paljon

rahaa?

olen menossa kesällä entisen lukiokaverini häihin, jonka kanssa en kuitenkaan ole ollut mitenkään tiiviisti yhteydessä viimeaikoina.. kutsu kuitenkin tuli, joten onhan sinne mentävä. he toivovat lahjaksi rahaa, koska kippoja ja kuppeja on jo tarpeeksi.. kuinka paljon on sopiva summa? he tietävät, että elän tiukoilla tällä hetkellä, joten riittääkö 20 euroa vai saanko häpeillä summaa koko loppuelämäni? he pyytävät laittamaan rahan lahjatililleen, mutta olen miettinyt sujauttavani rahan kauniin kortin väliin ja antaa heille suoraan.. onko tämä väärin vai pitääkö laittaa suoraan tilille?

6

1000

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • häälahjaksi

      Sopiva määrä lahjarahaa vastaa suunnilleen yhden henkilön ruokailun hintaa häissä. Luulisin 20 euron olevan ihan sopiva määrä lahjaksi.

      Laita raha tilille, eipähän ainakaan joudu missään välissä hukkaan. Ei tarvitse hääparin erikseen ketään pyytää huolehtimaan juhlapaikalla rahakuorista. Itse olen menossa kesällä naimisiin ja meillä on lahjatili, jonne toivon ihmisten lahjarahan tallettavan, eikä tuovan rahaa kuorissa juhlapaikalle.

      Tämä on tietenkin vain minun näkökanta asiaan, jokainen toimii niinkuin parhaaksi näkee.

      • liian vähän

        Mitä saat tänä päivänä kahdella kympillä?? Minusta summa kuulostaa pieneltä. Itse olen menossa häihin ja viemme lahjaksi 80 €/henkilö. Itsekkään en ole kovin suurituloinen mutta pihistän mielummin jostain muusta kuin lahjasta.. esim. muutamasta "terassi siideristä".


      • hyvä summa
        liian vähän kirjoitti:

        Mitä saat tänä päivänä kahdella kympillä?? Minusta summa kuulostaa pieneltä. Itse olen menossa häihin ja viemme lahjaksi 80 €/henkilö. Itsekkään en ole kovin suurituloinen mutta pihistän mielummin jostain muusta kuin lahjasta.. esim. muutamasta "terassi siideristä".

        ei sinua lahjan takia ole vieraaksi kutsuttu.
        jos summa on sinusta sopiva on se myös vastaanottajan mielestä sopiva.


      • Meba
        liian vähän kirjoitti:

        Mitä saat tänä päivänä kahdella kympillä?? Minusta summa kuulostaa pieneltä. Itse olen menossa häihin ja viemme lahjaksi 80 €/henkilö. Itsekkään en ole kovin suurituloinen mutta pihistän mielummin jostain muusta kuin lahjasta.. esim. muutamasta "terassi siideristä".

        Onhan se n. 120 markkaa. Kyllä sillä jo jotain saa. Vaikka hinnat on nousseetkin. Ja tuskin häihin vain yksi vieras tulee ja summa jää 20 euroon... Mutta voihan summan nostaa 25, jos epäröi. 80 euroa on minusta paljon, jos ei ole edes läheinen ystävä! Ja jos rahat on tiukassa (työtön, opiskelija tms.). Voihan olla, että joutuu vielä ostamaan uudet vaatteet ja/tai kengät tms. Itse annoin 30 euroa kaverille ja ystävälle muistaakseni 50-60 euron arvoisen lahjan.


      • ihan varma
        hyvä summa kirjoitti:

        ei sinua lahjan takia ole vieraaksi kutsuttu.
        jos summa on sinusta sopiva on se myös vastaanottajan mielestä sopiva.

        ettet ole kutsuttukin juuri sen rahan takia?


    • yhdeltä.

      Minusta yhdeltä henkilöltä 20-25 euroa on ihan hyvä ja pariskunnalta 50 euroa. Itse en veisi 80 euroa tai veisin jos tosiaan olisi ylimääräistä.

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Euroviisut fiasko, Suomen kautta aikain typerin esitys, jumbosija odottaa. Olisi pitänyt boikotoida!

      Tämän vuoden euroviisut on monella tapaa täydellinen fiasko. Ensinnäkin kaikkien itseään kunnioittavien eurooppalaisten
      Maailman menoa
      313
      3797
    2. 209
      3058
    3. Hei A, osaatko

      sanoa, miksi olet ihan yhtäkkiä ilmestynyt kaveriehdotuksiini Facebookissa? Mitähän kaikkea Facebook tietää mitä minä en
      Ikävä
      72
      2594
    4. Synnittömänä syntyminen

      Helluntailaisperäisillä lahkoilla on Raamatunvastainen harhausko että ihminen syntyy synnittömänä.
      Helluntailaisuus
      242
      2044
    5. Tuollainen kommentti sitten purjehduspalstalla

      "Naisen pillu se vasta Bermudan kolmio on. Sinne kun lähdet soutelemaan niin kohta katoaa sekä elämänilo että rahat"
      Suhteet
      16
      1475
    6. Nesteen bensapumput pois, tilalle latausasemat

      Näin se maailma muuttuu, kun Suomessakin liikenneasemat lopettavat polttoaineiden myynnin ja tarjoavat enää sähköä autoi
      Maailman menoa
      176
      1388
    7. Mitä tämä tarkoittaa,

      että näkyy vain viimevuotisia? Kirjoitin muutama tunti sitten viestin, onko se häipynyt avaruuteen?
      Ikävä
      42
      1381
    8. Nukkumisiin sitten

      Käsittelen asiaa tavallani ja toiveissa on vielä että tästä pääsee hyppäämään ylitse. Kaikenlaisia tunteita on läpikäyny
      Ikävä
      4
      1357
    9. Syö kohtuudella niin et liho.

      Syömällä aina kohtuudella voi jopa laihtua.On paljon laihoja jotka ei harrasta yhtään liikuntaa. Laihuuden salaisuus on
      Laihdutus
      25
      1344
    10. Muistatko komeroinnin?

      Taannoin joskus kirjoitin aloituksen tänne komeroinnista eli hikikomoreista; syrjäytyneistä nuorista ihmisistä. Ehkä asu
      Suhteet
      51
      1277
    Aihe