mistä saisin hankituksi selkänojallisen istuimen kajakkiin? Pari vuotta sitten melontaa aloitellessani hankin pohjalaisen veneentekijän itse tekemän kajakin, mutta siinä on kovin matala ja selkänojaton istuin, joten aika hankala pitempään meloessa.
Tietääkö kukaan
3
1758
Vastaukset
Olen huonoselkäinen, pitkä mies. Minulla on ajoittain lieviä, välillä vakavampiakin ongelmia alaselkäni kanssa. Kun aloitin melonnan, vieroksuin lähes olemattomia "ristiseläntukia", remmejä, jotka olivat niin alhaalla, että painovat häntäluuhuni. Itse suunnittelemaani kaksikkoon tein "kunnon tuen", juuri ristiselkäni kohdalle. Silti pitkät yhtäjaksoiset melonnat tuottivat edelleen ongelmia. Tilanne jatkuu. Säätämällä hyvin tarkkaan peräsimen polkimien, istuimen ja selkätuen keskinäisen suhteen, sain minimoitua ongelmat.
Kun kaksi vuotta sitten aloin säännöllisesti meloa (seuran yhteiskäyttö-) yksiköillä, olin etukäteen huolissani selästäni. Olen hämmästynyt. Ongelmia on ollut vähemmän kuin kaksikkoni kanssa. Melon viime kaudella 1006km, josta n. 650km oli yksiköillä, lähinnä Avalon Melaniella. Totuin "oikeaoppiseen melonta-asentoon": lievä etunoja, ja kiersin selkääni enemmän kuin kaksikossani. Leveä ja korkea kaksikko hankaloittaa kiertoa.
Edelleenkin olen sitä mieltä, että jonkinlainen ristiseläntuki on hyvä, mutta sen pitää olla joustava ja oikella korkeudella: melko alhaalla, ei yhtään vyötärön yläpuolella. Meloessa siihen ei saa aktiivisesti nojata. Levätessä on asia erikseen. Oikea melontatekniikka vahvistaa selkää ja se kannattaa opetella. Selkä kestää yhä pidempiä matkoja vähitellen.- lutraajatar
Yusa on oikeilla jäljillä tuossa selkänoja-asiassa.
En käytä selkänojaa,vaan melon hieman eteenpäin nojaten.
Silloin kädet työskentelevät tehokkaimmin ja selkä kiertyy ja mela saa voimansa selästä,eikä käsistä ja jaksaa meloa todella pitkään.
Toinen syy,miksi en nojaa,on se että jos nojaan kajakin laitoihin (selkänojaam) meloessani,olen kiinni kajakissa ja jokainen heilahdus välittyy minun kautta kajakkiin,siis voi huojuttaa sitä.
Jos olen irti kajakista (selkänojasta),voin tarvittaessa lantiolla vakauttaa kajakin,jos jotakin äkkinäistä tapahtuu.
Siis tasapaino parempi,jos ei nojaile.
Tauoila sitten eri juttu.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Taitaa jäädä kotimaiset mansikat ostamatta
Kotimainen mansikka on niin kallista, että en ole vielä ainuttakana maistanut. Jos hinta pysyy näin korkealla niin tästä581685- 1231344
Sinkkumiehet hukkaavat tärkeän ässän hihastaan kun
...eivät suostu kavereiksi naisten kanssa. Mikä voi olla heillä syynä? Hyväksyvät vain naisen, joka suorastaan anelee sa1271260- 1401064
- 101907
"Kaikkien miesten asia" - kampanja on alkanut
Miehillä on naisiin kohdistuvan väkivallan lopettamisessa merkittävä rooli. Ei riitä, ettei itse tee väkivaltaa. Miesten339849Tiedät, että en voi enää laittaa viestiä
Aikaa kulunut. Eikä se näyttäisi enää luontevalta vastata näin pitkän ajan jälkeen. Tiedän myös, että sinä et enää lait82734Lautakunta käsittelee Iisalmen kulttuuri- ja vapaa-aikajohtajan virkasuhteen purkua koeajalla:
Lautakunta käsittelee Iisalmen kulttuuri- ja vapaa-aikajohtajan virkasuhteen purkua koeajalla: "Aina valinta ei mene nap55654Kun kohtaatte rakkauden, tarttukaa siihen
Toimisinko jälkiviisaana toisin? Varmasti. Vaikka silloin kuvittelin tekeväni, niin kuin on oikein. Mahdollisimman siist50653Lienee aika luopua siitä kaikesta
mitä meillä ikinä olikaan. Hassua, koska juuri mitään ei ole edes ollutkaan. En vaan jaksa tätä mahdotonta juttua enää j64612