Luin Carlos Ruiz Zafonin romaanin Tuulen varjo.
Minulla jäi yksi asia epäselväksi. Sivulla 612 on näin: "Näin Fumeron. Hän oli aina tuonut minulle mieleen jonkun, mutta vasta silloin tajusin, kenet."
Ketä tämä Fumero muistutti, sitä ei mielestäni selvitetty kirjassa vaikka luulin että tällä asialla olisi ollut suurempi merkitys.
Jos joku kirjan lukenut voisi selventää.
Sinänsä kirja oli mielestäni korkeintaan keskinkertainen.
Carlos Ruiz Zafon
4
309
Vastaukset
- jäi kesken..
Ei ollut varsinaisesti huono, muttei oikein innostanutkaan.
- Nuria
Puliveli! Sain juuri kyseisen kirjan päätökseen, ja sama asia jäi vaivaamaan minua. Joko olet selvittänyt mysteerin vuosien saatossa?
- iui,uuk,k,u
Kimmo Sasi?
- Nuria
Ratkaisu löytyy edellisestä lauseesta, kun lukee saman alkuperäiskielellä tai englanniksi. "I recognized the spidery shadow on the walls, the black raincoat, the hat pulled down like a hood, and the gun in his hand shining like a scythe. Fumero. He had always reminded me of someone, or something, but until then I hadn't understood what." Hood, scythe - huppu, viikate... Hurraa suomenkielinen käännös. "Tunsin varjon, joka lankesi seinälle kuin hämähäkin seitti, näin mustan popliinitakin, syvälle päähän vedetyn likomärän hatun ja kimaltelevan revolverin. Näin Fumeron. Hän oli aina tuonut minulle mieleen jonkun, mutta vasta silloin tajusin, kenet.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Riikka vie Suomen kohta ykköseksi työttömyyskisassa
Espanja: 10,5 % Suomi: 10,3 % Ruotsi: 9,3 % Kisa on tiukkaa, mutta Riikalla hyvä draivi päällä. Vasemmistolaisen päämin1562909Miten juhlitte ensi lauantaina?
Se on kalenteriin merkitty juhlapäiväksi, niin sitä kai kuuluu juhlia.2822591Suomen veroaste 5 %-yks liian matala
Palauttamalla kokonaisveroaste 1990-luvun tasolle saadaan hyvinvointivaltion palvelut rahoitettua ilman velan ottoa.601726Kolme neljästä suomalaisesta kannattaa miljonääriveroa
Kertoo vasemmistoliiton teettämä kysely. Veron ulkopuolelle jätettäisiin asunto. "Puolet vastaajista oli sitä mieltä, e371609Kumpaan rahat, mummojen vaippoihin vai Nalle WahIroosille?
JOS siis sinä saisit päättää?381520- 1221256
- 1101184
Ryöstö Punkaharjulla
Punkaharjun k-market ryöstetty tänään keskellä päivää, ketä lie asialla? Poliiseja ainakin pörrää ympäriisee141124Uudestisyntyminen ei tapahdu kasteessa
Tässä Apostolien tekojen kohdassa näemme, että Filippus julisti hoviherralle ensin evankeliumia ja kuulusteli sitten tar2041063Evoluutioon ja alkuräjähdykseen uskominen vaatii todella vahvaa uskoa
Että tyhjästä syntyi ja kehittyi kaikki se mitä näemme ympärillämme.3371018