niin semmosta,että vaikuttaako essot mitenkään maksaan. kun olen alottamassa lääkekuurin joka käy kovasti maksan päälle ja en näin ollen voi ihmeemmin juoda, mutta että onkohan "turvallista" tältä osin syödä essoja. en ainakaan koskaan ole kuullut että vaikuttaisivat maksaan mutta kunhan varmistan.
maksasta
35
1201
Vastaukset
- eräs
Ei essot mitenkään vaikuta maksaan, niinkuin ei muutkaan huumeet tai myrkyt, mutta varo ihmeessä sitä lääkekuuria ettet vaan pilaa sillä maksaas. Essoja toki on aina turvallista käyttää.
- Filosofi Wahlberg
Voisitko kertoa mistä lääkekuurista on kysymys? Se olisi aika tärkeää toimivien neuvojen antamiseksi. Yleensäkin ongelmia tuntuvat aiheuttavan lähinnä mielialalääkkeet ja ekstaasi yhdessä.
Ainakin maksaongelmaisten spekuloidaan olevan suuremmassa vaarassa.- n.äiti
mutta eikö nimenomaan ole extaasi/lääke yhdistelmä maksalle erittäin haitallista?
- eräs
n.äiti kirjoitti:
mutta eikö nimenomaan ole extaasi/lääke yhdistelmä maksalle erittäin haitallista?
...kuten jo sanoin niin lääkkeethän ne vaan vaarallisia on eikä mitkään essot, koittakaa nyt käyttää järkeenne! Miksi muka essot olisi mitenkään vaarallisia?
- Sadness(m)
Ei kannata uskoa tota valopäätä (eräs) se taitaa olla joku diileri ku tommosia väittää, kaikki huumeet vaikuttaa maksaan, mutta kaikista vähiten haittaa maksalle on kannabiksesta.
- eräs
Ootteko te tosissaan niin hölmöjä että voisitte ottaa tosissanne tollasen paskan mitä kirjoitin! Sehän oli täysin puhdasta ironiaa mutta ei kai tuollaiset höynäytettävät narkinalut tajua ironiaa vaan teihin menee ihan täydestä jos joku sanoo ettei huumeet oo vaarallisia! IDIOTS!
- Sadness(m)
eräs kirjoitti:
Ootteko te tosissaan niin hölmöjä että voisitte ottaa tosissanne tollasen paskan mitä kirjoitin! Sehän oli täysin puhdasta ironiaa mutta ei kai tuollaiset höynäytettävät narkinalut tajua ironiaa vaan teihin menee ihan täydestä jos joku sanoo ettei huumeet oo vaarallisia! IDIOTS!
Mun mielestä toi on vähän huono aihe ironialle, joku nuori voi sen ottaa tosissaan, itselläni sitä vaaraa ei ole koska en o mikään narkinalku, tiedän tarpeeksi hyvin kokemuksesta noiden essojen ja muiden paskojen vaarat kun nuorempana tuli niiden kanssa hölmöiltyä. Nykyään en käytä muuta kuin maria polttelen välillä, en edes alkoholia enkä tupakkaa.
- eräs
Sadness(m) kirjoitti:
Mun mielestä toi on vähän huono aihe ironialle, joku nuori voi sen ottaa tosissaan, itselläni sitä vaaraa ei ole koska en o mikään narkinalku, tiedän tarpeeksi hyvin kokemuksesta noiden essojen ja muiden paskojen vaarat kun nuorempana tuli niiden kanssa hölmöiltyä. Nykyään en käytä muuta kuin maria polttelen välillä, en edes alkoholia enkä tupakkaa.
Samaa kastia kaikki, eiks nii et mari on vaan lääkettä ja se pitäs laillista... joo-joo, selitä sä peilikuvalles.
- Belladonna
eräs kirjoitti:
Samaa kastia kaikki, eiks nii et mari on vaan lääkettä ja se pitäs laillista... joo-joo, selitä sä peilikuvalles.
Hei sinä Eräs:
Älä sä ressukka viitti yleistää kun et ilmiselvästi asioista yhtään mitään ymmärräkkään.
Tollaset helvetin pullamössöt niinkuin sinä saa verenpaineen nousemaan huippulukemiin.
Hanki palikka sky:n tiedotteita joissa on FAKTATIETOA ja ajankohtaista sellaista kannabiksesta ja sen käytöstä.
Sun kaltanen idiootti on takuulla alkoholin vaikutuksen alaisena miljoona kertaa vaarallisempi ymäpäristölleen kuin yksikään kannabistuotteita käyttävä ihminen. Joten kommentoi vasta sitten kun opit käyttämään aivojasi. - eräs
Belladonna kirjoitti:
Hei sinä Eräs:
Älä sä ressukka viitti yleistää kun et ilmiselvästi asioista yhtään mitään ymmärräkkään.
Tollaset helvetin pullamössöt niinkuin sinä saa verenpaineen nousemaan huippulukemiin.
Hanki palikka sky:n tiedotteita joissa on FAKTATIETOA ja ajankohtaista sellaista kannabiksesta ja sen käytöstä.
Sun kaltanen idiootti on takuulla alkoholin vaikutuksen alaisena miljoona kertaa vaarallisempi ymäpäristölleen kuin yksikään kannabistuotteita käyttävä ihminen. Joten kommentoi vasta sitten kun opit käyttämään aivojasi.Vai huumeita? Pitääkö kaikkien käyttää huumeita niistä jotain ymmärtääkseen? Mun pointti oli vaan että sekä lääkkeet että huumeet rasittaa maksaa. Itse olen huumeita vastaan monestakin syystä: ilman niitäkin pärjää ja kaverini on pilannut niillä terveytensä ja elämänsä. Mun mielestä yksinkertaisesti huumeidenkäyttö on yleistynyt liikaa. Ymärrän satunnaiskäyttöä enkä väitä että silloin tällöin pössyttelijät tai essoilla irrottelevat olisivat narkkeja - kannatan silti huumeetonta elämää.
- Belladonna
eräs kirjoitti:
Vai huumeita? Pitääkö kaikkien käyttää huumeita niistä jotain ymmärtääkseen? Mun pointti oli vaan että sekä lääkkeet että huumeet rasittaa maksaa. Itse olen huumeita vastaan monestakin syystä: ilman niitäkin pärjää ja kaverini on pilannut niillä terveytensä ja elämänsä. Mun mielestä yksinkertaisesti huumeidenkäyttö on yleistynyt liikaa. Ymärrän satunnaiskäyttöä enkä väitä että silloin tällöin pössyttelijät tai essoilla irrottelevat olisivat narkkeja - kannatan silti huumeetonta elämää.
Voi hyvänen aika sun kanssasi.
Sanoinko jotain sinnepäin että kaikkien tarvitsee käyttää huumeita ennenkuin niiden päälle jotain ymmärtää? Eikö huumeista muka voi tietää ilman käyttöäkin?? Huhhuh.
Tarkoitukseni oli vain muistuttaa sinua että on todella kypsymätöntä ja lapsellista alkaa tuomitsemaan ihmisten tapoja omien asenteiden mukaan, kannattaisi ottaa selvää asioista ennenkuin alkaa arvostelemaan. Kaverisi tuskin on pilannut elämäänsä kannabiksen käytöllä. On hänen omaa heikkouttaan jos on alkanut käyttää kovempia aineita. Kannabiksenkäyttö EI JOHDA automaattisesti kovempiin huumeisiin. Ja eikö muka tupakka ja alkoholi aiheuta riippuvuutta??
Niihin jää paljon helpommin "koukkuun" kuin kannabikseen, minulla on laaja tuttavapiiri jotka ovat käyttäneet VAIN kannabistuotteita jo useita vuosia säännöllisesti eikä kukaan ole tullut siitä riippuvaiseksi tai siirtynyt kovempiin aineisiin. Yleistäminen ärsyttää. Vertaappa huviksesi ihmisten käyttäytymismalleja: Kuinka paljon aggressiivista käyttäytymistä esiintyy joillakin alkoholia nauttivilla ihmisillä?? Kuinka paljon aggressiivista käyttäytymistä esiintyy PELKÄSTÄÄN kannabistuotteiden käyttäjillä?? Ei yhtään. Valtaosa esim. henkirikoksista tehdään joko alkoholin tai alkoholin ja pillereiden vaikutuksen alaisena. PELKÄSTÄÄN kannabista käyttävien kohdalla EI ole rekisteröity ainuttakaan väkivalta/henkirikosta kun henkilö on ollut kannabiksen vaikutuksen alainen.
Olisihan sinulle tässä asiaa enemmänkin mutta osaat varmasti hankkia faktatietoa enemmän itsekin.
Ja jos sinulla ei kerran ole mitään satunnaiskäyttöä vastaan niin poltappa joskus piipullinen niin huomaat kuinka "vaarallinen huume" kannabis on...:) - eräs
Belladonna kirjoitti:
Sanoinko jotain sinnepäin että kaikkien tarvitsee käyttää huumeita ennenkuin niiden päälle jotain ymmärtää? Eikö huumeista muka voi tietää ilman käyttöäkin?? Huhhuh.
Tarkoitukseni oli vain muistuttaa sinua että on todella kypsymätöntä ja lapsellista alkaa tuomitsemaan ihmisten tapoja omien asenteiden mukaan, kannattaisi ottaa selvää asioista ennenkuin alkaa arvostelemaan. Kaverisi tuskin on pilannut elämäänsä kannabiksen käytöllä. On hänen omaa heikkouttaan jos on alkanut käyttää kovempia aineita. Kannabiksenkäyttö EI JOHDA automaattisesti kovempiin huumeisiin. Ja eikö muka tupakka ja alkoholi aiheuta riippuvuutta??
Niihin jää paljon helpommin "koukkuun" kuin kannabikseen, minulla on laaja tuttavapiiri jotka ovat käyttäneet VAIN kannabistuotteita jo useita vuosia säännöllisesti eikä kukaan ole tullut siitä riippuvaiseksi tai siirtynyt kovempiin aineisiin. Yleistäminen ärsyttää. Vertaappa huviksesi ihmisten käyttäytymismalleja: Kuinka paljon aggressiivista käyttäytymistä esiintyy joillakin alkoholia nauttivilla ihmisillä?? Kuinka paljon aggressiivista käyttäytymistä esiintyy PELKÄSTÄÄN kannabistuotteiden käyttäjillä?? Ei yhtään. Valtaosa esim. henkirikoksista tehdään joko alkoholin tai alkoholin ja pillereiden vaikutuksen alaisena. PELKÄSTÄÄN kannabista käyttävien kohdalla EI ole rekisteröity ainuttakaan väkivalta/henkirikosta kun henkilö on ollut kannabiksen vaikutuksen alainen.
Olisihan sinulle tässä asiaa enemmänkin mutta osaat varmasti hankkia faktatietoa enemmän itsekin.
Ja jos sinulla ei kerran ole mitään satunnaiskäyttöä vastaan niin poltappa joskus piipullinen niin huomaat kuinka "vaarallinen huume" kannabis on...:)Kaverini pilasi terveytensä ja elämänsä nimenomaan kannabiksella, ja kysyn vaan - kuka on sanonut ettenkö itsekin olisi kokeillut? On hyvä jos kaveripiirisi pysyy kohtuurajoissa eikä siirry vahvempiin, mutta jos et tiedä kannabiksen haittavaikutuksia niin olehyvä ja hanki itse faktatietoa. Sait ilmeisesti väärän käsityksen narkkipuheistani, en ole ihan niin vahvaa mieltä kuin kirjoitin, ottaa vaan pattiin kun kannabiksen vaaroja vähätellään. Ja oikeasti - minulle niitä on ihan turha vähätellä. Silloin tällöin käyttö ok, mutta parempi ilman, samoin myös sanon tupakasta ja alkoholista, vaikken absolutisti olekaan.
- eräs
Belladonna kirjoitti:
Ja jos sinulla ei kerran ole mitään satunnaiskäyttöä vastaan niin poltappa joskus piipullinen niin huomaat kuinka "vaarallinen huume" kannabis on...:)Kysymyksiä Sinulle:
- Kuinka moni siirtyy suoraan alkoholista vahvoihin huumeisiin tai rupeaa heti käyttämään vahvoja huumeita?
- Eikö tupakka ole mielestäsi lainkaan vaarallista?
- Kuinka moni tupakoimaton ihminen alkaa käyttää kannabista?
Itse käytin monta vuotta elämästäni kärsiessäni parhaan ystäväni puolesta. Ystäväni käytti omasta mielestään kohtuudella, totuus oli toinen. Hyvin koulussa menestynyt ystäväni jätti lukion kesken ja jätti hänestä oikeasti välittävät ystävät. Itse hän ei tajunnut tilannetta ennenkuin huomasi olevansa loppuun kulutettu ja vailla ystäviä. Koitin seistä vieressä tukien mutta hän hylkäsi minut. - Belladonna
eräs kirjoitti:
Kysymyksiä Sinulle:
- Kuinka moni siirtyy suoraan alkoholista vahvoihin huumeisiin tai rupeaa heti käyttämään vahvoja huumeita?
- Eikö tupakka ole mielestäsi lainkaan vaarallista?
- Kuinka moni tupakoimaton ihminen alkaa käyttää kannabista?
Itse käytin monta vuotta elämästäni kärsiessäni parhaan ystäväni puolesta. Ystäväni käytti omasta mielestään kohtuudella, totuus oli toinen. Hyvin koulussa menestynyt ystäväni jätti lukion kesken ja jätti hänestä oikeasti välittävät ystävät. Itse hän ei tajunnut tilannetta ennenkuin huomasi olevansa loppuun kulutettu ja vailla ystäviä. Koitin seistä vieressä tukien mutta hän hylkäsi minut.Tuttavapiiriimme ei valitettavasti kuulu alkoholin käyttäjiä joten tuohon kysymykseesi en voi vastata, mutta eiköhän siihenkin kategoriaan joitain mahdu.
Ja toisekseen, etkö sä vaivaudu lukemaan ajatuksella näitä viestejäni?
Mähän nimenomaan laitoin yhteen viesteistäni tupakankin vaaroista ja kuinka helposti siihen jää koukkuun. Itse en mieheni kanssa tupakoi, mieheni ei ole tupakoinut koskaan ja on jo neljä vuotta säännöllisesti käyttänyt kannabistuotteita niinkuin itsekin. Eli se kumoaa sun mutinasi siitä kuinka moni on alkanut käyttää kannabista vaikka ei tupakoikaan. Emmekä takuulla ole ainoita.
Mitä faktatiedon hankkimiseen tulee niin enköhän mä ole hieman viisaampi tämän alan asioissa kuin sinä. En ole enää mikään teini-ikäinen joka muutamien kokeilujen jälkeen alkaa neuvomaan jengiä jollain helvetin keskustelupalstalla vaan omaa kokemusta on kertynyt vuosien varrella aikalailla runsaasti. Joten puhuppa vain itse peilikuvallesi ja älä ala itseäsi näissä asioissa viisaampia neuvomaan. Kaikella kunnioituksella :)
Ystävällesi: Kannattaako ottaa koulutus ja koulunkäynti ykkössijalle elämässä ja asettaa se kaiken muun yläpuolelle, päntätä päänsä pilalle ja sitten epätoivoissaan sortua vetämään jotain kannabista vahvempia paskoja. Omapa on asiansa mutta pelkkää kannabiksen käyttöä hänen yhteydessään on ihan turha tuomita. SE EI TODELLAKAAN pilaa kenenkään elämää pelkästään käytettynä. Ja mikä tuntuu olevan tietämyksesi tämän aihepiirin asioista, ei ole ihmekään että kaverisi sinut hylkäsi, tuolla asenteella ja noilla tiedoilla tajusi ottaa sinuun hienoista etäisyyttä =)
Noh, nyt olen aikalailla yrittänyt takoa päähäsi asiaa, mutta sen perillemenosta ei valitettavasti ole edelleenkään takeita, mutta jos haluat vielä aiheesta enemmän tietää niin hanki tiedotteita, tiedät mistä, ja pänttää pieneen päähäsi.
Itse olen aika kiireinen eikä minulla ole aikaa roikkua täällä taistelemassa "tuulimyllyjen" kanssa, tietänet mitä tarkoitan =) Nyt, duty call's, ystäväiseni. Hyvää jatkoa sinullekkin ja alkavaa talvea. - Sadness(m)
eräs kirjoitti:
Kaverini pilasi terveytensä ja elämänsä nimenomaan kannabiksella, ja kysyn vaan - kuka on sanonut ettenkö itsekin olisi kokeillut? On hyvä jos kaveripiirisi pysyy kohtuurajoissa eikä siirry vahvempiin, mutta jos et tiedä kannabiksen haittavaikutuksia niin olehyvä ja hanki itse faktatietoa. Sait ilmeisesti väärän käsityksen narkkipuheistani, en ole ihan niin vahvaa mieltä kuin kirjoitin, ottaa vaan pattiin kun kannabiksen vaaroja vähätellään. Ja oikeasti - minulle niitä on ihan turha vähätellä. Silloin tällöin käyttö ok, mutta parempi ilman, samoin myös sanon tupakasta ja alkoholista, vaikken absolutisti olekaan.
Jos sun kaveris on niin heikko että kannabiksella pilasi elämänsä niin kyllä se olisi pilannut sen sitten alkoholillakin.
Etköhän se ole sinä eikä Belladonna kenen kannattais hankkia faktatietoa, mutta jos sun älykkyysosamäärä ei siihen riitä niin kuin vähän vaikuttaa, niin tässä sulle nyt aluksi vähän faktaa:
-Alkoholitaudit ja tapaturmaiset alkoholimyrkytykset ovat Suomalaisten kuudenneksi suurin kuolinsyy, melkein viisi prosenttia miehistä ja 1,3 prosenttia naisista menehtyy SUORAAN alkoholiin.
-ALKOHOLI on työikäisten miesten ja naisten TOISEKSI SUURIN kuolinsyy, vain sepelvaltimotauti tappaa enemmän 15-64-vuotiaita miehiä ja rintasyöpä tuon ikäisiä naisia.
-Itsemurhan tehneistä miehistä 55 prosenttia on ollut alkoholin suurkuluttajia, joka viidennen kolarin aiheuttaa alkoholi, 80-90 prosenttia henkirikoksista on sellaisia, joissa uhri, tekijä tai molemmat ovat juovuksissa.
-Viina tappaa tavalla tai toisella yli 10 prosenttia miehistä
Edellä olevat faktatiedot ovat erään lääninoikeuslääkärin antamia tietoja.
Tupakkaan kuolee vuosittain n.4000 ihmistä, alkoholiin n.3000, huumeisiin n.200, mutta kannabikseen ei ole ilmoitettu kuolleen vielä yhtään, joten eiköhän ne ole alkoholi ja tupakka, eikä kannabis joiden vaaroja vähätellään.
Mä oon ite käyttänyt kannabista säännöllisesti useita vuosia, eikä se ole ikinä aiheuttanut minulle eikä läheisille ihmisille mitään ongelmia. - eräs
Sadness(m) kirjoitti:
Jos sun kaveris on niin heikko että kannabiksella pilasi elämänsä niin kyllä se olisi pilannut sen sitten alkoholillakin.
Etköhän se ole sinä eikä Belladonna kenen kannattais hankkia faktatietoa, mutta jos sun älykkyysosamäärä ei siihen riitä niin kuin vähän vaikuttaa, niin tässä sulle nyt aluksi vähän faktaa:
-Alkoholitaudit ja tapaturmaiset alkoholimyrkytykset ovat Suomalaisten kuudenneksi suurin kuolinsyy, melkein viisi prosenttia miehistä ja 1,3 prosenttia naisista menehtyy SUORAAN alkoholiin.
-ALKOHOLI on työikäisten miesten ja naisten TOISEKSI SUURIN kuolinsyy, vain sepelvaltimotauti tappaa enemmän 15-64-vuotiaita miehiä ja rintasyöpä tuon ikäisiä naisia.
-Itsemurhan tehneistä miehistä 55 prosenttia on ollut alkoholin suurkuluttajia, joka viidennen kolarin aiheuttaa alkoholi, 80-90 prosenttia henkirikoksista on sellaisia, joissa uhri, tekijä tai molemmat ovat juovuksissa.
Tupakkaan kuolee vuosittain n.4000 ihmistä, alkoholiin n.3000, huumeisiin n.200, mutta kannabikseen ei ole ilmoitettu kuolleen vielä yhtään, joten eiköhän ne ole alkoholi ja tupakka, eikä kannabis joiden vaaroja vähätellään.
Mä oon ite käyttänyt kannabista säännöllisesti useita vuosia, eikä se ole ikinä aiheuttanut minulle eikä läheisille ihmisille mitään ongelmia.En mä ole kehunut alkoholia tai tupakkaa, pönttö, miksi sä mulle niistä saarnaat! Ja tottakai kaverini olisi voinut pilata elämänsä vaikka liimalla, mutta turha väittää etteikö sitä voisi myös kannabiksella tehdä. Te kannabiksen käyttäjät olette niin jumiutuneita tohon alkoholi-vastaan-kannabis-väittelyyn että vetoatte aina siihen! En tosiaankaan väitä että alkoholi olisi yhtään sen parempi vaihtoehto kuin kannabis, sanonpahan vaan että myrkkyjä molemmat!
- eräs
Belladonna kirjoitti:
Tuttavapiiriimme ei valitettavasti kuulu alkoholin käyttäjiä joten tuohon kysymykseesi en voi vastata, mutta eiköhän siihenkin kategoriaan joitain mahdu.
Mähän nimenomaan laitoin yhteen viesteistäni tupakankin vaaroista ja kuinka helposti siihen jää koukkuun. Itse en mieheni kanssa tupakoi, mieheni ei ole tupakoinut koskaan ja on jo neljä vuotta säännöllisesti käyttänyt kannabistuotteita niinkuin itsekin. Eli se kumoaa sun mutinasi siitä kuinka moni on alkanut käyttää kannabista vaikka ei tupakoikaan. Emmekä takuulla ole ainoita.
Mitä faktatiedon hankkimiseen tulee niin enköhän mä ole hieman viisaampi tämän alan asioissa kuin sinä. En ole enää mikään teini-ikäinen joka muutamien kokeilujen jälkeen alkaa neuvomaan jengiä jollain helvetin keskustelupalstalla vaan omaa kokemusta on kertynyt vuosien varrella aikalailla runsaasti. Joten puhuppa vain itse peilikuvallesi ja älä ala itseäsi näissä asioissa viisaampia neuvomaan. Kaikella kunnioituksella :)
Ystävällesi: Kannattaako ottaa koulutus ja koulunkäynti ykkössijalle elämässä ja asettaa se kaiken muun yläpuolelle, päntätä päänsä pilalle ja sitten epätoivoissaan sortua vetämään jotain kannabista vahvempia paskoja. Omapa on asiansa mutta pelkkää kannabiksen käyttöä hänen yhteydessään on ihan turha tuomita. SE EI TODELLAKAAN pilaa kenenkään elämää pelkästään käytettynä. Ja mikä tuntuu olevan tietämyksesi tämän aihepiirin asioista, ei ole ihmekään että kaverisi sinut hylkäsi, tuolla asenteella ja noilla tiedoilla tajusi ottaa sinuun hienoista etäisyyttä =)
Noh, nyt olen aikalailla yrittänyt takoa päähäsi asiaa, mutta sen perillemenosta ei valitettavasti ole edelleenkään takeita, mutta jos haluat vielä aiheesta enemmän tietää niin hanki tiedotteita, tiedät mistä, ja pänttää pieneen päähäsi.
Itse olen aika kiireinen eikä minulla ole aikaa roikkua täällä taistelemassa "tuulimyllyjen" kanssa, tietänet mitä tarkoitan =) Nyt, duty call's, ystäväiseni. Hyvää jatkoa sinullekkin ja alkavaa talvea.Joo mä en todellakjaan jaksa taistella sun kanssas kun säkään et pätkääkään suostu ymmärtämään. Jokainen löytää kyllä itselleen sopivaa "faktaa" asioista jos haluaa. En tainnut sanoa myöskään etteikö ystävälläni olisi ollut muita ongelmia elämässä, minkä vuoksi hän oli "heikko" ja pilasi elämänsä kannabiksella. Millä tahansa myrkyllä voi elämänsä pilata. En tuomitse kohtuukäyttöä niin alkoholin kuin kannabiksenkaan suhteen. Olen vain sitä mieltä että ilman niitäkin pärjää hyvin. Jos haluat "elämyksiä" tai "nautintoja" kannabiksesta, niin siitä vain, mutta minä nautin mieluummin rakkaudesta, perhe-elämästä, musiikista, lapsista, taiteesta, elokuvista ja elämän pienistä iloista. En halua kroppaani yhtään ylimääräisiä sotkuja. Hyvää jatkoa sullekin. Nauti elämästäs miten nautit. Olen muuten 24-vuotias sairaanhoitaja, joten unohda noi teinihölinät, vaikka nuori olenkin.
- eräs
Belladonna kirjoitti:
Tuttavapiiriimme ei valitettavasti kuulu alkoholin käyttäjiä joten tuohon kysymykseesi en voi vastata, mutta eiköhän siihenkin kategoriaan joitain mahdu.
Itse olen aika kiireinen eikä minulla ole aikaa roikkua täällä taistelemassa "tuulimyllyjen" kanssa, tietänet mitä tarkoitan =) Nyt, duty call's, ystäväiseni. Hyvää jatkoa sinullekkin ja alkavaa talvea.Tiedän muuten aika paljon huumeista koska olin niistä itse kiinnostunut aikoinaan ja luin paljon alan materiaalia ja tuttavapiirini oli ahkera ainetta käyttämään. Mutta muistaakseni SINÄ et ole esittänyt yhtään FAKTAA kannabiksesta, vaan alkoholin vaaroista jne. ; )
- Belladonna
eräs kirjoitti:
Joo mä en todellakjaan jaksa taistella sun kanssas kun säkään et pätkääkään suostu ymmärtämään. Jokainen löytää kyllä itselleen sopivaa "faktaa" asioista jos haluaa. En tainnut sanoa myöskään etteikö ystävälläni olisi ollut muita ongelmia elämässä, minkä vuoksi hän oli "heikko" ja pilasi elämänsä kannabiksella. Millä tahansa myrkyllä voi elämänsä pilata. En tuomitse kohtuukäyttöä niin alkoholin kuin kannabiksenkaan suhteen. Olen vain sitä mieltä että ilman niitäkin pärjää hyvin. Jos haluat "elämyksiä" tai "nautintoja" kannabiksesta, niin siitä vain, mutta minä nautin mieluummin rakkaudesta, perhe-elämästä, musiikista, lapsista, taiteesta, elokuvista ja elämän pienistä iloista. En halua kroppaani yhtään ylimääräisiä sotkuja. Hyvää jatkoa sullekin. Nauti elämästäs miten nautit. Olen muuten 24-vuotias sairaanhoitaja, joten unohda noi teinihölinät, vaikka nuori olenkin.
:)
- narkkarin äiti.
eräs kirjoitti:
Tiedän muuten aika paljon huumeista koska olin niistä itse kiinnostunut aikoinaan ja luin paljon alan materiaalia ja tuttavapiirini oli ahkera ainetta käyttämään. Mutta muistaakseni SINÄ et ole esittänyt yhtään FAKTAA kannabiksesta, vaan alkoholin vaaroista jne. ; )
Se on outoa kuinka kannabista ylistetään,unohdetaan kuitenkin totuus että kyseessä on huume,ja aina verrataan alkoholiin vaikka en ole nähnytkään että alkoholia saati holistia jumaloitaisiin tai tehtäisiin vaarattomaksi.Kyllä kannabis voi pilata hyvinkin monen elämän ja varsinkin viedä ne nuoret käyttäjät kovempiin kamoihin,se että kannabis on suuri avain tuhon tiellä on kyllä ihan täysin totta.Miksi se asia niin täysillä koitetaan kieltää?On varmasti ryhmä"jotka kykenevät polttelemaan vain joskus,mutta onko se todellisuudessa kovin iso määrä?ja tulisikin ehdottomasti pitää mielessä tosiasiat ja se että kyseinen aine vaikuttaa eritavalls ja saa aikaan erilaisia reaktioita ynm.Ei siis anneta täysin väärää kuvaa ja anneta esim:nuorille tästä täysin vaaratonta kuvaa koska sitä se ei kuitenkaan ole!
- eräs
Belladonna kirjoitti:
Itse olen aika kiireinen eikä minulla ole aikaa roikkua täällä taistelemassa "tuulimyllyjen" kanssa, tietänet mitä tarkoitan =) Nyt, duty call's, ystäväiseni. Hyvää jatkoa sinullekkin ja alkavaa talvea.On aika ikävää kuunnella tuollaista paskaa sivullisen suusta. Ystävälläni oli toki ongelmia, minkä takia hän sortui kannabiksen tuhoisaan käyttöön. Hän ei huomannut sitä miten vaarattomasta rentoutumismuodosta tuli jatkuvaa pakoa elämästä. Kun koitin puuttua asiaan, hän piti minua "saarnaajan". Pidemmän päälle hänen luonteensa muuttui täysin; hän tylsistyi, ei ollut yhtään hetkessä mukana, ymmärsi asiat niin kuin halusi, ei välittänyt ystävistään eikä elämästä - vain pakokeinostaan, kannabiksesta. Yritin auttaa kaikin keinoin - ymmärtämällä, nuhtelemalla, saarnaamalla, rakastamalla. Hän ei hylännyt vain minua vaan koko elämän. Ei ollut kyse mistään elämyksistä - niitä hän ei saanut enää edes kannabiksesta saati elämästä itsestään. Kielteinen asenteeni huumeisiin ei rikkonut välejämme - kielteinen asenteeni syntyi vasta tämän jälkeen. Myöhemmin ystäväni jätti kannabiksen ja siirtyi vahvempiin huumeisiin. Hän olisi halunnut olla taas ystäväni - hän oli kuitenkin loukannut minua siihen mennessä liian paljon ja hän oli muuttunut aivan erilaiseksi kuin mitä hän oli ystävystyttyämme. Ei hänenkään prioriteettinsa alunperin ollut koulutus vaan elämä.
- eräs
Belladonna kirjoitti:
Itse olen aika kiireinen eikä minulla ole aikaa roikkua täällä taistelemassa "tuulimyllyjen" kanssa, tietänet mitä tarkoitan =) Nyt, duty call's, ystäväiseni. Hyvää jatkoa sinullekkin ja alkavaa talvea.Mikä sinun mielestäsi ylipäätään on FAKTAA? Ei kokemus ole sama asia kuin fakta.
Faktoja:
1. Kuten tupakkakin, kannabiksen polttaminen aiheuttaa kuivayskää ja heikentää ulos- ja sisäänhengitystä.
2. Kuten tupakkakin, kannabiksen polttaminen aiheuttaa COPD:tä eli keuhkoja tuhoavaa sairautta, jonka tuloksena on jatkuva "astmakohtaus" ja ihminen tarvitsee jatkuvaa happihoitoa - tosi paskamainen tauti, usko pois.
3. Kuten tupakkakin, kannabiksen polttaminen aiheuttaa kurkunpää- ja suusyöpää - näen työssäni jatkuvasti potilaita (alle 50v) joilla on leikattu jokin tupakoinnin aiheuttama syöpä - ei mikään nätti juttu.
4. Hiirikokeissa on todettu että THC eli tetrahydrocannabinoli jota kannabis sisältää aiheuttaa siittiötuotannon laskua. Siittiöiden laatu myös heikkenee ja epämuodostuneiden siittiöiden määrä kasvaa. Naarashiirillä THC aiheuttaa spontaaneja abortteja ja sikiöiden epämuodostumia.
5. EEG-tutkimuksissa (eeg = ektroninen aivokäyrä jota käytetään aivovaurioiden ja aivojen toiminnan tutkimisessa)on todettu että THC vaikuttaa aivoissa siihen osaan joka ohjaa tunne-elämää. Siis paitsi että kannabiksen käyttö aiheuttaa tunne-elämyksiä, se myös tuhoaa tunne-elämää sääteleviä aivojen osia. ThC vaurioittaa ribosomeja, jotka tuottavat valkuaisaineita jotka ovat elintärkeitä aivoille. THC vaurioittaa myös aivojen synapseja, siis THC estää aivojen viestinkulkua josta on seurauksena tunne-elämän häiriöitä.
6. Edellämainitut aivoissa tapahtuvat vauriot voivat laukaista myös psykoosin.
7. Alkoholi vs. kannabis: alkoholi pysyy korkeintaan 12h elimistössä, hasispiipullisen verran THC:tä voi pysyä elimistössä jopa kuukauden. - eräs
Sadness(m) kirjoitti:
Mä oon ite käyttänyt kannabista säännöllisesti useita vuosia, eikä se ole ikinä aiheuttanut minulle eikä läheisille ihmisille mitään ongelmia.Juupa-juu, minun älykkyysosamääräni. Tässä sulle FAKTA tietoa eikä mitään juupas-eipäs-väittelyä! Muistutan etten ole kehunut alkoholia tai tupakkaa vaarattomiksi.
1. Kuten tupakkakin, kannabiksen polttaminen aiheuttaa kuivayskää ja heikentää ulos- ja sisäänhengitystä.
2. Kuten tupakkakin, kannabiksen polttaminen aiheuttaa COPD:tä eli keuhkoja tuhoavaa sairautta, jonka tuloksena on jatkuva "astmakohtaus" ja ihminen tarvitsee jatkuvaa happihoitoa - tosi paskamainen tauti, usko pois.
3. Kuten tupakkakin, kannabiksen polttaminen aiheuttaa kurkunpää- ja suusyöpää - näen työssäni jatkuvasti potilaita (alle 50v) joilla on leikattu jokin tupakoinnin aiheuttama syöpä - ei mikään nätti juttu.
4. Hiirikokeissa on todettu että THC eli tetrahydrocannabinoli jota kannabis sisältää aiheuttaa siittiötuotannon laskua. Siittiöiden laatu myös heikkenee ja epämuodostuneiden siittiöiden määrä kasvaa. Naarashiirillä THC aiheuttaa spontaaneja abortteja ja sikiöiden epämuodostumia.
5. EEG-tutkimuksissa (eeg = ektroninen aivokäyrä jota käytetään aivovaurioiden ja aivojen toiminnan tutkimisessa)on todettu että THC vaikuttaa aivoissa siihen osaan joka ohjaa tunne-elämää. Siis paitsi että kannabiksen käyttö aiheuttaa tunne-elämyksiä, se myös tuhoaa tunne-elämää sääteleviä aivojen osia. ThC vaurioittaa ribosomeja, jotka tuottavat valkuaisaineita jotka ovat elintärkeitä aivoille. THC vaurioittaa myös aivojen synapseja, siis THC estää aivojen viestinkulkua josta on seurauksena tunne-elämän häiriöitä.
7. Alkoholi vs. kannabis: alkoholi pysyy korkeintaan 12h elimistössä, hasispiipullisen verran THC:tä voi pysyä elimistössä jopa kuukauden. - Sadness(m)
eräs kirjoitti:
Joo mä en todellakjaan jaksa taistella sun kanssas kun säkään et pätkääkään suostu ymmärtämään. Jokainen löytää kyllä itselleen sopivaa "faktaa" asioista jos haluaa. En tainnut sanoa myöskään etteikö ystävälläni olisi ollut muita ongelmia elämässä, minkä vuoksi hän oli "heikko" ja pilasi elämänsä kannabiksella. Millä tahansa myrkyllä voi elämänsä pilata. En tuomitse kohtuukäyttöä niin alkoholin kuin kannabiksenkaan suhteen. Olen vain sitä mieltä että ilman niitäkin pärjää hyvin. Jos haluat "elämyksiä" tai "nautintoja" kannabiksesta, niin siitä vain, mutta minä nautin mieluummin rakkaudesta, perhe-elämästä, musiikista, lapsista, taiteesta, elokuvista ja elämän pienistä iloista. En halua kroppaani yhtään ylimääräisiä sotkuja. Hyvää jatkoa sullekin. Nauti elämästäs miten nautit. Olen muuten 24-vuotias sairaanhoitaja, joten unohda noi teinihölinät, vaikka nuori olenkin.
Pakko vastata sulle vielä tähän viestiin vaikka ei se mulle ookka, ensinnäkin faktat ei ole riippuvaisia siitä kenelle ne sopivat tai kenelle ei, faktat on faktoja, oli niistä sitten mitä mieltä tahansa.
Täytyy viä kysyä että oletko sä sitä mieltä että jos käyttää kannabista niin ei voi nauttia noista luettelemistasi asioista? Kyllä mä ainakin nautin niistä vaikka kannabista käytänkin.
Ja mitä lapsiin, perhe-elämään ja työhön tulee niin sanotaan nyt tämäkin että mä oon 27v kehden lapsen isä ja oon yksityisyrittäjä eikä kannabiksesta ole ollut elämässäni mitään haittaa. - Sadness(m)
eräs kirjoitti:
Juupa-juu, minun älykkyysosamääräni. Tässä sulle FAKTA tietoa eikä mitään juupas-eipäs-väittelyä! Muistutan etten ole kehunut alkoholia tai tupakkaa vaarattomiksi.
7. Alkoholi vs. kannabis: alkoholi pysyy korkeintaan 12h elimistössä, hasispiipullisen verran THC:tä voi pysyä elimistössä jopa kuukauden.Ketä on sanonut että kannabista tarttee polttaa, sitä voi käyttää myös syömällä tai juomalla.
Enkä mäkään ole sanonut että kannabis olisi vaaratonta, vituttaa vaan ihmiset jotka pitää sitä vaarallisena huumeena ja luulee että se on vaarallisempaa kuin alkoholi ja tupakka vaikka sitä se ei tosiasiassa ole, ei kannabis tietenkään kaikille sovi, mutta ei sovi alkoholikaan, itse lopetin alkoholin käytön koska aina kun olin humalassa aloin haastamaan riitaa eikä se ollut kovinkaan hauskaa, nykyään kun käytän kannabista minulla ei ole ollut mitään ongelmia kenenkään kanssa. - eräs
Sadness(m) kirjoitti:
Ketä on sanonut että kannabista tarttee polttaa, sitä voi käyttää myös syömällä tai juomalla.
Enkä mäkään ole sanonut että kannabis olisi vaaratonta, vituttaa vaan ihmiset jotka pitää sitä vaarallisena huumeena ja luulee että se on vaarallisempaa kuin alkoholi ja tupakka vaikka sitä se ei tosiasiassa ole, ei kannabis tietenkään kaikille sovi, mutta ei sovi alkoholikaan, itse lopetin alkoholin käytön koska aina kun olin humalassa aloin haastamaan riitaa eikä se ollut kovinkaan hauskaa, nykyään kun käytän kannabista minulla ei ole ollut mitään ongelmia kenenkään kanssa.Okei nyt me päästiin tarpeeksi kompromissiin, tyydyn tähän! :)
- Belladonna
eräs kirjoitti:
On aika ikävää kuunnella tuollaista paskaa sivullisen suusta. Ystävälläni oli toki ongelmia, minkä takia hän sortui kannabiksen tuhoisaan käyttöön. Hän ei huomannut sitä miten vaarattomasta rentoutumismuodosta tuli jatkuvaa pakoa elämästä. Kun koitin puuttua asiaan, hän piti minua "saarnaajan". Pidemmän päälle hänen luonteensa muuttui täysin; hän tylsistyi, ei ollut yhtään hetkessä mukana, ymmärsi asiat niin kuin halusi, ei välittänyt ystävistään eikä elämästä - vain pakokeinostaan, kannabiksesta. Yritin auttaa kaikin keinoin - ymmärtämällä, nuhtelemalla, saarnaamalla, rakastamalla. Hän ei hylännyt vain minua vaan koko elämän. Ei ollut kyse mistään elämyksistä - niitä hän ei saanut enää edes kannabiksesta saati elämästä itsestään. Kielteinen asenteeni huumeisiin ei rikkonut välejämme - kielteinen asenteeni syntyi vasta tämän jälkeen. Myöhemmin ystäväni jätti kannabiksen ja siirtyi vahvempiin huumeisiin. Hän olisi halunnut olla taas ystäväni - hän oli kuitenkin loukannut minua siihen mennessä liian paljon ja hän oli muuttunut aivan erilaiseksi kuin mitä hän oli ystävystyttyämme. Ei hänenkään prioriteettinsa alunperin ollut koulutus vaan elämä.
:) :)
- esko
eräs kirjoitti:
Mikä sinun mielestäsi ylipäätään on FAKTAA? Ei kokemus ole sama asia kuin fakta.
Faktoja:
7. Alkoholi vs. kannabis: alkoholi pysyy korkeintaan 12h elimistössä, hasispiipullisen verran THC:tä voi pysyä elimistössä jopa kuukauden.Kannabista ei yleensä vedetäkään samaan tahtiin ,kuin tupakkaa.
Polttaisitpa mitä tahansa kasvia se aiheuttaa keuhkojen ja hengitysteiden ärsyyntymistä.
Yritätkö väittää, että kun polttaa piipullisen kannabista, niin sitten on pilvessä kuukauden.Hohhoijaa.
THC metabolisoituu kehossa ei-aktiivisiksi yhdisteiksi, jotka kuitenkin näkyvät kusitesteissä. - esko
narkkarin äiti. kirjoitti:
Se on outoa kuinka kannabista ylistetään,unohdetaan kuitenkin totuus että kyseessä on huume,ja aina verrataan alkoholiin vaikka en ole nähnytkään että alkoholia saati holistia jumaloitaisiin tai tehtäisiin vaarattomaksi.Kyllä kannabis voi pilata hyvinkin monen elämän ja varsinkin viedä ne nuoret käyttäjät kovempiin kamoihin,se että kannabis on suuri avain tuhon tiellä on kyllä ihan täysin totta.Miksi se asia niin täysillä koitetaan kieltää?On varmasti ryhmä"jotka kykenevät polttelemaan vain joskus,mutta onko se todellisuudessa kovin iso määrä?ja tulisikin ehdottomasti pitää mielessä tosiasiat ja se että kyseinen aine vaikuttaa eritavalls ja saa aikaan erilaisia reaktioita ynm.Ei siis anneta täysin väärää kuvaa ja anneta esim:nuorille tästä täysin vaaratonta kuvaa koska sitä se ei kuitenkaan ole!
Ei se täysin vaaratonta olekaan.
Jos käyttö lipeää kohtuudesta vastuu on käyttäjällä?Eikö näin alkoholinkin kohdalla.
Miksei jumalauta valtio järjestä kannabiksen valvottua myyntiä jos halutaan, että kannabiksen polttajat eivät sortuisi kovempiin aineisiin?
Jos kannabista myytäisiin pieninä määrinä apteekeista(ehkä joku 1-2 gr)ei tarvitsisi kasvattaa mitään 10 puskaa joista tulee sitten 100 grammaa kukkaa.
Kyllä on paljonkin ihmisiä, jotka pyystyvät polttelemaan vain joskus.a - eräs
esko kirjoitti:
Kannabista ei yleensä vedetäkään samaan tahtiin ,kuin tupakkaa.
Polttaisitpa mitä tahansa kasvia se aiheuttaa keuhkojen ja hengitysteiden ärsyyntymistä.
Yritätkö väittää, että kun polttaa piipullisen kannabista, niin sitten on pilvessä kuukauden.Hohhoijaa.
THC metabolisoituu kehossa ei-aktiivisiksi yhdisteiksi, jotka kuitenkin näkyvät kusitesteissä.THC kerääntyy kroppaan ja VOI pysyä siellä kuukauden, en tosiaankaan tarkota että oot pilvessä 1kk! Alkoholikin voi jäädä kroppaan 12tunniksi, et sä silti ole 12 h kännissä! Tajuatsä mitään elimistön toiminnasta? THC on rasvaliukonen, joten se kerääntyy tietynlaisiin soluihin, ongelmallisimpia ovat naisten sukusolut koska ne ei uusiudu, vaan ne keräävät THC:tä ja vaurioituvat. Humalatila kestää vain tietyn aikaa niin kannabiksessa kuin alkoholissakin, silti myrkyt ei poistu krpasta heti humalatilan päätyttyä!
- Hörhö(kö?)
Kaikki ylimääräinen aine, siis myrkyt, kuten alkoholi, lääkkeet ym. päätyy maksan käsiteltäväksi. Jos maksa jo muutenkin saa rasitusta lääkekuurista, ei ole järkevää rasittaa sitä enää lisää. Essot toki ovat maksalle vähemmän haitallisia kuin alkoholi, mutta silti nekin lisäävät maksan työmäärää. Jos oikein rankka lääkitys, edes kahvia ei kannata kuulemma juoda.
- n.äiti
Mietin kyllä onko toi kysymys vitsi?
- gina
n.äiti kirjoitti:
kiitos niille jotka laitto asiallista vastausta.
- Raili
n.äiti kirjoitti:
Lääkkeet on maksalle kaikista vaarallisempia,jopa viinaa pahempia.
- eräs
Raili kirjoitti:
Lääkkeet on maksalle kaikista vaarallisempia,jopa viinaa pahempia.
Maksa hajottaa kaikki lääkeaineet ja myrkyt, lääkkeet on kuitenkin tarkoitettu parantamaan joku vaiva (tulehdus,sydänsairaus,kasvain), viina huumeet ja myrkyt vain tuhoavat maksaa.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Yritän tänään laittaa taajuudet kohdilleen
Jotta törmätään kirjaimellisesti. Ei tätä kestä enää perttikään. Olet rakas ❤️662278Onko kaivattusi
kyltymätön nainen, pystyisitkö olemaan hänelle loputon mies, vai meneekö toisinpäin.381873Viulu vaiennut
Eikö pisnikset suju ? Vai miksi pahin yrittäjä vouhka on "kadonnu" maan alle. 🤣241548Vanhuksen varpaankynsien leikkaus 89 euroa...
Huh huh.......Parturikäynti olisi varmasti ollut 250 euroa? Kallis on suomi nykyään.1711530Anne Kukkohovi. Myy likaisia alushousujaan.
Kuka ihme ostaa jonkun naisen likaisia alushousuja, menee lujaa kyllä tälläkin housujen myyjällä.851264Nainen, sellaista tässä ajattelin
Minulla on olo, että täällä on edelleen joku, jolla on jotain käsiteltävää. Hän ei ole päässyt lähtemään vielä vaan jost1841194Kyllä tekee kipeää
Luopua kaikesta mitä on elämässä saavuttanut😞 ei vaan ole enää yhtäkään hiljaista vuorokautta🤬241120Kauanko skuutteja on siedettävä? Ei tietoa liikennesäännöistä, ajellaan miten sattuu ja missä vain.
Kauanko on kestettävä sähköpotkulautojen terrorismismia? Niillä ajelevat eivät tiedä, tai jos tietävätkin, niin eivät vä1101105En mä tiedä mitä tapahtuu
siis tykkäisitköhän musta oikeasti. Ehkä oot pelannu liikaa rahapelejä, ehkä rakastat tyhjiä arpoja.9942- 77939