Mazda 6:n viat

mazdalainen

Onko teillä ollut Mazda 6:n farmarimalleissa jotain tiettyjä tyyppivikoja? Olisi kivaa kuulla hyviä että huonoja kommentteja. Minkä hintaisia noi perus huollot ovat olleet?

69

33237

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • ei tieteskää ooo!

      mastassa ikiniä mitään vikka. Mate in nippon nääs!

    • thompson

      Mulla on 33 tkm ajettu -05 GT farmari.
      Vikalista:
      - parkki palanut --> vaihdoin uuden polttimon :)
      - kuskin puoleiset kaiuttimet lakkasivat toimimasta välillä cd:tä kuunnellessa --> vaihdettiin takuuseen uusi soitinyksikkö

      ... siinä se. Eli varsin toimiva ja hyvä peli on ollut

      • thompson

        20 tkm huolto maksoi n. 190 €


    • xok

      Itelläni on -03 2.0 stw 65tkm ja vanhemmilla -02 sedani vain 30tkm. Molemmista on mennyt kuskin puoleinen ikkunannostin sekä kuskin aurinkolippa (ei pysynyt ihan ylhäällä).
      Lisäksi omasta farkusta vaihdettu takaluukun kaasujouset kun ilmeisesti toinen hajosi, bensapumppu vaihdettu kun piti pakkasella ääntä, käsijarrukahva kun alkoi räikän ääni laulamaan sekä rattiakseli, kun ei pysynyt rasvat sisällä ja kuului pieni nakse (ratti linkussa pienillä nopeuksilla pienissä töyssyissä). Kaikki mennyt takuuseen joten sen suhteen ei valittamisia.
      Osahan on sellaisia vikoja mistä moni ei olisi viitsinyt varmasti edes valittaa, mutta kun huomasin takuun (Tampereella) näin kivasti toimivan niin miksipä ei.

      • vikoja

        kilometrimääriin nähden. Ei vakuuta, omat kokemukset toisesta merkistä vastaavilla kilometreillä: ei vikoja, ei ensimmäistäkään. Ja olen pikkutarkka.


      • vikoja
        vikoja kirjoitti:

        kilometrimääriin nähden. Ei vakuuta, omat kokemukset toisesta merkistä vastaavilla kilometreillä: ei vikoja, ei ensimmäistäkään. Ja olen pikkutarkka.

        160 tuhatta vasta kutosella takana, ja ei vikoja, ei ensimmäistäkään. Toisista merkeistä reilu miljoona km kokemuksia, ja yhtään näin viatonta ei ole vielä muissa merkeissä ole ollut. On vakuuttanut minut, vaikka yrittäisin olla suurpiirteinen muita kohtaan..


    • hgfds

      Kahden vuoden aikana vaihdettiin kaasuläppäkotelo ja molemmat etupolttimot & parkit. Siinä se. Tyyppiviaksi voi luokitella juuri tuon kaasuläppäkotelon, joka alkaa jumittaa ja pakkasilla saa tosissaan paukuttaa poljinta, jotta se lähtee liikkeelle, on kuin yhtä puuta.

      • vm. 2003

        Tässä lista asioista joita minä olen joutunut tekemään:

        - alussa puolto oikealle -> korjattu
        - vaihdettu kesärenkaat hiljaisemmaksi
        - kaasupoljin "naksui" -> korjattu
        - radio temppuili -> korjattu
        - välissä kutsu bensatankin lisäeristyksiin
        - kuskinpuolen xenonvalon sytytin rikki -> vaihdettu umpio
        - ohjaustehostimenputki hankautui puhki -> vaihdettu

        Korjaukset ovat menneet takuuseen mutta ihan tyytyväinen ei voi olla. Tässä esiintyneet viat ovat kuitenkin olleet varsin yleisiä..


      • 5745745

        Vanha viesti mutta tuohon kaasuläppäongelmaan kyllä riittää putsaus ja taas toimii kuin uusi. Muutaman vuoden välein hyvä puhdistaa niin ei ole jumissa kun lähtee ajamaan.


    • minulla

      -04 wagon.Ohjaustanko vaihdettu(välystä ohjauksessa, ei sen koommin esiintynyt)Nyt oikean ajovalon korkeussäätö ei toimi. Odottaa umpion vaihtoa.20tkm 200€,40tkm 261€

    • Nimetön

      Mazda 6 farkku vm. 2003

      - takakaaret ja helmat maalattu uusiksi (takuuna, vaikka 36kk takuuaika oli umpeutunut)

      - kuskinpuoleinen ikkunannostin hajosi

      - molemmpien puolien ajovalojen korkeudensäätö hajosi

      - puoltaa

      - ohjaus klonksahtaa ääriasennossa

      Muuten pitäisin kyllä autosta, mutta turhan paljon ollut näitä pikkuvikoja, joista osan kuntoonsaattaminen maksaa aivan liikaa...

      • mazdan omistaja

        Ei juuri muuta vikaa kuin talvella pienelläkin pakkasella sähkölukot jumittaa nimenomaan takaovissa. joskus kuskin ovea ei saa auki kun avaimella tai joskus ei millään mutta repsikan ovi onneks on aina avautunut. Jos takaovi aukee niin monta kertaa sitä ei sitten saa kiinni muuten kun laittamalla oven sisänamikan kiinni ja seurauksella että koko ovi ei taas aukea ennekun pakkaset lauhtuu. Ja on lukkoihin laitettu crc:tä ja ovien listoihin silikoonia. Mutta ei pelaa siitä huolimatta.

        Onko kellään tämmöstä vikaa kun joku sano että tämä on tyyppivika?


    • hätä

      madsa 6 vm 02 kuskin ovea ei saa millään auki muut ovet pelittää ja aukeaa.

      • gt-03

        miten sait auki???? itellä tuli tänään sama vika!


    • Ei poijjaat

      Ruosteisia ovia, lokarin kaaret ruosteessa.....muita pikkuvikoja

      En suosittele kovin lämpimästi

      • juu poijjaat

        270 000 km ajettu vm 2005, ei pienempiä eikä isompia vikoja tähän mennessä. Ei ruostetta ovissa eikä lokarin kaarissa.
        Suosittelen lämpimästi.


      • 2xex. masa
        juu poijjaat kirjoitti:

        270 000 km ajettu vm 2005, ei pienempiä eikä isompia vikoja tähän mennessä. Ei ruostetta ovissa eikä lokarin kaarissa.
        Suosittelen lämpimästi.

        Juu, elikäs pull shittiä tuli. Kyllä on vikoja ihan kuin kaikissa muissakin merkeissä.'
        Ruoste alkaa monasta paikasta, ovien sisäpuolet, takalokarin kaaret, takaluukku, alusta ruostuu voimakkaasti.......... JNE.
        Mieti nyt vielä


      • juu poijjaat
        2xex. masa kirjoitti:

        Juu, elikäs pull shittiä tuli. Kyllä on vikoja ihan kuin kaikissa muissakin merkeissä.'
        Ruoste alkaa monasta paikasta, ovien sisäpuolet, takalokarin kaaret, takaluukku, alusta ruostuu voimakkaasti.......... JNE.
        Mieti nyt vielä

        Niin että jos ei vikoja ole ollut niin sitten pitäisi alkaa keksimään... Ok, jotta jotain saadaan listaan: Ajovalopolttimoita, parkkipolttimoita jne, on korjattu eli vaihdettu uusiin useampiakin, en ole laskenut...ehkä n. 30 40 tuhannnen km välein. Jarrupalat on uusittu eteen ja taakse pariin kertaan. Vasen sivupeili on uusittu, kun peilin lasi halkesi, aiheuttaja tuntematon. Tuulilasissa on muutama kiveniskemä. Renkaitakin on toiset talvirenkaat ja kolmannet kesäkumit menossa tässä kulkuvälineessä. Katolla olevista muovilistoista on ilmeisesti harjapesun mukana lähtenyt kahden taakkatelineen kiinnityspisteen kodalta sellainen pieni muovinen peitelevy, maksoivat muuten reilun kympin kappale, pienet läpykät...
        Tosin en noita osaa varsinaisesti vioiksi mieltää, mutta luettakoon ne mastan sellaisiksi, jotta lukijalle hyvä mieli tulisi, mikä vikapesä. Kun aiempaa saksalaisvalmisteista pykälää kalliimman luokan kulkinetta piti käyttää useita kertoja korjattavana normaali huoltojenkin välillä, ja rahaakin paloin niihin suhteellisen runsaasti takuun päätyttyä, niin en oikein osannut noita mielestäni vähäpätöisiä tai luonnollisesti kuluvia juttuja maininnan arvoisiksi vioiksi ensin mieltää, myönnän olleeni ajattelematon aiemmassa lausunnossani..


      • lefi.fi
        juu poijjaat kirjoitti:

        Niin että jos ei vikoja ole ollut niin sitten pitäisi alkaa keksimään... Ok, jotta jotain saadaan listaan: Ajovalopolttimoita, parkkipolttimoita jne, on korjattu eli vaihdettu uusiin useampiakin, en ole laskenut...ehkä n. 30 40 tuhannnen km välein. Jarrupalat on uusittu eteen ja taakse pariin kertaan. Vasen sivupeili on uusittu, kun peilin lasi halkesi, aiheuttaja tuntematon. Tuulilasissa on muutama kiveniskemä. Renkaitakin on toiset talvirenkaat ja kolmannet kesäkumit menossa tässä kulkuvälineessä. Katolla olevista muovilistoista on ilmeisesti harjapesun mukana lähtenyt kahden taakkatelineen kiinnityspisteen kodalta sellainen pieni muovinen peitelevy, maksoivat muuten reilun kympin kappale, pienet läpykät...
        Tosin en noita osaa varsinaisesti vioiksi mieltää, mutta luettakoon ne mastan sellaisiksi, jotta lukijalle hyvä mieli tulisi, mikä vikapesä. Kun aiempaa saksalaisvalmisteista pykälää kalliimman luokan kulkinetta piti käyttää useita kertoja korjattavana normaali huoltojenkin välillä, ja rahaakin paloin niihin suhteellisen runsaasti takuun päätyttyä, niin en oikein osannut noita mielestäni vähäpätöisiä tai luonnollisesti kuluvia juttuja maininnan arvoisiksi vioiksi ensin mieltää, myönnän olleeni ajattelematon aiemmassa lausunnossani..

        mazda 6 2006 ajettu 78500 ,itsellä auto ollut 11 kuukautta.rekisterikilven polttimo vaihdettu,ei muuta.


      • Masta se paska....
        lefi.fi kirjoitti:

        mazda 6 2006 ajettu 78500 ,itsellä auto ollut 11 kuukautta.rekisterikilven polttimo vaihdettu,ei muuta.

        No kohta alkaa kiroilu, kun ruosteet hyppäävät näkösälle.
        Tulee TODELLA kalliita korjauksia, osia ei saa kuin marmoritiskiltä.
        Mites suu pannaan. Kaikki laakerit huutaa.....

        loppua ei näy...


      • juu poijjaaat
        Masta se paska.... kirjoitti:

        No kohta alkaa kiroilu, kun ruosteet hyppäävät näkösälle.
        Tulee TODELLA kalliita korjauksia, osia ei saa kuin marmoritiskiltä.
        Mites suu pannaan. Kaikki laakerit huutaa.....

        loppua ei näy...

        Joo, jos sitten muutaman vuoden päästä 500 tuhatta ajetussa alkaa olemaan sitä ruostetta, niin eipä paljon enää haittaa.
        Aiemmassa saksalaisvalmisteisessa laatuautossa esim. vajaa 170 tuhatta ajettuna katalysaattori meni uusiksi, kustansi yli 600 euroa. Halpaa, ylen halpaa ja tuollaisia pikkuvikoja ja vasta nippanappa sisäänajokilometrit täynnä...eikä ollut ainut johon siinä sai paljon rahaa laittaa. Kun nyt on jo reilusti enemmän kilometrejä ja joku tonni vähemmän rahaa mennyt korjauksiin kuin tuossa edellisessä, niin hiukan hymyilyttää nuo TODELLA kalliit korjaukset jossain hamassa tulevaisuudessa. Jos niitä edes tuleekaan...
        Niin laakereista puheenollen, siinä edellisessä talvella kun oli parikymmentä astetta pakkasta, niin laakerit todellakin huutaa uikutti ensimmäiset 5-10 km...laatuauto kun oli...kuulemma ei laakereissa vikaa vaan ominaisuus, huollon mukaan. Kivalta kuulosti..


    • Ex ex maza

      Mitä se ruostepöksy siellä kiukuttelee. Eikö ruostunut maza kestä päivän valoa? Kyllähän se pistää vihaksi, niin minullakin. Joten vaihdoin laatupelin tilalle
      Emännät piirittävät kuumina, kun kaduilla livuttelee menemään.......
      Mahtaa maza kuskeja ketuttaa, vähän niinku kalsarit ois ruskeet, ja keltaset.
      Ruostevettä itkee mazdasi sun....

      • aikuinen_

        Paljonko sulla on ikää ?


      • Ex ja ex ja ex
        aikuinen_ kirjoitti:

        Paljonko sulla on ikää ?

        Paljonko sää painat? ookkona pikkuuseen pläski?
        Junkkaakkona sielä häh?

        Aikuinen nainen mä oon......


      • aikuinen_
        Ex ja ex ja ex kirjoitti:

        Paljonko sää painat? ookkona pikkuuseen pläski?
        Junkkaakkona sielä häh?

        Aikuinen nainen mä oon......

        Asia selvä.


    • Maksas

      etupyörän laakeri ja tossa edellisess'6 sessa ruoste ongelmina.

    • vimpo Mazda

      08 automaatti ajettu 85 tuhatta. Molemmat etupyörien laakerit paskana

    • hyväkö?

      Mazda 6 vm 2008 aj 120000km.
      Katsastuksessa HYLÄTTY syy : OHJAUSTEHOSTIN. Vasemmalle etupyöriä käännettäessä raskaampi kuin oikealle käännettäessä. Merkkihuoltamon kaverin mukaan tehdasvika. Potkaisi työpöydänsä alta vastaavan vaihdetun ohjaustehostimen ja tuumasi :"Näitä riittää" Tästä tehtiin reklamaatio maahantuojalle- EI tulla korvauksessa vastaan millään lailla Mikä kustantaa
      n. 2000€
      Aikaisemmat viat: takapaksin lukko uusittu ja kuljettajan penkinlämmittimet uusittu kaksi kertaa norm. lampunvaihdot

      • ostoaie

        Onko autosi vanhempi vai uudempi malli. 2008 taisi olla mallivaihdos ja kumpiakin on rekisteröity 2008.


    • M6 farkku

      Vm. 2006 ja mittarissa 120 000. Ainoa isompi ongelma on ollut ajotietokoneessa, joka syttyi itsestään tuleen. Merkkihuollossa leviteltiin käsiä mutta autosähköihin erikoistuneessa korjaamossa osattiin kertoa, ettei peräkärryn kiinni ollessa saa käyttää tööttiä tai ajotietokonetta. Maahantuoja Inchcape Espoo, joka oli virityksen autoon uutena rakentanut pesi kätensä. Onneksi uusi boxi irtosi alle 500 eurolla. Vika on edelleen olemassa mutta polttaa ainoastaan enää sulakkeen - jos sattuu peräkärryn kanssa ajaessa em. käyttörajoitteet unohtamaan. Ruoste on pysynyt toistaiseksi aisoissa Finikor-käsittelyllä. Kaksilitraisen bensakoneen kulutuslukemat tietysti kalpenevat uusien pihikoneiden rinnalla, mutta muutoin on yhä ihan jämäkän mukava ajettava kun ei ole turha kiire.

    • 12042014

      Vm 2004 2.0, ajettu 250tkm. Kaasu jumitti, siinä oli ikään kuin pykälä poljinta painaessa. Korjasin itse puhdistamalla kaasuläppäkotelon rätillä ja liuotinaineella. Oli helppo homma vaikka en mikään mekaanikko ole : se haitariletku vaan irti niin on kohde näkyvissä. Joskus 100tkm sitten oli omituista klappia ohjausakselissa. Jossain oli neuvo, että vapauttaa ratin säädön ja vetelee rattia säätöjen ääriasentoihin. Liekö sitten auttanut, en ole viime vuosina tuota ongelmaa enää havainnut. Keskokonsolin näytössä kosketusvika/pikseleitä pimeänä. Eipä tuo haittaa kun lähinnä radiokanavan nimessä näkyy vika.

    • Nipponi123

      Mazda 6 -06 ajettu 190 000 km ei vikoja. Toyota Camry ajettu 480 000 km ei isompia vikoja. Maza kannattaa kyllä ruostesuojata heti kun mahdollista. Muuten taitaa olla suht luotettava auto mutta tuskin vaikkapa Camrylle luotettavuudessa pärjää...

      • nipponi321

        Anteeksi, 1 laakeri vaihdettu kutoseen ja ruostesuojattu.


    • yrjyryrjy

      Samat laakeri ongelmat oli Volvossa mistä oltiin hiljaa kun Premium? ja samat laakerit myös Fordissa jota siten taas saikin arvostella

      • Camryman

        Liekkö niin vaarallista jos muutaman kympin hintainen laakeri menee...Vikoja ei ole kutosessa ollut mutta eniten ärsyttää talvella jäätyvät takajarrut.


    • Jonez45

      Ehdottomasti surkein auto mitä mulla on koskaan ollut, jos poisluetaan poikavuosien romut. Se raato oli minulla pari vuotta ja vuosimalli oli 2012. Mazda on japanilaisista autoista se kehnoin ja se on silloin todella huono koska yhtään edes välttävää japsia en ole omistanut / ajanut. Ajettavuus on luonnollisesti se kaikkein heikoin piirre matukassa. Tämä ei tosin ole yllätys koska puhutaan idän ihmeistä. Niin ja niistä vioista: pari vuotta vanha ja ruosteessa, alustan tukivarsien puslia ja niveliä meni usein, merkillistä nykimistä (vika ei koskaan selvinnyt), radio meni mykäksi pari kertaa, vesipumppu, ohjaustehostin, xenonien ohjausyksikkö. Jarrut kehnot ja huono penkki. ONNNEKSI oli työsuhdeauto ja huonoksi onneksi se että se oli silloin pakko ottaa kun firman talliin oli semmonen jäänyt. Minulla tulee noin 80 tkm vuodessa ja on päivän selvää että matukasta ei ole kovaan ajoon. Onneksi sain vaihdettua sen vekottimen pari viikkoa sitten Volvoon. En kehu Volvoa mutta ainakin on moninkertaisesti parempi ajettavuus. Aika ja kilometrit sen sitten näyttää oliko Volvo hyvä vai huono.

      • Camryman

        Ensimmäinen mazda 6 on kestävä jos ruostesuojaa, mutta olen kuullut että toisessa mallissa jo enempi vikaa ja huonompi ajettavuus, mutta ei sinulla ainakaan auto ole parantunut luotettavuutta ajatellen, sillä meillä oli V70 Volvo -04 ja siinä oli jatkuvasti isompaa ja pienempää vikaa, varsinkin alustan osia meni jatkuvasti kun alkoi aina kolisemaan se ylipainava lotjo, siirtymällä japanilaisiin, loppui ongelmat.


      • nasda

        Avaimen kaukosäätöjen hajoaminen on todellinen riesa kakkosmallissa...


    • jehtoo

      2,0 TD 2008 VM huikkassudatin tukossa ajettu 165000 kilometriä uusi osa alkuperäisenä 3460€ joten on paska kalu ei aukea vaikka on pesty eri aineilla eli tämmönen japsi laatu nykyään on

      • Anonyymi

        pakkopoltto onnistuu jos osaa tehdä hiukassuodattimelle me tehty ja toimii matukka 6/2,0l vm:07 di ok


    • Tietämätön83

      Mistä selviää onko bensapumppu sähköinein vai ei?

      • TarkistaItse

        Bensapumppu on sähköllä toimiva suunnilleen kaikissa 2000 luvun autoissa, myös monessa 90 luvun autoissakin.

        Esimerkiksi sähkökaaviosta ja sulakkeistä selviää aika hyvin että onko bensapumppu sähköllä toimiva vai ei. Toinen vaihtoehto jos tee se itse intoa riittää niin tutkii bensatankin lähi alueita. Joissakin vanhemmissa autoissa bensapumpun luokse pääsee joko tavaratilan tai takamatkustajien penkkien[voi vaatia ensin takamatkustajien penkkien irroittamista/pois ottamista] kautta.
        Joissakin uudemissa autoissa bensapumpun luokse pääseminen voi vaatia ensin jopa bensatankin irroittamista.

        Myös automallikohtaisista varaosa listoistakin voi selvitä bensapumpun tyyppi.


    • Enolerobottienkäprovo

      Etupyörän laakerit vaihdettu, sen jälkeen kestäneet hyvin. Iskarit vaihdettu eteen. Jarrusylintereistä 3 vaihdettu. Oven lukkoon joku pieni osa vaihdettu. Ovet vaihdettu takuuseen, alasaumoissa ruosteenalkua. Helmakotelot kerran laitettu. Syyläri vaihdettu takuuseen, jakohihnaa. vaihdettaessa oli hajonnut. Webasto alkoi savuttamaan, otin sulakkeen pois, vaihto olisi ollut aika suuritöinen. Ilmastointi ei jostain syystä toimi.

      Muuten normaalit huollot, moottori nakuttanut virheettömästi, eikä niveliin ole tarvinnut koskea. Mielestäni aika hyvin. Ehkä Toyota pääsee samaan tai vielä parempaan, 2,0/2,2 D4D konetta lukuunottamatta. Tuskin premiumimerkit.

      Ai niin, Mazda 6 2,0 TD, 430 000 km, 2004.

      • Enolerobottienkäprovo

        Nyt 480 000. Toimii kuin kello.


    • Matsammevelkaa

      Piip piip piip piip tarkasta rengaspaineet!!
      Tätä riittää ja ajettavuus talvikelissä on heikko. Siinä on jo perustetta auton vaihtoon.

    • ei.näy.siperiassa

      lämmityslaite niinkuin kaikissa mazdoissa aivan saamarin kylmiä autoja kyllä hytisyttää pelkkä ajatuskin että vielä ois mazda.

    • Nykii

      Moj. Mazda 6 2007.Mix se nykii.??????Onko kenelläkään samaa vikaa.

    • Qtonen

      2 kpl GH-kutosta omistaneena kehotan tarkkailemaan takajarruja, Palat jumivat. Orkkispalat ovat syvältä, Brembon palat toimivat ja jarrulevytkään eivät kulu.

    • Anonyymi

      mazda 6 pelasi tosi hyvin siihen asti kunnes ruostui yön aikana pois.

      • Anonyymi

        Pakkasaamu, ruskeassa Mazdassa ei ruoste näy ! Tosin ei ole mikään prem.väri verrattuna helmiäispunaiseen tai -siniseen.


    • Anonyymi

      Uudemmissa (2016 jälkeen) ei ole mitään varsinaisia tyyppivikoja, mutta satunnaisia harmeja aina ilmaantuu.
      Hinnat ovat melko normit, tosin nyt coronan aikaan saa käytettyjä todella halvalla, toivottavasti et vielä ehtinyt hankkia.
      Helmiäisvärit ovat onnistuneet, varsinkin kirkkaan punainen ja sininen. Löytyy myös vihreänä ja ruskeana, tosin vähemmät suosittuja.
      M6 malli sopii hyvin pitkille kuskeille, lyhyt (varsinkin naiset) joutuvat ajamaan hiukan pää takakenossa, penkin säädöistä huolimatta.
      Huoltojen hinnat saat soittamalla esim autokorjaamoon. Lähes kaikkii "perushuollot" voi tehdä itsekin.
      Verot ja vakuutusmaksut hiukan keskiarvoa korkeammat ja varmaan nousevat koska laskevat hybridien ja sähköautojen veroja roimasti. Kannattaa ehkä odottaa niitä malleja

      ** / 5

      • Anonyymi

        Toi on totta, lyhyillä kuskeilla on vaikeuksia Mazdan 6:lla esim. peruttaessa. Katsoin kun naapurin rapun "teknikko" peruutti ruudusta, kädet kävivät ja pää kääntyili ihan kuin olis eksynyt, luultavasti ei vaan nähnyt ulos. Peilien käyttö olisi varmaan auttanut.
        ( ja kuski oli tietysti erittäin vaivaantunut kun katsoimme toimenpidettö, hiukan hymyillen )

        Parilla tutulla on uusi 6:n ja kummatkin kertoneet että vaimoilla on vaikeuksia nähdä taakse päin, ja vaikea arvioida keulan sijaintia. Kummallakin on lyhyt vaimo (160 säkäkorkeus), tyynyn asettaminen ajajan penkille auttoi <vink, vink>


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Toi on totta, lyhyillä kuskeilla on vaikeuksia Mazdan 6:lla esim. peruttaessa. Katsoin kun naapurin rapun "teknikko" peruutti ruudusta, kädet kävivät ja pää kääntyili ihan kuin olis eksynyt, luultavasti ei vaan nähnyt ulos. Peilien käyttö olisi varmaan auttanut.
        ( ja kuski oli tietysti erittäin vaivaantunut kun katsoimme toimenpidettö, hiukan hymyillen )

        Parilla tutulla on uusi 6:n ja kummatkin kertoneet että vaimoilla on vaikeuksia nähdä taakse päin, ja vaikea arvioida keulan sijaintia. Kummallakin on lyhyt vaimo (160 säkäkorkeus), tyynyn asettaminen ajajan penkille auttoi <vink, vink>

        Onko vaimo hevonen? Hevosella on säkäkorkeus.
        Eikö Mazdassa ole peruutuskameraa?


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Toi on totta, lyhyillä kuskeilla on vaikeuksia Mazdan 6:lla esim. peruttaessa. Katsoin kun naapurin rapun "teknikko" peruutti ruudusta, kädet kävivät ja pää kääntyili ihan kuin olis eksynyt, luultavasti ei vaan nähnyt ulos. Peilien käyttö olisi varmaan auttanut.
        ( ja kuski oli tietysti erittäin vaivaantunut kun katsoimme toimenpidettö, hiukan hymyillen )

        Parilla tutulla on uusi 6:n ja kummatkin kertoneet että vaimoilla on vaikeuksia nähdä taakse päin, ja vaikea arvioida keulan sijaintia. Kummallakin on lyhyt vaimo (160 säkäkorkeus), tyynyn asettaminen ajajan penkille auttoi <vink, vink>

        ei todellakaan toimi pätkäajossa, vaikka japsi onkin. Säädöt riittää melko hyvin, mutta ajoasento kärsii, vaimo valittaa jatkuvasti. Itse olen lähes 190cm, ei vaikeuksia nähdä, näkökenttä kiitettävä.


      • Anonyymi

        Mennä viikolla havaitsin paikallisen Prisman (Espoo) parkkiksella tollaisen ruskean Mazda 6:n, ei todellakaan ole malliston kaunein väri (jos vertaa esim helmäispunaiseen tai -siniseen).
        Oliskohan joku 10v vanha malli, en muista että tota väriä olis silloin tarjottu, eli väri varmaankin jonkun firman tuotteen perusteella tehty.
        Kyljessä ei ollut logoja, ja rennon oloisella kuskilla ( jopa Hermanni Pelle "kampaus") ei ollut firman vermeitä päällä, tuskin tollaisella totinen/epävarma kuljettaja ajaisikaan

        Ja kuten joku epäili aikaisemmin täällä, varmaan jonkun kuana/lannoitefirman esittelyauto.

        teekkari -20


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Mennä viikolla havaitsin paikallisen Prisman (Espoo) parkkiksella tollaisen ruskean Mazda 6:n, ei todellakaan ole malliston kaunein väri (jos vertaa esim helmäispunaiseen tai -siniseen).
        Oliskohan joku 10v vanha malli, en muista että tota väriä olis silloin tarjottu, eli väri varmaankin jonkun firman tuotteen perusteella tehty.
        Kyljessä ei ollut logoja, ja rennon oloisella kuskilla ( jopa Hermanni Pelle "kampaus") ei ollut firman vermeitä päällä, tuskin tollaisella totinen/epävarma kuljettaja ajaisikaan

        Ja kuten joku epäili aikaisemmin täällä, varmaan jonkun kuana/lannoitefirman esittelyauto.

        teekkari -20

        Näin Siuntion keskustassa tollaisen ruskean (kuana, hahah) Mazdan perjantaina, ja oikeasti se savutti vaan toisesta putkesta.
        Miten toi on mahdollista, voiko käydä vain osalla sylintereillä ?
        Omassa 6:ssa on kummatkin putket käytössä, ja käytön jäljiltä kuumat/lämpimät.


    • Anonyymi

      Mulla on farkkua norttiaskin verran pidempi sedan ja B-pilari on järjettömän leveä, takaoikealta tulevia autoja joutuu joskus hakemaan oikeasti. A-pilarinkin taakse hukkuu Avensis, hittoako tekivät niin pieniä autoja...

      Tyyppivika tai ominaisuus on lattiapainotteinen lämmityslaite, loskakeleillä tuulilasi vetää huuruun, jota ei pimeällä huomaa, mutta ekan vastaantulijan valoissa iskee lumisokeus. Sama ominaisuus oli 2014 3:ssa, pyysin merkkihuoltoa rikkomaan tuulilasin läppää, eivät suostuneet. Oireen voi ohittaa nappia painamalla, mutta ei helkkari, ilmastointi on automaattinen, ei sitä tarttis hiplata 2020-luvulla...

      Automaagilootan toiminta dieselissä on 80-lukua, Mazdan biturbot ovat parhaimmillaan 2700-4000 kierroksilla, mutta kickdown iskee 5000 lasiin ja tunnelma on hidastuva, koska 150 hp kuristettu malli ei anna niin mitn yli 4000 kierroksen. Pikku optimoinnilla tehokäyrän saa paremmaksi, mutta täyskaasuohitukset toimivat vasta 110:n jälkeen. Automaatti on kuitenkin normiajossa parhaimpia koskaan, mitä nyt moottorijarrutusta voisi olla enemmän kameratolpilla. Vakkari päällä osaa jarrutella, muttei manuaalisti.

    • Anonyymi

      GH- mallissa (2008-2011) takajarrut jäivät usein laahaamaan. Lääkkeenä kuparirasva liukupinnoille, auto käyttää takajarruja ajonvakautukseen ja mutkateillä jarrut ovat mukana, vaikkei kuskille kerrota.

    • Anonyymi

      No lähinnä se että ovat helposti ruostuvia ja niitä saa välillä korjailla. Aikoinaan joku kämmi käyny ruoste suojauksessa Ainakin tuossa 2006 mallissa mutta on sillä jo ajettukkin kohta 500 000km. Mutta en hyvää autoa silti pois vaihda ennenkuin tulee semmoinen kallis vika ettei kannata enää korjata. Tuolla vielä parisen vuotta mennään ainaki ja sitten katsellaan tilannetta uudestaan

    • Anonyymi

      Ekassa katsastuksessa jäi kiinni vetarista, kulunut.
      Takaluukun alla hiukan ruosteen alkua, on varmaan kolhaistu, ostin 1,5 käytettynä tän farkun.
      Hyvää ??? Helmiäspunainen, siisti väri. Isolle kuskille tilaa.
      Hinnat varmaan löytyy huoltopisteistä, kysyppä sieltä tarkemmin.

      Maza

      • Anonyymi

        Kutonen sopii parhaiten isoille kuskeille, "hukkapätkistä" ei näy kuin pälvi kun ohjastavat raitilla. Kolmonen on parempi ajettava pienemmille kuskeille ja nuorisolle.

        Siniset ja punaiset helmiäiset menee aina ekana vaihdossa, lantikset myydään halvemmalla.

        Mutta paljon pikku vikoja 2017 mallissa, takaiskunvaimentimet meni vaihtoon,
        mukava lisä huoltolaskuun.

        No kohta menee vaihtoon, hybrid kiinnostaa !

        nm. Lahen Giga


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Kutonen sopii parhaiten isoille kuskeille, "hukkapätkistä" ei näy kuin pälvi kun ohjastavat raitilla. Kolmonen on parempi ajettava pienemmille kuskeille ja nuorisolle.

        Siniset ja punaiset helmiäiset menee aina ekana vaihdossa, lantikset myydään halvemmalla.

        Mutta paljon pikku vikoja 2017 mallissa, takaiskunvaimentimet meni vaihtoon,
        mukava lisä huoltolaskuun.

        No kohta menee vaihtoon, hybrid kiinnostaa !

        nm. Lahen Giga

        Puna ja sinihelmiäiset kutoset ovat kaikkein suosituimpia !

        Ja toi lantis niin stemmaa, oli tilaisuus aamulla espoon hoodeilla ja paikalle pölähti 60/70 luvun turkoosissa tuulipuvussa kuski juuri tälläisellä markinaali värisellä 6:lla, vain pussihousut puuttui. No kukin tyylillään, olikohan autokaupppias antanut malliin sopivan pukeutumisohjeen ????

        Onko 6:sta jo tullut hybridi malli ????


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Kutonen sopii parhaiten isoille kuskeille, "hukkapätkistä" ei näy kuin pälvi kun ohjastavat raitilla. Kolmonen on parempi ajettava pienemmille kuskeille ja nuorisolle.

        Siniset ja punaiset helmiäiset menee aina ekana vaihdossa, lantikset myydään halvemmalla.

        Mutta paljon pikku vikoja 2017 mallissa, takaiskunvaimentimet meni vaihtoon,
        mukava lisä huoltolaskuun.

        No kohta menee vaihtoon, hybrid kiinnostaa !

        nm. Lahen Giga

        Pitää paikkansa tässä mallissa, huomasimme kun tulimme aamukalasta espoolaiseen venesatamaan ja paikalla oli joku veneennostaja.
        Ensin luulimme että auto kulkee ilman kuskia mutta sitten huomasimme kääntyilevan pään kuskin paikalla. Ja manooverit eivät olleet läheskään hallittuja.

        Joko autolla on vaikea hallita traileria tai kokematon kuski, joka ei nähnyt ulos autostaan.
        M3 olisi sopivampi tuollaisille kuskille

        yt, kalavempat


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Kutonen sopii parhaiten isoille kuskeille, "hukkapätkistä" ei näy kuin pälvi kun ohjastavat raitilla. Kolmonen on parempi ajettava pienemmille kuskeille ja nuorisolle.

        Siniset ja punaiset helmiäiset menee aina ekana vaihdossa, lantikset myydään halvemmalla.

        Mutta paljon pikku vikoja 2017 mallissa, takaiskunvaimentimet meni vaihtoon,
        mukava lisä huoltolaskuun.

        No kohta menee vaihtoon, hybrid kiinnostaa !

        nm. Lahen Giga

        komppaan, näin eilen Espoossa, kun hain auton huollosta kun lyhyehkö mies taiteili auton huollon pihasta, näkökenttä ei varmaan riittänyt kun tuskastuneena käänteli päätä puolelta toiselle useamman kerran, ei ollut helppoa.
        onko esim.kuskin korotustyyny sallittu lisätarvike ??


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        komppaan, näin eilen Espoossa, kun hain auton huollosta kun lyhyehkö mies taiteili auton huollon pihasta, näkökenttä ei varmaan riittänyt kun tuskastuneena käänteli päätä puolelta toiselle useamman kerran, ei ollut helppoa.
        onko esim.kuskin korotustyyny sallittu lisätarvike ??

        Kutonen ei ole helppo auto käsitellä lyhyille kuskeille, varsinkin peruuttaminen esim trailerin kanssa näyttää olevan haastavaa. Ja asiaa ei paranna jos kuski on hiukan epävarma ja tuskastunut manovääreihinsä.
        Koimme tilanteen espoolaisessa venesatamassa, mutta ei kehdattu mennä auttamaan.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Kutonen ei ole helppo auto käsitellä lyhyille kuskeille, varsinkin peruuttaminen esim trailerin kanssa näyttää olevan haastavaa. Ja asiaa ei paranna jos kuski on hiukan epävarma ja tuskastunut manovääreihinsä.
        Koimme tilanteen espoolaisessa venesatamassa, mutta ei kehdattu mennä auttamaan.

        Mökkinaapurilla on selvästi vaikeuksia operoida 6:n kanssa, ehkä liian iso auto taitoihin nähden.
        En ole muuten nähnyt aikaisemmin ruskean väristä Matikkaa, maastoutuu hyvin metsämaisemaan (eikä ruoste näy), varmaan joku mainosväri ?


    • Anonyymi

      -04 GY mazda 6 ajettu 345000, ollu mulla viiimoset 6 vuotta. Ei suurempia teknisiä vikoja. Pellit toki ruostuu, molemmat helmat uusittu, sekä molemmat takakaaret. En ymmärrä noita kankaisia pyöränkotelosuojia 🙄 hyvin imee kaiken paskan sinne alle.
      Etulokarit vaihdettu kans ruostevaurion takia. Onneks romikselta löyty hintaan 20e kpl. Oli kunnon murkkupesät siellä etulokarin alla 😅 kerran 6 vuoden aikana on vaihdettu etujarrulevyt, ku meni kieroks.
      Ensimmäinen omistaja joutui koneen vaihtamaan 80 000 km ajettuun, kun uudella autolla oli ajettu 35000 km. Syö öljyä ja öljyvalo ei ala palamaan vaikka öljy olis kuinka loppu.
      Kokemus tästä kun auto alko kalkattamaan omituisesti. Hmm, katonpa öljyt, tikun pää ei edes kastunut, eikä öljyvalo edes vilahtanu.
      Hyvin lähtee talvipakkasilla käyntiin ja lämpenee todella nopeesti sisätilastaan, ei todellakaan mikään pakastin, niiko joku täällä väitti. Viime kesänä alko kierrokset jumppaamaan, syyksi selvisi imuvuoto. Joku alipaineletku oli halki, se makso kokonaiset 8e. Itelläni ei oo silleen pahaa sanottavaa. Hitokseen tilava kottero.

    • Anonyymi

      En tiedä onko vika, mutta eilen kun ajoimme KEHÄ 1:llä, Konalan kohdalla ajoi ruskean Mazdan ritari edessä, tuplaputkella varustettu, mutta aina välillä toinen putki savutti, ja melko runsaasti.
      Voiko jotenken säätää että vain toinen putki käytössä, vai onko vika pöntössä ?

    Ketjusta on poistettu 1 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Mielessäni vieläkin T

      Harmi että siinä kävi niinkuin kävi, rakastin sinua. Toivotan sulle kaikkea hyvää. Toivottavasti löydät sopivan ja hyvän
      Ikävä
      40
      2122
    2. Pupuhuhdasta löytyi lähes sadan kilon miljoonalasti huumeita

      Pupuhuhdasta löytyi lähes sadan kilon miljoonalasti huumeita – neljä Jyväskylän Outlaws MC:n jäsentä vangittu: "Määrät p
      Jyväskylä
      47
      1674
    3. Persut petti kannattajansa, totaalisesti !

      Peraujen fundamentalisteille, vaihtkaa saittia. Muille, näin sen näimme. On helppo luvata kehareille, eikä ne ymmärrä,
      Maailman menoa
      29
      1501
    4. Ei luottoa lakko maahan

      Patria menetti sovitun ksupan.
      Suomen Keskusta
      32
      1486
    5. Nellietä Emmaa ja Amandaa stressaa

      Ukkii minnuu Emmaa ja Amandaa stressaa ihan sikana joten voidaanko me koko kolmikko hypätä ukin kainaloon ja syleilyyn k
      Isovanhempien jutut
      6
      1441
    6. Nähtäiskö ylihuomenna taas siellä missä viimeksikin?

      Otetaan ruokaöljyä, banaaneita ja tuorekurkkuja sinne messiin. Tehdään taas sitä meidän salakivaa.
      Ikävä
      1
      1425
    7. Sinäkö se olit...

      Vai olitko? Jostain kumman syystä katse venyi.. Ajelin sitten miten sattuu ja sanoin ääneen siinä se nyt meni😅😅... Lis
      Ikävä
      2
      1407
    8. Housuvaippojen käyttö Suomi vs Ulkomaat

      Suomessa housuvaippoja aletaan käyttämään vauvoilla heti, kun ne alkavat ryömiä. Tuntuu, että ulkomailla housuvaippoihin
      Vaipat
      1
      1341
    9. Hyvää yötä ja kauniita unia!

      Täytyy alkaa taas nukkumaan, että jaksaa taas tämän päivän haasteet. Aikainen tipu madon löytää, vai miten se ärsyttävä
      Tunteet
      2
      1260
    10. Lepakot ja lepakkopönttö

      Ajattelin tehdä lepakkopöntön. Tietääkö joku ovatko lepakot talvella lepakkopöntössä ´vai jossain muualla nukkumassa ta
      6
      1229
    Aihe