Silmien kutina

Ade

Mun silmiä on kutittanut aivan helvetisti nyt jo parisen kuukautta, oon käyttänyt sekä reseptillisiä että reseptivapaita silmätippoja (varmaan koko apteekin valikoiman) eikä mistään oo mitään apua. Silmät vaan kutiaa ja rähmii ja ovat punaiset kuin 2 tomaattia, mitä pitäs tehdä, ei kehtaa kohta mennä ees ulos. VINKKEJÄ !!!!!

6

949

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • jotain

Onko sulla mitään käsitystä, mistä se voisi johtua? Syyhän pitäisi tietysti löytyä, että voisi saada oikeaa hoitoa. Oletko käynyt allergiatesteissä? Esimerkkinä vain, että yksi tuttavani lääkitsi kutiavia silmiään lääkkeellä, joka sisältää kromia. Vaiva ei vain ruvennut tokenemaan, niin hän kävi testeissa, joissa todettiin, että on allerginen kromille. Lääkkeen vaihto helpotti.

Tuli myös mieleeni juttu telkassa ihan joku ilta sitten, jossa puhuttiin allergisoivista hiusväreistä. Eräs nainen siinä kertoi vuosi jatkuneista silmäoireistaan, joille ei meinannut löytyä syytä. Lopulta todettiin, että oireet johtuivat hiusväreistä.

• jotain

... niin, ensimmäiseen esimerkkiini piti vielä lisätä, että tässä tapauksessa alunperin silmien kutina johtui ehkä etupäässä siitepölyistä, mutta lääkitseminen allergisoivalla aineella vain pahensi vaivaa. Ehkä sinäkin olet joutunut vastaavaan kierteeseen? Zyrtec tai vastaava voisi olla tarpeen.

• Ade
        jotain kirjoitti:

... niin, ensimmäiseen esimerkkiini piti vielä lisätä, että tässä tapauksessa alunperin silmien kutina johtui ehkä etupäässä siitepölyistä, mutta lääkitseminen allergisoivalla aineella vain pahensi vaivaa. Ehkä sinäkin olet joutunut vastaavaan kierteeseen? Zyrtec tai vastaava voisi olla tarpeen.

Olen atoopikko, testit on tehty, niistä tosin on aikaa. Syön jatkuvasti clarityniä ja kestineä, vuoron perään, ihoni on ollut aina huono, tosin nyt tämä vuosi on ollut parempi, johtuen ehkä siitä kun olen alkanut syömään helokkia, sinkkiä ja B-vitamiinia, pitäis varmaan vielä syödä A ja C-vitamiinia, mutta nyt jo tuntuu että syön liikaa tabuja. Myös oikean rasvan olen löytänyt iholle, tiedoksi muille atoopikoille että RoC:in Enydrial on loistava kasvovoide, vaikkakin aika kallis. Mutta ottaa niin pirusti päähän kun vihdoinkin iho on parempi niin sitten alkaa silmät kutiamaan. Nämä terveyskeskuslääkäritkään ei laita lähetettä keskussairaalaan oikeille allergialääkäreille, vaikka olen pyytänyt, yrittävät vain vaihtaa tippoja (välillä sain jo astma-piipun ja nenäsumutetta silmävaivoihin !!!!!!) Että todella olen joutunut kierteeseen.........

• pöpö

Jos silmät rähmii oikein kunnolla niin silloin kyseessä on tod.näk. tulehdus, johon tarvitset reseptiantibioottitipat. Toisaalta, jos olet käynyt jo lääkärissä, niin olisi luullut syyn löytyvän jos kyseessä on tulehdus..
      Mietipä, mitä elämässäsi on tapahtunut parin viime kuukauden aikana. Ehkä syy voi löytyä sieltä? esim. tallilla käynnin aloitus tms..

• Mahdollinen tulehdus,jos silmät rähmii,mut voi se olla D-vitamiininkin puutosta.Itse kävin näöntarkastuksessa kun ajattelin et näkö on huonontumaan päin;silmiä kutisi joka hetki ja kirveli yms.Eräs ystäväni sitten kertoi syöneensä Vitolia ja niinpä sitten kun olin syöny kuukauden ajan ton purkillisen, niin jopa rupes helpottamaan.Pimeänä vuoden aikana,talvisin siis,ihmisen D-vitamiinin tarve kasvaa,joten kannattais muutenkin syödä.

• tomaattisilmä

kun silmät ovat oikein pahana, niin laita niihin
      kylmä kääre viideksitoista minuutiksi.
      itselläni ainakin helpottaa.

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Työsuhdepyörän veroetu poistuu

Hallituksen veropoliittisen Riihen uutisia: Mitä ilmeisimmin 1.1.2026 alkaen työsuhdepyörän kuukausiveloitus maksetaan
      Pyöräily
      80
      4143
    2. Ruumis kanavassa

Mikä juttu eilen ollut poliisit palokunta ambulanssi ja ruumis auto sillalla. Tekikö itsemurhan
      Suomussalmi
      30
      3161
    3. Pieni nainen, paras nainen

Näin se nyt vaan on. Mieheltä
      Ikävä
      160
      2550
    4. Tapani Kiminkine n on ammuttu Helsingissä

Kertoo poliisilähteet...
      Maailman menoa
      14
      1875
    5. Onko tässä paljon lääkettä..

Keski-ikäselle 43v Ketipinor 100mg Brintellix 10mg Venlafaxin 75mg Xanor 1mg Propral 40mg Xatral CR 10mg Esomepratsol 4
      Ikävä
      228
      1482
    6. Ei mitään menetettävää

Arvostin ja kunnioitin sun tunteita. Menit nyt liian pitkälle. Mulla ei ole enää mitään menetettävää ja sä tulet sen huo
      Ikävä
      163
      1366
    7. Oi! Jorma Uotinen ja Helena Lindgren paljastivat yllätysuutisen: "Rakkaudella"

Professori, tanssija, koreografi, Tanssii Tähtien Kanssa -tuomari Jorma Uotinen ja Suomen meikkitaiteen pioneeri, laulaj
      Suomalaiset julkkikset
      13
      1140
    8. Mitä sä ajattelet

Musta tällä hetkellä? Onko vihaa, rakkautta vai halu vältellä jotta unohtaa
      Ikävä
      74
      1009
    9. Pakko tulla tänne

jälleen kertomaan kuinka mahtava ja ihmeellinen sekä parhaalla tavalla hämmentävä nainen olet. En ikinä tule kyllästymää
      Ikävä
      38
      960
    10. Riittäisi juoruakkoille puhumista tässä kylässä

On mennyt mahottomaksi touhut. Taksi renki kuskaa akkaansa töihin lienekkö mitään lupaa yrittäjältä tähän touhuun. Kylän
      Hyrynsalmi
      13
      852
    Aihe