Luin Carlos Ruiz Zafonin romaanin Tuulen varjo.
Minulla jäi yksi asia epäselväksi. Sivulla 612 on näin: "Näin Fumeron. Hän oli aina tuonut minulle mieleen jonkun, mutta vasta silloin tajusin, kenet."
Ketä tämä Fumero muistutti, sitä ei mielestäni selvitetty kirjassa vaikka luulin että tällä asialla olisi ollut suurempi merkitys.
Jos joku kirjan lukenut voisi selventää.
Sinänsä kirja oli mielestäni korkeintaan keskinkertainen.
Carlos Ruiz Zafon
4
283
Vastaukset
- jäi kesken..
Ei ollut varsinaisesti huono, muttei oikein innostanutkaan.
- Nuria
Puliveli! Sain juuri kyseisen kirjan päätökseen, ja sama asia jäi vaivaamaan minua. Joko olet selvittänyt mysteerin vuosien saatossa?
- iui,uuk,k,u
Kimmo Sasi?
- Nuria
Ratkaisu löytyy edellisestä lauseesta, kun lukee saman alkuperäiskielellä tai englanniksi. "I recognized the spidery shadow on the walls, the black raincoat, the hat pulled down like a hood, and the gun in his hand shining like a scythe. Fumero. He had always reminded me of someone, or something, but until then I hadn't understood what." Hood, scythe - huppu, viikate... Hurraa suomenkielinen käännös. "Tunsin varjon, joka lankesi seinälle kuin hämähäkin seitti, näin mustan popliinitakin, syvälle päähän vedetyn likomärän hatun ja kimaltelevan revolverin. Näin Fumeron. Hän oli aina tuonut minulle mieleen jonkun, mutta vasta silloin tajusin, kenet.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Ja taas ammuttu kokkolassa
Kokkolaisilta pitäisi kerätä pois kaikki ampumaset, keittiöveitset ja kaikki mikä vähänkään paukku ja on terävä.303811Kuinka kauan
Olet ollut kaivattuusi ihastunut/rakastunut? Tajusitko tunteesi heti, vai syventyivätkö ne hitaasti?1131513Milli-helenalla ongelmia
Suomen virkavallan kanssa. Eipä ole ihme kun on etsintäkuullutettu jenkkilässäkin. Vähiin käy oleskelupaikat virottarell2371416Helena Koivu on äiti
Mitä hyötyä on Mikko Koivulla kohdella LASTENSA äitiä huonosti . Vie lapset tutuista ympyröistä pois . Lasten kodista.1591123Ja taas kerran hallinto-oikeus että pieleen meni
Hallinto-oikeus kumosi kunnanhallituksen päätöksen vuokratalojen pääomituksesta. https://sysmad10.oncloudos.com/cgi/DREQ74953Purra saksii taas. Hän on mielipuuhassaan.
Nyt hän leikkaa hyvinvointialueiltamme kymmeniä miljoonia. Sotea romutetaan tylysti. Terveydenhoitoamme kurjistetaan. ht251948Kun näen sinut
tulen iloiseksi. Tuskin uskallan katsoa sinua, herätät minussa niin paljon tunteita. En tunne sinua hyvin, mutta jotain34933- 62928
Löydänköhän koskaan
Sunlaista herkkää tunteellista joka jumaloi mua. Tuskin. Siksi harmittaa että asiat meni näin 🥲99884Kaipaan sua, Jii
Haluaisin vaan olla sylissäsi ja kuunnella mitä ajattelet, mistä haaveilet, mistä olet huolissasi jne 🥹 🫂56754