Kertokaa te viisaammat että miten voi olla mahdollista että kannen tiiviste vuotaa vaikka lämmöt eivät ole nousseet eli lämpömittarin neula on pysynyt koko aika keskellä eli ei ole keittänyt? Miten tuo vuoto yleensä todetaan eli näkeekö asiansa osaava sen paljain silmin vai pitääkö purkaa ennenkun voidaan todeta? Taustaa tapahtumalle kts. aikaisempi viestini tälle palstalle. Eikö jäähdyttäjään mahdu n. 6 litraa nestettä ja jos siellä ollut nestettä n. reilu litra vähemmän niin eikö nämä reilut 4 litraa riitä jäähdyttämään konetta? Vein auton uudelleen katsottavaksi kun kuskin puolelta edestä kuului connectorin vaihtamisen jälkeen outo ääni (rapina) vaimeana joka sitten paljastui että on kannen tiiviste. Suoraan sanottuna nyt ottaa niin kupoliin ettei ole tosikaan!! Alta 100.000 ajettu auto ja jo nyt kansiremontti ja se kun maksaa... Mielenkiinnosta myös kysyn teiltä muilta saman merkin omistajilta että miten yleistä tässä merkissä on kansiremontit? Mulla kaikki autot olleet tätä merkkiä ja edelliseen tehtiin kansiremppa kahdesti ja nyt sit tähän. Onko mulla vaan huonoa tuuria vai onko nää kaikki näin heikkorakenteisia tältä osin?
Kannentiiviste vuotaa
31
51930
Vastaukset
- varmaan kuullut
mitä kokeneet autokauppiaat sanovat BMV:stä.Sanovat että sen takia bemaria tehdään ettei ooppeli olisi huonoin auto.Kertoo aika paljon bemarien laadusta
- jammmppa
Semmosella pumpulla voi ainakin testata, onko kansipahvi menny, mikä laitetaan siihen paisarin korkin tilalle ja sinne pumpataan jonkinverran painetta ja jos järjestelmässä paine pysyy, ei kansipahvinkaan pitäisi olla palanut.
- onko millaiset oireet autos...
Oletko kokeillut että puhaltaako lämmityslaite lämmintä ollenkaan. Ja minkä väristä on öljy öljymitta tikussa (normaalin väristä) vai jotakin aivan muuta
- camilla
onko millaiset oireet autos... kirjoitti:
Oletko kokeillut että puhaltaako lämmityslaite lämmintä ollenkaan. Ja minkä väristä on öljy öljymitta tikussa (normaalin väristä) vai jotakin aivan muuta
paljon minkäänlaisia oireita. Lämppäristä tulee lämmintä ja öljy oli ihan normaalin näköistä ei vesisekaa. Ainut mikä oire tuli niin siitä tuli n. litra jäähdytysnestettä pihalle ajon jälkeen mutta nesteet pysy sisällä kun sinne lisäs. Siihen oli syynä jäähdyttäjän letkujen liitinkappaleen eli connectorin murtuminen. Tämän vaihdon jälkeen alkoi kuulua moottoritilasta ylimääränen ääni. Eniten ihmetyttää ett miksi ei näkynyt lämpömittarissa tuo koneen kuumeneminen.
- Jalmari
camilla kirjoitti:
paljon minkäänlaisia oireita. Lämppäristä tulee lämmintä ja öljy oli ihan normaalin näköistä ei vesisekaa. Ainut mikä oire tuli niin siitä tuli n. litra jäähdytysnestettä pihalle ajon jälkeen mutta nesteet pysy sisällä kun sinne lisäs. Siihen oli syynä jäähdyttäjän letkujen liitinkappaleen eli connectorin murtuminen. Tämän vaihdon jälkeen alkoi kuulua moottoritilasta ylimääränen ääni. Eniten ihmetyttää ett miksi ei näkynyt lämpömittarissa tuo koneen kuumeneminen.
Minulla on tässä asiassa kokemusta ainoastaan erään työkoneen dieselmoottorista. Tuli opittua, että jos nestettä ei ole tarpeeksi tai se ei kierrä, ei myöskään lämpömittariin tule luottaa.
- moottorista
TARKISTA TULEEKO ILMAKUPLIA PAISUNTASÄILIÖÖN, jos tulee niin kannentiiviste on mennyt.
Voit vaikka täyttää säiliön ja jättää korkin pois ja antaa ylimääräisten vesien tulle pois, sitten vain tarkkailemaan tuleeko kuplia.
Paisuntasäiliön täytyy olla tyhjä, joten vajausta täytyy olla paljon jos haluat että lämmöt nousee moottorissa > lämpömittarissa. - Maahantuojaan
Mikäli auto on niin vanha että takuu on mennyt umpeen ota yhteys maahantuojaan. Ei ole normaalia että noin vähän ajetusta paukahtaa kansipahvi. Auton kuuluu kestää normaalia käyttöä ja kannentiiviste ei todellakaan kuulu 100tkm:n huolto-ohjelmaan. Mikäli asia ei järjesty takuuseen maahantuojan kautta niin ota yhteyttä kuntasi kuluttajaneuvojaan.
- tuo rapina
kertoo, että kansipahvi on mennyt ? Tehtiinkö analyysi merkkiliikkeessä vai miten tuo on todettu, rapinan kuuluminen voi tulla esim. nokkaketjusta, vesipumpusta jos muoviset siivet jotka ehkä murtuneet jne. En tällä istumalla usko kansipahvivikaan mutta tämähän ei uskon asia olekkaan, ei sulla ole tuttua joka on näitten romujen kanssa paininu ?
- mikähän kone
Ainakin m43 moottorille on ihan tyypillistä,että jäähdytys nestettä fuskaa ulos jostain siitä nokkaketjukotelon ja kansi/lohkoliitoskohdan paikkeilta.Em moottori oli käytössä 316 ja 318 malleissa ennen nykyistä valvetronic moottoria.Omalla kohdallani vuoto alkoi jo siinä 60.000 km paikkeilla.No ajoin autolla tonne 125.000 km asti.Lisäsin vaan välillä jäähd.nestettä.Hieman epämääräinen tuo vianmääritys autosi kohdalla,mutta uskoisin pitkällä kokemuksella Bemareista ettei siellä mitään suurempaa noilla kilsoilla voi olla.Aika idiootivarmoja koneita, ainakin mitä itselleni on sattunut ja vilä kaikki olleet nelkkuja.
- sama
mikähän kone kirjoitti:
Ainakin m43 moottorille on ihan tyypillistä,että jäähdytys nestettä fuskaa ulos jostain siitä nokkaketjukotelon ja kansi/lohkoliitoskohdan paikkeilta.Em moottori oli käytössä 316 ja 318 malleissa ennen nykyistä valvetronic moottoria.Omalla kohdallani vuoto alkoi jo siinä 60.000 km paikkeilla.No ajoin autolla tonne 125.000 km asti.Lisäsin vaan välillä jäähd.nestettä.Hieman epämääräinen tuo vianmääritys autosi kohdalla,mutta uskoisin pitkällä kokemuksella Bemareista ettei siellä mitään suurempaa noilla kilsoilla voi olla.Aika idiootivarmoja koneita, ainakin mitä itselleni on sattunut ja vilä kaikki olleet nelkkuja.
Ymmärsinkö oikein että jompikumpi syylärin jäähdytysnesteputkista olisi irronnut jommastakummasta päästään.Siis kiinnitysklemmari pettänyt,jopa ajon aikana mahdollisesti.Tosin näiden kiinnitysten tarkastus kuuluu huoltoohjelma 1:seen,eli jos autoa on käytetty asianmukaisesti huollossa on toikin epätod.näköistä.
- camilla
sama kirjoitti:
Ymmärsinkö oikein että jompikumpi syylärin jäähdytysnesteputkista olisi irronnut jommastakummasta päästään.Siis kiinnitysklemmari pettänyt,jopa ajon aikana mahdollisesti.Tosin näiden kiinnitysten tarkastus kuuluu huoltoohjelma 1:seen,eli jos autoa on käytetty asianmukaisesti huollossa on toikin epätod.näköistä.
syylärin jäähdytysnesteputkista kumpikaan irronnut eikä siis klemmarikaan pettänyt vaan joku osa jolla ei ole muuta nimeä kuulemma kun "connector" joka liittää useemman putken/letkun toisiinsa. Näyttivät kuvan siellä huollossa siitä osasta, en osaa tarkemmin selittää. Auto huollettu joka kerta merkkihuoltamossa.
- camilla
mikähän kone kirjoitti:
Ainakin m43 moottorille on ihan tyypillistä,että jäähdytys nestettä fuskaa ulos jostain siitä nokkaketjukotelon ja kansi/lohkoliitoskohdan paikkeilta.Em moottori oli käytössä 316 ja 318 malleissa ennen nykyistä valvetronic moottoria.Omalla kohdallani vuoto alkoi jo siinä 60.000 km paikkeilla.No ajoin autolla tonne 125.000 km asti.Lisäsin vaan välillä jäähd.nestettä.Hieman epämääräinen tuo vianmääritys autosi kohdalla,mutta uskoisin pitkällä kokemuksella Bemareista ettei siellä mitään suurempaa noilla kilsoilla voi olla.Aika idiootivarmoja koneita, ainakin mitä itselleni on sattunut ja vilä kaikki olleet nelkkuja.
en tiedä sen enempää mikä on, auto on 316i compact -98. Lienee tuo mainitsemasi moottori.
Paljonko se sulla tiputti sitä nestettä aina kerralla ja tuliko aina ajon jälkeen? Entä huomasitko moottoritilasta mitään ylimäärästä ääntä ajon aikana? Miten se menee että jos se kannen tiiviste fuskaa vaan ihan vähän niin jos nyt vaan ajaisin sillä niin selviäisinkö pelkällä nesteiden lisäilyillä ties miten pitkään vai eteniskö vahinko siitä vaan pidemmälle ja sit jossakin vaiheessa leikkais kone kiinni? Kieltämättä välillä tulee rahastamisen maku kun käyttää näissä merkkikorjaamoissa... - camilla
ihmettelin itsekin tuota rapinaa mutta näin sanoivat merkkiliikkeessä että johtuu siitä kannen tiivisteen fuskaamisesta. Vesipumpussa ei ollut vikaa. Edellisessä bemarissa kun meni kannen tiivisteet niin siitä ei kyllä mitään ylimäärästä ääntä moottoritilasta kuulunu. Ei ole tutuilla näitä romuja ikävä kyllä, itselläni kolmas menossa ja saa kyllä jäädä viimeiseksi, eihän nää näytä kestävän mitään!
- tuo rapina
camilla kirjoitti:
ihmettelin itsekin tuota rapinaa mutta näin sanoivat merkkiliikkeessä että johtuu siitä kannen tiivisteen fuskaamisesta. Vesipumpussa ei ollut vikaa. Edellisessä bemarissa kun meni kannen tiivisteet niin siitä ei kyllä mitään ylimäärästä ääntä moottoritilasta kuulunu. Ei ole tutuilla näitä romuja ikävä kyllä, itselläni kolmas menossa ja saa kyllä jäädä viimeiseksi, eihän nää näytä kestävän mitään!
sittenkin ehkä tuulettajan siivistä, onko siinä ympärillä sellanen muovinen kehikko. Jos se on jotenki eri asennossa kun ennen connectoriremonttia, outoa (vai ei) kun merkkihuollon väki sanoo rapinasta että kansipahvi sökö. Jotenkin rahastuksen maku tyyliin tytöltä rahat pois kun ei se mitään tiedä. Älä vielä merkkiä vaihda, vikoja on muissakin merkeissä samoin kun autot ruostuu niin kauan kun ne tehdään pellistä.
- camilla
tuo rapina kirjoitti:
sittenkin ehkä tuulettajan siivistä, onko siinä ympärillä sellanen muovinen kehikko. Jos se on jotenki eri asennossa kun ennen connectoriremonttia, outoa (vai ei) kun merkkihuollon väki sanoo rapinasta että kansipahvi sökö. Jotenkin rahastuksen maku tyyliin tytöltä rahat pois kun ei se mitään tiedä. Älä vielä merkkiä vaihda, vikoja on muissakin merkeissä samoin kun autot ruostuu niin kauan kun ne tehdään pellistä.
häntä mistä kuuluu sit loppujen lopuks. Auto nyt siellä liikkeessä joten en voi tarkistaa onko siinä tuulettajan ympärillä kehikkoa. Jos oikein muistan niin on, edellisessä oli ainakin. Se reistaili niin paljon että sen konehuoneen osat ja paikat osasin jo unissanikin.
- tuo rapina
camilla kirjoitti:
häntä mistä kuuluu sit loppujen lopuks. Auto nyt siellä liikkeessä joten en voi tarkistaa onko siinä tuulettajan ympärillä kehikkoa. Jos oikein muistan niin on, edellisessä oli ainakin. Se reistaili niin paljon että sen konehuoneen osat ja paikat osasin jo unissanikin.
ne tekee tai sanoi tekevänsä autolle siellä ? Pahvinvaihdonko ? Jos ne pahvin vaihtaa ja ääni ei katoa nii nosta sellanen meteli että ne varmaan muistaa sen kauan aikaa.
- m43
camilla kirjoitti:
en tiedä sen enempää mikä on, auto on 316i compact -98. Lienee tuo mainitsemasi moottori.
Paljonko se sulla tiputti sitä nestettä aina kerralla ja tuliko aina ajon jälkeen? Entä huomasitko moottoritilasta mitään ylimäärästä ääntä ajon aikana? Miten se menee että jos se kannen tiiviste fuskaa vaan ihan vähän niin jos nyt vaan ajaisin sillä niin selviäisinkö pelkällä nesteiden lisäilyillä ties miten pitkään vai eteniskö vahinko siitä vaan pidemmälle ja sit jossakin vaiheessa leikkais kone kiinni? Kieltämättä välillä tulee rahastamisen maku kun käyttää näissä merkkikorjaamoissa...Joo,nestettä vuoti hiljaa tiputtamalla ilmeisesti kokoajan.Auto oli muuten myös comppi pidin sitä 3,5 vuotta ja ajoin 60t/km.Lisäys tarve oli noin 1 litra/puoli vuotta.Tästä voit päätellä miten paha vuoto suhteessa omaan autoosi.Se vuoti selvästi siihen nokkaketjukotelon kylkeen kun edestä moottoritilaan katsoi.Kannattaisi nyt katsella mistä kohtaa se tiiviste vuotaa ja miten paljon.Siis jos nyt on käynyt niin että se on palanut niin eikö sieltä pitäisi tulla jäähdytys nestettä ulos.Älä mene kuumaa konetta sorkkimaan kuitenkaan,ai niin se oli siellä huollossa nyt.
- heebo
....yksi merkki minkä kannentiivistevika usein aiheuttaa, on se että kun kurkkaa moottorin öljyntäyttökorkin sisäpuolelle niin on "kuorrutetun" näköinen(ruskeenvihreevaahtoinen)...kun taas normaalisti siinä on vain 'puhdasta' öljyä!
enpä tiiä onko tästä apuu jos et pääse autoo tarkastaa...mut otimpa nyt kuitenkin kantaa asiaan :P- Jeee
Köyhillä narinoita piisaa.
Kyllä sitä kaikenlaista tarinan kerojaa on liikkeellä.
Ajan aina n30000km ja auto huoltoon kun huoltovalot antaa käskyn siihen.
Eikä ole murheita.
On kyllä suora kutonen..eikä väärä vitonen.
Karavaani se kulkee ja koirat ne haukkuu vaan.
- lynch-mob
Huomasin vasta nyt tämän narun.Aloitin itse kans uuden keskustelun ja saanut samanlaisia vastauksia.
Aah...täällä käytetään sanaa rapina, meikäläinen luuli että konehuoneeseen oli asennettu pisuaari, mun mielestä se kuulosti siltä. Että kun kaasua hiljaa painoi niin kuului sellainen purnuttelu tai veden vispaaminen. Lakkasi myös tuulettaja puhaltamasta lämmintä ilmaa, vain kylmää.
Sain asiallisia vastauksia. Meinasivat että kyse on kannentiivisteestä ja jäähdytysnesteistä. Kannentiiviste vuotaa eli vaihtoon.
Mutta mun suuri kysymys on:
Miksi automekaanikot on yleensä niin epäkohteliaita, eläimellisiä, sosiaalisia imbesillejä ja muuten tyhmiä. Siis en puhu niistä jotka ovat täällä asiallisesti keskustelleet ja auttaneet. Kahdessa korjaamossa käynyt ja molemmissa nöyryyttäneet "miestä joka ei osaa autoista mitään". Tuli ihan tarhaaika mieleen. Lisäksi laittaneet mehevän mällin laskuun ja vian jättäneet korjaamatta. Sama kun kerran kävin vaihtaas talvirenkaan pajalla niin pojat eivät katsoneet silmiin eikä vastanneet kysymyksiin, kateslivat vain toisiaan ja virnuilivat. Siis mikä on homman nimi. Pienenä äiti löi ja mopo suulissa lukon takana? Työpäivän jälkeen kotiin hakkaan vaimoa ja vetään kännit???
Huom.Täällä (suomi24)olen törmännyt vain asiallisiin tyyppeihin. Että KIITOS heille! - Nimetön
Joo Bemari ja sen kannen tiiviste.Itelläni on Bmw 318 vuos mallia 1992 ja 175 tkm ajettu.On alkanu täs kuukauden aikana syömään nestettä.Pitää lisätä kun noin 200-300 km ajaa 0,5-1 Litra nestettä.Kone huoneen puolelta alkaa kuulua kun kierrokset nousee yli 3000 vislaaminen ja vinkuminen,ei oo kuulunu enne kun alkoi syömään nestettä.Kun kylmänä pistää käymään niin pitää aika paha räpätys äänen vähän aikaa.Öljyn kulutuskin alkoi mutta ei kovin paha en tiiä onko tiiviste menny vaiko kansi halaki vai onko se kiero.
- vanhalla varrella
pistä pirssi nettiautoon myyntiin vaan. Siellä niitä on samanlaisia enemmänkin! vahinko kiertämään...
- nisse.
Itsellä 13 vuotta bemari (523 E39), eikä puhettakaan mistään tommosista vioista. On se kumma, kun ei osata pitää autosta huolta ja kontrolloida sen kuntoa..uusavuttomuutta varmaankin ja tyhmyydestä tunnetusti sakotetaan..
- Bimmer 528
hiukka vaikea ilmata ohjekirjan mukaan jos yrittää. Eli järjestelmässä on ilmaa josta johtuu
tuo"rapina"? Samoten lämppäri ei puhalla lämmintä.
Hyvä keino ilmata järjestelmä on 1,5l pesi pullo teipataan jäähdyttäjän korkin paikalle jeesusteipillä
(tulee tiivis) ja pullosta tietenkin pohja ensin pois. Pullo täyteen nestettä ja kone käyntiin
ja lisätään aina pulloon nestettä kun hiukkakin vähenee. Samalla puristellaan jäähdyttäjän alaletkusta,
että ilma poistuu. Tätä tehdään niin kauan kun nestepinta ei enää pullossa alene.
Aikaa vievä, mutta helppo ja varma homma saada ylimääräiset ilmat pois järjestelmästä.- paavo paksukalu
sen jälkeen kun volkkariin tuli lämmitin, ei saksasta ole kunnon autoja tullut...FAKTA!!!
- Paavon pomo
paavo paksukalu kirjoitti:
sen jälkeen kun volkkariin tuli lämmitin, ei saksasta ole kunnon autoja tullut...FAKTA!!!
te kateelliset intätte.
- varattu oli..
Paavon pomo kirjoitti:
te kateelliset intätte.
bemarin omistaja vaihtanee merkkiä koskaan kun taas monen muun merkin omistajat kylläkin. Kattokaas vaikkapa nettiautosta, kun bmw (vaikkapa -95 jälkeen malli) on myynnissä niin tarjotaan kaikenlaisia "punikkeja vaihdossa". Ja yleensä vastaus on tyly - ei kiitos, ei tarvetta, tms. Itellä on ollut vuodesta -91 muutama AUTO ja aika pienillä huoltokuluilla on menty. Nyt on E39, ja on maailman paras auto ja hiljasin, ettei olisi edelleenkin? No! tässähän sitä löylyä taas..
- kannentiiviste
ITSELLÄNI ON 520 91V BEMU JA EPÄILEN ETTÄ ON MENNYT TAI MENOSSA KANSIPAHVI 200KM KUN AJAN NIIN TÄYTYY LISÄTÄ NESTETTÄ NOIN PUOLI LITRAA LÄMMÖT EI KYLLÄ NOUSE
JOKU SANO KYLLÄ ETTÄ SIITÄ TIETÄÄ ONKO KANSI PAHVI RIKKI JOS MOOTTORI KORKKI ON VAAHTONEN
PALJONKO SINÄ AJAT TAI AJOIT KUN JO JOUDUT LISÄMÄÄN NESTETTÄ ???
VAI TÄYTYIKÖ LISÄTÄ JO LYHYEHKÖN AJON JÄLKEEN
OLISITKO TSTÄVÄLLINEN JA VASTAISIT
SÄHKÖPOSTILLA [email protected] - Lancer Gti
Sulla vuotaa vesipumppu!!!!!!!!!!!!!!!! Koko pumppu vaihtoon ja samal hihnat, rullat uusiksi. Rapina johtuu tod näk. pumpun hihnasta eli ns. tuulettimen hihnasta. laakerit pumpussa surkeena.... Lie tiiä sit :O
- kansihalkiko
Samaa vikaa alko pukkaa!!!!
- Ettekö_muka_tiedä
Saksalainen paska.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Olen päivä päivältä vain varmempi siitä että rakastan sinua
Onhan se tällä tuntemisen asteella jokseenkin outoa, mutta olen outo ja tunne on tunne. 😊921423Verovähennysten poisto syö veronkevennykset pieni- ja keskituloisilta
Kokoomuslaiset ja perussuomalaiset kansanedustajat jakavat kilvan postauksia, jossa kerrotaan miten kaikkien työssäkäyvi1841390Hei rakas mies. Olisi yksi kysymys, mielellään rehellinen vastaus edes täällä..
Mitä sinä minusta haluat?761165- 901115
- 81975
- 82971
- 39942
Kelloniemeltä harvinaisen lapsellista käytöstä valtuustossa
Olipa harvinaisen ala-arvoinen esitys kelloniemeltä valtuustossa. Alkoi Nivalaa oikein matkimalla matkimaan siteeratessa66885Satonen Kelaan, on paras mies ?
Kukaan ei ole tehnyt enemmän Kelalle asiakkaita kuin Satonen kokoomuksineen, näin ollen täyttänee paikan edellytykset v68866Korjaamo Kiesifix
Hei. Kävin viime viikolla tuolla korjaamolla, siistiä oli mutta yksi asia jäi mieleen!Joitakin jätkiä istui ja katseli/5841