Psoriasis päänahassa???Auttaako mikään?

Kaljuxi?

Hei!

Epäilen vahvasti, että hilseeksi luulemani onkin psoriasista, kun tukan juuresta lähtee isoja "laattoja". Ja otsa ja kyynärpäätkin "hilseilee".
Kortisonivoidetta on vähän vaikea tunkea päänahkaan(pitkä tukka...) eli mikähän auttaisi???

Kiitos neuvoista jo etukäteen!!!!!

5

5644

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • ninael

      no en oo varma onko mulla kans psoriasis päänahassa. Muualla sitä ei kyllä oo, mutta on hilsettä ollu varmaan 5v ajan ajoittain vähemmän ja nyt kyllä tosi paljon. Oon kokeillut apteekista saatavaa ratiopharmin hilseshampoota. Se auttoi hyvin ,mutta vain hetkeksi. Jo parin päivän päästä päänähka taas hilseili... Sitten kokeilin jotain s:llä alkavaa apteekin hilseshampoota, jossa on eri vaikuttava aineosa. Musta tuntui, että se vaan kuivatti mun päänahkaa ja hilse melkein paheni joten en käyttänyt sitä pisempään. Nyt kampaaja suositteli system 4 sarjan 1 shampoota ja oil cure hoitoainetta. Nää on hyvin toiminu, mutta oon käyttäny vasta pari kertaa. Suosittelen system 4 sarjaa, koska sitä saa normaalin kokoisen pullon n.8 €;lla kun taas apteekin tuotteet maksaa tosi paljon ja toi system 4 oli kumminkin tehokas... sitä saa kampaamoista ja trella ainakin prismastakin(halvempaa). Tosta sarjasta pitää sit vaan valita itelle sopiva shampoo hoito. Toivottavasti nää autto. Kuinka oo itse "hoitanut" päänahkaasi? Onko jotain vinkkejä...?Mullakin on pitkät ja paksut hiukset..

    • nhh

      Osta XZ-merkkistä öljyhoitoa pullo(saa marketeista yms.), tee hoito ohjeen mukaan, niin saat varmaan suuren osan hilseestä irtoamaan.
      Se niinkuin ensiavuksi. Ja sitten menet ihotautilääkärille, jolta saat kortisoniliuosta.

      • kajux?

        Kiitos, mutta xz ja kaikki kauppojen hyllyjen tuotteet on jo testattu. Lääkäriin pääsyä odotellaan....

        Kiitos kuiten ja kaunista kesää!!!


    • Marsu

      Mullakin on pitkä tukka ja olen laittanut voidetta päänahkaan, tai siis joku toinen on laittanut. Kammalla tehty jakauksia ja levitelty voidetta. Hiukset piti pestä joka päivä, mutta laatat lähti nopeasti. Ja sitten vielä pidin hiukset auki, jotta päänahka sais hengittää.

    • myös psori

      saa myös liuoksena, se on helpompi itsekin saada päänahkaan, mutta on kyllä kallista.

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Mielessäni vieläkin T

      Harmi että siinä kävi niinkuin kävi, rakastin sinua. Toivotan sulle kaikkea hyvää. Toivottavasti löydät sopivan ja hyvän
      Ikävä
      20
      1303
    2. Nellietä Emmaa ja Amandaa stressaa

      Ukkii minnuu Emmaa ja Amandaa stressaa ihan sikana joten voidaanko me koko kolmikko hypätä ukin kainaloon ja syleilyyn k
      Isovanhempien jutut
      7
      1272
    3. Ei luottoa lakko maahan

      Patria menetti sovitun ksupan.
      Suomen Keskusta
      5
      1186
    4. Nähtäiskö ylihuomenna taas siellä missä viimeksikin?

      Otetaan ruokaöljyä, banaaneita ja tuorekurkkuja sinne messiin. Tehdään taas sitä meidän salakivaa.
      Ikävä
      2
      1184
    5. Sinäkö se olit...

      Vai olitko? Jostain kumman syystä katse venyi.. Ajelin sitten miten sattuu ja sanoin ääneen siinä se nyt meni😅😅... Lis
      Ikävä
      1
      1163
    6. Persut petti kannattajansa, totaalisesti !

      Peraujen fundamentalisteille, vaihtkaa saittia. Muille, näin sen näimme. On helppo luvata kehareille, eikä ne ymmärrä,
      Maailman menoa
      1
      1161
    7. Pupuhuhdasta löytyi lähes sadan kilon miljoonalasti huumeita

      Pupuhuhdasta löytyi lähes sadan kilon miljoonalasti huumeita – neljä Jyväskylän Outlaws MC:n jäsentä vangittu: "Määrät p
      Jyväskylä
      42
      1157
    8. Housuvaippojen käyttö Suomi vs Ulkomaat

      Suomessa housuvaippoja aletaan käyttämään vauvoilla heti, kun ne alkavat ryömiä. Tuntuu, että ulkomailla housuvaippoihin
      Vaipat
      2
      1154
    9. Hyvää yötä ja kauniita unia!

      Täytyy alkaa taas nukkumaan, että jaksaa taas tämän päivän haasteet. Aikainen tipu madon löytää, vai miten se ärsyttävä
      Tunteet
      3
      1129
    10. Lepakot ja lepakkopönttö

      Ajattelin tehdä lepakkopöntön. Tietääkö joku ovatko lepakot talvella lepakkopöntössä ´vai jossain muualla nukkumassa ta
      2
      1120
    Aihe