta tuttua kaipaamista uudessa ympäristössä. Kaipuu jatkukoon 💘
      Ikävä
      85
      1285
    8. PS uusimman gallupin rakettimainen nousija

https://yle.fi/a/74-20170641 Aivan ylivoimaisesti suurin kannatuksen nousu PS:lle. Nousu on alkanut ja jatkuu 2 vuoden
      Maailman menoa
      143
      965
    9. Tekiskö nainen mieli tavata...

Viikonloppuna ja...?
      Ikävä
      69
      948
    10. Sellainen tunne sydämessä

Että nainen olet kaivannut minua. Tai sanonko että oikeastaan koet sitä samaa nostalgiaa, kaipuuta ja mukavia muistoja,
      Ikävä
      86
      894
    Aihe