tuulilasin talviauto testissä! Ave ohjautuu kuulemma raiteisella talvikelillä samate ku sekopäinen hevonen ja tekee ennalta arvaamattomia pyrähdyksiä ja heilahduksia suuntaan ja toiseen. Ajettavuus ei kuulemma ollut LÄHELLÄKÄÄN Audia&Mersua ja toyon luotettavuudesta ei tarvi ees mitää puhua senhän kertoo jo syntymämaa kaiken huippu eli se että avea valmistetaan englannissa nykyään...hui melkee pelottaa ku ave tulee vastaakin et mikähän osa lentää silmille...!? Ja että avensis toyon toisiksi suurimpana henkilöautomallina kehtasi hävitä pikkuruiselle corsalle jonka järjellä ajatellen pitäs heiluu raiteissa nii ettei kessu pysy huulessa!
Raukat noppatoyotistit tulette opeli palstalle soittamaan suutanne siitä ettei opelistit kestä kritiikkiä...kattokaapa peiliin ja selailkaa näiden ikiomien teinienne aikaansaannoksia...säälittävää etten sanoisi!!!
corsa pesi avensiksen
21
1533
Vastaukset
- Homo
Ne TM:n kuskit ei vaikuta mitenkään mun ostopäätökseen..
Katoppa vaan jostain jaappanilaisesta lehdestä kuinka paljon siellä haukuttaan audi/mersua/jotain muuta eurooppalaista!- ?
myydyin automalli tänä vuonna, joka kertoo laadusta paljon. Toyota on myös myydyin merkki henkilöautoissa, puhumattakaan pakuista...
- S200
? kirjoitti:
myydyin automalli tänä vuonna, joka kertoo laadusta paljon. Toyota on myös myydyin merkki henkilöautoissa, puhumattakaan pakuista...
Vikoja vikoja vikoja vikoja. Ajettavuus on juuri tuota arvaamattomuutta .... ei tiedä mihin vieteriauto kulloinkin haluaa. Erittäin ikävä auto ! On meinaan haukuttu jokaisessa autolehdessä/autosivustoilla juuri tuota ajotuntuman huonoutta. Ei tule olemaan ostetuin merkki tänä vuonna. Mondeo korjaa potin :)
- seliseliseli
Osaatko sitten sinä kenties Japania? Hatun nosto jos osaat! Ja mitä se siihen liittyy mitä Japanissa mahdollisesti kirjoitetaan, kun ajatellaan Suomen tilannetta/kirjoituksia?
- Suojelee mitä suojelee
seliseliseli kirjoitti:
Osaatko sitten sinä kenties Japania? Hatun nosto jos osaat! Ja mitä se siihen liittyy mitä Japanissa mahdollisesti kirjoitetaan, kun ajatellaan Suomen tilannetta/kirjoituksia?
Euroautot ovat aikalailla arvostetuja Japanissa. Vain Japanin suojelutullit pitävät ne poissa paikallisilta markkinoilta.
- ?
S200 kirjoitti:
Vikoja vikoja vikoja vikoja. Ajettavuus on juuri tuota arvaamattomuutta .... ei tiedä mihin vieteriauto kulloinkin haluaa. Erittäin ikävä auto ! On meinaan haukuttu jokaisessa autolehdessä/autosivustoilla juuri tuota ajotuntuman huonoutta. Ei tule olemaan ostetuin merkki tänä vuonna. Mondeo korjaa potin :)
Siitä oli juttua TM:ssä, eikä sitä kehuttu kovin hyväksi...
- Toisinaanajattelija
? kirjoitti:
myydyin automalli tänä vuonna, joka kertoo laadusta paljon. Toyota on myös myydyin merkki henkilöautoissa, puhumattakaan pakuista...
Kirjoitit että ave tulee olemaan myydyin automalli tänä vuonna, joka kertoo laadusta paljon. Olitko samaa mieltä silloin kun Astra oli myydyin malli ?
- +++
? kirjoitti:
myydyin automalli tänä vuonna, joka kertoo laadusta paljon. Toyota on myös myydyin merkki henkilöautoissa, puhumattakaan pakuista...
Toyota on Suomessa myydyin vain koska suomalasella paskaduunarilla ei ole muuhun varaa.
Jos toyota olisi niin erityisen hyvä, miksi niitä ei ole juurikaan viranomaiskäytössä.
Montako sini-valkoista toyotaa olette nähnyt. Taitavat vaan olla lähinnä Fordeja, Opeleita ja Volkkareita.
Kuka nyt luottaisi japsipaskaan. (edes Englannissa tyhtyyn) - Duunari
+++ kirjoitti:
Toyota on Suomessa myydyin vain koska suomalasella paskaduunarilla ei ole muuhun varaa.
Jos toyota olisi niin erityisen hyvä, miksi niitä ei ole juurikaan viranomaiskäytössä.
Montako sini-valkoista toyotaa olette nähnyt. Taitavat vaan olla lähinnä Fordeja, Opeleita ja Volkkareita.
Kuka nyt luottaisi japsipaskaan. (edes Englannissa tyhtyyn)Suomen poliiseilla on ENEMMÄN Corolloita poliisin käytössä kuin Golfeja, joten revi siitä paskaduunari. Ja mitä helevettiä; samanverranhan ne tojot maksaa kuin muutkin, ja Opeleitahan saa nettohintaan, eli edullisemmin, joten mitä sä jauhat taas paskaa?
Joo, kyllä Mondeo on paras, kun poliisitkin sitä käyttää... JEEEE, etsi vielä Israelin eniten myydyimmät -tilasto ja ala saarnata sen jälkeen, että mikä auto on paras, hyvä joo!!!! - ?
Toisinaanajattelija kirjoitti:
Kirjoitit että ave tulee olemaan myydyin automalli tänä vuonna, joka kertoo laadusta paljon. Olitko samaa mieltä silloin kun Astra oli myydyin malli ?
Veljelläni on sellainen, eikä siinä ole ollut mitään vikaa...
- ?
+++ kirjoitti:
Toyota on Suomessa myydyin vain koska suomalasella paskaduunarilla ei ole muuhun varaa.
Jos toyota olisi niin erityisen hyvä, miksi niitä ei ole juurikaan viranomaiskäytössä.
Montako sini-valkoista toyotaa olette nähnyt. Taitavat vaan olla lähinnä Fordeja, Opeleita ja Volkkareita.
Kuka nyt luottaisi japsipaskaan. (edes Englannissa tyhtyyn)Kyllä minä olisin Tojoni hinnalla saanut Eurooppalaisenkin, mutta kun en semmoista huoli. Minä en halua viettää aikaani korjaamolla...
- Jäärata
Ei kai sua ota pattiin, kun "omalla" palstallasi esiintyy kritiikkiä, ja sen vuoksi kirjoitit sitten hermostupäissäsi toiselle forumille?
Joo, Ave "hävisi" tuon testin perusteella corsalle, mutta sorsa hävisi Almeralle, ja uusi 607 Pösö oli lähes huonoin, ja voin vaikka lyödä vetoa, että ko. Pösö on tuonkin testin yksi parhaimmista ajettavista.
Ja outoa, että Aven kierrosaika jäällä oli joukon nopeinpia (vai nopein?), joten en tajua miten siihen pystytään, jos auto on huono ajettava? Minulle riittäisi, että se kulkee juuri jäällä mahdollisimman hyvin, joten tuskin se mitenkään yllättävä on sitten liukkalla kelillä, sillä jos autossa ei ole ajettavuutta/tuntumaa, niin miten helevetissä sillä voidaan vetää nopea kierrosaika jääradalla, jossa kuski joutuu TODELLA paljon tutkimaan auton käytöstä, ja sen mukaan puristamaan "limiteille".
Ja PS en omista Tojoa, joten turha vauhkoontua sen tähden!- turbo juippi
aika jääradalla oli kyllä hieman ihmetystä aiheuttava juttu, mutta luulen sen perustuvan siihen, että tojo on todella paljon yliohjaava. Keula taas toimii ok ja ohjauksen epämääräisyys ei ko. tilanteessa vaikuta. Eli se on helppo ajaa perä irti vedättäen. Ajajat tosin ovat hieman kokeneempia kuin monet tänne kirjoittaneista koskaan tulevat olemaan. Taisipa olla vielä ilmoituksen mukaan tehokkain kone tuossa avessa, joka auttaa myös jääradalla, vaikka kurvinopeudet eivät välttämättä olisikaan parhaimmat.
- Jäärata
turbo juippi kirjoitti:
aika jääradalla oli kyllä hieman ihmetystä aiheuttava juttu, mutta luulen sen perustuvan siihen, että tojo on todella paljon yliohjaava. Keula taas toimii ok ja ohjauksen epämääräisyys ei ko. tilanteessa vaikuta. Eli se on helppo ajaa perä irti vedättäen. Ajajat tosin ovat hieman kokeneempia kuin monet tänne kirjoittaneista koskaan tulevat olemaan. Taisipa olla vielä ilmoituksen mukaan tehokkain kone tuossa avessa, joka auttaa myös jääradalla, vaikka kurvinopeudet eivät välttämättä olisikaan parhaimmat.
Voi olla, että tuo yliohjaavuus auttaa, mutta ainakin muista testeistä lukemani perusteella, Ave on hiukan aliohjaava, ja tasapainoinen, joten ei sen pitäisi mikään älytön yliohjaava olla. Ja liiallinen yliohjaavuus ei nopeuta hitaissa nopeuksissa, sillä se tappaa vauhdin ja auto jää sutimaan lähes paikkalleen, ja periaatteesa, mitä tasapainoisempi auto, sitä nopeampi kierrosaika jäällä, koska silloin auto pysyy mahdollisimman pitkään "kiinni" pidossa, eli kumpikaan pää ei karkaa, ja siten "tapa" vauhtia. Ja veikkaa, että Ave olisi jäänyt juuri jauhamaan paikalleen, jos perä olisi ollut herkkä irtoamaan, koska etenemiskyvyssä se ei ollut kovinkaan hyvä.
Ja en ole tarkemmin tutustunut tuohon testiin, mutta eikös Audissa, Saabissa, Pösössä, Volvossa ollut myös suht tehokkaat koneet, tosin painokin on hiukan suurempi, mutta silti en usko Aven koneen tehon olevan ratkaisuna tuohon testiin, koska ko. testissä ei varmaankaan käytetty kovinkaan suuria nopeuksia, vaan nopeus perustuu enemmänkin aivan muihin asioihin. Ja oman jäärata kokemukseni (muutama vuosi varsin aktiivisesti) perusteella, juuri tasapainoinen auto oli se nopein, sillä aina kun perä irtosi, niin vauhti hiljeni, eli kannatti ajaa kurviin vaikka hiukan hiljempaa, jotta perä ei irtoaisi suureen luistoon.
Ja tottakai ne TM:n testaajat ovat hyviä ratti miehiä, mutta tuskin se muuttaisi järjestystä, jos testin ajaisi keskivertokuskit.
Mutta mielenkiintoinen yksityiskohta tuo jäärata osuus, vai mitä? - ?
turbo juippi kirjoitti:
aika jääradalla oli kyllä hieman ihmetystä aiheuttava juttu, mutta luulen sen perustuvan siihen, että tojo on todella paljon yliohjaava. Keula taas toimii ok ja ohjauksen epämääräisyys ei ko. tilanteessa vaikuta. Eli se on helppo ajaa perä irti vedättäen. Ajajat tosin ovat hieman kokeneempia kuin monet tänne kirjoittaneista koskaan tulevat olemaan. Taisipa olla vielä ilmoituksen mukaan tehokkain kone tuossa avessa, joka auttaa myös jääradalla, vaikka kurvinopeudet eivät välttämättä olisikaan parhaimmat.
Ei hirveistä tehoista taida olla hyötyä jääradalla,sillä suorien jälkeen tulee aina mutka, jolloin muu ajatteavuus tulee esiin...
- *starcraft*
? kirjoitti:
Ei hirveistä tehoista taida olla hyötyä jääradalla,sillä suorien jälkeen tulee aina mutka, jolloin muu ajatteavuus tulee esiin...
muistaakseni kyseessä oli Tuulilasin eikä TM:n testi? Ja TM:ssä on eniten "maksettuja" testejä eikä niihin muutenkaan kannata oikeen paljon luottaa vaikka avensiksen esitys oli kieltämättä aika pohjanoteeraus. Harvoin Tuulilasin artikkeleissa suoralta kädeltä haukutaan ilman että hyviä puolia ei tuotaisi esiin ollenkaan niinko toyon kohdalla kävi....vai eikö siinä ole hyviä ominaisuuksia??? Minulla kun ei japseista henk. koht. kokemusta ole ja tuskin tulee olemaankaan. Kyllä Autot tehdään Euroopassa siis lähinnä Saksassa, Ranskalaisia ei kannata ostaa muualta kuin Esson baarista...!
- Arska
*starcraft* kirjoitti:
muistaakseni kyseessä oli Tuulilasin eikä TM:n testi? Ja TM:ssä on eniten "maksettuja" testejä eikä niihin muutenkaan kannata oikeen paljon luottaa vaikka avensiksen esitys oli kieltämättä aika pohjanoteeraus. Harvoin Tuulilasin artikkeleissa suoralta kädeltä haukutaan ilman että hyviä puolia ei tuotaisi esiin ollenkaan niinko toyon kohdalla kävi....vai eikö siinä ole hyviä ominaisuuksia??? Minulla kun ei japseista henk. koht. kokemusta ole ja tuskin tulee olemaankaan. Kyllä Autot tehdään Euroopassa siis lähinnä Saksassa, Ranskalaisia ei kannata ostaa muualta kuin Esson baarista...!
kokeilla kaikenlaisia kulkineita ennakkoluuloistansa välittämättä.Mitäpä nyt oman vaatimattoman ajokokemukseni perusteella voin sanoa,niin ranskalainen auto hakkaa talviajo-ominaisuuksillaan saksanmaalta tulleen mennen tullen.Muunmuassa liikkeellelähtökyky liukkaalla on valitettavan monella nykysakulla kehnompi kuin 60-luvulla-jolloin muuten suurin osa autoista oli vielä oikeaoppisesti takavetoisia.(Japanilaisia en viitsi ottaa puheeksi palstan otsikon tuntien)
- +++
Arska kirjoitti:
kokeilla kaikenlaisia kulkineita ennakkoluuloistansa välittämättä.Mitäpä nyt oman vaatimattoman ajokokemukseni perusteella voin sanoa,niin ranskalainen auto hakkaa talviajo-ominaisuuksillaan saksanmaalta tulleen mennen tullen.Muunmuassa liikkeellelähtökyky liukkaalla on valitettavan monella nykysakulla kehnompi kuin 60-luvulla-jolloin muuten suurin osa autoista oli vielä oikeaoppisesti takavetoisia.(Japanilaisia en viitsi ottaa puheeksi palstan otsikon tuntien)
...PASKAN JAUHAMINEN, ELI JAPSIPASKOJEN PUOLUSTELU.
mISSÄÄN MIKÄ ON JAPSI-ALKUPERÄÄ, EI VOI OLLA MITÄÄN HYVÄÄ.
KAIKKIHAN SEN TIETÄÄ ETTÄ JAPANIN TEOLLISTUMINEN PURUSTUI JA PERUSTUU KOPIOINTIIN. EIKÖHÄN AUTO OLE EUROOPPALAINEN KEKSINTÖ. - Jäärata
*starcraft* kirjoitti:
muistaakseni kyseessä oli Tuulilasin eikä TM:n testi? Ja TM:ssä on eniten "maksettuja" testejä eikä niihin muutenkaan kannata oikeen paljon luottaa vaikka avensiksen esitys oli kieltämättä aika pohjanoteeraus. Harvoin Tuulilasin artikkeleissa suoralta kädeltä haukutaan ilman että hyviä puolia ei tuotaisi esiin ollenkaan niinko toyon kohdalla kävi....vai eikö siinä ole hyviä ominaisuuksia??? Minulla kun ei japseista henk. koht. kokemusta ole ja tuskin tulee olemaankaan. Kyllä Autot tehdään Euroopassa siis lähinnä Saksassa, Ranskalaisia ei kannata ostaa muualta kuin Esson baarista...!
Kyseessä on TM:n talvitesti, ja sen jäärata mittaus. Millähän sitten vielä perustelet tuota "maksettuja testejä" vai onko tuo ihan Esson baarista nykäisty, kuten ne ranskikset?
Ja eipähän tuo talvitesti mennyt monen muunkaan laatu-auton kohdalta kovinkaan hyvin, sillä testissähän kolmanneksi tuli Almera, joka on HUOMATTAVASTI kilpailijoitaan halvempi, ja mm. uusi 607 Pösö oli lähes viimeinen, ja Picasso toiseksi viimeinen juuri ennen ladaa. Ja tuskimpa volskikaan käyttää Passatin menetystä mainoksissaan..... - - - - -
+++ kirjoitti:
...PASKAN JAUHAMINEN, ELI JAPSIPASKOJEN PUOLUSTELU.
mISSÄÄN MIKÄ ON JAPSI-ALKUPERÄÄ, EI VOI OLLA MITÄÄN HYVÄÄ.
KAIKKIHAN SEN TIETÄÄ ETTÄ JAPANIN TEOLLISTUMINEN PURUSTUI JA PERUSTUU KOPIOINTIIN. EIKÖHÄN AUTO OLE EUROOPPALAINEN KEKSINTÖ.Eihän japseista tule kuin maailman parhainta elektroniikkaa, jota muu maailma vain kopioi tyynenä perästä, jos pystyvät....
Ja edelleen; Honda teki viime vuonna patentteja enemmän kuin euroopassa yhteensä, joten mä veikkaan, että tulevaisuudessa joku muu kopio jotakin toista HIUKAN enemmän..... - ?
+++ kirjoitti:
...PASKAN JAUHAMINEN, ELI JAPSIPASKOJEN PUOLUSTELU.
mISSÄÄN MIKÄ ON JAPSI-ALKUPERÄÄ, EI VOI OLLA MITÄÄN HYVÄÄ.
KAIKKIHAN SEN TIETÄÄ ETTÄ JAPANIN TEOLLISTUMINEN PURUSTUI JA PERUSTUU KOPIOINTIIN. EIKÖHÄN AUTO OLE EUROOPPALAINEN KEKSINTÖ.Toyotan VVT-i kone on kopio Volkkarin 8-venttiilisestä koneesta, senhän meistä jokainen tietää...
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Ihana on nähdä edes ohimennen
Mitenköhän mies sua voisi lähestyä❤️? Oon lääpälläni suhun mutta en uskalla lähestyä vaikka vilkuilet ja huomaan että su18412382- 856094
Mies, mua jotenkin kiinnostaa
Että osaatko sä ollenkaan höllätä? Ootko aina kuin persiille ammuttu karhu. Pohtimassa muiden vikoja?1495452- 1105294
Aamu on aina iltaa viisaampi.
Hyvää huomenta rakas. Ajattelen sinua taas ja yritän keksiä keinoja luoksesi. Satuttaa, kun unohdan sinua joka päivä ene234402Moi kuumis.
Just ajattelin sua. Oot mun rauha, turva ja lämpö. Olet monia muitakin asioita, mut noita tartten eniten. Pus.434262Saattaisimme olla yhdessä
Vaarallinen yhdistelmä. Käsitin, että meillä molemmilla on samanlaista historiaa... Siitä huolimatta haluaisin kokeilla424171- 924160
Juuri sinut kainaloon haluaisin nyt
Sydän sykkii vain sinulle Sinä olet se jota kaipaan Sinä olet se josta uneksin Jos sinun rinnallesi jäädä saan Tän koko334128Milloin olisi sinun ja kaivattusi
Kaunein päivä? Kamalin hetki? Miksi? Kumpaa pyrit muistelemaan? Kumpi hallitsee mieltäsi?483717