S-Max kokemukset tähän!

ÄssäM

Huomenna liikkeissä siis S-Max nähtävissä ja ajettavissa(?). Pistetään tähän kokemukset ja mielipiteet yhteen ketjuun!

21

9304

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Jee jee

      Mulla oli eilen S-max 2.5T koeajossa jonka palautin takaisin tänään. Täytyy sanoa että auto täytti kaikki odotukset. Autoa on todella helppo ajaa ja ajo-ominaisuudet ovat erittäin hyvät kun ottaa huomioon auton koon. Alusta on myös tarpeeksi jäykkä ja auto tuntuu näiollen jämäkältä tien päällä. S-Max antaa myös yleisesti erittäin laadukkaan vaikutelman. Voin siis oman kokemuksen perusteella suositella autoa kaikille jotka etsivät tilavaa autoa josta löytyy myös tarpeeksi tehoa. Ajan itse tällä hetkellä Ford Focus ST170 Farmarilla joka koeajon jälkeen tunui todella pieneltä ja jopa tehottomalta. Ainoana miinuksena S-Max:ssa on auton polkimet jotka omasta mielestäni ovat liian herkät ja tunnottomat (kai niihin tottuu).

      Onneksi oma tilaamani S-Max 2.5T on jo tulossa kesäkuussa :-)

    • koeistuttu

      Olihan se ihan tilava, varsinkin polvitilaa on keskirivillä todella paljon. 7-paikkaisena on tavaratilaa vähän. Nyt, kun tila-autoja olen paljon testaillut, täytyy sanoa, ettei S-Max tuo mitään mullistavaa tullessaan. Samat hyvät ja huonot puolet tuntuu olevan kaikissa. Koeajolle en vielä päässyt, vähän epäilyttää 2l kone/auton koko...riittääkö teho? Se selvinnee ensi viikolla.

      • täälläkin...

        ...puhtaasti kiihtyvyyslukumien perusteella voisi teho riittääkin, mutta koeajossa koettu moottorinvääntö ratkaisee sen tuntuuko auto tehottomalta.

        Mites muuten auton yleinen laatuvaikutelma sisätilojen osalta?


      • koeistuttu
        täälläkin... kirjoitti:

        ...puhtaasti kiihtyvyyslukumien perusteella voisi teho riittääkin, mutta koeajossa koettu moottorinvääntö ratkaisee sen tuntuuko auto tehottomalta.

        Mites muuten auton yleinen laatuvaikutelma sisätilojen osalta?

        Laatuvaikutelma hyvä, Ford-mainen, vrt. C-Max, Mondeo. Myyjä sanoi, että alusta jämäkkä ja hiljainen, vähän renkaat metelöi...toivottavasti hiljaisuudesta ei ole tingitty. Sekin selviää...


      • Suv-ikumi
        täälläkin... kirjoitti:

        ...puhtaasti kiihtyvyyslukumien perusteella voisi teho riittääkin, mutta koeajossa koettu moottorinvääntö ratkaisee sen tuntuuko auto tehottomalta.

        Mites muuten auton yleinen laatuvaikutelma sisätilojen osalta?

        "Mites muuten auton yleinen laatuvaikutelma sisätilojen osalta?"

        KYLMIÄ TYYPPEJÄ S-MAXISTA

        S-Max näyttää todellakin uudelta: kiiltoa riittää kojelaudassa. Mattametallijäljitelmäpintoja on ratin lukemattomissa painikkeissa ja kauttaaltaan massiivisessa pitkälle taaksepäin kaartuvassa keskikonsolissa. Käsijarrun lentokonekaasukahvamainen muotoilu on hätkähdyttävä. Laatuvaikutelmasta ei jäänyt muuta huomautettavaa kuin radion ja ilmastoinnin säätimien kevyt muovimainen tuntuma. Mondeon perusradion kuminupit tuntuvat paremmilta.

        Tuulilasi on valtavan kokoinen ja keula tippuu edessä alas niin jyrkäsi, että sen kärkeä ei pysty kuskin paikalta näkemään vaikka painaisi silmämunan tuulilasin yläreunaan kiinni. Etupään parkkitutkalla olisi siis käyttöä.

        Tilaa on hulppeasti edessä ja takana. Testaamani mallin sportti-istuimet olivat reunoista melko voimakkaasti muotoillut - ainoastaan Focus ST:n (ja Golf GTI:n) Recaro-penkit ovat vielä tiukemmat reisien kohdalla. Leveällä takamuksella ei ole asiaa kuin laiskimpaan bensaversioon, jossa sporttipenkkejä ei ole. Galaxyn eri malleissa ei liene myöskään näitä sporttipenkkejä.

        Takana hulppea leveys tuntuu ja näkyy. S-Maxiin oikeasti mahtuu kolme kohtuullisen kokoista erillistä penkkiä rinnain. Penkit olivat kohtalaisen kovat ja laimeasti muotoillut. Tämä lieneen alas lattian tasalle taittuvien penkkien vakio-ominaisuus. Kun selkänojia kallistaa taaksepäin, myös istuinosa kallistuu ja laskee lievästi. Asennosta saa todella leppoisan (jos istuimen kovuutta ei oteta lukuun).

        Lattia on lähes tasainen myös keskimatkustajan kohdalla. "Kardaanitunneli" kohoaa vain sentin pari muun lattian pinnasta.

        Tilan tuntua tuo myös kokonaan lasinen katto (kuuluunee perustasoa parempaan varustetasoon), joka sisätiloista käsin jakaantuu kahteen lasi-ikkunaan, joiden eteen rullataan tarvittaessa osittain valoa läpäisevät reikäverhot.

        Koeajoamahdollisuutta lupailivat vasta kesäkuun puolessa välissä.

        Suv-ikumi


      • _koeistuttu
        Suv-ikumi kirjoitti:

        "Mites muuten auton yleinen laatuvaikutelma sisätilojen osalta?"

        KYLMIÄ TYYPPEJÄ S-MAXISTA

        S-Max näyttää todellakin uudelta: kiiltoa riittää kojelaudassa. Mattametallijäljitelmäpintoja on ratin lukemattomissa painikkeissa ja kauttaaltaan massiivisessa pitkälle taaksepäin kaartuvassa keskikonsolissa. Käsijarrun lentokonekaasukahvamainen muotoilu on hätkähdyttävä. Laatuvaikutelmasta ei jäänyt muuta huomautettavaa kuin radion ja ilmastoinnin säätimien kevyt muovimainen tuntuma. Mondeon perusradion kuminupit tuntuvat paremmilta.

        Tuulilasi on valtavan kokoinen ja keula tippuu edessä alas niin jyrkäsi, että sen kärkeä ei pysty kuskin paikalta näkemään vaikka painaisi silmämunan tuulilasin yläreunaan kiinni. Etupään parkkitutkalla olisi siis käyttöä.

        Tilaa on hulppeasti edessä ja takana. Testaamani mallin sportti-istuimet olivat reunoista melko voimakkaasti muotoillut - ainoastaan Focus ST:n (ja Golf GTI:n) Recaro-penkit ovat vielä tiukemmat reisien kohdalla. Leveällä takamuksella ei ole asiaa kuin laiskimpaan bensaversioon, jossa sporttipenkkejä ei ole. Galaxyn eri malleissa ei liene myöskään näitä sporttipenkkejä.

        Takana hulppea leveys tuntuu ja näkyy. S-Maxiin oikeasti mahtuu kolme kohtuullisen kokoista erillistä penkkiä rinnain. Penkit olivat kohtalaisen kovat ja laimeasti muotoillut. Tämä lieneen alas lattian tasalle taittuvien penkkien vakio-ominaisuus. Kun selkänojia kallistaa taaksepäin, myös istuinosa kallistuu ja laskee lievästi. Asennosta saa todella leppoisan (jos istuimen kovuutta ei oteta lukuun).

        Lattia on lähes tasainen myös keskimatkustajan kohdalla. "Kardaanitunneli" kohoaa vain sentin pari muun lattian pinnasta.

        Tilan tuntua tuo myös kokonaan lasinen katto (kuuluunee perustasoa parempaan varustetasoon), joka sisätiloista käsin jakaantuu kahteen lasi-ikkunaan, joiden eteen rullataan tarvittaessa osittain valoa läpäisevät reikäverhot.

        Koeajoamahdollisuutta lupailivat vasta kesäkuun puolessa välissä.

        Suv-ikumi

        Missäs koeajolle pääsee vasta tuolloin? Helsingissä pääsee monessa liikkeessäheti ja ainakin Herttoniemen Vemixiiin tulee useita "ässämiksejä" koeajajille! Hyvä systeemi, saa auton esim. viikonlopuksi testiin. Näin ainakin luvattiin...


      • SAV2
        Suv-ikumi kirjoitti:

        "Mites muuten auton yleinen laatuvaikutelma sisätilojen osalta?"

        KYLMIÄ TYYPPEJÄ S-MAXISTA

        S-Max näyttää todellakin uudelta: kiiltoa riittää kojelaudassa. Mattametallijäljitelmäpintoja on ratin lukemattomissa painikkeissa ja kauttaaltaan massiivisessa pitkälle taaksepäin kaartuvassa keskikonsolissa. Käsijarrun lentokonekaasukahvamainen muotoilu on hätkähdyttävä. Laatuvaikutelmasta ei jäänyt muuta huomautettavaa kuin radion ja ilmastoinnin säätimien kevyt muovimainen tuntuma. Mondeon perusradion kuminupit tuntuvat paremmilta.

        Tuulilasi on valtavan kokoinen ja keula tippuu edessä alas niin jyrkäsi, että sen kärkeä ei pysty kuskin paikalta näkemään vaikka painaisi silmämunan tuulilasin yläreunaan kiinni. Etupään parkkitutkalla olisi siis käyttöä.

        Tilaa on hulppeasti edessä ja takana. Testaamani mallin sportti-istuimet olivat reunoista melko voimakkaasti muotoillut - ainoastaan Focus ST:n (ja Golf GTI:n) Recaro-penkit ovat vielä tiukemmat reisien kohdalla. Leveällä takamuksella ei ole asiaa kuin laiskimpaan bensaversioon, jossa sporttipenkkejä ei ole. Galaxyn eri malleissa ei liene myöskään näitä sporttipenkkejä.

        Takana hulppea leveys tuntuu ja näkyy. S-Maxiin oikeasti mahtuu kolme kohtuullisen kokoista erillistä penkkiä rinnain. Penkit olivat kohtalaisen kovat ja laimeasti muotoillut. Tämä lieneen alas lattian tasalle taittuvien penkkien vakio-ominaisuus. Kun selkänojia kallistaa taaksepäin, myös istuinosa kallistuu ja laskee lievästi. Asennosta saa todella leppoisan (jos istuimen kovuutta ei oteta lukuun).

        Lattia on lähes tasainen myös keskimatkustajan kohdalla. "Kardaanitunneli" kohoaa vain sentin pari muun lattian pinnasta.

        Tilan tuntua tuo myös kokonaan lasinen katto (kuuluunee perustasoa parempaan varustetasoon), joka sisätiloista käsin jakaantuu kahteen lasi-ikkunaan, joiden eteen rullataan tarvittaessa osittain valoa läpäisevät reikäverhot.

        Koeajoamahdollisuutta lupailivat vasta kesäkuun puolessa välissä.

        Suv-ikumi

        Hehhee... hehhehh... Todella hyvin kuvailtu, tuota tuulilasia. Oletko ajatellut kirjoittaa autolehtiin juttuja? Olis varmaan kysyntää :D


      • Suv-ikumi
        _koeistuttu kirjoitti:

        Missäs koeajolle pääsee vasta tuolloin? Helsingissä pääsee monessa liikkeessäheti ja ainakin Herttoniemen Vemixiiin tulee useita "ässämiksejä" koeajajille! Hyvä systeemi, saa auton esim. viikonlopuksi testiin. Näin ainakin luvattiin...

        Kehä III:n takana pääsee vasta kesäkuun puolessa välissä koeajamaan S-maksia. Voi meitä reppanoita... ;-)


      • Suv-ikumi
        SAV2 kirjoitti:

        Hehhee... hehhehh... Todella hyvin kuvailtu, tuota tuulilasia. Oletko ajatellut kirjoittaa autolehtiin juttuja? Olis varmaan kysyntää :D

        Silmämuna lasissa - silmälasi munassa... tällä nyt ei pääsis edes Huulilasiin! (:-/


    • diisel.

      koe ajettiin S-max pensa koneen koosta ei tietoa
      ei mikään ruuti,renkaat oli 235*45*18 varmaan
      hinnakaat kun niitä menee amatti ajossa,vetelikö ?
      kojetaulu epäonnistunut ? mikä menee tuulilasiin
      lentokenttä,nokkaa ei näe pahako en tiedä vaiko
      tottuu.

    • KumiAPINA

      Eipä päässyt edes auton sisälle, kun ei Herttoniemen Vemixissä ollut autoa sisällä. Automyyjät suvaitsivat informoida, että pihalla on yksi S-Max, jota voi käydä katsomassa. Ei puhettakaan, että kukaan olisi autoa yrittänyt myydä tai esitellä. Outoa, olisin nimittäin voinut olla hyvinkin "valmis tapaus".

      No tuon ulkoa tiirailun perusteella ei paljon voi sanoa. Se kuitenkin pisti silmään, että taaimmaiset penkit on kyllä tarkoitettu alle 150 senttisille. Ei voi puhua S-Maxinkaan kohdalla oikeasti 7-paikkaisuudesta, valitettavasti. Etenkin katto tulee vastaan vähänkin pidemmillä henkilöillä.

      Takapenkit olivat myös todella epämukavan/tasaisen näköisiä. Johtunee tietysti siitä, että ne taittuvat lattiaan helposti.

      Laatuvaikutelma näytti hyvältä kuskin ympäristössä.

      Pieni seikka: Auton renkaat pölykapseleineen näyttivät todella onnettomilta. Kooltaan ne olivat 16 tuumaa, mutta ilmeisesti varsin korkeaprofiiliset, jolloin ne näyttivät kaikkea muuta kuin sporttisilta. Tähän autoon jos johonkin olisi saatava aluvanteet.

      • SAV2

        ...jos aikoo koeajaa. Itselläni on 2.0 bensa ollut 2 päivää ja ensimmäisen koeajon tein myyjäliikeen pihasta kotiin. No Fordin puolustukseksi on sanottava, että ennakkohehkutus uutuudesta ei ollut tuulesta temmattu. Auton ominaisuudet ovat juuri sillä tasolla, mitä odotinkin. Hyvältä maistuu, mutta kyllä maksoikin. Yli 40k€ trend varustuksella ( muutama lisävaruste)on kallis hinta köyhälle (I am) mistä autosta tahansa.

        Monet on kyselleet 2.0 koneen riittävyydestä ko. autoon. Omasta mielestäni moottori on täysin riittävä normaaliajossa, mutta eihän se nyt tietenkään mikään raketti ole (vrt.2.5T)
        Aika hyvän vastauksen/tuntuman saa, kun ajaa 2.0 Mondeo farmarin, jos Ässämaxia ei oo saatavilla koeajoon.

        Takapenkit tosiaankin on alle 170cm henkilöille, joten älä osta OIKEAKSI tilataksiksi tällaista, mieluimmin vaikka Galaxy.

        16" renkaat on mahtavat munkit :) Onneksi tänään saan 17" kumit 45 sarjalaisilla alle. 18" vanteet mielestäni kannattaisi ottaa ehdottomasti, jos ulkonäköä ajattelee. Auto on sen kokoinen, että kasitoistanenkaan ei näytä "pimp my Ford" -viritykseltä. Ainut este ulkonäön kohentamiselle on hinta 1900€...


      • ööööööööööööööööö
        SAV2 kirjoitti:

        ...jos aikoo koeajaa. Itselläni on 2.0 bensa ollut 2 päivää ja ensimmäisen koeajon tein myyjäliikeen pihasta kotiin. No Fordin puolustukseksi on sanottava, että ennakkohehkutus uutuudesta ei ollut tuulesta temmattu. Auton ominaisuudet ovat juuri sillä tasolla, mitä odotinkin. Hyvältä maistuu, mutta kyllä maksoikin. Yli 40k€ trend varustuksella ( muutama lisävaruste)on kallis hinta köyhälle (I am) mistä autosta tahansa.

        Monet on kyselleet 2.0 koneen riittävyydestä ko. autoon. Omasta mielestäni moottori on täysin riittävä normaaliajossa, mutta eihän se nyt tietenkään mikään raketti ole (vrt.2.5T)
        Aika hyvän vastauksen/tuntuman saa, kun ajaa 2.0 Mondeo farmarin, jos Ässämaxia ei oo saatavilla koeajoon.

        Takapenkit tosiaankin on alle 170cm henkilöille, joten älä osta OIKEAKSI tilataksiksi tällaista, mieluimmin vaikka Galaxy.

        16" renkaat on mahtavat munkit :) Onneksi tänään saan 17" kumit 45 sarjalaisilla alle. 18" vanteet mielestäni kannattaisi ottaa ehdottomasti, jos ulkonäköä ajattelee. Auto on sen kokoinen, että kasitoistanenkaan ei näytä "pimp my Ford" -viritykseltä. Ainut este ulkonäön kohentamiselle on hinta 1900€...

        Fordin sivuilla kun tarjoavat vain noita 18 tuumaisia, jotka ainakin omaan makuun tuntuvat a) liian tuning-fillareilta sekä b) myös suhteettoman kalliilta ollakseen "vain" alukiekot.


      • SAV2
        ööööööööööööööööö kirjoitti:

        Fordin sivuilla kun tarjoavat vain noita 18 tuumaisia, jotka ainakin omaan makuun tuntuvat a) liian tuning-fillareilta sekä b) myös suhteettoman kalliilta ollakseen "vain" alukiekot.

        Mutta ei ne ole alkuperäiset. Ostin Mondeoon vuosi sitten. Tuollaiset ovat:

        http://www.jante-tuning.com/images/grandes/F


    • Norjanmasa

      Täältä löytyy vertailu grandikseen: http://forbruker.no/bil/tester/article1326081.ece. Pari juttua kummastuttaa. Ensimmäinen on hinnoittelu ja mallisto. Suomeen ei ainakaan vielä tuoda tuota ilmeisesti aika hyvää 1.8 dieseliä. Sen hinta Norjassa on selvästi alle Grandiksen dieselin. Epäilen että Suomessa asiat tulevat olemaan toisin kunhan tuo diesel tänne saapuu. Toinen vielä kummempi juttu on että Grandiksen ajo-ominaisuudet arvioitiin paremmiksi ja S-Max levotomaksi maantiellä.

      • oikeet autot

        Noita kahta autoon oon katellut, molemmat on meikäläisen makuun, grandis kiinnosta hieman enemmän varsinkin 6-paikkaisena, tosin ny osto päätöstä jarruttaa tää autovero pölötys.


      • Veroveijari
        oikeet autot kirjoitti:

        Noita kahta autoon oon katellut, molemmat on meikäläisen makuun, grandis kiinnosta hieman enemmän varsinkin 6-paikkaisena, tosin ny osto päätöstä jarruttaa tää autovero pölötys.

        Offtopic: Autovero ei muutu tällä vaalikaudella. Seuraava eduskunta voi asiaan puuttua mutta lopputulos on epävarma. Se mitä kannattaa huomioida on että käyttömaksu sidotaan jatkossa päästöihin. Kolmelitraiset bensakoneet ovat siis jatkossa "out"


      • ljkhlkhjlkjasdf
        Veroveijari kirjoitti:

        Offtopic: Autovero ei muutu tällä vaalikaudella. Seuraava eduskunta voi asiaan puuttua mutta lopputulos on epävarma. Se mitä kannattaa huomioida on että käyttömaksu sidotaan jatkossa päästöihin. Kolmelitraiset bensakoneet ovat siis jatkossa "out"

        Tuosta autoverosta ja sen muuttamisesta on taas puhetta riittänyt. Jos muutosta alkaa odottelemaan, saa olla ilman autoa ja pitkään.


    • swopuli

      Saako S-Maxiin kattokaiteita? Ei ole Automaan lisävarustelistassa. Joutuuko suksiboxiporukka jättämään S-Maxin pois vaihtoehtojen joukosta?

      • SAV2

        Kattotelineiden paikat kuitenkin on, joten eiköhän sen boxinkin katolle saa.


    • tehty

      Kävin tänään koeajamassa S-maxin, autossa oli 2,0 litran bensamoottori.

      Auton ulkonäkö oli mielestäni todella tyylikäs ja kaikinpuolin sopusuhtainen. Sisätilat avarat ja ainakin tällaisen tavallisen Focus-kuskin silmään ylvään näköiset. Ajoasento tuntui mukavalta. Paksut runkopalkit peittävät jonkin verran näkökenttää risteyksissä.

      Koeajossa auto tuntui yllättävän kevyeltä käsitellä, mm. liikenneympyröissä tuntui melkein yhtä kevyeltä pyöritellä kuin Fiesta... 2,0 litran moottori ei ole mikään kanuuna, varsinkin jos lähtee liikkeelle vastamaahan. Teho tuntui suunnilleen samalta kuin omassa farmari-Focuksessa 1,6-moottorilla, eli riittää minulle mutta ei varmastikaan urheilijoille.

      Täytyy sanoa että ihastuin S-maxiin, mutta pää pysyy kuitenkin kylmänä hinnan vuoksi. Todennäköisesti S-max on kuitenkin seuraava autoni kunhan sukan varsi on täyttynyt riittävästi.

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Miksi sä valitsit

      Juuri minut sieltä?
      Ikävä
      75
      3597
    2. Kerro nyt rehellisesti fiilikset?

      Rehellinem fiilis
      Suhteet
      62
      2694
    3. Heilutetaanko peittoa hieman

      Heilutetaan peittoa vähän ;3
      Ikävä
      81
      2637
    4. Hei........

      Pelkkä sun näkeminen saa mut hymyilemään pitkin iltaa. Oot niin 🤩😘 Edellinen poistettiin.
      Ikävä
      58
      2418
    5. Mitä sanoa pituudeksi näillä mittaustuloksilla?

      Jos jossain tarttee ilmoittaa pituus sentin tarkkuudella? Mitattu neljästi virallisesti ja mittaustulokset on olleet 1
      Sinkut
      92
      2353
    6. Poliisi: Kymmenhenkinen pohjalaisperhe ollut vuoden kateissa kansainvälinen etsintäkuulutus Poliis

      Poliisi: Kymmenhenkinen pohjalaisperhe ollut vuoden kateissa – kansainvälinen etsintäkuulutus Poliisi pyytää yleisön apu
      Maailman menoa
      257
      2184
    7. Kaipaan sua, Ope

      Mietin, että ajatteletko sinä minua?..
      Ikävä
      43
      1922
    8. Tilanteesi nyt?

      Kysymys otsikossa
      Suhteet
      44
      1769
    9. Mä en jaksa suojella sua enää

      Oot osa mun tarinaa ja ensirakkaus 🩷🌈 Olisiko niin kauheata, jos muutkin ystävämme tietäisivät? Se on jo niin vanha ”t
      Ikävä
      15
      1491
    10. EU:n uusin idea - jatkossa joudut tunnistautumaan kun katsot PORNOA!

      "Pornon katsominen muuttuu täysin Euroopan komissio on kehittänyt sovelluksen, jolla internetin käyttäjä voi todistaa p
      Maailman menoa
      149
      1418
    Aihe