Käsimerkki

Olen miettinyt

Lordin esittämää käsimerkkiä, jossa peukalo sojottaa ulospäin.
Hevimerkissähän peukalo on tiukasti nyrkkiin taipuneiden nimettömän ja keskisormen päällä.

Onko Lordilla ihan oma merkki?

14

2551

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • kääk

Vanhat muistavat vielä sen Lahden panimon käsimerkin.

L eli peukalo sivulle ja etusormi ylös.
      L niinkuin Lordi ja L niinkuin käännetty 7

• hangemdown

Tuskin mitään eroa merkityksessä. Pitkät kynnet rajoittavat tuon pahan symbolin esittämistä, muuten tekisi samoin kuin muut kadotetut sielut.

• hangwndown

Elikkä, tuo merkki ei tosiaan ole mikään "hevimerkki". Keinotekoinen nimitys tuo on, kalskahtaa oudolta jo kielikorvaankin. Englanninkielinen termi on "Devil Horn" eli suomeksi siis pirunsarvet.

Se symboloi montaa eri asiaa, mm. tätä "Unholy Trinity: Satan, Antichrist and the False Prophet."

Tuolla lisä infoa: http://en.wikipedia.org/wiki/Devil_horns

Oli miten oli, en käytä tuota merkkiä.

• Öhöm..

Ronnie James Dio (oik. Ronald James Padavona) lanseerasi 80-luvulla heavypiireissä horned hand -käsimerkin, joka on itseasiassa ikivanha pahojen henkien karkoitukseen käytetty merkki. Merkkiä on käytetty kyseisessä tarkoituksessa Padavonan suvussa sukupolvien ajan ja se tunnetaan laajemminkin. Tulkintoja merkin tarkoituksesta on kuitenkin monenlaisia. Italalaisten mukaan merkki suojaa pahalta silmältä, mutta egyptiläisten mielestä se langettaa pahan silmän.

Lordin erilainen merkki saattaa olla seurausta bändin jäsenten uskonnollisesta taustasta. Lordi ei ehkä halua näytellä samaa merkkiä, jota pidetään joissakin piireissä saatanallisena.

• se on rakkauden merkki

Tuollaisena kun sen Lordi-fanit tekevät, se on viittomakielinen ilmaus "minä rakastan sinua". Sopii kyllä vallan mainiosti asiayhteyteen.

• hangemdown

Hyvinpä sisäistit wikipedian tekstin. Onnittelut.

t. NImimerkki "Hevimerkki boikottiin".

• Jussi+
        hangemdown kirjoitti:

Hyvinpä sisäistit wikipedian tekstin. Onnittelut.

t. NImimerkki "Hevimerkki boikottiin".

Wikipedian tekstejä pääsee kirjoittamaan kuka tahansa. Ihan niinkuin tänne palstallekin. Ei siihen kannata luottaa täytenä totuutena.

• Jegge

Katos joku on osannut laittaa tänne ihan oikeatakin tietoa. :)

• I LV U
        Jegge kirjoitti:

Katos joku on osannut laittaa tänne ihan oikeatakin tietoa. :)

Joo hei kiitos kaikkille tämän ketjunkirjoittajille. Mulle alkaa riittää dissaus ja muu mölinä puolin ja toisin, tosi hyvä fiilis tuli kun joku kirjotti asiatakin välillä. Hyvää kesää teille!

• lets speak E

Merkki tarkoittaa "I Love You". Ne "pirunsarvet" siten että peukalo on kiinni tarkoittaa vähän samaa kuin ivallinen "Kiäh Kiäh". Mitään syvällistä paholaisen kutsuntaa ei meinaa kumpikaan.

• äskeinen

Joo vilkaisin sitä vikipedia sivua ja sielläkin oli siitä "ilove yousta" mutta saattaa se olla myös muillakin kuin englannin kielellä, sillä Teknspråk kanavalla lause "Jeg Elsker Dej" esitetään myöskin samalla tavoin. Ja taisi joku viittoa sen "I Love You":n eilen jonkun laulukin yhteydessä. Tuolta kuurojen palstalta sitä voisi kysyä, sillä kuurojen viittomat ovat aika kansainvälisiä.

• Käsimerkki

..|..

0
      0
      o0000
      00000
      000

• Jussi+

En voi tietenkään tietää mitä Lordi tarkoittaa merkillään, mutta se voi olla yhdistelmä viittomakielen L ja I -kirjaimista. Se voisi siis olla lyhennys Lordista tai sitten toisinpäin ajateltuna amerikkalaisten käyttämä viittomalyhenne I Love (you).

• Miten on?

Olen jo pari kertaa nähnyt lehtipisteissä, miten seiskoja käännelleet ovat vilauttaneet toisilleen peukaloaan alaspäin. Onko lehdenkääntäjät kehitelleet itselleen oman merkin?

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Ikävä sinua

Onkohan sulla ollut sama tunne kuin mulla viimeisten parin päivän aikana, eilen varsinkin. Ollaan oltu ihan lähellä ja k
      Ikävä
      37
      5096
    2. Oletko sä oikeesti varattu?

Että sen takii ei voida olla tekemisissä?
      Ikävä
      82
      3626
    3. Horoskooppikysely

Oma ja ikävän kohteen horoskooppi? Sopivatko yhteen?
      Ikävä
      33
      3006
    4. Rakas, kerro mulle

Miltä se tuntuu?
      Ikävä
      61
      2985
    5. Suuri tulipalo

Missä mikä palaa?
      Kiuruvesi
      10
      2906
    6. Kesäseuraa

Kesäseuraa mukavasta ja kauniista naisesta. Viesti tänään mulle muualla asiasta jos kiinnostaa Ne ketä tahansa huoli, t
      Ikävä
      56
      2353
    7. Miksi haluat pitää estettynä mutta täällä puhut?

Eikö olisi parempi puhua ihan kasvotusten?
      Ikävä
      41
      1838
    8. Tuksu on edelleen sinkku - nuori Joonas jätti!

Hihhahihhahhaahheee Joonas keksi hyvän syy. : Tuksu on liian Disney-prinsessa hänelle. (Mikähän prinsessa lie kyseessä….
      Kotimaiset julkkisjuorut
      9
      1780
    9. Mies! Lupaatko

enskerral kertoo mis mennään..? :D <3
      Ikävä
      18
      1721
    10. Kiusaaja otti yhteyttä, mitä tekisit?

Minulle kävi näin pari kk sitten. Olin aluksi todella ystävällinen. Sanoin, että olin jo unohtanut jne. Asia jäi vai
      Sinkut
      135
      1669
    Aihe