mitä mieltä

caddy-miehet on?

eli mitäs asiaan vihkiytyneet tykkää siitä että 9-3 saabia myydään caddyna?

17

1213

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Mie vuan

      Myydäänhän Opeliakin Saabina, Volkkaria Audina, Skodana, Seatina, Fiatia Lanciana, Peugeotia Citroenina, Citroenia Toyotana...

      Totta puhuen tämä Eurocaddy eroaa tyyliltään ja joiltain ominaisuuksiltaan enemmän Saabista kuin Audi A3 eroaa VW Golfista. Amerikan Caddyistä ruotsalaisversio eroaa kokonsa puolesta. Laatukin voi olla toinen, samoin ajo-ominaisuudet, mutta niistä eroista ei olekaan muuta kuin hyvää sanottavaa.

    • roskaa...

      koko tekele.

      Jos joku vielä ostaa tuollasen feikki käkkylän kun samalla hinnalla saa BMW 3-sarjan, Lexus IS:n tai Audin A4:n niin ei voi kun ihmetellä. Näitä varmaan ostaa samat pellet joille kelpaa esim. Jaggen X-type.

      • tarkoitat?

        Mikä on siis pointti? Minusta nuo mainitsemasi BMW, Lexus ja Audi kuuluvat samaan kategoriaan kuin pikku-Caddy. Tietty sillä erolla, että Cadillac ja Jaguar ovat statukseltaan reippaasti noiden muiden yläpuolella.


      • on niinkin
        tarkoitat? kirjoitti:

        Mikä on siis pointti? Minusta nuo mainitsemasi BMW, Lexus ja Audi kuuluvat samaan kategoriaan kuin pikku-Caddy. Tietty sillä erolla, että Cadillac ja Jaguar ovat statukseltaan reippaasti noiden muiden yläpuolella.

        bemari ja audi ovat kyllä mielestäni noiden "yläpuolella" -jos niin voi sanoa

        jaguar on kuitenkin vaan mondeo ja lexus on vaan toyota


      • nenään?
        on niinkin kirjoitti:

        bemari ja audi ovat kyllä mielestäni noiden "yläpuolella" -jos niin voi sanoa

        jaguar on kuitenkin vaan mondeo ja lexus on vaan toyota

        Niin, no kyllähän Cadillac ja Jaguar kuulostavat sentään hieman paremmalta kuin Audi tai BMW? Ei kai kukaan voi vastaan edes väittää?? Ja Audi jos joku on identtinen sukulaismerkkiensä kanssa, vai olenko väärässä??
        Jotta voisit rauhoittua, niin kerrottakoon, että minulla ei ole Cadillacia eikä Jaguariakaan, vaan ajan yhdellä Audi-perheen tuotteella :)

        p.s. tyytyväinen olen siihenkin.


      • juuri
        nenään? kirjoitti:

        Niin, no kyllähän Cadillac ja Jaguar kuulostavat sentään hieman paremmalta kuin Audi tai BMW? Ei kai kukaan voi vastaan edes väittää?? Ja Audi jos joku on identtinen sukulaismerkkiensä kanssa, vai olenko väärässä??
        Jotta voisit rauhoittua, niin kerrottakoon, että minulla ei ole Cadillacia eikä Jaguariakaan, vaan ajan yhdellä Audi-perheen tuotteella :)

        p.s. tyytyväinen olen siihenkin.

        se pointti miksi X-typea ja BLS:ää valmistetaan = ne "kuulostavat" paremmalta. Eli ne tehdään typeryksille jotka ei tiedä autoista mitään. Ostavat vain nimeä ja tyydyttävät omia luulojansa. Kuitenkin istuvat halvalla kermalla koristetussa Saabissa tai Mondeossa. Huvittavaa ja myös surullista. Jaguar on jo oppinut ja luvannut, että X-typelle ei tule seuraajaa.

        PS. On se perkele jos Cadillacin sisältä löytyy Saabin ja jopa Opelin osia! Ei siitä toivu koskaan. GM näköjään myy persettään ihan kenelle vaan jotta konkurssi ei tulisi. Seuraavaksi luvassa on varmasti Caddyn pakettiauto?


      • 270cdi
        juuri kirjoitti:

        se pointti miksi X-typea ja BLS:ää valmistetaan = ne "kuulostavat" paremmalta. Eli ne tehdään typeryksille jotka ei tiedä autoista mitään. Ostavat vain nimeä ja tyydyttävät omia luulojansa. Kuitenkin istuvat halvalla kermalla koristetussa Saabissa tai Mondeossa. Huvittavaa ja myös surullista. Jaguar on jo oppinut ja luvannut, että X-typelle ei tule seuraajaa.

        PS. On se perkele jos Cadillacin sisältä löytyy Saabin ja jopa Opelin osia! Ei siitä toivu koskaan. GM näköjään myy persettään ihan kenelle vaan jotta konkurssi ei tulisi. Seuraavaksi luvassa on varmasti Caddyn pakettiauto?

        No, eikö tämä sama päde sitten osittain Audiinkin? Tietty sillä erolla, että Audin nimi ei kuulosta niin hienolta. Paljon selvemminhän Audi on Volkkari tai Skoda, jopa tyylinsäkin puolesta. Pikku-Jagge tai Caddy poikkeavat itse asiassa hyvinkin paljon muista konsernin malleista. Joka tapauksessa en näe mitään ongelmaa siinä, että autoissa käyteteään yhteistä perua olevia alustoja, moottoreita ja muita osia. Eikä tämä edes katso konsernirajoja (esim. ZF:n vaihteistot Jagessa, Mersussa BMW:ssä jne...).


      • 270cdi
        juuri kirjoitti:

        se pointti miksi X-typea ja BLS:ää valmistetaan = ne "kuulostavat" paremmalta. Eli ne tehdään typeryksille jotka ei tiedä autoista mitään. Ostavat vain nimeä ja tyydyttävät omia luulojansa. Kuitenkin istuvat halvalla kermalla koristetussa Saabissa tai Mondeossa. Huvittavaa ja myös surullista. Jaguar on jo oppinut ja luvannut, että X-typelle ei tule seuraajaa.

        PS. On se perkele jos Cadillacin sisältä löytyy Saabin ja jopa Opelin osia! Ei siitä toivu koskaan. GM näköjään myy persettään ihan kenelle vaan jotta konkurssi ei tulisi. Seuraavaksi luvassa on varmasti Caddyn pakettiauto?

        Caddyn pakettiauto? Hm, maasturistahan ei ole enää pitkä matka pakettiautoon! Tekeehän Mersukin pakettiautoja ja raskasta kalustoa, eikä se mitenkään Merkin imagoa himmennä. Audilla pakettiautoon on jo täysi valmius, sillä Volkkarillahan on pakut valmiina - uusi merkki keulaan, ja siinä se on!


      • moniin
        270cdi kirjoitti:

        No, eikö tämä sama päde sitten osittain Audiinkin? Tietty sillä erolla, että Audin nimi ei kuulosta niin hienolta. Paljon selvemminhän Audi on Volkkari tai Skoda, jopa tyylinsäkin puolesta. Pikku-Jagge tai Caddy poikkeavat itse asiassa hyvinkin paljon muista konsernin malleista. Joka tapauksessa en näe mitään ongelmaa siinä, että autoissa käyteteään yhteistä perua olevia alustoja, moottoreita ja muita osia. Eikä tämä edes katso konsernirajoja (esim. ZF:n vaihteistot Jagessa, Mersussa BMW:ssä jne...).

        merkkeihin. Kuitenkin Cadillacin (ja myös Jaggen) historia velvoittaa pysymää erossa näistä keskikastin kotteroista = Saab ja Ford. 40 vuotta sitten painittii vielä maailman eliitissä... nyt GM koittaa keksiä keinoa välttää konkurssi. Tuloksena tuutista tulee ulos kaikkea roskaa. Kuitenkin joillekkin tietämättömille Caddy BLS on olevinaan oikea Caddillac, kiitos siitä historialle jolla nyt rahastetaan.

        Mahdatko muistaa millaisia tekeleitä Audi valmisti vielä 80- 90-luvun taitteessa? Ne olivat kaukana nykyisistä luxusmalleista kuten A8,S8,RS6 jne. VAG konsernin historiaa kirjoitetaan uusiksi ja heillä on ollut vasta viimeiset 15 vuotta nousukautta. Audia ei velvoita mikään historia koska vielä hetki sitten valmistettiin arjalaista peruskauraa. Ja entä millasia autoja Audilla oli 60 tai 70-luivuilla? Kai ne jotain teki... ei vain tule mieleen mitään. Entä millaisia Cadillac silloin valmisti - ymmärrätkö pointtini. ;)


      • 270cdi
        moniin kirjoitti:

        merkkeihin. Kuitenkin Cadillacin (ja myös Jaggen) historia velvoittaa pysymää erossa näistä keskikastin kotteroista = Saab ja Ford. 40 vuotta sitten painittii vielä maailman eliitissä... nyt GM koittaa keksiä keinoa välttää konkurssi. Tuloksena tuutista tulee ulos kaikkea roskaa. Kuitenkin joillekkin tietämättömille Caddy BLS on olevinaan oikea Caddillac, kiitos siitä historialle jolla nyt rahastetaan.

        Mahdatko muistaa millaisia tekeleitä Audi valmisti vielä 80- 90-luvun taitteessa? Ne olivat kaukana nykyisistä luxusmalleista kuten A8,S8,RS6 jne. VAG konsernin historiaa kirjoitetaan uusiksi ja heillä on ollut vasta viimeiset 15 vuotta nousukautta. Audia ei velvoita mikään historia koska vielä hetki sitten valmistettiin arjalaista peruskauraa. Ja entä millasia autoja Audilla oli 60 tai 70-luivuilla? Kai ne jotain teki... ei vain tule mieleen mitään. Entä millaisia Cadillac silloin valmisti - ymmärrätkö pointtini. ;)

        Pointtisi ymmärrän. Tottahan minäkin autoista kiinnostuneena ja autoja harrastavana toivon Cadillacille pelkkää hyvää, samoin kuin kaikille muillekin upeille ja maineikkaille merkeille (Jaguar, Aston Martin, Maserati jne...). Jos GM:llä saataisiin vaikkapa Cadillac 16 projekti tuotantoon, alkaisi suunta olla oikea. Nämä keskikastin mallit ovat tietenkin olleet vain hätäinen pyrkimys saada isoilla tuotantovolyymeillä lisää tulosta kassaan, mutta siinä on samalla eksoottisen loistomerkin imago hieman arkipäiväistynyt. Toisaalta pelkän loistoauton valmistaminen on kallista, ja varsinkin jos asiakkaat on kilpailtava muilta takaisin, tuloksen teko on todella vaikeaa. Tämänpäiväinen liike-elämä vaatii voittoa nyt ja heti, eikä mahdollisesti sitten vasta vuosien päästä. Jos tulosta ei synny, pannaan johto uusiksi, ja taas yritetään jotain hätäisiä poppakonsteja, ja tällä tavalla lopputuloksena syntyy vaikka minkämoista automutanttia.

        On niitä monia muitakin upeita pelejä kadonnut markkinalta. Tatrakin oli aikanaan mieletön auto, mutta miten kävi sillekin. Chevroletin nimi komeilee Daewoon keulassa jne...
        Audin muistan 70-luvulta. 80-luvulla uuden virtaviivaisen 100-mallin myötä se alkoi hieman parantaa mainettaan, mutta kovin on edelleenkin kapea imagoero esim. juuri näihin sisarmerkkeihin verrattuna.


      • samalla
        270cdi kirjoitti:

        Pointtisi ymmärrän. Tottahan minäkin autoista kiinnostuneena ja autoja harrastavana toivon Cadillacille pelkkää hyvää, samoin kuin kaikille muillekin upeille ja maineikkaille merkeille (Jaguar, Aston Martin, Maserati jne...). Jos GM:llä saataisiin vaikkapa Cadillac 16 projekti tuotantoon, alkaisi suunta olla oikea. Nämä keskikastin mallit ovat tietenkin olleet vain hätäinen pyrkimys saada isoilla tuotantovolyymeillä lisää tulosta kassaan, mutta siinä on samalla eksoottisen loistomerkin imago hieman arkipäiväistynyt. Toisaalta pelkän loistoauton valmistaminen on kallista, ja varsinkin jos asiakkaat on kilpailtava muilta takaisin, tuloksen teko on todella vaikeaa. Tämänpäiväinen liike-elämä vaatii voittoa nyt ja heti, eikä mahdollisesti sitten vasta vuosien päästä. Jos tulosta ei synny, pannaan johto uusiksi, ja taas yritetään jotain hätäisiä poppakonsteja, ja tällä tavalla lopputuloksena syntyy vaikka minkämoista automutanttia.

        On niitä monia muitakin upeita pelejä kadonnut markkinalta. Tatrakin oli aikanaan mieletön auto, mutta miten kävi sillekin. Chevroletin nimi komeilee Daewoon keulassa jne...
        Audin muistan 70-luvulta. 80-luvulla uuden virtaviivaisen 100-mallin myötä se alkoi hieman parantaa mainettaan, mutta kovin on edelleenkin kapea imagoero esim. juuri näihin sisarmerkkeihin verrattuna.

        aaltopituudella. Kirjoittamasi oli surullista mutta totta. Cadillac Cien ja Sixteen ovat upeita lupauksia mutta en usko, että ne päätyvät GM:n omistuksessa ikinä tuotantoon. Oikeastaan on lähes raivostuttavaa näyttää miten asiat voisivat olla (jos rahkeet vain riittäisivät kuten ennen). Olen myös hämmästellyt miksi Lincoln Continental concept ei ole päätynyt myyntiin? http://www.c2e.biz/newcharger/CAS02/lincoln continental concept.html Tämä on varmasti sinulle tuttu mutta linkkinä kuva joillekkin tietämättömille. Auto on yksi kauneimmista retroista. Lincoln taitaa olla maineeltaan merkkinnä ulkona ns. super-luxus-markkinoilta ja auto jää siksi pelkäksi konseptiksi.

        Onko muuten minkäänlaista käsitystä mihin GM:n rahat ovat pikkuhiljaa huvenneet? Mafia ala Enron? Väärin menneet eläkejärjestelyt? Upeat, hyvin myyvät autovalmisteet? Nyt näköpiirissä ei ole mitään muuta pelastusta kuin myydä joku merkki.


      • todettakoon lisäksi
        270cdi kirjoitti:

        No, eikö tämä sama päde sitten osittain Audiinkin? Tietty sillä erolla, että Audin nimi ei kuulosta niin hienolta. Paljon selvemminhän Audi on Volkkari tai Skoda, jopa tyylinsäkin puolesta. Pikku-Jagge tai Caddy poikkeavat itse asiassa hyvinkin paljon muista konsernin malleista. Joka tapauksessa en näe mitään ongelmaa siinä, että autoissa käyteteään yhteistä perua olevia alustoja, moottoreita ja muita osia. Eikä tämä edes katso konsernirajoja (esim. ZF:n vaihteistot Jagessa, Mersussa BMW:ssä jne...).

        juu ja selvisi tuossa vielä sellainenkin että saab/cadillac -konstruktioon oli montteerattu fiatin moottori (diesel)

        ei puutu muuta kuin että joku osa olisi lainattu zastavasta ... kyllä vaan autonvalmistajat murentavat omaa imagoperustaansa ja kohta kaikki ostavat tyytyväisinä vain korealaisia, kun merkkien "uskottavuudet" on tuhottu


      • ei valmistus
        todettakoon lisäksi kirjoitti:

        juu ja selvisi tuossa vielä sellainenkin että saab/cadillac -konstruktioon oli montteerattu fiatin moottori (diesel)

        ei puutu muuta kuin että joku osa olisi lainattu zastavasta ... kyllä vaan autonvalmistajat murentavat omaa imagoperustaansa ja kohta kaikki ostavat tyytyväisinä vain korealaisia, kun merkkien "uskottavuudet" on tuhottu

        Kysehän onkin nykyään autojen kokoamisesta, sen tekee se varsinainen autotehdas. Osat tulevat samoilta alihankkijoilta kaikkiin autoihin. Ei nykyään kukaan autonvalmistaja enää valmista mottorin osia, valaisimia, vaihteiston osia, eivätkä välttämättä kasaa edes moottoreita tai voimansiisrtoa itse. Ja syy: koska ei kannata. Tämä koskee kaikkia merkkejä, myös Cadillacia.


      • sts-01
        270cdi kirjoitti:

        Caddyn pakettiauto? Hm, maasturistahan ei ole enää pitkä matka pakettiautoon! Tekeehän Mersukin pakettiautoja ja raskasta kalustoa, eikä se mitenkään Merkin imagoa himmennä. Audilla pakettiautoon on jo täysi valmius, sillä Volkkarillahan on pakut valmiina - uusi merkki keulaan, ja siinä se on!

        Ellen ihan väärin muista, niin Cadillac on joskus valmistanut farmarimallia. Taisi perustua johonkin caprice stw:n tms. Joten onhan niillä tavallaan kokemustakin jo rahtiauton teosta...

        Tuon Sabillacin saa myös dieselinä...

        No, Saab on hyvä auto, joka näyttää paremmalta Saabina, kuin väkisin Cadillacin muotoihin veistettynä. Dieselkin on hyvä moottori, pakettiauton, kauhakuormaajan ja rekan nokalla.


      • on ainoa
        todettakoon lisäksi kirjoitti:

        juu ja selvisi tuossa vielä sellainenkin että saab/cadillac -konstruktioon oli montteerattu fiatin moottori (diesel)

        ei puutu muuta kuin että joku osa olisi lainattu zastavasta ... kyllä vaan autonvalmistajat murentavat omaa imagoperustaansa ja kohta kaikki ostavat tyytyväisinä vain korealaisia, kun merkkien "uskottavuudet" on tuhottu

        amerikkalainen jonka nostaa päätään ylöspäin. Muiden kaivaessaan sitä maahan (esimerkkinä Cadillac BulLShit). Chryslerin nousun takana on Mersu joka on maksanut touhusta kovan hinnan. Hedelmää alkaa tulemaan esim 300C:n muodossa.

        Tulevaisuudessa näemme (Dodge) Challenger retrourheiluauton, ME412 / Firepower superauton ja Imperial loistoauton tulemiset. Ehkä joskus tulevaisuudessa Chrysler ottaa Cadillacin paikan amerikkalaisena lippulaivana?


    • Saabillacia

      ei myydä kuin euroopassa. Vaikea sitä olisikin saada kaupaksi jenkeissä. Ehkä GM viisastui aikoinaann Ascona/Cimarronista, eikä enää yritä kaupata samaa ideaa uudestaan.

    • Koeaja sinäkin!

      Kävin kolmisen viikkoa sitten testaamassa Trollhättanin Caddyä ja täytyy sanoa, että yllättävän hyvin auto on saatu tuntumaan amerikkalaiselta - ja ainakin paljon Saabia amerikkalaisemmalta.

      Saabin arctic design -muodot on yllättävän hyvin saatu kätkettyä, vaikka ovet, katto ja ikkunat ovatkin ehtaa ysikolmosta. Amerikkalaiseen tapaan peräpää on muotoiltu muuhun autoon sopimattomaksi ja keulassa irvistelee vanhanaikaisen näköinen, kromattu muovisäleikkö. Lamput ovat rumat ja valoteho heikko, kuten jenkkiautossa kuuluukin. Kokonaisuus on sen verran tyylitön, että ulkonäön kuluarvosanaksi amerikkalaisuudesta annan 9-.
      - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - -

      Käsijarrukahvasta tunnistaa sisällä istuessaan, että Saabissa ollaan, mutta muuten hallintalaitteet on amerikalisoitu loistavasti. Kojelaudassa on halvan näköistä jalopuujäljitelmää ja kromin kiiltoista muovia. Kojelauta on muutenkin sekavamman näköinen ja epäergonomisempi kuin Saabissa, joskin mittaristo on turhan helppolukuinen. Virtalukko on siirretty lattialta ohjauspylvääseen, jonne olisi joutanut vaihteen valitsinkin. Kaipaamaan jäin myös suurempaa, ohutkehäisempää ja liukkaampaa ohjauspyörää. Välttämättömiä mukitelineitä on lisätty etuistuinten väliin kaksin kappalein. Arvosana kuljettajan työympäristön amerikkalaisuudesta 8.

      - - - - - - - - -- - - - - - - --

      Sisätilat ovat auton ulkomittoihin nähden niukat. Niinhän ne ovat Saabissakin, mutta Caddia on venytetty parilla sentillä ilman, että sisä- tai tavaratilat olisivat kasvaneet. Vieläkin BLS on silti ulkomitoiltaan pienimpiä ja sisätiloiltaan yksi tilavimpia koskaan rakennettuja Cadillaceja, joten tässä suhteessa sisätilat eivät oikein vastaa odotuksia.

      Liukas nahkaverhoilu ja laimeasti muotoillut istuimet ovat ok, mutta verhoilussa olisi vaalean beigen sijaan mieluummin kannattanut suosia keskisinistä tai bordellinpunaista. Samaa sävyä olisi pitänyt tietenkin olla myös lattiamatto, kojetaulu, turvavyöt sekä ovien ja katon plyysiverhoilu.

      Takana istuvia häiritsevät liian pieni keskitunneli, istuinten kunnolliset pääntuet ja tarpeettoman hyvä näkyvyys ulos. Toisaalta hyvät mukitelineet pelastavat paljon. Sisätiloista Amerikan-pisteitä vain 6 .

      - - - - - - - - - - - - - -- - - -

      Jousitusta on viritetty pehmeämpään suuntaan. Toimenpide on ollut oikeansuuntainen, mutta riittämätön. Myös iskunvaimennus on edelleen turhan napakka. Jostain syystä kallistuksenvakaajat on jätetty edelleen alustaan. Ne kannattaa ehdottomasti poistattaa jo luovutushuollossa.

      Ohjauksen keskialueelle on saatu hieman tunnottomuutta, mutta lisäkään ei olisi pahitteeksi. 225/45R17W -renkaat tuovat maantieajoon kivasti uraherkkyyttä ja vaeltelua. Mitalin kääntöpuolena ohjautuvuus mutkaisilla teillä on sitten aivan liian tarkkaa. Amerikkalaiseen makuun ohjaus on myös liian raskas ja liian nopea. Ajettavuuspisteet 6.

      - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - -

      Tekniikka on uuden BLS:n akilleenkantapää. Suorituskyvyn ja kulutuksen suhde ei ole lähelläkään sitä, mitä Cadillacilta o totuttu odottamaan. 1,9-litrainen dieselmoottori kehittää vääntömomentin (320 Nm), jollaiseen on totuttu tähän asti vain yli 5-litraisten bensakoneiden yhteydessä. Tehoakin diesel kehittää 155 hv (SAE), joka olisi Detroitissa kunnioitettava lukema iskutilavuudeltaan kaksinkertaisille, turboahdetuille bensiinimoottoreille. Jos sitten tehoa onkin liikaa, kulutusta on aivan liian vähän.

      Kulutuksen puolesta ainoa vähänkään järkevä moottori on 2,8-litran V6, joka sekalaisessa ajossa vie tuollaiset 11 litraa sadalla. Pikku-Cadiin on saatavilla käsivalintaisiakin vaihdelaatikoita, mutta niistä puhuminen olisi jo lähellä rienausta. Automaattilaatikostakaan ei ole pelkkää hyvää sanottavaa. Ensinnäkin vaihteita on ainakin 2 liikaa. Jatkuva vaihteenvaihto häiritsee ajatuksissaan sompailevaa kuljettajaa. Vaihtaminen on kyllä pehmeää, mutta momentinmuuntimen luisto on liian pientä. Moottori, voimansiirto, suorituskyky ja kulutus saavat arvosanaksi 5. Käytännössä nämä palikat on otettu Saabista sellaisenaan.

      - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - -

      Laatutasoa on viety piirun verran amerikkalaisempaan suuntaan. Jo Saabissa esiintyy jonkin verran hälyääniä, mutta sudeettijenkkiin niitä on saatu vielä mukavasti lisää. Epätasaisella alustalla ajettaessa kojelauta tuntuu siltä kuin se olisi tehty tuhannesta erillisestä osasta tappiliitoksin. Sirinä, helinä, napina ja rapina välittävät ajoalustan tapahtumat mukavasti kuljettajan korviin. Myös takaovissa tuntuu olevan jotain irti ja alustakin joissain olosuhteissa vähän kolahtelee. Pyöränääniä ei ole vaimennettu liikaa, sen sijaa tuuli suhisee liian vähän A-pilareissa. Tämä lisää ylinopeuden riskiä, varsinkin kun ajo-omaisuudetkaan eivät riitä rajoittamaan nopeutta 50 mailiin tunnissa.

      Useimmat listat ja paneelit istuvat totuttua paremmin ja myös istuinverhoilun saumat ovat suorat, mikä jenkkiautoiluun tottuneelle tuntuu aluksi hieman oudolle. Kojelautaan istutetut kromikoristeet ovat kuitenkin mukavan heppoisen tuntuisesti kiinni ja esim. etuturvavöiden yläkiinnikkeiden paikkeilla oli muovilistat, jotka selvästi vähän repsottivat luoden pientä, mutta tarpeellista kodikkuuden tuntua.

      Auton pellit tuntuvat tarpeettoman paksuilta. Myös maalipinta on varsin tasainen. aavistus appelsiinipintaa on kuitenkin lisätty antamaan inhimillinen silaus. Koeajon aikana autosta pimeni toinen ajovalojen polttimo, minkä lisäksi Airbagin merkkivalo syttyi kerran, mutta sammui puolen tunnin päästä itsekseen. Jenkkilaatua on siis tavoiteltu, mutta ihan täydelliseen suoritukseen eivät pikku-Cadin rahkeet vielä riitä. 8 .
      - - - - - - - - - - - - - - - -

      Yleisarvosanaksi Cadillac BLS:lle tuli siis 7. Arvosana ei ole korkea, mutta kun ottaa huomioon lähtötilanteen, sen että auto tehdään Ruotsissa, ja sen, että hinnat alkavat 40 000 eurosta, voi sanoa, että Saab on yllättävän hyvin saatu amerikkalaistumaan. Suurimmat puutteet Saabissa liittyvät moottoreihin ja voimansiirtoon.

      Toivomustalla onkin, että kahdeksan vuoden päästä odotettavissa olevan ensimmäisen face liftin yhteydessä autoon saataisiin esimerkiksi 135-hevosvoimainen 3,8-litrainen, ahdettu V6 työntötankomoottori ja sille jatkeeksi kolmevaihteinen automaatti.

      Näilläkin eväillä BLS tarjoaa kuitenkin jo paljon hyvää jenkkitunnelmaa esimerkiksi hänelle, jonka autotalliin ei isompi auto kerta kaikkiaan mahdu.

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Huomenna teen sen

      Se on nyt päätetty. Pääsen pois tästä epätietosuudesta.
      Ikävä
      81
      3434
    2. Hakkarainen: persut Venäjän ja Pohjois-Korean tiellä

      Hakkarainen entisenä persujen kärkipoliitikkona tietää, mitä puhuu. https://www.is.fi/politiikka/art-2000010422614.html
      Maailman menoa
      200
      2002
    3. Ilouutinen! Anniina Valtonen heitti jymy-yllätyksen - Tämä ei jätä kylmäksi!

      Ohhoh, tämäpä ylläri! Anniina Valtonen sai puolisonsa kanssa lapsen viime vuoden lopulla. Lue lisää: https://www.suomi2
      Suomalaiset julkkikset
      25
      1921
    4. Fuengirola.fi: Kohuissa rypenyt Jari Sillanpää, 58, harvinaisessa haastattelussa: "Minä haluan..."

      Ex-tangokuningas on kertonut kuulumisiaan Espanjan Aurinkorannikolta. Että ei muuta kuin elämässä etiäpäin, Jari Sillanp
      Kotimaiset julkkisjuorut
      27
      1568
    5. Ootko muuten vieläkään hiffannut

      Että en kuulu sinun maailmaasi? On meissä samaa, ja samaa aaltopituutta oli, mutta tunsin oloni usein hyvin vaivautuneek
      Ikävä
      166
      1405
    6. Miten nyt sanoisin

      tämän sinulle. Oletko mielessäni päivittäin, kysyin itseltäni ja vastaus oli, kyllä olet. Yllätyin, päädyin oudoille tei
      Ikävä
      88
      1405
    7. Susta on tullut

      Ihana nainen. ❤️
      Ikävä
      52
      1109
    8. Mistä vuodesta

      lähtien olet ikävöinyt kaivattuasi?
      Ikävä
      97
      1058
    9. Tämä ei voi jatkua

      Näin. Eilisen jälkeen tulin siihen tulokseen.
      Ikävä
      55
      854
    10. Voitko vain unohtaa

      Minut. En ole sinun arvoisesi
      Ikävä
      59
      850
    Aihe