SLK opiskelijat hoi!:)

Ansku_

Hei, te jotka opiskelette/olette opiskelleet SLK:ssa, niin haluisin tietää millainen paikka on? Etenkin yo-linjalla olevilta toivon vastauksia:) Onko oikeasti niin hieno paikka kun mainostaa olevansa, ja onko koulusta hyötyä noin tulevaisuuden kannalta (mainostavat että SLK:ssa opiskelleet sijoittuvat parhaiten työelämään..) ?

14

1131

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • ---SLK--- 2002

      Moi! Eipä koulussa mitään suurempaa vikaa ollut. Tietsikkaluokkia kivasti ja muutenkin ihan viihdyttävä työympäristö, opettajat pääaiassa ok. "Mainostavat että SLK:ssa opiskelleet sijoittuvat parhaiten työelämään"... Niin nuo mainostaa joo.. toimistoalan töitä riitti itelle 5 kuukaudeksi. Nykyisin olen opiskelun ohella töissä kaupassa. Opiskelukavereista osalla alan töitä (kauppa, toimisto, it), osa on työttömänä, osa työvoimatoimiston työharjoitteluissa, monet ravintola-alan hommissa. Meillekkin luvattiin, että alan töitä riittää. Ei tosiaankaan riittänyt! Valmistuuhan tradenomejakin, joten kilpailua riittää. No onneksi ite tajusin kouluttautua uudelle alalle, jossa töitä on riittämiin.

      • Ansku_

        ..tiedosta!:) Sain itse tosiaan kutsun tuonne SLK:n, mutta olen menossa ens viikolla vielä Laurean pääsykokeisiin että saa nähdä. Luultavasti menen Laureaan jos satun pääsemään, onhan se kuitenkin "ylempi" tutkinto. Mutta tosiaan eipä tuolla kai taida niin suurta merkitystä olla oletko merkonomi tai tradenomi, samoista paikoista tapellaan kuitenkin:) Että hyvillä mielin voin sitten SLK:n mennä jos ei tuo Laurea nappaa.


      • kuulehan nyt
        Ansku_ kirjoitti:

        ..tiedosta!:) Sain itse tosiaan kutsun tuonne SLK:n, mutta olen menossa ens viikolla vielä Laurean pääsykokeisiin että saa nähdä. Luultavasti menen Laureaan jos satun pääsemään, onhan se kuitenkin "ylempi" tutkinto. Mutta tosiaan eipä tuolla kai taida niin suurta merkitystä olla oletko merkonomi tai tradenomi, samoista paikoista tapellaan kuitenkin:) Että hyvillä mielin voin sitten SLK:n mennä jos ei tuo Laurea nappaa.

        yhtään ajattele, että sama se, onko merkonomi vai tradenomi. Paremmat mahikset sulla elämässä on, jos suoritat heti tradenomin tutkinnon, ja jätät merkonomi-tutkinnon väliin. Ja SLK on paska koulu, opet "opetti" ala-arvoisella tasolla, koulussa sotilasmeininki ja tyhjän puhuminen ns. maineesta on tyhjää. Monet yksityiset ei ole koulusta ikinä kuulleetkaan, että kyllä se SLK on maineensa keksinyt ihan itse. Näin on, kokemusta löytyy.


      • samaa mieltä..
        kuulehan nyt kirjoitti:

        yhtään ajattele, että sama se, onko merkonomi vai tradenomi. Paremmat mahikset sulla elämässä on, jos suoritat heti tradenomin tutkinnon, ja jätät merkonomi-tutkinnon väliin. Ja SLK on paska koulu, opet "opetti" ala-arvoisella tasolla, koulussa sotilasmeininki ja tyhjän puhuminen ns. maineesta on tyhjää. Monet yksityiset ei ole koulusta ikinä kuulleetkaan, että kyllä se SLK on maineensa keksinyt ihan itse. Näin on, kokemusta löytyy.

        ... että mene nyt ihmeessä Laureaan jos vaan pääset. Merkonomikoulutus on täysin ala-arvoista!! Itse opiskelen Laureassa eikä kyllä siinäkään koulussa paljon kehumista ole, mutta on tradenomi sentään paljon vaativampi tutkinto kun merkonomi. Oikeassa alkuperäinen kirjottaja oli siinä, että samoista työpaikoista taistellaan... mutta kyllä se niin taitaa olla, että suurin osa työantajista palkkaa mieluummin tradenomin kuin merkonomin.


      • ei kait sentään
        kuulehan nyt kirjoitti:

        yhtään ajattele, että sama se, onko merkonomi vai tradenomi. Paremmat mahikset sulla elämässä on, jos suoritat heti tradenomin tutkinnon, ja jätät merkonomi-tutkinnon väliin. Ja SLK on paska koulu, opet "opetti" ala-arvoisella tasolla, koulussa sotilasmeininki ja tyhjän puhuminen ns. maineesta on tyhjää. Monet yksityiset ei ole koulusta ikinä kuulleetkaan, että kyllä se SLK on maineensa keksinyt ihan itse. Näin on, kokemusta löytyy.

        Mitä ihmettä tuo tarkoittaa?

        Tuo ettei "monet yksityiset ole koulusta ikinä kuulleetkaan" on sinun omaa kuvitelmaasi. Koululla on yli satavuotinen historia ja aivan varmasti juuri SLK tunnetaan, jos yleensä mikään kauppaopisto. Näin ainakin itselläni kokemukset. Et tainnut päräjätä ja olet siksi katkera?


      • voi sinua...
        ei kait sentään kirjoitti:

        Mitä ihmettä tuo tarkoittaa?

        Tuo ettei "monet yksityiset ole koulusta ikinä kuulleetkaan" on sinun omaa kuvitelmaasi. Koululla on yli satavuotinen historia ja aivan varmasti juuri SLK tunnetaan, jos yleensä mikään kauppaopisto. Näin ainakin itselläni kokemukset. Et tainnut päräjätä ja olet siksi katkera?

        ei pidä aina kuvitella, että ne, jotka uskaltavat mollata jotain oppiahjoa, olisivat pärjänneet siellä surkeasti. Ehei, olin koulun parhaimmistoa, ja kyllä se kuule niin on, ettei monetkaan mestat tunne SLK:ta, huomattu moneen kertaan. Joo, varmasti jotkut perustajien jälkeläiset tuntee mestan, mutta ei se ole sen arvostetumpi kuin mikään muukaan koulu. Puheet oli suuret alussa ja lopussa.. Paskaa suurin (99,9 %) osa. Näin on näreet, vedä nyt vielä herneet nenään, taukki.


      • Yksi vuosi takana
        kuulehan nyt kirjoitti:

        yhtään ajattele, että sama se, onko merkonomi vai tradenomi. Paremmat mahikset sulla elämässä on, jos suoritat heti tradenomin tutkinnon, ja jätät merkonomi-tutkinnon väliin. Ja SLK on paska koulu, opet "opetti" ala-arvoisella tasolla, koulussa sotilasmeininki ja tyhjän puhuminen ns. maineesta on tyhjää. Monet yksityiset ei ole koulusta ikinä kuulleetkaan, että kyllä se SLK on maineensa keksinyt ihan itse. Näin on, kokemusta löytyy.

        Rahaa ja ammattitaitoa löytyy yllinkyllin... Kaikki muu on periaatteessa retuperällä. Opettajat ovat ns. nolifejä, joiden elämässä on vain yksi tarkoitus: SLK.


      • 100 vuotta kulunut.
        ei kait sentään kirjoitti:

        Mitä ihmettä tuo tarkoittaa?

        Tuo ettei "monet yksityiset ole koulusta ikinä kuulleetkaan" on sinun omaa kuvitelmaasi. Koululla on yli satavuotinen historia ja aivan varmasti juuri SLK tunnetaan, jos yleensä mikään kauppaopisto. Näin ainakin itselläni kokemukset. Et tainnut päräjätä ja olet siksi katkera?

        Jotkut opettajat elävät vielä vuotta 1930.


      • lissu
        samaa mieltä.. kirjoitti:

        ... että mene nyt ihmeessä Laureaan jos vaan pääset. Merkonomikoulutus on täysin ala-arvoista!! Itse opiskelen Laureassa eikä kyllä siinäkään koulussa paljon kehumista ole, mutta on tradenomi sentään paljon vaativampi tutkinto kun merkonomi. Oikeassa alkuperäinen kirjottaja oli siinä, että samoista työpaikoista taistellaan... mutta kyllä se niin taitaa olla, että suurin osa työantajista palkkaa mieluummin tradenomin kuin merkonomin.

        eipähän nyt liioitella. Olen slk:sta valmistunut markkinointipuolella töissä. Muut työkaverini, jotka tekevät samoja hommia ovat ekonomeja ja KTM:miä. Hyvin mun taidollakin pärjätään.
        SLK:ssa monet opettajat ovat opettaneet Heliassa ja samantasoista opetus on ollut.
        Kyllähän jokainen sitten työpaikassaan sen oman paikkansa luo. Merkonomilla ehkä pidempi putki aloittaa ns. pohjalta kuten kopionnista yms.


      • Ansku_
        Yksi vuosi takana kirjoitti:

        Rahaa ja ammattitaitoa löytyy yllinkyllin... Kaikki muu on periaatteessa retuperällä. Opettajat ovat ns. nolifejä, joiden elämässä on vain yksi tarkoitus: SLK.

        ..no tuo SLK näyttäs nyt tällä hetkellä kutsuvan joka tapauksessa ellei sitten ihmeitä tapahdu :P


    • Huhhuhmikäkoulu

      Opetuksen taso on aivan surkuhupaisaa.
      Opettajia ei tunnu vittujakaan edes kiinnostavan koko opetus.
      Heillä ei ole mitään "suunitelmaa" tuntia varten vaan kun tunnin pitäisi alkaa, opettaja rupeaa kaivamaan konetta päälle ja pohtimaan että mitä tänää tehdään. Sitten se selailee netissä 10 minuuttia etsien sitä mitä on alunperin hakemassa.
      Aikatauluja ei noudateta millään muotoa...
      Siis aivan naurettavan paskaa opetusta
      Koodauksen opetus on naurettavan epäloogista, ei mitään opetusta perus datatyypeistä tai muustakaan perusteista ennen kun ruvetaan väsäämään jotain ohjelmaa.
      Minua tämä ei haittaa, koska perusteet on omalta osaamiselta hallussa, mutta ihmiset jotka tulevat nimenomaan pohjalta opettelemaan asioita.. Käy sääliksi... Ette te tule mitään osaamaan tämän koulutuksen jälkeen, kopioitte valmista koodia netistä sitten tulevaisuudessakin.
      T. YO-linjalla opiskeleva datanomi

    • Mites_ulkomaille

      Merkonomin tutkinnosta voi olla apua tradenomin tutkinnon kasaamiseen. Hyväksilukuja ei enää suoraan käsittääkseni saa ellei ole vanhanaikaista opistotason yo-merkonomin tutkintoa, mutta jos ei ole tunneilla nukkunut (ja jos opetus on ollut riittävän tasokasta, heh), niin AHOT eli aikaisemmin hankitun osaamisen todistaminen on mahdollista AMK:ssa. Näin siis varmaan ainakin merkonomi-->liiketalouden tradenomi. Jos on IT-tradenomi, niin "AHOTointi" voisi onnistua jos pohjakoulutuksena on datanomi.

      Kaikilla työtilanne on hankala ja musta alkaa tuntua siltä, että pieni käväisy ulkomailla voisi olla ratkaisu työtä metsästäville. En tiedä, riittääkö merkonomin paperit siihen tosin mitenkään. Siinä sitten sekin, että paska voi valua punteista kun oletkin ulkomailla täysin yksin ilman kavereita. Olet vain itse työsi kanssa ja ikään kuin nollasta aloitat kaveripiirin kasaamisen, eikä sitä ulkomaalaisena välttämättä tunne kohdemaan tapoja eikä samanlaista luottoa voi olla kaikkiin ihmisiin jne. Siinä punnitaan kyllä kestävyyttä, mutta ulkomaille työn perässä väliaikaisesti muuttaminen voisi kertoa asenteesta, vaikkei varmasti helppoa ole tuosta em. syytä, että siinä voi tuntea itsensä yksinäiseksi.

      Ulkomailla opiskelua ajatellen SLK taitaa nykyään tarjota yo-pohjaisille merkonomin ja datanomin koulutukset englanniksi. Käytännön rahajuttuihin (kirjanpito, kassa jne.) tuo merkonomi englanniksi voisi olla paraskin ratkaisu, mutta lähtisin itse vielä "täydentämään" tutkinnon tradenomiksi ennen kotimaan pölyjen karistamista kantapäistä. Nykyään korkeakouluinstituutiosta nimittäin on tullut massakoulutuslaitos ja monelle tuo korkeakoulututkinto on minimivaatimus, vaikka hakija käytännössä osaisikin kaiken pelkällä ammatillisella perustutkinnolla.

    • Kysymystä

      Poikkeavatko nykyään nuo yo-pohjaisille (tai aikaisemman ammatillisen perustutkinnon omaaville) suunnatut linjat sisällöltään peruskoulupohjaisista linjoista?

    • Liikenne0123

      usein lyhyempi yo-pohjaisille, esim. 2 vuotta kun muille 3-v.

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. 185
      2068
    2. Hei A, osaatko

      sanoa, miksi olet ihan yhtäkkiä ilmestynyt kaveriehdotuksiini Facebookissa? Mitähän kaikkea Facebook tietää mitä minä en
      Ikävä
      53
      1972
    3. Synnittömänä syntyminen

      Helluntailaisperäisillä lahkoilla on Raamatunvastainen harhausko että ihminen syntyy synnittömänä.
      Helluntailaisuus
      135
      1588
    4. Euroviisut fiasko, Suomen kautta aikain typerin esitys, jumbosija odottaa. Olisi pitänyt boikotoida!

      Tämän vuoden euroviisut on monella tapaa täydellinen fiasko. Ensinnäkin kaikkien itseään kunnioittavien eurooppalaisten
      Maailman menoa
      151
      1588
    5. Mitä tämä tarkoittaa,

      että näkyy vain viimevuotisia? Kirjoitin muutama tunti sitten viestin, onko se häipynyt avaruuteen?
      Ikävä
      41
      1334
    6. Nukkumisiin sitten

      Käsittelen asiaa tavallani ja toiveissa on vielä että tästä pääsee hyppäämään ylitse. Kaikenlaisia tunteita on läpikäyny
      Ikävä
      4
      1217
    7. Muistatko komeroinnin?

      Taannoin joskus kirjoitin aloituksen tänne komeroinnista eli hikikomoreista; syrjäytyneistä nuorista ihmisistä. Ehkä asu
      Suhteet
      48
      1185
    8. Naisten tyypilliset...

      Naiset ei varmaan ymmärrä itse miten karmealle heidän tavara haisee. Miehet säälistä nuolevat joskus, yleensä humalassa
      Ikävä
      11
      1184
    9. Tuollainen kommentti sitten purjehduspalstalla

      "Naisen pillu se vasta Bermudan kolmio on. Sinne kun lähdet soutelemaan niin kohta katoaa sekä elämänilo että rahat"
      Suhteet
      3
      1138
    10. Syö kohtuudella niin et liho.

      Syömällä aina kohtuudella voi jopa laihtua.On paljon laihoja jotka ei harrasta yhtään liikuntaa. Laihuuden salaisuus on
      Laihdutus
      11
      1137
    Aihe