bali ja matkabudjetti

sakea

Mikä olisi hyvä matkabudjetti 1 tai 2kk käyttörahaksi balille (asuminen, ruoka muut kulut). Jos tarkoitus olisi olla vaan siellä eikä tehdä isoja hankintoja. Riittäisikö 1000-1500€/kk

12

13286

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • alliina

      Kuukausi Balilla, itselläni käyttörahaa meni noin 800e. Tähän siis sisältyy syömiset, juomiset, ostokset, retket, taksit jne. Eli kaikki muu paitsi lennot ja hotellit.

      Jos vain syöt ja juot sekä retkeilet, uskoisin 10-20 euroa/päivä riittää.

    • Pihla

      Riittää mainiosti ja tonnista jää vielä ylikin. Asuminen on 2-20 euroa yö, ihan sen mukaan kuinka mukavuudenhaluinen olet. Sama pätee ruokaan, alle eurolla/päivä pärjää, mutta saahan sitä 20 euroa menemään valkoisilla pöytäliinoilla varustetuissa ravintoloissa turistirannalla, vaikka joka päivä. Vaikuttaa kuitenkin siltä, että haluat nähdä ja kiertää Balia, pian kuitenkin huomaat, että ei siellä maaseudulla oikein ole mitään, johon rahojaan saisi kulutettua. Limsapullon ja pikkupuunuken myyminen turistille on paikalliselle jo kova juttu ja niistä selviää parilla eurolla.

      • JiiVee

        Vaimoni on töissä Bali Discovery matkatoimistossa Balilla. Hänen mukaansa 20€ ei riitä kuin bambumajaan. $50 eli noin 39 € riittää keskiluokan hotelliin. Mitä tulee ruokaan, niin kehoitan syömään ravintolassa eikä missään muualla. Hygienia kun ei ole Balilla se ensimmäinen prioriteetti.
        Olen asunuit Balilla nyt 4kk. enkä enää koskaan halua nähdä lunta enkä jäätä, muuta kuin viski lasissani.

        Voit käydä tutustumassa Hotellihintoihin täällä:
        www.balidiscovery.com

        Sieltä saa myös muuta tietoa Balista ja Indonesiasta.


      • JiiVee
        JiiVee kirjoitti:

        Vaimoni on töissä Bali Discovery matkatoimistossa Balilla. Hänen mukaansa 20€ ei riitä kuin bambumajaan. $50 eli noin 39 € riittää keskiluokan hotelliin. Mitä tulee ruokaan, niin kehoitan syömään ravintolassa eikä missään muualla. Hygienia kun ei ole Balilla se ensimmäinen prioriteetti.
        Olen asunuit Balilla nyt 4kk. enkä enää koskaan halua nähdä lunta enkä jäätä, muuta kuin viski lasissani.

        Voit käydä tutustumassa Hotellihintoihin täällä:
        www.balidiscovery.com

        Sieltä saa myös muuta tietoa Balista ja Indonesiasta.

        Lisäys vielä edelliseen:

        ÄLKÄÄ OTTAKO HOTELLIA KUTA BEACHILTA!! Etsikää hotelli jostakin, jossa ei ole niin paljoa turisteja, esim Länsi-Balilla, Ubudissa, Lovina Beachilla. Tämä siksi, että islamistit iskevät sinne missä on paljon länsituristeja.
        Hyvä ja halpa hotellisuositus: Puri Saron Villas & Spa Resort. Hinta 20.12.2006 asti vain $35/vrk sisältäen aamiaisen, verot ja palvelumaksut.

        Lisää tästä ja muista hotellesta:
        www.balidiscovery.com


      • terroristeistä
        JiiVee kirjoitti:

        Lisäys vielä edelliseen:

        ÄLKÄÄ OTTAKO HOTELLIA KUTA BEACHILTA!! Etsikää hotelli jostakin, jossa ei ole niin paljoa turisteja, esim Länsi-Balilla, Ubudissa, Lovina Beachilla. Tämä siksi, että islamistit iskevät sinne missä on paljon länsituristeja.
        Hyvä ja halpa hotellisuositus: Puri Saron Villas & Spa Resort. Hinta 20.12.2006 asti vain $35/vrk sisältäen aamiaisen, verot ja palvelumaksut.

        Lisää tästä ja muista hotellesta:
        www.balidiscovery.com

        Tästä terrorismista. Käyn aussien keskustelupalstalla ja siellä oli juttua siitä, että jotkut australialaiset ovat saaneet matkatoimistoilta varoituksen, että loka-joulukuussa Balille olisi suunniteilla terroti-isku.

        Onkohan tämä ihan hölynpölyä vai liikkuuko Balilla jotain samansuuntaista juttua? Olen itse lähdössä Balille ja Lombokiin helmikuussa. Itse ajattelin Sanuria kohteeksi Balilla.


      • jiivee
        terroristeistä kirjoitti:

        Tästä terrorismista. Käyn aussien keskustelupalstalla ja siellä oli juttua siitä, että jotkut australialaiset ovat saaneet matkatoimistoilta varoituksen, että loka-joulukuussa Balille olisi suunniteilla terroti-isku.

        Onkohan tämä ihan hölynpölyä vai liikkuuko Balilla jotain samansuuntaista juttua? Olen itse lähdössä Balille ja Lombokiin helmikuussa. Itse ajattelin Sanuria kohteeksi Balilla.

        Täällä kuulee vähänväliä huhuja terroristi hyökkäyksistä, mutta ne kuvastaa enemmänkin sitä, kuinka paniikissa jengi on täällä. Ne pelkää, että turistit katoo lopullisesti, jos vielä uusi isku tulee.

        Sanur on hyvä paikka. Se on täynnä erilaisia- ja tasoisia Hotelleja. Esim. Mentari Sanur Hotel, Parigata Resort & Spa, Sari Sanur Resort. Nämä kaikki ovat noin $50 riippuen sesongista. Helmikuussa on hiljaista, se on Regular Season(Maaliskuun loppuun 2007) ja hinnat ovat alhaiset. Kandee tosiaankin pysytellä pois Kuta Beachilta. Ainakaan ei kande siellä pyörii pitkiä aikoja. Länsi-Bali on todella ihanaa seutua, eikä siellä tarvi pelätä mitään.
        Ihmiset on tosi ystävällisiä. Turismi on ylivoimaisesti suurin tulonlähde Balilla ja ne tekee kaikkensa, että matkaaja tuntee olonsa mukavaksi. Kandee kuitenkin varoo taskuvarkaita ja kaikenlaisia Lomaosakkeiden myyjiä. Niin ja jos aiot vuokrata auton tai mopon, niin on hyvä tietää, että liikenne on täällä kauhee kaaos.


    • Vietimme koko toukokuun Indonesiassa, puolet ajasta Sumatralla, puolet Jaavalla. Bali saattaa olla kalliimpi kohde, mutta tuskin kovin paljon. Meillä (siis kahdella) meni koko kuukaudessa yhteensä noin 1000€, sisältäen kaikki kotimaan lennot, viisumit, lentokenttäverot, bussit, taksit, sisäänpääsyt, retket, majoitukset (3-8€/yö), syömiset, juomiset ja jopa tuliaiset mukaan lukien. Ei paha!

      • Katariina 3

        Liekkö Lombokin saarella Balin hintataso, vai mikä mahtanee olla siellä hitataso. Sinne kun tekisi mieli mennä käymään. Laittakaa tietoa tulemaan, se olisi kiva tietää.


      • hippuratar
        Katariina 3 kirjoitti:

        Liekkö Lombokin saarella Balin hintataso, vai mikä mahtanee olla siellä hitataso. Sinne kun tekisi mieli mennä käymään. Laittakaa tietoa tulemaan, se olisi kiva tietää.

        Sama hintataso molemmissa.


      • mmä
        hippuratar kirjoitti:

        Sama hintataso molemmissa.

        Hintataso on jokapaikassa Indonesiassa halpa. Balilla ja joissain muissa tosi turistikohteissa hinnat korkeampia, silti niin matalia ettei ero juuri tunnu turistin kukkarossa (paitsi jos höynähtää huijattavaksi).

        Suositeltava budjetti tietty riippuu aina matkaajan vaatimustasosta. Kyllä Balillakin saa rahaa kulumaan, jos haluaa luksusta. Mutta esim. kohtuullisen bungalow-huoneen aamiaisella saa n. 5 eurolla. Talouskriisin aikaan (98-99) mikään ei maksanut mitään, nyt on hinnat nousseet, mutta eipä maailmasta juuri löydy matkailijalle halvempia maita. Ei ainakaan niin viihtyisiä kuin Indonesia. :)


      • useasti käynyt
        mmä kirjoitti:

        Hintataso on jokapaikassa Indonesiassa halpa. Balilla ja joissain muissa tosi turistikohteissa hinnat korkeampia, silti niin matalia ettei ero juuri tunnu turistin kukkarossa (paitsi jos höynähtää huijattavaksi).

        Suositeltava budjetti tietty riippuu aina matkaajan vaatimustasosta. Kyllä Balillakin saa rahaa kulumaan, jos haluaa luksusta. Mutta esim. kohtuullisen bungalow-huoneen aamiaisella saa n. 5 eurolla. Talouskriisin aikaan (98-99) mikään ei maksanut mitään, nyt on hinnat nousseet, mutta eipä maailmasta juuri löydy matkailijalle halvempia maita. Ei ainakaan niin viihtyisiä kuin Indonesia. :)

        Suosittelen ehdottomasti www.asiarooms.com

        Löytyy hotelleja joka lähtöön.


      • sydän Balilla
        hippuratar kirjoitti:

        Sama hintataso molemmissa.

        moi
        olemme myös helmikuussa menossa Balille kuukaudeksi
        paikka on Amed hotelli Santai
        suomalaisen parin omistama ihana rauhallinen pikku paratiisi
        poikkea ainakin jos kuljet siellä päin
        www.santaibali.com


    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Mitä sanoisit

      juuri nyt kaivatullesi jos uskaltaisit/kehtaisit?
      Ikävä
      194
      2035
    2. Mikä teidän jutussa on ongelmana?

      Missä meni pieleen?
      Ikävä
      133
      1128
    3. Mitä hyvää

      Mitä hyvää hän on tuonut elämääsi?
      Ikävä
      113
      1063
    4. Koillis motor

      Kyllä on mennyt palvelu alas ku lehmänhäntä, sovitut asiat ja luvatut soitot pitää hoitaa eikä tehä oharia, täysin tumpa
      Suomussalmi
      21
      795
    5. 58
      786
    6. Kauhavan häiriköijistä

      Juttua Iltalehdessä. Pakko sanoa että noi nuoret on kyllä ihan pimeitä. Putkin peltoja jupksevat kiusaamaan kun ei tietä
      Kauhava
      34
      711
    7. ABC: n kahvilan uusi nimi matkimalla

      Kahvia ja virvokkeita myytiin aikoinaan ÄKKI-VANNIN KAHVILASSA Haapavedellä ja paikalliset sanoivat sitä haussia "Tuhann
      Haapavesi
      42
      628
    8. Kylillä ei ole näkynyt? Missä luuraat nainen?

      Olisit soittanut mulle nainen. Oltais voitu nähdä vaikka laavulla. Miksi pelkäät minua? Eihän siinä ole mitään järkeä. m
      Suhteet
      175
      574
    9. Tehdäänkö tänään toiveista totta?

      Poikkea tänä illasta siinä lähellä ja annetaan silmien puhua ja sen jälkeen puhu sinä lopulta mitä ajattelet..
      Ikävä
      45
      538
    10. Auto ajoi päälle?

      Ja pakeni luin iltapäivälehdestä. ! Ken on kuski joka tuollee teki
      Kuusankoski
      9
      522
    Aihe