Tietääkö joku kivan rantalomapaikan Floridan länsirannikolta tai miksei idästäkin? Haluaisimme löytää rauhallisen paikan, mielellään turistialueiden ulkopuolelta.
Onko Floridassa helppo liikkua busseilla vai pitäisikö vuokrata auto joka tapauksessa vaikkemme aiokaan varsinaisesti autoilla?
Kiva lomapaikka Floridan länsirannikolla?
5
1285
Vastaukset
- tss
Länsirannikolla on mm. Tampa/St Petersburg ympäristöineen.
Suosittelen lämpimästi auton vuokrausta, bussiverkko- ja palvelut eivät ole samaa luokkaa kun täällä, autolla pääsette näppärästi joka paikaan, opasteet ovat ylensä aika hyviä ja kartta tietenkin on hyvä olla. Bussiasemat voivat olla aika epämääräisiä paikkoja, paikallisbussit menevät harvakseltaan ja saattavat ajaa vain päivällä, ei esim enää klo 17 jälkeen, jolloin ihmiset pääsevät töistä. Siksipä miltei kaikilla on auto.
Ajo-ohjeita löytää vaikkapa mapquest.com-sivuilta, sieltä hain ajo-ohjeet Floridan kiertomatkalle joka hotellille yms. ja löydettiin hyvin pilkkopimeässäkin.
AInakin Itärannikon moottoritie I-95 voi olla aika ruuhkainen varsinkin aamulla ja klo 16-19, joten vähän pienempiä teitäkin kannattaa harkita.- VVV
Haluaisimme löytää rauhallisen lomapaikan, jossa voisi olla rannalla, urheilla ja ulkoilla muutenkin.
Jos lähdemme käymään Keywestissä, missä siellä kannattaa majoittua? Onko välisaarilla kivoja paikkoja? Siisti majoitus riittää meille, ei tarvitse olla luksusta.
- flausa
Sanibel Island ja Marco Island vaikuttavat myös rauhallisilta alueilta Floridan länsipuolella. Itärannalla tykästyin itse Palm Beach Shoresin pikkukaupunkiin, joka soveltuu erinomaisesti rentoon ja rauhalliseen rantalomailuun, vaikka voidaan ns. turistialueeksi joissain yhteyksissä luokitella. Mutta minkäs teet, kun osavaltion yksi pääelinkeino on nimenomaan turismi.
Suosittelen auton vuokraamista ja yksistään siitä syystä, että liikkuminen paikasta toiseen helpottuu. Välimatkat ovat monesti yllättävän pitkiä ja julkinen liikenne on mitä on...
Ja vastatakseni tuohon Key West -kyselyyn. Florida Keysin alueelta löytyy kyllä 42 sillan matkalla muitakin mielenkiintoisia saaria kuin yksistään Key West. Lisätietoja löytynee ainakin ensiavuksi osoitteesta www.fla-keys.com.
Mikäli haluaa yöpyä Key Westissä, suosittelen valitsemaan jonkin Old Townin moninaisista B&B tai Inn -majoituksista. Old Townin alueella Duval Streetin ja lähiympäristön kiertää helposti kävellen, joten Key Westissä ei autoa varsinaisesti tarvitse muutoin matkoihin Key Westin ja mantereen välillä. Ainakin näin itsellämme reilu viikko sitten... - jaani
Vietettiin viikko Floridan länsirannikolla Naples nimisessä kaupungissa. Hyvä ranta ja rauhallista menoa. Helppo tehdä päiväretki esim Evergladesin alueelle. Oma auto on mielestäni lähes välttämätön Floridassa.
- Nimetön
Reissu on takana. Ajoimme Naplesiin alkulomasta. Paikka oli tosiaan kiva ja tosi rauhallinen. Harmitti vähän, kun emme jääneet sinne pidemmäksi aikaa, vaan jatkoimme matkaa rannikkoa ylöspäin ja sitten itärannikolle. Kohtuuhintasta majoitusta ei vaan nopeasti löytynyt. Olisi pitänyt olla sinnikäämpi ;)
Mutta kaiken kaikkiaan oli kiva reissu ja rantaa riitti idässäkin.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Poliisi tutkii murhaa Paltamossa
Poliisi tutkii Kainuussa sijaitsevassa Paltamon kunnassa epäiltyä henkirikosta, joka on tapahtunut viime viikon perjanta445219Jos me voitais puhua
Jos me voitais puhua tästä, mä sanoisin, että se on vaan tunne ja se menee ohi. Sun ei tarvitse jännittää mua. Mä kyllä243430Jenna meni seksilakkoon
"Olen oppinut ja elän itse siinä uskossa, että feministiset arvot omaava mies on tosi marginaali. Todennäköisyys, että t2982822Jere, 23, ja Aliisa, 20, aloittavat aamunsa Subutexilla tai rauhoittavilla: "Vaikka mä käytän..."
Jere, 23, ja Aliisa, 20, ovat pariskunta, joka aloittaa aamunsa Subutexilla tai rauhoittavilla. Jere on ollut koko aikui552618- 1692294
- 242109
Aku Hirviniemi tekee paluun televisioon Aiemmin hyllytetty ohjelma nähdään nyt tv:ssä.
Hmmm.....Miksi? Onko asiaton käytös nyt yht´äkkiä painettu villaisella ja unohdettu? Kaiken sitä nykyään saakin anteeksi1261881Vielä kerran.
Muista että olet ihan itse aloittanut tämän. En ei silti sinua syyllistä tai muutenkaan koskaan tule mainitsemaan tästä3661835Vain yksi elämä
Jonka haluaisin jakaa sinun kanssasi. Universumi heitti noppaa ja teki huonon pilan, antoi minun tavata sinut ja rakastu881761M nainen tiedätkö mitä
Rovaniemellä sataa nyt lunta, just nyt kun lähden pohjoiseen. Älä ota mitään paineita tästä mun ihastumisesta sinuun, ti161391