bali ja matkabudjetti

sakea

Mikä olisi hyvä matkabudjetti 1 tai 2kk käyttörahaksi balille (asuminen, ruoka muut kulut). Jos tarkoitus olisi olla vaan siellä eikä tehdä isoja hankintoja. Riittäisikö 1000-1500€/kk

12

12802

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • alliina

      Kuukausi Balilla, itselläni käyttörahaa meni noin 800e. Tähän siis sisältyy syömiset, juomiset, ostokset, retket, taksit jne. Eli kaikki muu paitsi lennot ja hotellit.

      Jos vain syöt ja juot sekä retkeilet, uskoisin 10-20 euroa/päivä riittää.

    • Pihla

      Riittää mainiosti ja tonnista jää vielä ylikin. Asuminen on 2-20 euroa yö, ihan sen mukaan kuinka mukavuudenhaluinen olet. Sama pätee ruokaan, alle eurolla/päivä pärjää, mutta saahan sitä 20 euroa menemään valkoisilla pöytäliinoilla varustetuissa ravintoloissa turistirannalla, vaikka joka päivä. Vaikuttaa kuitenkin siltä, että haluat nähdä ja kiertää Balia, pian kuitenkin huomaat, että ei siellä maaseudulla oikein ole mitään, johon rahojaan saisi kulutettua. Limsapullon ja pikkupuunuken myyminen turistille on paikalliselle jo kova juttu ja niistä selviää parilla eurolla.

      • JiiVee

        Vaimoni on töissä Bali Discovery matkatoimistossa Balilla. Hänen mukaansa 20€ ei riitä kuin bambumajaan. $50 eli noin 39 € riittää keskiluokan hotelliin. Mitä tulee ruokaan, niin kehoitan syömään ravintolassa eikä missään muualla. Hygienia kun ei ole Balilla se ensimmäinen prioriteetti.
        Olen asunuit Balilla nyt 4kk. enkä enää koskaan halua nähdä lunta enkä jäätä, muuta kuin viski lasissani.

        Voit käydä tutustumassa Hotellihintoihin täällä:
        www.balidiscovery.com

        Sieltä saa myös muuta tietoa Balista ja Indonesiasta.


      • JiiVee
        JiiVee kirjoitti:

        Vaimoni on töissä Bali Discovery matkatoimistossa Balilla. Hänen mukaansa 20€ ei riitä kuin bambumajaan. $50 eli noin 39 € riittää keskiluokan hotelliin. Mitä tulee ruokaan, niin kehoitan syömään ravintolassa eikä missään muualla. Hygienia kun ei ole Balilla se ensimmäinen prioriteetti.
        Olen asunuit Balilla nyt 4kk. enkä enää koskaan halua nähdä lunta enkä jäätä, muuta kuin viski lasissani.

        Voit käydä tutustumassa Hotellihintoihin täällä:
        www.balidiscovery.com

        Sieltä saa myös muuta tietoa Balista ja Indonesiasta.

        Lisäys vielä edelliseen:

        ÄLKÄÄ OTTAKO HOTELLIA KUTA BEACHILTA!! Etsikää hotelli jostakin, jossa ei ole niin paljoa turisteja, esim Länsi-Balilla, Ubudissa, Lovina Beachilla. Tämä siksi, että islamistit iskevät sinne missä on paljon länsituristeja.
        Hyvä ja halpa hotellisuositus: Puri Saron Villas & Spa Resort. Hinta 20.12.2006 asti vain $35/vrk sisältäen aamiaisen, verot ja palvelumaksut.

        Lisää tästä ja muista hotellesta:
        www.balidiscovery.com


      • terroristeistä
        JiiVee kirjoitti:

        Lisäys vielä edelliseen:

        ÄLKÄÄ OTTAKO HOTELLIA KUTA BEACHILTA!! Etsikää hotelli jostakin, jossa ei ole niin paljoa turisteja, esim Länsi-Balilla, Ubudissa, Lovina Beachilla. Tämä siksi, että islamistit iskevät sinne missä on paljon länsituristeja.
        Hyvä ja halpa hotellisuositus: Puri Saron Villas & Spa Resort. Hinta 20.12.2006 asti vain $35/vrk sisältäen aamiaisen, verot ja palvelumaksut.

        Lisää tästä ja muista hotellesta:
        www.balidiscovery.com

        Tästä terrorismista. Käyn aussien keskustelupalstalla ja siellä oli juttua siitä, että jotkut australialaiset ovat saaneet matkatoimistoilta varoituksen, että loka-joulukuussa Balille olisi suunniteilla terroti-isku.

        Onkohan tämä ihan hölynpölyä vai liikkuuko Balilla jotain samansuuntaista juttua? Olen itse lähdössä Balille ja Lombokiin helmikuussa. Itse ajattelin Sanuria kohteeksi Balilla.


      • jiivee
        terroristeistä kirjoitti:

        Tästä terrorismista. Käyn aussien keskustelupalstalla ja siellä oli juttua siitä, että jotkut australialaiset ovat saaneet matkatoimistoilta varoituksen, että loka-joulukuussa Balille olisi suunniteilla terroti-isku.

        Onkohan tämä ihan hölynpölyä vai liikkuuko Balilla jotain samansuuntaista juttua? Olen itse lähdössä Balille ja Lombokiin helmikuussa. Itse ajattelin Sanuria kohteeksi Balilla.

        Täällä kuulee vähänväliä huhuja terroristi hyökkäyksistä, mutta ne kuvastaa enemmänkin sitä, kuinka paniikissa jengi on täällä. Ne pelkää, että turistit katoo lopullisesti, jos vielä uusi isku tulee.

        Sanur on hyvä paikka. Se on täynnä erilaisia- ja tasoisia Hotelleja. Esim. Mentari Sanur Hotel, Parigata Resort & Spa, Sari Sanur Resort. Nämä kaikki ovat noin $50 riippuen sesongista. Helmikuussa on hiljaista, se on Regular Season(Maaliskuun loppuun 2007) ja hinnat ovat alhaiset. Kandee tosiaankin pysytellä pois Kuta Beachilta. Ainakaan ei kande siellä pyörii pitkiä aikoja. Länsi-Bali on todella ihanaa seutua, eikä siellä tarvi pelätä mitään.
        Ihmiset on tosi ystävällisiä. Turismi on ylivoimaisesti suurin tulonlähde Balilla ja ne tekee kaikkensa, että matkaaja tuntee olonsa mukavaksi. Kandee kuitenkin varoo taskuvarkaita ja kaikenlaisia Lomaosakkeiden myyjiä. Niin ja jos aiot vuokrata auton tai mopon, niin on hyvä tietää, että liikenne on täällä kauhee kaaos.


    • Vietimme koko toukokuun Indonesiassa, puolet ajasta Sumatralla, puolet Jaavalla. Bali saattaa olla kalliimpi kohde, mutta tuskin kovin paljon. Meillä (siis kahdella) meni koko kuukaudessa yhteensä noin 1000€, sisältäen kaikki kotimaan lennot, viisumit, lentokenttäverot, bussit, taksit, sisäänpääsyt, retket, majoitukset (3-8€/yö), syömiset, juomiset ja jopa tuliaiset mukaan lukien. Ei paha!

      • Katariina 3

        Liekkö Lombokin saarella Balin hintataso, vai mikä mahtanee olla siellä hitataso. Sinne kun tekisi mieli mennä käymään. Laittakaa tietoa tulemaan, se olisi kiva tietää.


      • hippuratar
        Katariina 3 kirjoitti:

        Liekkö Lombokin saarella Balin hintataso, vai mikä mahtanee olla siellä hitataso. Sinne kun tekisi mieli mennä käymään. Laittakaa tietoa tulemaan, se olisi kiva tietää.

        Sama hintataso molemmissa.


      • mmä
        hippuratar kirjoitti:

        Sama hintataso molemmissa.

        Hintataso on jokapaikassa Indonesiassa halpa. Balilla ja joissain muissa tosi turistikohteissa hinnat korkeampia, silti niin matalia ettei ero juuri tunnu turistin kukkarossa (paitsi jos höynähtää huijattavaksi).

        Suositeltava budjetti tietty riippuu aina matkaajan vaatimustasosta. Kyllä Balillakin saa rahaa kulumaan, jos haluaa luksusta. Mutta esim. kohtuullisen bungalow-huoneen aamiaisella saa n. 5 eurolla. Talouskriisin aikaan (98-99) mikään ei maksanut mitään, nyt on hinnat nousseet, mutta eipä maailmasta juuri löydy matkailijalle halvempia maita. Ei ainakaan niin viihtyisiä kuin Indonesia. :)


      • useasti käynyt
        mmä kirjoitti:

        Hintataso on jokapaikassa Indonesiassa halpa. Balilla ja joissain muissa tosi turistikohteissa hinnat korkeampia, silti niin matalia ettei ero juuri tunnu turistin kukkarossa (paitsi jos höynähtää huijattavaksi).

        Suositeltava budjetti tietty riippuu aina matkaajan vaatimustasosta. Kyllä Balillakin saa rahaa kulumaan, jos haluaa luksusta. Mutta esim. kohtuullisen bungalow-huoneen aamiaisella saa n. 5 eurolla. Talouskriisin aikaan (98-99) mikään ei maksanut mitään, nyt on hinnat nousseet, mutta eipä maailmasta juuri löydy matkailijalle halvempia maita. Ei ainakaan niin viihtyisiä kuin Indonesia. :)

        Suosittelen ehdottomasti www.asiarooms.com

        Löytyy hotelleja joka lähtöön.


      • sydän Balilla
        hippuratar kirjoitti:

        Sama hintataso molemmissa.

        moi
        olemme myös helmikuussa menossa Balille kuukaudeksi
        paikka on Amed hotelli Santai
        suomalaisen parin omistama ihana rauhallinen pikku paratiisi
        poikkea ainakin jos kuljet siellä päin
        www.santaibali.com


    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. 120
      2563
    2. Katso: Ohhoh! Miina Äkkijyrkkä sai käskyn lähteä pois Farmi-kuvauksista -Kommentoi asiaa: "En ole.."

      Tämä oli shokkiyllätys. Oliko tässä kyse tosiaan siitä, että Äkkijyrkkä sanoi asioita suoraan vai mistä.... Tsemppiä, Mi
      Tv-sarjat
      66
      2368
    3. Voi kun mies rapsuttaisit mua sieltä

      Saisit myös sormiisi ihanan tuoksukasta rakkauden mahlaa.👄
      Ikävä
      16
      2061
    4. Kyllä poisto toimii

      Esitin illan suussa kysymyksen, joka koska palstalla riehuvaa häirikköä ja tiedustelin, eikö sitä saa julistettua pannaa
      80 plus
      19
      1727
    5. "Joka miekkaan tarttuu, se siihen hukkuu"..

      "Joka miekkaan tarttuu, se siihen hukkuu".. Näin puhui jo aikoinaan Jeesus, kun yksi hänen opetuslapsistaan löi miekalla
      Yhteiskunta
      21
      1648
    6. Haluan jutella kanssasi Nainen

      Olisiko jo aika tavata ja avata tunteemme...On niin paljon asioita joihin molemmat ehkä haluaisimme saada vastaukset...O
      Ikävä
      14
      1460
    7. Poliisiauto Omasp:n edessä parkissa

      Poliisiauto oli parkissa monta tuntia Seinäjoen konttorin edessä tänään. Haettiinko joku tai jotain pankista tutkittavak
      Seinäjoki
      16
      1413
    8. Haluan tavata Sinut Rakkaani.

      Olen valmis Kaikkeen kanssasi...Tulisitko vastaa Rakkaani...Olen todella valmistautunut tulevaan ja miettinyt tulevaisuu
      Ikävä
      27
      1393
    9. Onko mies niin,

      että sinulle ei riitä yksi nainen? Minulle suhde tarkoittaa sitoutumista, tosin eihän se vankila saa olla kummallekaan.
      Tunteet
      16
      1367
    10. Kristityt "pyhät"

      Painukaa helvettiin, mä tulen sinne kans. Luetaan sitten raamattua niin Saatanallisesti. Ehkä Piru osaa opetta?!.
      Kristinusko
      6
      1292
    Aihe